..: České dráhy ruší bonusy za samostatný nákup jízdenek :..

jízdenka SONE+ R, foto: Staněk Praha — Kdo byl dlouhá léta zvyklý drobně snižovat cenu jízdného u Českých drah nákupem v eshopu nebo v automatu, má nyní smůlu. ČD totiž od září změnily znění svého Tarifu pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (TR 10), kde byl původně tento bonus v hodnotě 3 % zanesen. Nově mohou zákazníci získat zpět tříprocentní část jízdného již pouze platbou prostřednictvím elektronické peněženky dopravce, a to stejně jako doposud bez ohledu na to, kde zákazník jízdenku koupí. Připomeňme však, že právě v eshopu ČD prostřednictvím elektronické peněženky platit nelze.

„Bonus za samoobslužný nákup byl nastaven jako motivační podpora pro zvýšení zájmu zákazníků o nákup přes eShop v době jeho rozjezdu. Nově chceme cestujícím nabízet výraznější akce v trvání několika týdnů, jejichž cílem bude přilákat na eshop nové skupiny zákazníků. Tyto akce ale budeme komunikovat až před jejich zahájením,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Toto tvrzení dokládá i zmínka na samotném webu ČD: „V současnosti je připravován nový věrnostní program, u kterého předpokládáme zohlednění nákupů všech druhů jízdenek (vnitrostátních i mezinárodních). Jeho nasazení je plánováno ke dni počátku platnosti nového jízdního řádu, t.j. ke 14. prosinci 2014.“

Navzdory těmto změnám zůstává zachován bonus za nákup v elektronickém obchodě pro firemní klientelu, který se podle objemu plateb pohybuje od tří do deseti procent.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.9.2014 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Tarify

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer thingie  mail  
06.09.2014 (17:37)  
U pražský příměstský je tak trochu těžko říct co to vlastně je, jestli součást pražské městské VHD, nebo víc součást sítě ČD. Mohlo by dávat smysl tam prostě prodej u průvodčího nemít, místo něj nějaký automat na PID jízdenky (pokud bude většina lidí platit zmáčknutím jednoho tlačítka a mávnutím platební kartou, odbavíte milion lidí za minutu) a dávat jinak pokuty. To se ovšem nemusí líbit lidem, kteří chtějí jet za hranice pražské dopravy, třeba. Když nastoupím v Tuklatech a chci do Kolína?
06.09.2014 (16:47)  
AD thingie:Z mýho pohledu mě štve, že změna z jedničky na dvojku a naopak znamená úplně nové hledání, zapomenutá sleva taky, chybí předvyplnění toho pitomého telefoního čísla a rezervace je principiálně blbě pro vlaky nemající výchozí stanici v ČR. S kolem, pravda, nejezdím.

Já teda jak číslo průkazu (InKarta), tak tlf.číslo v eshopu předvyplněné mám. Stačí si je doplnit do registrace. Ta nemožnost výběru místa na plánku vozu u výchozích vlaků ze zahraničí mě taky štve....
06.09.2014 (16:26)  
Ad Michal Jaroš: Problém Německa spočívá v tom, že na "hlavní" regionálce (S-Bahn v okolí velkých měst apod.) jsou všude automaty a když nemáte ve vozidle jízdenku, tak platíte přirážku taky 40, ale euro :-)
Pokud je automat rozbitý, tak je důkazní břemeno na Vaší straně, což je docela sranda. Takže místo nákupu jízdenky musíte třeba vyfotit automat s hláškou o tom, že nefunguje apod.
Jinde jsou automaty ve vozidle.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
06.09.2014 (15:42)  
thingie, Michal Jaroš: A to si představte, že jsem se setkal i s takovým cestujícím, který si nekoupil ani jízdenku zpátky a při odbavení se vymouval na to, že když jel tam, chtěl si koupit zpáteční, ale nikdo nepřišel :-)
Průvodčí to pak tomutu cestujícímu dal jen s přirážkou, ne s pokutou.

Když si vzpomenu na sebe, dělal jsem to v podstatě taky, když byla v Lovosicích u nádraží ještě pošta a já přijížděl do Lovosic 460kou z Malých Žernosek, odskočil jsem si na poštu a zase přiběhl zpátky na nádraží, kdy v tom okamžiku akorát přijížděl panťák na zpátek, na kupování jízdenky nebyl čas a cestou tam, průvodčí nikdy nestačil přijít. Na štěstí teda ani zpátky, takže jsem to nikdy neřešil xD
06.09.2014 (15:22)  
thingie: To je samozřejmě pravda a to také neodsuzuji. Spíše jsem měl na mysli situace jako například v okolí Prahy, kdy má člověk pražskou tramvajenku, jede například z Říčan, lístek si nekoupí (byť to je obsazená stanice), protože ví, že průvodčí přijde jednou za čas a stejně mu může dát maximálně manipulační přirážku 40,- Kč (respektive může mu teoreticky dát pokutu, ale který průvodčí to dělá..).
Registrierter Benutzer Honza  mail  
06.09.2014 (15:07)  
No výborně! ČD přece chce časem zrušit automaty UNIPAJ, tak teď se to konečně povede. Když jsem si relativně nedávno zvykl zde jízdenky kupovat, zruší se výhoda, kvůli které to hlavně používám.
Jen tak dále, jízdné ČD je přede čím dále "výhodnější".
Jen tak namátkou, zpáteční jízdenka z 10 % 5 %, Jízdenka SoNe+ na Os zrušená, ta rychlíková stojí astronomických 650,- , prázdninové slevy cestujících do 26 let dávno pryč a teď tohle.

A vůbec, proč to teda není až od nového GVD? Proč to mění takhle v průběhu roku a nikomu nic neřeknou?
Registrierter Benutzer thingie  mail  
06.09.2014 (13:43)  
Michal Jaroš: Jenže když jede z neobsazené zastávky a průvodčí nepřijde, tak nemá komu a jak zaplatit, ne že by nezbytně nechtěl. Leda by si ze solidarity nakonec tu jízdenku koupil v eshopu nebo na pokladně v cíli (pokud tam je). Co by asi nikdo neudělal ani v tom Německu, protože proč?
Registrierter Benutzer Komín  mail  
06.09.2014 (13:26)  
U Regiojetu povinná rezervace je ještě snesitelná, protože takovou štreku jako Praha-Ostrava jede člověk jednou za čas a trochu si jí plánuje dopředu. Ale když třeba někdo denně dojíždí, je místenka naprostý nesmysl. Navíc se s povinnou rezervací stává železniční doprava dost neflexibilní, kdy si cestující ve výsledku nemůže vybrat, jakým vlakem pojede. Zbyde mi čas a musím stejně čekat / vlak mi ujede a mám smůlu.
Registrierter Benutzer HonzaK 
06.09.2014 (13:04)  
Komín - Přesně. Povinné rezervace jsou konina u ČD. Nedovedu si to představit např. na linkách S a jiná možnost jak bez místenky tomu zneužití zamezit než-li průkazem, aby cestující byl identifikovatelný, mě nenapadá... :-) A zrovna ten eshop je jedna z mála věcí, co jsou na ČD pozitivní.
Registrierter Benutzer Komín  mail  
06.09.2014 (12:51)  
Miroslav Volek: nevím, co vám na eshopu ČD přijde tak špatného.
1) necháte si vyhledat vámi požadované spojení
2) vyberete vhodný vlak
3) zvolíte doplňkové služby - právě třeba kolo, na tom nevidím nic složitého
4) zadáte číslo dokladu k jízdence
5) rekapitulace - platba

Nevím, jak by jste toto chtěl ještě zjednodušit. Někteří cestující kritizují "zbytečné" zadávání čísla osobního průkazu, jenže jízdenka musí být nepřenosná, aby se nedala z emailu rozeslat třeba dalším pěti lidem. Je sice pravda, že to Regiojet ve svém eshopu nemá, jenže ten má na své vlaky povinnou rezervaci a těžko by se usadili dva cestující na jedno sedadlo současně. A že České dráhy v drtivé většině vlaků povinnou rezervaci nemají mi přijde zcela v pořádku, opak by byl naprosto absurdní.
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko