..: Naděje pro ČD: ÚOHS zamítl námitku Škody Transportation :..

Railjet ÖBB, InnoTrans 2008, foto: GeorgoDoplněno:Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.

„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.

Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.

Zdroj: Ekonom.cz


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.9.2011 (20:01)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   
06.09.2011 (17:55)  
Inak, ciste hypoteticky ma napadol este jeden dovod, preco Skoda tak trucuje. A tou su prave 109-tky. Totiz, ak by ich CD kupili, potrebuju k tomu trakcne vozidlo. Tu sa ponuka 109-tka. Avsak, je dost mozne, ze ono to nejako jazdi, ale Skodovka nema vobec doriesene dialkove ovladanie z riadiaceho vozna, o maximalke ani nehovoriac. A tak, kym to bude behat po CD s klasickymi supravami, kde sa to na par km prevezie 160 km/hod, ziadny problem. Ale, akonahle by od 109 cakal 230 km/hod v beznej prevadzke a nedajboze este v rezime riadiaceho vozna, tak by sa mozno ukazalo, ze ani omylom (230 je jasnych uz teraz). A preto, aby sa nahodou neprislo na to, co sa cudo to Skodovka vyrobila, tak proste bude strajkovat za kazdu cenu. Ono, predsa len, pri vozeni rekonstruovanych B-ciek 120, 140 a obcas aj 160 km/hod to bude vyzerat ako super moderne vozidlo .... Pri Railjetoch by sa mozno mnohym otvorili oci ....
P.S. Prosim, fakt to berte len ako moj nazor, hypotezu, nie ako dokazne tvrdenie ....
06.09.2011 (17:55)  
Pokud splňuje podmínky, tak ano. MUSÍ mu být přidělena volná kapacita. Aneb ať žije liberalizace železničního trhu v EU. Ať se to některým líbí či ne...
Registrierter Benutzer Bóřa 
06.09.2011 (17:54)  
Re tarten: Tak jsem bod 4) myslel. Jasně - zkrátka koupit Taury nebo něco smysluplného a zabalit to do transparentního výběrového řízení, aby Škoda nemohla štěkat. Nastavit parametry 230 km/h, třísystém, homologace v době dodání na síti všech okolních zemí, software "Viaggio friendly," šibeniční termín dodání (tzn. v praxi už by lokomotiva musela prakticky existovat), aby se eliminovaly škodovácké "Powerpointzugy" a hotovo. Pochybuju, že by to vůbec nějaká lokomotiva kromě Taura nebo upgradovaného Vectrona splnila. Možná tak třeba nějaký Alstom třeba, nemám o jeho portfoliu informace, tak jen hádám... A i kdyby Alstom, tak proč ne, kdyby splnil požadavky...

A k 380kám: Ano, jedna varianta je jakmile to smluvní podmínky umožní (docela rád bych tu smlouvu viděl) omlátit je Škodě o hlavu a na jejich místo dokoupit Taury či něco na ten způsob. To nezní špatně. Ale možná by to šlo i jinak. ČD ať nechají Škodovku ještě hezky v prodlení a až se Škoda uráčí dodat to, k čemu se zavázala, tak po ní tvrdě vymáhat úroky z prodlení, smluvní pokutu, připočíst náklady za pronájem Taurů, které musely zaskočit... Tím by se nehorázná suma kolem 120 milionů za kus (když Taurus vyšel ÖBB v přepočtu něco kolem 100 mega) možná výrazně snížila tak, že by 109E nakonec reálně vyšly na nějaké rozumné peníze. A nakonec 380ky třeba tak špatné nebudou, až dokončí homologační anabázi. Třísystémovka na 200 km/h splňující nejnovější TSI normy když bude tahat klasické soupravy na důležitých IC / EC / EN/ Ex třeba na Slovensko, rozhodně pro ostudu nebude.
06.09.2011 (17:49)  
JiříK.: obávám se, že o požádání přidělení dopravní kapacity v Německu v Čechách panuje velmi zajímavý názor. Na území Německa je prioritní domácí, v pozadí rozhodují DB, kdo, kam a s čím. Nebo si opravdu myslíte, že v Německu panuje podobná situace jako na českých železnicích, kdy si může požádat o přidělení kde kdo a je zapracovám do GVD? Vím, o čem mluvím. Pracuji v oboru.
06.09.2011 (17:48)  
to Ondro: No, ale prave tie preprahy v Prahe a Drazdanoch su vynutene inymi okolnostami nez tym, ze sa tam toci suprava. Preto je skor otazkou, ci je realne, aby 1216 tahala taku Vindobonu v celej trase - zatial som na pochybach - vid problematickost schvalovania Taurusov na BV-Praha, ochota na Praha - Drazdany bude podla mna nulova. A Nemci si urcite nenechaju 180-tkou tahat Vindobonu z Drazdan dalej do Berlina a Hamburgu .... Takze, zatial preprahy v Prahe a Drazdanoch su a urcite este nejaky cas budu ....
06.09.2011 (17:37)  
Jan Burian: Možná to pro vás bude novinka, ale:

1. Od GVD 11/12 už DB nebudou svými soupravami zajíždět na EC do CZ. Vše bude obsluhováno soupravami ČD/OeBB/MÁV

2. Nějaké "nepustí" už dávno neexistuje. Stačí když si ČD požádají o kapacitu dopravní cesty a MUSÍ ji dostat, ať se to němcům líbí nebo ne. Tedy úplně stejně, jako když RegioJet nebo Leo Express zažádají o trasu do Ostravy. I kdyby SŽDC bylo zpátky v holdingu pod ČD, tak jim musí vyhovět. Takže prosím nešířit bludy o tom, že když si to němec nebude chtít pustit, tak to nepustí....
06.09.2011 (17:30)  
Již si někdo tady na foru položil otázku, kam vlastně by tyto soupravy Siemens Viaggio jezdily? Padla tady Vindobona, Hungaria atd. To jsou vše soupravy, které jsou v péči DB, OBB, MAV atd a jistě tyto spoje u nich zůstanou. Zdá se mi velmi bláhové přání, že si DB pustí na své území konkurenci. (Jak jsme dopadli s Pendolinem!!) Čili moc toho nezbývá. A na tom zbytku, kde se využije vyšší rychlost než 160 km/hod.? Pokud to budou spoje ramena Praha - Vídeň, Praha - Salzburg, potažmo Linec, tak nikde. Je s určitosti možné, že se Railjety u nás budou objevovat i do Hamburgu, ovšem s vlastnickou značkou OBB. A nastane otázka, která tu již v nedávné minulosti byla, kam vlastně s tím.....že by Františkovy Lázně-Praha-Ostrava-(snad Žilina), či IC: Praha-Brno-Břeclav-(snad Bratislava)??
06.09.2011 (17:16)  
A co takhle tahat taury OBB jako vyrovnávku za to, že moje supravy zase jezdí až do Grazu...

Takže bude jezdit červená lokomotiva OBB a zbytek modrý SIVIC ČD. To bude divný u nerozdělitelné vracející se soupravy.
06.09.2011 (16:50)  
1) pronajímat si Taury z Rakouska
- řešení drahé, dlouhodobě nekoncepční, nehledě na to, že i poněkud trapné


A co takhle tahat taury OBB jako vyrovnávku za to, že moje supravy zase jezdí až do Grazu...
Registrierter Benutzer tarten 
06.09.2011 (16:42)  
Bóřa: 4) koupit dostatečně rychlé třísystémové lokomotivy od Siemense, nejlépe Taury

To bych asi opravil na 4) vyhlásit výběrko na dostatečně rychlé třísystémové lokomotivy tak, aby se tam snadno mohl přihlásit Siemens, s variantou Taura splňujícího TSI nebo Vectrona zrychleného na 230 km/h a požadovat rozumné reference

a zatím by mohl být i bod 4b) po krachu všech rozumných jednání o penále 380 neodebrat, nechat ho Škodovku prodat do LeoPoolu za mnohem nižší cenu a pronajmout si ji také levněji a do úspěchu 4) railjet nechat tím tahat. S tím, že by se nejnutnější prozatimní úpravy komunikace odehrávaly na straně railjetů.
Tady by ta rychlost 200 km/h (nebo i 160 km/h) mohla ještě tak projít, ale za Berlín by se zřejmě nejezdilo.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko