Praha — Kdo byl dlouhá léta zvyklý drobně snižovat cenu jízdného u Českých drah nákupem v eshopu nebo v automatu, má nyní smůlu. ČD totiž od září změnily znění svého Tarifu pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (TR 10), kde byl původně tento bonus v hodnotě 3 % zanesen. Nově mohou zákazníci získat zpět tříprocentní část jízdného již pouze platbou prostřednictvím elektronické peněženky dopravce, a to stejně jako doposud bez ohledu na to, kde zákazník jízdenku koupí. Připomeňme však, že právě v eshopu ČD prostřednictvím elektronické peněženky platit nelze.
„Bonus za samoobslužný nákup byl nastaven jako motivační podpora pro zvýšení zájmu zákazníků o nákup přes eShop v době jeho rozjezdu. Nově chceme cestujícím nabízet výraznější akce v trvání několika týdnů, jejichž cílem bude přilákat na eshop nové skupiny zákazníků. Tyto akce ale budeme komunikovat až před jejich zahájením,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Toto tvrzení dokládá i zmínka na samotném webu ČD: „V současnosti je připravován nový věrnostní program, u kterého předpokládáme zohlednění nákupů všech druhů jízdenek (vnitrostátních i mezinárodních). Jeho nasazení je plánováno ke dni počátku platnosti nového jízdního řádu, t.j. ke 14. prosinci 2014.“
Navzdory těmto změnám zůstává zachován bonus za nákup v elektronickém obchodě pro firemní klientelu, který se podle objemu plateb pohybuje od tří do deseti procent.
Zdroj: České dráhy
| 6.9.2014 (8:00)
Pak tam není prodloužen podchod a není lávka přes Labe pro cca 8 000 obyvatel na druhé straně a německá reportérka potkává studenty střední školy zkracující si cestu na mostě, kde chodci nesmí... :-D A pak dražní inspekce řeší proč je tolik přejetých, když na mnoha místech se rekonstruuje bez ohledu na potřeby místních obyvatel a Ti si pak zkracují cestu, jelikož by denně si prodloužili cestu o několik desítek minut. Jenom zde se prostavěli cca 3 mld. celkově na tomto uzlu a pozitivní je, že byly opraveny nástupiště a projíždějící vlaky mohou projíždět vyšší rychlosti. Ale jinak převládají na stavbu ve 21. století negativa - nezrekonstruovaná nádražní budova, chybějící přístup z druhé strany, chybějící lávka pro chodce přes Labe atd... V Německu by na tom místě stál uzel 21.století za takové prachy a ne jen hrubá osekaná rekonstrukce... Ale čemu se divit, když v té době byl ministr dopravy Řebíček z ODS a jeho firma Viamont se podílela kupodivu na stavbě tohoto mostu... :-)
Nepřijde kontrola, tak proč něco platit, že...
V Německu se mi stává, že průvodčí nepřijde třeba v polovině případů, ale stejně se mi nezdá, že by všichni jezdili na černo...
Tarif je tak složitý, že ho neznají celý ani průvodčí, každý si ho vykládá po svém. Nechápu, proč zmizely automaty na obyčejné jízdné, za minulého režimu byly alespoň někde, pokud člověk měl mince a znal kilometry, tak nemusel do fronty a mohl si koupit jízdenku na poslední chvíli, když už bylo jasné, že z odjezdu z nějakého důvodu nesejde.
Lidi se prostě rozdělili na "normální" ty jezdí v autech a "socky" ty jezdí hromadnou dopravou. Vyjímky jsou zatím v okolí velkých měst.
Pokud si někdo myslí, že právě v Úvalech je parkovací plocha pro ty, kteří pokračují vlakem, tak ať si tam postojí a pozoruje, kdo tím vlakem opravdu odjede a kdo využívá plochu jenom pro bezplatné parkování a jde do "města".
Z mýho pohledu mě štve, že změna z jedničky na dvojku a naopak znamená úplně nové hledání, zapomenutá sleva taky, chybí předvyplnění toho pitomého telefoního čísla a rezervace je principiálně blbě pro vlaky nemající výchozí stanici v ČR. S kolem, pravda, nejezdím.
Velká výhoda autobusu je, že pokud se rozhodnu jet, tak nastoupím a zaplatím, u ČD tohle funguje pouze z neobsazené zastávky. Pokud už mám jízdenku a někdo na mně zakřičí že mně vezme autem, mám smůlu. Kdysi dřív, když byly lepenkové jízdenky, tak se dala prodat, když jsem jí nabídl někomu na konci fronty, protože se dalo vybrat, kam na jízdenku jet. Dnes by jí mohl průvodčí taky uznat, pokud souhlasí kilometry, ale pochybuju, že by se s tím některý počítal. A stejně bych jí těžko prodal, protože každý má nějakou slevu nebo výhodu. A vrátit jí legálně u pokladny nelze, protože se sráží 20 korun, když jsem jednou chtěl vrátit jízdenku za 18 korun, tak na mně stará tlustá pokladní (jiné snad ani nejsou) řvala, že bych ještě doplácel.
Konečně jste pochopili, že ministerstvo dopravy a politici se snaží za každou cenu nacpat lidi do aut, ať se každý stará sám o sebe.
V plné nahotě se projevuje tento přístup při strohém porovnání eshopu dopravce ČD a RegioJet. Kolik času, myšlenek, kliknutí stráví průměrný zákazník nákupem a rezervací místa u ČD a kolik u RegioJet.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










