Praha — Kdo byl dlouhá léta zvyklý drobně snižovat cenu jízdného u Českých drah nákupem v eshopu nebo v automatu, má nyní smůlu. ČD totiž od září změnily znění svého Tarifu pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (TR 10), kde byl původně tento bonus v hodnotě 3 % zanesen. Nově mohou zákazníci získat zpět tříprocentní část jízdného již pouze platbou prostřednictvím elektronické peněženky dopravce, a to stejně jako doposud bez ohledu na to, kde zákazník jízdenku koupí. Připomeňme však, že právě v eshopu ČD prostřednictvím elektronické peněženky platit nelze.
„Bonus za samoobslužný nákup byl nastaven jako motivační podpora pro zvýšení zájmu zákazníků o nákup přes eShop v době jeho rozjezdu. Nově chceme cestujícím nabízet výraznější akce v trvání několika týdnů, jejichž cílem bude přilákat na eshop nové skupiny zákazníků. Tyto akce ale budeme komunikovat až před jejich zahájením,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Toto tvrzení dokládá i zmínka na samotném webu ČD: „V současnosti je připravován nový věrnostní program, u kterého předpokládáme zohlednění nákupů všech druhů jízdenek (vnitrostátních i mezinárodních). Jeho nasazení je plánováno ke dni počátku platnosti nového jízdního řádu, t.j. ke 14. prosinci 2014.“
Navzdory těmto změnám zůstává zachován bonus za nákup v elektronickém obchodě pro firemní klientelu, který se podle objemu plateb pohybuje od tří do deseti procent.
Zdroj: České dráhy
| 6.9.2014 (8:00)
Já teda jak číslo průkazu (InKarta), tak tlf.číslo v eshopu předvyplněné mám. Stačí si je doplnit do registrace. Ta nemožnost výběru místa na plánku vozu u výchozích vlaků ze zahraničí mě taky štve....
Pokud je automat rozbitý, tak je důkazní břemeno na Vaší straně, což je docela sranda. Takže místo nákupu jízdenky musíte třeba vyfotit automat s hláškou o tom, že nefunguje apod.
Jinde jsou automaty ve vozidle.
Průvodčí to pak tomutu cestujícímu dal jen s přirážkou, ne s pokutou.
Když si vzpomenu na sebe, dělal jsem to v podstatě taky, když byla v Lovosicích u nádraží ještě pošta a já přijížděl do Lovosic 460kou z Malých Žernosek, odskočil jsem si na poštu a zase přiběhl zpátky na nádraží, kdy v tom okamžiku akorát přijížděl panťák na zpátek, na kupování jízdenky nebyl čas a cestou tam, průvodčí nikdy nestačil přijít. Na štěstí teda ani zpátky, takže jsem to nikdy neřešil xD
Jen tak dále, jízdné ČD je přede čím dále "výhodnější".
Jen tak namátkou, zpáteční jízdenka z 10 % 5 %, Jízdenka SoNe+ na Os zrušená, ta rychlíková stojí astronomických 650,- , prázdninové slevy cestujících do 26 let dávno pryč a teď tohle.
A vůbec, proč to teda není až od nového GVD? Proč to mění takhle v průběhu roku a nikomu nic neřeknou?
1) necháte si vyhledat vámi požadované spojení
2) vyberete vhodný vlak
3) zvolíte doplňkové služby - právě třeba kolo, na tom nevidím nic složitého
4) zadáte číslo dokladu k jízdence
5) rekapitulace - platba
Nevím, jak by jste toto chtěl ještě zjednodušit. Někteří cestující kritizují "zbytečné" zadávání čísla osobního průkazu, jenže jízdenka musí být nepřenosná, aby se nedala z emailu rozeslat třeba dalším pěti lidem. Je sice pravda, že to Regiojet ve svém eshopu nemá, jenže ten má na své vlaky povinnou rezervaci a těžko by se usadili dva cestující na jedno sedadlo současně. A že České dráhy v drtivé většině vlaků povinnou rezervaci nemají mi přijde zcela v pořádku, opak by byl naprosto absurdní.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










