Doplněno: — Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.
„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.
Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.
Zdroj: Ekonom.cz

P.S. Prosim, fakt to berte len ako moj nazor, hypotezu, nie ako dokazne tvrdenie ....
A k 380kám: Ano, jedna varianta je jakmile to smluvní podmínky umožní (docela rád bych tu smlouvu viděl) omlátit je Škodě o hlavu a na jejich místo dokoupit Taury či něco na ten způsob. To nezní špatně. Ale možná by to šlo i jinak. ČD ať nechají Škodovku ještě hezky v prodlení a až se Škoda uráčí dodat to, k čemu se zavázala, tak po ní tvrdě vymáhat úroky z prodlení, smluvní pokutu, připočíst náklady za pronájem Taurů, které musely zaskočit... Tím by se nehorázná suma kolem 120 milionů za kus (když Taurus vyšel ÖBB v přepočtu něco kolem 100 mega) možná výrazně snížila tak, že by 109E nakonec reálně vyšly na nějaké rozumné peníze. A nakonec 380ky třeba tak špatné nebudou, až dokončí homologační anabázi. Třísystémovka na 200 km/h splňující nejnovější TSI normy když bude tahat klasické soupravy na důležitých IC / EC / EN/ Ex třeba na Slovensko, rozhodně pro ostudu nebude.
1. Od GVD 11/12 už DB nebudou svými soupravami zajíždět na EC do CZ. Vše bude obsluhováno soupravami ČD/OeBB/MÁV
2. Nějaké "nepustí" už dávno neexistuje. Stačí když si ČD požádají o kapacitu dopravní cesty a MUSÍ ji dostat, ať se to němcům líbí nebo ne. Tedy úplně stejně, jako když RegioJet nebo Leo Express zažádají o trasu do Ostravy. I kdyby SŽDC bylo zpátky v holdingu pod ČD, tak jim musí vyhovět. Takže prosím nešířit bludy o tom, že když si to němec nebude chtít pustit, tak to nepustí....
Takže bude jezdit červená lokomotiva OBB a zbytek modrý SIVIC ČD. To bude divný u nerozdělitelné vracející se soupravy.
- řešení drahé, dlouhodobě nekoncepční, nehledě na to, že i poněkud trapné
A co takhle tahat taury OBB jako vyrovnávku za to, že moje supravy zase jezdí až do Grazu...
To bych asi opravil na 4) vyhlásit výběrko na dostatečně rychlé třísystémové lokomotivy tak, aby se tam snadno mohl přihlásit Siemens, s variantou Taura splňujícího TSI nebo Vectrona zrychleného na 230 km/h a požadovat rozumné reference
a zatím by mohl být i bod 4b) po krachu všech rozumných jednání o penále 380 neodebrat, nechat ho Škodovku prodat do LeoPoolu za mnohem nižší cenu a pronajmout si ji také levněji a do úspěchu 4) railjet nechat tím tahat. S tím, že by se nejnutnější prozatimní úpravy komunikace odehrávaly na straně railjetů.
Tady by ta rychlost 200 km/h (nebo i 160 km/h) mohla ještě tak projít, ale za Berlín by se zřejmě nejezdilo.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











