..: Naděje pro ČD: ÚOHS zamítl námitku Škody Transportation :..

Railjet ÖBB, InnoTrans 2008, foto: GeorgoDoplněno:Brno — Škodovka narazila – snaha Českých drah o nákup šestnácti souprav Siemens Viaggio Comfort z neodebrané objednávky ÖBB totiž dostala novou šanci díky dnešnímu rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten v pondělí ráno zastavil správní řízení, které Škoda Transportation iniciovala koncem června kvůli záměru ČD odkoupit rakouské soupravy bez otevřeného výběrového řízení. Prvostupňové rozhodnutí úřadu zatím není pravomocné; po doručení verdiktu bude mít Škodovka patnáct dnů na to, aby podala odvolání a nechala rozhodnutí přezkoumat. Pokud této možnosti využije, je případný podpis smlouvy mezi ČD a Siemensem blokován až do ukončení odvolacího řízení. Šetření u ÚOHS se tak teoreticky může natáhnout až do konce října, což by vyžadovalo další prodloužení nákupní opce ze strany Siemensu, která aktuálně trvá do 30. září.

„Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dnes rozhodnutí, kterým na základě důkladných právních analýz zamítl návrh společnosti Škoda Transportation ve věci veřejné zakázky na dodávku 16 kusů netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní dopravu, neboť nebyly zjištěny důvody pro uložení nápravného opatření společnosti České dráhy,“ uvádí se ve velice stručném stanovisku, které ÚOHS zveřejnil v odpoledních hodinách. Antimonopolní úřad tímto krokem potvrzuje, že České dráhy neporušily zákon o veřejných zakázkách, když se netrakční jednotky od Siemensu rozhodly koupit přímým zadáním bez tendru. Spor o railjety se přitom rozhořel právě nad otázkou, zda je plánovaná akvizice skutečně mimořádně výhodná a časově omezená, jak tvrdily dráhy.

Ještě v polovině léta však kauza nabrala zcela nový rozměr, když při protichůdných odborných posudcích o výhodnosti railjetů začal ÚOHS zkoumat oprávněnost účasti Škodovky v celém případu. Poté, co plzeňský výrobce odmítl dodat dokumentaci k vlastnímu konkurenčnímu produktu, jenž by mohl dráhám nabídnout jako možnou alternativu, se debata z technických otázek přesunula k výkladu klíčových zákonů: zatímco zákon o veřejných zakázkách požaduje, aby předkladatel námitky byl relevantním soutěžitelem, jenž je schopný nabídnout alternativní produkt, Škoda samotná se naproti tomu stavěla do obecnější pozice dotčené osoby, jak jí definuje správní řád. Firma, jež v uplynulých desetiletích získala podstatnou část svých zakázek mimo otevřená výběrová řízení, totiž několikrát deklarovala svůj aktivní zájem napravit netransparentní prostředí udělování veřejných zakázek v Česku, a s touto vznešenější ambicí také oficiálně vstoupila do celé kauzy.

Zdroj: Ekonom.cz


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.9.2011 (20:01)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 17      Zpráv na stránku:   
06.09.2011 (13:35)  
IR: Chtěl bych se vyjádřit k výrokům typu "Škoda Transportation vyrábí...", "teď vyrábí jednopodlažní..." atd. atp.
Podle mého názoru Škoda Transportaiton nevyrábí nic! Je to holdingová společnost, tedy firma,

Ve vyjádření vám nidko nebrání, ale běžte se někdy do Škodovky podívat (od té doby, co v objektu Škody sídlí Techmánie, projdete vrátnicí zcela bez problémů).
ŠT má kousek od vrátnice administrativní budovu a vedle výrobní haly. Jedněma vratama jdou dovnitř komponenty a druhejma vyjíždějí vozidla. Je sice možné, že uvnitř v hale jsou velká vrata a za nima tunel, kterej končí rozvětvením do Hong Kongu, na Tchaj-wan, do Číny a na Filipíny, v pravý půlce je gumovej pás pohybující se na východ a loženej těma komponentama a levý půlce podobnej pás směřující do Plzně, nesoucí na sobě hotové lokomotivy, tramvaje a vozy metra, ale moc tomu nevěřim. Zvlášť poté, co jsem se byl přímo v hale podívat a namísto těch vrat jsem tam viděl šňůry rozpracovaných vozů metra, 380-ek a tramvají 14T...
Registered user Ondro 
06.09.2011 (12:37)  
Michal Tvrdy:

V pripade Vindobony alebo vlakov Wien-Hamburg by mohli v pripade riadiaceho vozu odpadnut preprahy v Breclavi (uz sa stalo), v Prahe, v Dresden...
Taurus 1216 by to tahal/tlacil v celej trati.
V pripade vlakov Budapest - Berlin (Hamburg) to iste s tym, ze uzol BA a trate Sturovo - BA- Breclav by museli mat vymenene kolajove obvody, co holt akosi medzi hlavne priority svojstojnych, samostatnych, narodnych, slovenskych zeleznic nie je zahrnute. Takze zasa vyhrava zastarale, ale nase s preprahmi a argumentami, ze sa to neda.
Registered user Kakov 
06.09.2011 (11:51)  
Michal Tvrdý: s Vaším příspěvkem souhlas, jen dodám, že nejde pouze o úsporu času, ale také o úsporu práce, člověka, který musí rozpojovat a spojovat..
Registered user Neonym  mail  
06.09.2011 (11:44)  
Michal Tvrdý: Já myslím, že naše železnice je na tom tak, že když se budou klucí ve Škodovce snažit, tak budou mít ještě 20 let co dodávat. Béček(a nejen těch) je třeba nahradit spousty.
Registered user kobros 
06.09.2011 (11:15)  
Michal Tvrdý
Je otazka, jestli se souprava s ridicim vozem v ceskych podminkach na dalkovych relacich vubec uzivi.
Kde by se dala vyuzit by byla na EC Berlin-Praha-Brno-Wien/Budapest. Jenze, pokud jsem to pochopil spravne, tak minimalne ta videnska cast toho ramena bude ve stanici Praha. hl.n roztrzena s tim, ze bude diky prujezdnemu nadrazi ve Vidni protazena na jih.
06.09.2011 (11:02)  
to ondro: Otazkou je, kolko je takych stanic na predpokladanom ramene, ktore by CD VC obsluhovaly. Vieden sa robi prejazdna, Praha asi nema zmysel (vid moj predchadzajuci prispevok) a ktore dalsie?
Co sa tyka tej Skodovky .... no vies, ked CD nakupia VC, tak maju na par desiatok rokov v tomto smere vystarane ... takze kamarati zo Skody sa nebudu moc nabalit aj keby akoze cosi o par rokov vymysleli ....
06.09.2011 (10:50)  
to Karel Kovarik : Riadiace vozne ... to je otazka ... moj nazor je ten, ze riadiace vozne maju velky vyznam hlavne v osobnych vlakoch, kde umoznuju kratke obraty bez nutnosti preprahu, skusky brzdy a vsetkych tych serepeticiek okolo. Osobne vlaky jazdia relativne casto a casto aj dochadza k zmene smeru jazdy (kratke ramena).
Pri dialkovej doprave je to uz diskutabilne. Jednak, obraty v koncovych staniciach sa urcite nepocitaju na minuty, ale skor hodiny, jednak v koncovych staniciach tak ci tak je vykonavany odtah do depa a udrzba (cistenie, ....) a zmena smeru je velmi zriedkava. Pri prechode hranic moze byt vynuteny preprah lokomotivy (vyrovnavka vykonov, dalsie apsekty), ale to je nutne bez ohladu na to, ci tam riadiaci vozen je alebo nie .... A tak jediny vyznam by riadiaci vozen snad mal pri zastaveni v hlavovej stanici, resp. stanici, kde sa meni smer jazdy (napriklad Praha). Otazkou j e ale kolko casu by sa skutocne usetrilo (tak ci tak sa 180/371 meni za Taurus, navyse, technologicky je preprah lokomotivy v tomto konkretnom pripade (Praha) pri klasickej suprave rychlejsi ako pri suprave s riadiacim voznom) a ci vobec nejaky.
Registered user Dusanh 
06.09.2011 (10:48)  
No nevím, kolik stojí Bmz, ale ať počítám jak počítám, tak jeden vagon/řídící vůz v SIVIC vyjde levněji, a ne o málo, než oprava 971.005. Může mi někdo vysvětlit, čím to je? Je řídící vůz tak drahý? Kolik by stál nový?

:-DD

Jestli to náhodou nebude tím, že ešusy obecně jsou asi o 30% předražené. Stačí se podívat, kolik stály 4vozové KISSy od Stadleru pro ODEG. A to jsou vozidla zkonstruovaná v letech 2008-2009, ne v r. 1995!! Tudíž opravdu moderní, ne jenom "dneska vyrobená".
Prakticky stálo těch cca 80 ešusů nebo kolik jich bylo celkem objednáno přibližně o 4,5GKč víc, než kolik stát měly - pokud by byly třeba "férově vysoutěženy", že... A kolik že to teď mají dát dráhy za RJ? Jo, jsme prostě bohatý stát, s tím je třeba se smířit.
A jestli někdo začne zase plácat nesmysly typu "kdo jiný v r. 97 vyráběl dvoupodlažní hliníkové jednotky na 3kV" apod., tak bych si dovolil upozornit, že kde není poptávka, není ani nabídka. Líná huba, holé neštěstí.
Registered user Ondro 
06.09.2011 (10:42)  
Pokial chcu CD jazdit do Nemecka, tak urcite supravy s riadiacim vozom su ziaduce. Mnohe nemecke stanice su hlavove a preprahy predlzuju pobyt v staniciach. Ved si pozrite, kolko nemeckych vlakov chodi s riadiacim vozom...

To iba CSD a ich pohrobkovia zaspali dobu a dlhe roky zamerne ignorovali potrebu vratnych suprav. A teraz objavuju Ameriku, ked sa vo svete jazdi riadiacim vozom napred 200km/h.

Nech uz to bude s komfortom ako chce, najpohodlnejsie boli stare vozy OBB a DB. Vsetko moderne velkopriestorove ala bus ci lietadlo je nepohodlne, protivne a na dlhe cesty trest. Avsak to znizuje cenu na sedadlo. Takze ekonomia vyhrava nad spokojnostou cestujucich. A manageri sa v tom nikdy vozit nebudu, leda ak na prezentacii, ale to tu hodinku v tom vydrzi sediet kazdy...

Co by ma zaujimalo je, kto je za tym konanim Skodovky? Pretoze sama nic nema, tak mi jej jednanie pripada velmi podozrive.

A tie 380-ky? Dostali sa mi informacie, ze ta masina je po mechanickej stranke sunt koncepcne zastaraly a nespokojnost s masinami zacina byt povazliva.
06.09.2011 (10:39)  
A mozno to vsetko dobre dopadne .... Siemens strati trpezlivost s CD a tak ich nakoniec s mozno este lepsou cenou kupia ZSSK a budeme sa v "RailJetoch" vozit z Kosic do Bratislavy - (Viedne) .... :-)
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko