..: Síť, historie a rozinky: Antonín Blažek podruhé v Hyde parku ČT24 :..

Antonín Blažek v pořadu Hyde Park ČT24, foto: ČT24Komentář — Uběhly necelé dva roky a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu opět usedl do studia ČT24, aby čelil dotazům široké veřejnosti. Když byl Antonín Blažek hostem v populárním Hyde Parku naposledy, konkurenci na české železnici jen málokdo považoval za reálnou perspektivu, a diskuse se tudíž točila zejména kolem toho, zda a jak moc světlé budou modré zítřky. Jenže dvacet měsíců uplynulo a debata k modré přibrala další barvu: žlutou. Změnil se podle toho i obsah: místo ČD Tipů (kdepak je jim konec?) a rekonstrukce jídelních vozů teď náměstek Blažek vysvětloval financování a radikální nové obchodní nabídky, balancující na hraně soutěžního práva, navíc tentokrát s přímým zapojením žlutého šéfa Radima Jančury. Ten je, kromě jiného, známý svými výbušnými výroky, jež nešetří kritikou ani vydatnou dávkou marketingu, za což si u "železničních veteránů" už dávnou vysloužil doživotní pohrdání. Přesto, po úterním televizním utkání by se České dráhy měly hluboce zamyslet, jak moc chtějí veřejnost opravdu oslovit, nebo naopak zda chtějí dále vytvářet image zasloužilého, ale zastaralého státního kolosu. Odpověď na tuto otázku jím nepochybně napoví, jak se stavět k další účasti Antonína Blažka v televizních diskusích. Protože, jak ukázal Hyde Park, rozinky, odvolávání se na minulé křivdy a hejtmanské argumenty ten správný efekt nemají.

Moderní dopravce a staré triky?

Debata v Hyde Parku byla podle očekávání akční. Třebaže jsme minule vystoupení pana Blažka chválili, tentokrát se vysvětlování v jeho podání změnilo na přehlídku stereotypů, které by si státní dopravce ve své současné situaci a při stávajícím naklonění veřejného mínění mohl raději odpustit. Bouřlivými dialogy nad relačními rozinkami (pozor, ČD inovují slovník a zavádějí nový pojem perníčky – zpravte sekretariáty KGŘ – O 15, O 17, O 22, O 23, O 25, O 30, KNPZ – O 09, O 10, KNOD – O 12, O 16, O 20, O 18, KNSM – O 31, KNOM – O 26, O 28, O 29, ředitele KCOD a VDOD, vedoucí RCVD, přednosty osobních stanic a DKV, ředitele OPT a DVI Praha) jsme v uplynulých letech strávili nemálo hodin a opakování teze o vyzobávání lukrativních tratí už opravdu začíná být únavné.

Stále větší procento pozorovatelů přitom Student Agency vytýká příliš ostrou negativní kampaň vůči ČD a nedostatek pokory. Proč si tedy na Nábřeží pořád myslí, že urážet inteligenci diváků opakováním rozinkového klišé je ta správná cesta, jak oslovovat potenciální zákazníky? Jak si státní akciovka, jež naprostou většinu své dálkové dopravy provozuje v závazku veřejné služby, může dovolit ústy svého předního představitele i jen naznačit, že v důsledku konkurence na jedné trati hrozí zhoršení kvality na všech ostatních? Pokud totiž za sloganem "Váš osobní dopravce" stojí firma, která je ochotna pro své vítězství na jediné lince hodit zbytek sítě přes palubu, pak je zde nejen něco zásadně špatně, ale hlavně se ČD stávají obětí vlastního nešťastného argumentu o jediném nejsladším perníčku.

Od září začíná ostrá konkurence žlutých a modrých vlaků, foto: Juraj KováčBýt na místě modrého dopravce, byl bych extrémně opatrný, abych ani náznakem neříkal, že výpadek tržeb na ostravské trati vinou drastického snížení jízdného vyrovnám penězi z jiných rychlíkových tratí. Pokud pomineme, že je takový postup naprosto amorální a vysmívá se obyvatelům Plzně, Liberce, Karlových Varů, Českých Budějovic nebo Ústí nad Labem, ještě větší vrásky na čele by měl způsobovat ministerstvu dopravy, které si veškerou dálkovou dopravu u ČD objednává. Výpadek tržeb v řádu stovek milionů díky supervýhodným sporotiketům přitom můžeme brát jako fakt – tím, že ČD na trati Praha-Ostrava od roku 2007 až dosud požadují finanční pomoc státu, vlastně přiznávají, že ani na perníkové trase samy nejsou schopny vydělat. Pokud by ale právě na tuto linku měly přesunout ještě další finance, které dosud pokrývají chebské, děčínské či budějovické koženkové rychlíky, jak potom bude vypadat situace tam? A co na to resort dopravy, který zrovna na tyto spoje peníze po těžkém shánění poslal? Pokud v PR existuje ekvivalent návěsti Stůj, pak Antonín Blažek rozinkovou argumentací zastavil dva kilometry za ní.

Máte In-kartu? Vaše chyba.

Bohužel, přesun účelově vázaných prostředků není jediná věc, kterou ČD neobratně vyhrožují konkurencechtivé veřejnosti. Také věrní cestující sledují s údivem, co se to v modrém táboře poslední týden děje. České dráhy totiž tarifní novinky mezi Prahou a Ostravou zavedly tak překotným tempem, až spadly do pasti vlastního mamutího tarifu. Ve snaze přinést "dobré ceny pro každého" po vzoru minimalistického ceníku Regiojetu zcela vynechaly z úvahy jednu podstatnou skupinu svých zákazníků. Některé firmy si věrnost budují zákaznickou kartou zdarma, některé zvýhodněným "zákaznickým klubem" a některé zase svým klientům alespoň umožňují nějaký zajímavý benefit zakoupit. Do třetí kategorie patří typicky držitelé aplikace IN50 na In-kartě – zaplatili devítinásobek toho, co jejich souputnici s "obyčejnou" IN25, a teď si mohou rvát vlasy. Tedy, jen pokud cestují někde mezi Prahou, Hradcem Králové, Olomoucí, Ostravou a Zlínem. Vsadím se, že i tak je jich hodně.

In–karta s novým designem (od 13. 12. 2009), foto: České dráhyCo na tom, že za svých 2990 korun ročně nemáte ani výhodnější mezistátní jízdenky, ani levnější místenky, SC rezervace nebo SporoTikety… pořád tady je 50% sleva z jízdného! Z obyčejného jízdného. Jenže, jen do nových akčních slev. Od pondělí se stříbrnou aplikací ušetříte oproti ostatním inkartistům mezi Prahou hl.n. a Ostravou hl.n. pouhou jedinou korunu. Až dosud se vám investice do mírně prémiové zákaznické aplikace při pravidelném ježdění z metropole do… menší metropole vrátila po čtrnácti jízdách. Pokud porovnáváme s IN25, bylo nutných jízd 24 (ani ne půl roku při dvou cestách týdně). Teď by musel zákazník jezdit 7-krát denně po celý rok, aby nákupu "in padesátky" nemusel litovat. Nějaká útěcha od Antonína Blažka? Jistě: „IN50 přeci platí na celé síti.“ Pro věrné zákazníky na promo-tratích nepochybně skvělá zpráva.

Modrá má lepší přípoje, je to její fyzikální vlastnost

Za uplynulý týden to skutečně vypadá tak, že kromě tratě Praha - Ostravsko přestal pro ČD zbytek republiky existovat. Ironie začne být zjevná v momentu, kdy vysoký manažer drah zdůrazňuje, že jeden dopravce je nutnou podmínkou pro zachování síťově funkční železnice. Nejde si přitom nevzpomenout na reklamní kampaň Olomouckého kraje, který nejdříve objednal regionální dopravu u ČD na 15 let, byť existovala levnější nabídka soukromého dopravce, a následně zaplatil sérii reklam, v nichž svým občanům vysvětluje, že to je tak vlastně lepší. Právě "síťový efekt" a návaznost spojů zde byla klíčovým argumentem pro náhlý a jednostranný výběr dopravce. Břitkou ironii reklam vhodně doplňuje grafika CityElefantu, který do Olomouckého kraje může leda tak zabloudit. Než se obyvatelé zdejšího regionu z řad čtenářů budou kochat dosud běžícím reklamním webem (a v duchu se ptát, proč právě tohle museli zaplatit z daní), připomeňme si, že již v tomto prosinci (tedy dva roky od slavných smluv), hrozí ukončení osobní dopravy v mezikrajském úseku Konice - Chornice. Tolik tedy k dokonalým síťovým návaznostem, na které se odkazují hejtmani a náměstek Blažek.

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czJe přirozené, že se ČD nacházejí v nezáviděníhodné situaci a snaží se bránit, jak jen to jde – byť proti přesile veřejného mínění, které obru z Nábřeží není nijak extrémně nakloněno. Obr si bohužel dosud neuvědomil, že k některým problémům se musí stavět čelem, a že ani 170letá tradice nemusí na trhu znamenat vůbec nic. Naopak, může spíš být přítěží. I včerejší vystoupení Antonína Blažka neslo stopy nevyrovnaného přístupu k minulosti ČD, a to dokonce minulosti docela nedávné. Ať už jde o generálního ředitele nebo náměstka pro osobní dopravu, existuje ve vyjadřování představitelů modrého dopravce zvláštní syndrom selektivní paměti, která se obvykle láme někde kolem roku 2002, kdy se ze státní organice České dráhy stala akciovka.

Drážní historie, zkrácené a upravené vydání

Do povinného výkladu obvykle patří zdůraznění špatného hospodaření v "divokých" 90. letech a astronomické dluhy, které železnici paralyzovaly v rozvoji; naopak se železničářské vedení rádo tváří, že před rokem 2002 se nenakupovala žádná vozidla, a teprve několik posledních managementů dopravce zázračně vytáhlo z transformačních bažin na ekonomické výsluní. Také pan Blažek pozapomněl, že nebýt temných 90. let, nebyla by tu dnes pendolina, první série vozů ze Siemensu, první série elefantů, skoro veškeré modernizované vozy nebo jediné slušné motoráky, které ČD dosud vlastní (Šumperští odpustí). Stejně tak v kolektivní paměti zapadla zmínka o tom, že změnou ČD na akciovou společnost došlo k jejich oddlužení, a jejich aktuální dluhy tudíž nejsou tak úplně dědictvím Klausovy a Zemanovy dekády. O dvanácti miliardách z převodu majetku pod SŽDC je pak taktní pomlčet. České dráhy si prostě neumí vybrat, zda se ke své historii hrdě hlásit, nebo ji vytrvale odmítat – a veřejnost z obou protichůdných přístupů bohužel vidí jen to horší: zelená béčka tehdy a zelená a modrá béčka teď.

Radim Jančura v pořadu Hyde Park ČT24, foto: ČT24Leckdo může namítat, že šéf Student Agency, stojící před kulisou olomouckého nádraží, včera v televizi střílel stamilionové částky od boku jako Buffalo Radim. Čím na to reagovaly České dráhy? Hrozbami, že na RegioJet doplatí cestující na jiných tratích, výsměchem vlastním zákazníkům, děravou ekonomickou argumentací a tradičně železničním stylem komunikace, který by lépe pasoval do Televizních novin ČST ze 4. října 1986, vysílaných hodinu před Hyde Parkem na stejném kanálu. Korunu tomu všemu dráhy nasazují opakovaným tvrzením, že akce na trase Praha-Ostrava naprosto nijak s konkurencí nesouvisí. Pokud by to totiž byla pravda – byť tiskové oddělení stejné firmy tvrdí něco jiného – byl by přístup drah k cestujícím mimo "vybrané trasy" ještě více macešský, zejména ve světle blížícího se zdražování jízdného v důsledku zvýšení spodní sazby DPH. Mají ČD zapotřebí takhle průhledně zavádět ve věci, kde jim to vůbec nijak nepomůže?

Náměstek a Hyde Park: do třetice snad raději ne…

Času Dost!Antonín Blažek nemusí být špatný manažer. Podle tvrdého jádra diskutérů je dokonce železničář ve vedoucí funkci doslova žádoucí, což při každé příležitosti předhazují železničně nepolíbenému Radimu Jančurovi (byť ten s Regiojetem nemá společného o moc víc, než že ho vlastní). Druhá strana debaty naopak tvrdí, že manažer musí být v první řadě manažer, a experti se mají věnovat svým profesím. U ČD došlo ve vedení k zajímavému kompromisu: společnost vede finančník, a naopak mediální komunikaci má na krku železničář, třebaže firma rovněž zaměstnává opravdu agilní tiskové oddělení. Zda má vyslání pana Blažka do jámy lvové v podobě Hyde Parku nějaký hlubší smysl, to nedokážu posoudit. Výsledky nicméně ukazují, že pokud se tiskový odbor léta pracně snažil image Českých drah v očích veřejnosti zmodernizovat, padesát minut televizního času v podání jejich nadřízeného dokáže tuto snahu víceméně znehodnotit.


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.10.2011 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Komentáře

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 40      Zpráv na stránku:   
07.10.2011 (9:44)  
Nechic: já dávám přednost síťovosti, jednomu státnímu tarifu a dopravci, ale dobře hlídanému, co si nemůže jen tak tunelovat rozpočet

danysek: A on nekdo CD dobre hlida? Ja bych rekl, ze dohled nefunguje vubec ...


Nechic akorát řekl, kterému modelu dává přednost. Neříkal nic o tom, zda je u nás v současnosti tento model aplikován.

danysek: Jeden "statni" tarif neni ani dnes

Není a nikdo to tu ani netvrdil. To ale neznamená, že jeden státní tarif není možné zavést.


Vy tady prostě rád polemizujete s neexistujícími názory, hodně štěstí.
07.10.2011 (9:41)  
Michat dalkovou nabidku a sukafony jste tu zacal Vy :)

Nikoliv, jen jsem reagoval na vaši připomínku, že autobusy "taky jezdí z vesnice do vesnice".

Tak jsem takové autobusy přirovnal k šukafonu. Měl jsem raději speciálně pro vás napsat bez obalu, že tím přirovnáním poukazuji na fakt, že "z vesnice do vesnice" jezdí autobusy místní, nikoliv dálkové, a že tedy tím vaši připomínku vyvracím.

Ti dopravci v regionech dost casto spolupracuji - prestoze si konkuruji, tak si nedelaji naschvali, neujizdi si spoji pred nosem.

Já pořád čekám na ten konkrétní příklad spolupráce na stené trase. Spoluprací myslím např. kompatibilní tarif.

Vsak jsem je zde jiz podlozil. A to realnymi ekonomickymi vysledky CD s konstatovanim jasne ztraty...

Nepodložil jste především svoje tvzení, že nižší ceny přivedou nižší tržby. Na nemonopolním trhu je totiž možné obojí.

Argumenty padly od jinych lidi, netreba je opakovat...

Pakliže je podle vás není třeba opakovat argumenty konkrétně (proč, jste liný udělat to cut&paste, nebo se jen bojíte, že bych je vyvrátil?), tak se prosím zdržte i zevšeobecňování do "klacků". Na obecné řeči se totiž špatně reaguje a není tak možná věcná diskuze.

Ze to je problem i v dnesni dobe, kdy uz to je hnane pres pocitace (SENA atd) a nikoliv rysovacim perem na papir neni

Je mi líto, ale o softwaru to opravdu není. Pro návaznosti ve všech směrech je totiž nutná především vhodná infrastrutura. Takzvané systémové jízdní doby mi uzly a možnosti křižování ve vhodných místech. Dosahuje se toho promyšlenými rekonstrukcemi.

kdyz treba nekdo pojede z Chebu do Opavy a bude chtit se svezt z Prahy tim slavnym RegioJetem - takze takovy zakaznik uz pro CD zajimavy neni, kdyz jim zaplati jen listek Plzen-Praha + Ostrava-Opava...?

Ano, v "konkurenci českobalkánského stylu", kterou politici vyrobili, zákazník, který se "chce svézt" s konkurencí, opravdu tolik zajímavý není. Vyberou od něj tady alespoň za ostatní úseky.
Mohou za to ale ČD? Snížit cenu mezi (a jen mezi) Prahou a Ostravou byly vlastně donuceny, aby minimalizovaly výpadek tržeb.

Nastup konkurence ukazal, ze management CD se rozhodne domlouvat s nikym nechysta ...

On by se snad i domluvil, ale nikoliv s jediným konkurentem na stejné trase, který od počátku veřejně deklaruje snahu přebrat ČD všechny zákazníky. To pro ČD totiž výhodné není.
Ostatně v této připomínám svoji tezi (vámi dosud konkrétním příkladem nevyvrácenou), že tomu tak není u nás nikde (že by se dva dopravci na stejné trase sami domluvili).

Tady musí nastoupit regulátor.
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
07.10.2011 (9:39)  
Danysek: Však poznámka je spíš ke státu než k ČD, píšu, že mi je jedno kdo to je (třeba i uskupení více dopravců), ale jsem pro zachování systému železnice.
Registrierter Benutzer Kakov 
07.10.2011 (9:27)  
omlouvám se za OT, které sem nepatří, ale dám sem odkaz na velmi zajímavý článek o tzv. Škodě Plzeň

http://aktualne.centrum.cz/domaci/kauzy/clanek.phtml?id=716499#utm_medium=newsbox&utm_source=centrumHP

"tzv." proto, že s původní firmou to už nemá mnoho společného a i výroba už probíhá z části jinde než v Plzni
07.10.2011 (9:17)  
Nechic já dávám přednost síťovosti, jednomu státnímu tarifu a dopravci, ale dobře hlídanému, co si nemůže jen tak tunelovat rozpočet

A on nekdo CD dobre hlida? Ja bych rekl, ze dohled nefunguje vubec, i pres nacpane miliardy (dotace vyssi nez je prijem z trzeb za jizdne) jsou celkove CD porad ve ztrate...

Stat nikdy nebyl dobry hospodar, zvlast ne ten nas - ostatne to je dolozitelne na ruznych predrazenych zakazkach i mimo zeleznici. A statni podniky tento model uspesne kopiruji...

Jeden "statni" tarif neni ani dnes. Studium tarifu CD (a jeho systemu slev) to chce hodne trpelivosti. A rozhodne to neni tarif s jasnou cenou / km... takovy je mozna prvni dojem, ale uz ne ty dalsi :-)
Registrierter Benutzer Sim 
07.10.2011 (9:09)  
nenadrazak1 > pokud je ve vlaku razena hospoda, musi umet cisnik davat navesti? A musi vypravci umet roznaset jidlo?

Busman > ja si nemyslim, ze RJ nemaji CD co nabidnout. Konkretne v tuhle chvili staci, aby RJ doresili presun mezi Zlicinem a hlavnim nadrazim (resp. navaznost zlutych vlaku na zlute busy v Praze obecne) ... a ja prestavam CD k cemukoliv potrebovat (vcetne Pendolina, nedelniho Blesku v nem a syrove bagety, co mi nechutna). Jsem sam?

Me to prijde analogicke ke konkurenci mezi CD travel a CW. Konkurence byla "odstranena", protoze nabizela lepsi sluzby a mela prozakaznicky pristup. Netusim, zda se to CD vyplatilo, ale predpokladam, ze moc nesotousu nema potrebu se stourat v tarifech, aby si sami vydupali tu nejvhodnejsi kombinaci. Radsi si usetri cas a nervy - a pojedou jinak. Treba s nekym jinym.
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
07.10.2011 (9:04)  
Jo kdyby Jančura neměl plnou pusu slibů a řečí jak jsou ČD neschopné, mohl klidně vyjet později s větší přípravou. Všechno si zajistit, domluvit se slušně s ČD třeba i na zaintegrování do společného tarifu a vzájemné výpomoci v mimořádnosti. On musel okamžitě ze sebe dělat mistra světa, co to dokáže nejlíp, naslibovat x-termínu z nichž asi třetí (nepočítám) se mu povedlo nějak dodržet a z ČD si udělal nepřítele ještě než vyjel. Vůbec tím neobhajuji ČD, nejsou to žádní svatouškové (jen těch peněz co tam proteče nikam), ale co se v médiích objevilo, tak nikdy vůči ČD nehýřil nějakou snahou vzájemného porozumění a jen plival špínu, ač nabral zkušenosti jen provozováním půjčeného Desira na kozí dráze. Asi jsem staromódní, ale já dávám přednost síťovosti, jednomu státnímu tarifu a dopravci, ale dobře hlídanému, co si nemůže jen tak tunelovat rozpočet. Nemusí to být ČD, ať se to jmenuje třeba Flanders s.r.o., já chci odkudkoli kamkoli jednu jízdenku, jednu slevovou kartu, jednu síťovou jízdenku...
07.10.2011 (9:01)  
nenadrazak1 např. při odjezdu vlaku stojí před vagonem a zjevně nechápou o oc běží. Výpravčí pak píská jak na lesy a... Nedávno jeden výpravčí v Ústí n. Orlicí dal klasicky výzvu k pohotovosti (nepískal - nemusí) a jenom čekal na zpětnou reakci "vlakové čety" RJ. Ze strany doprovodného personálu se dlouho nic nedělo, žádná návěst "Pohotovost k odjezdu" a pak se jedna holčina "osmělila" šla k němu a zeptala se: "to nemusíte pískat.."? Ten výpravčí se asi z toho vzpamatovává ještě dnes.

Typicka prezentace ceske debility. Predpis rika, ze slysitelna navest se dava vedle viditelne v pripade potreby. Pro blbce typove z Usti n/O je asi do predpisu i napsat to, ze potrebou se mini treba to, ze vlakovy doprovod nereaguje na viditelnou navest (a ze ta zminka o potrebe v predpisu nesouvisi s jeho fyziologickymi potrebami)... proste neco, co normalne uvazujicim lidem prijde logicke. Namisto pouzivani rozumu se jen delaji naschvaly... a namisto ducha predpisu se resi jeho doslovna litera (nemusim nerovna se naschval neudelam).

Vlakovy personal RJ neni dokonaly (a je to logicky, nemaji tolik zkusenosti - ty prijdou az s casem), ale na druhou stranu i technicky - navest pohotovi k odjezdu se dava, kdyz vlak skutecne pohotov k odjezdu je. Neni to zadna mechanicka reakce na placacku vypravciho s reakci do nekolika vterin... jak rychle ma vlakovy personal zareagovat take predpis neupravuje, kdyz uz chcete puntickarit s reakci na viditelnou navest ;-)


busman liberalizace leteckého trhu proběhla již dávno. Teď je na tahu stát, musí rychle dokončit liberalizaci trhu, transformovat ČD, nastavit pravidla hry. To je tvrdá úřednická práce, kterou musí zadat politik.

Ano, liberalizace probehla jinde uz davno. A presto se na zeleznici znovu vynaleza kolo, namisto pouceni z chyb dob minulych (jak u nas, tak i za hranicemi). A urednik muze pracovat i bez politickeho zadani. Jenze to by nesmel byt cesky urednik, ktery za praci povazuje uz prostou dochazku do zamestnani a chran ruka pane, aby se po nem neco chtelo. Cekani na politickou objednavku muze byt take vecne - pri rychlosti, jakou se obmenuji figurky na sachovnici. A nema smysl si zastirat, ze na soucasnem stavu maji velky podil i samotne CD - nebo chcete tvrdit, ze nikdo z CD ty "pravidla hry" svym lobbyingem neovlivnoval...? :-)
07.10.2011 (8:24)  
Znalost předpisů
Trochu z jiného soudku, zajímalo by mne, jaká je znalost drážních předpisů u doprovodného personálu u RJ - procházejí ty studentky a studentíci nějakým pravidelným školením? Jak jsem se díval, tak např. při odjezdu vlaku stojí před vagonem a zjevně nechápou o oc běží. Výpravčí pak píská jak na lesy a... Nedávno jeden výpravčí v Ústí n. Orlicí dal klasicky výzvu k pohotovosti (nepískal - nemusí) a jenom čekal na zpětnou reakci "vlakové čety" RJ. Ze strany doprovodného personálu se dlouho nic nedělo, žádná návěst "Pohotovost k odjezdu" a pak se jedna holčina "osmělila" šla k němu a zeptala se: "to nemusíte pískat.."? Ten výpravčí se asi z toho vzpamatovává ještě dnes. Do ceny jízdenky se kromě mezd zaměstnanců (bohužel i vrcholového managementu) promítají i jiné náklady, jedním z nich jsou určitě i náklady na školení zaměstnanců, jejich přezkušování z drážních předpisů.
Registrierter Benutzer Busman 
07.10.2011 (7:43)  
Danysek ad letecká doprava:

Jenže neuvádíte, že liberalizace leteckého trhu proběhla již dávno. Dopravci, letiště, řízení provozu, rezervační systémy, servis, catering, handling, to jsou dneska samostatné firmy, byť často v jednom holdingu, ale to základní oddělení od dopravce tam je. V přepravě to již tak jednoznačné není. Síťové jízdenky neexistují, společnosti si vypovídají dlouhodobou spolupráci – viz Finnair vs. ČSA na trati do Helsinek, Air France vs. ČSA – a zároveň v alianci Sky Team, atd. Když ještě ČSA létaly do Istanbulu, snažily se navázat spolupráci s Turkish Airlines, které operovaly na stejné lince. Nedohodli se, protože pro Turkish to nebylo zajímavé, ČSA jim nemohly nabídnout žádnou přidanou hodnotu, protože Turkish mají vlastní síť po Evropě a Rusku velice dobrou. Na druhé straně Turkish čile spolupracují se Singapore Airlines na společných letech do Sydney. A takhle je to i s RJ vs. ČD. RJ nemá ČD nic nabídnout. RJ je ten, kdo něco chce. A neexistuje žádná jasná úprava, která by ČD nařizovala to RJ poskytnout, ani k tomu nejsou vytvořeny podmínky. V tomto modelu divokého Východu nejde o žádné blaho cestujícího. Tady jde o tzv. revenue management. ČD nemají žádný důvod nechat cestujícího z Plzně do Opavy se jen tak projet s RJ, protože by mu to bylo příjemné. Ať si koupí 3 jízdenky, touží-li po tom. Teď je na tahu stát, musí rychle dokončit liberalizaci trhu, transformovat ČD, nastavit pravidla hry. To je tvrdá úřednická práce, kterou musí zadat politik.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 40      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko