..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 46      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
29.09.2011 (17:56)  
Je zde hasibotur nebo mozna i nekdo, kdo hraje nejaky ty simulatory? Zajimalo by mne, jak dlouhy je (casove) usek, ve kterem je nutne zacit brzdit, treba ze 140 kmh, aby to brzdeni pak nejak plynule vyslo k peronu. Tzn. ani aby padaly kufry a ani aby poslednich 500 metru jel vlak 10 kmh
Registrierter Benutzer studio 
29.09.2011 (16:48)  
Nejsem zaměstnancem ani Černé Díry, ani Regio Jančura, jsem hlavně rád, že se provětrává zatuchlina kolem hospodaření na tratích ČR. Nedivím se, že megamanageři ČD mají obavy ze své budoucnosti ;-)
29.09.2011 (16:46)  
Trochu OT

ČD podepsaly se Siemensem smlouvu na rychlíky Railjet.

České dráhy uzavřely smlouvu se Siemensem o nákupu 16 rychlíkových jednotek Railjet za zhruba pět miliard korun. Zatím chybí podpis rakouských drah ÖBB, které původně vlaky objednaly.

Zdroj: Novinky.cz
Registrierter Benutzer Kakov 
29.09.2011 (16:37)  
Martin99: jakožto plzeňák, který 9 let pobýval v Brně si dovolím vyjádření k lince plzeň-tábor-brno, dříve byla celkem slušně obsazena spoji, kolem roku 2003 dokonce jeden přibyl, ale nakonec nejezdí na této trase nic a to i přesto, že obsazenost celkem šla,

dnes tu trasu obsluhují jen linky strakonice-tábor-brno
29.09.2011 (14:48)  
Petr Budvar: Nic nejezdí nebo nejezdí tolik? Nevím o tom, že by třeba u nás na Moravě přestaly jezdit autobusy. Akorát jezdí jen tolik, kolik kraje a obce zaplatí.
A stejně tak na železnici. Třeba na tratích kolem zmiňovaných Karlových Varů, kde jezdí Viamont. Ten jezdí taky podle toho, kolik si kraj objednal. Akorát, že ti soukromí dopravci dokáží jezdit levněji a lepšími vozidly než ČD.

A když furt melete o synergické a síťovém efektu.... Je zajímavé, že mezi nejlepší železnice (kvalitou i vymakaností z hlediska navaznosti spojů) patří ty Švýcarské. Tam je ale spousta různých soukromých společností, které spolupracují.
Ale to bude asi taková abnormalita, protože kdyby tam tak 95% vlaků zajišťovaly naše polosocialistické ČD, tak by to měli určitě lepší co?
Registrierter Benutzer Petr budvar  mail  
29.09.2011 (14:28)  
M99:
Ano, ještě jsem neuvedl že k bontonu patří vyjma strašení s návratem (strááášnou) dobou ještě kolektivní odsuzování odborů. A jejich případného vlivu. S autobusy - to si snad děláte p.del? Vyjma PRÁVĚ lukrativních relací nic nejezdí, jeden případ za všechny dálkový autobus. spoj Brno - Tábor - Plzeň. Spoj byl vytížen dlouhodobě přes 70% a přesto nejezdí větší část původní linky. Koukám že ídea trhu, trhu a zákazu jakýchkoli omezení zapustila pevně a nerozborně svoje kořeny. Teda. Asi nikde jinde neregulují.....
29.09.2011 (14:19)  
Petr Budvar: Kecy. Se podívej do "dopravního" průmyslu. Chceš tvrdit, že se zhoršili letecké služby tím, že kromě státního ČSA lítají i jiné a soukromé společnosti? Nebo se zhoršila autobusová obslužnost díky zániku státních ČSAD?
To jen Dušek a ta jeho banda odborářských líných lemplů a příživníků už několik let straší, že s příchodem soukromých dopravců na dráhu, nastane téměř konec světa a tratě budou rozprodány na parcely a podobné žvásty. Prošel jsem opuštěnou trať z Karlových Varů do Horního Slavkova. No tu asi opustil soukromník a teď je tam díky developerům doslova stavební boom co?
Registrierter Benutzer hasitobur  mail  
29.09.2011 (14:11)  
zirecek > Příště prosím nepiš za mou přezdívku strojvedoucí RJ, byť chápu jak to bylo myšleno. Strojvedoucí RJ opravdu nejsem a zcela určitě ani nikdy nebudu.
Jinak máš v zásadě pravdu, jen nesouhlasím s tím, že si to časem sedne a nebo jak někteří říkají, že má dostat dobu hájení. To může u vlakového personálu, kvality služeb, vychytání nějakých problémů s vlaky. Strojvedoucí nemá na nějaké hájení nárok, ten má být pokud možno stoprocentní. Já také při prvních samostatných jízdách po poznání trati jezdil výrazně pomaleji než na ní jedu nyní a párkrát jsem třeba vlak přivezl pozdě z mojí viny. Ale myslím, že lepší přijet o minutu pozdě než udělat nějakou chybu. Strojvedoucí prostě na to hájení nárok opravdu nemá. Jeho chyba ohrozí cestující nejen v jeho vlaku, ale třeba i v mojim a to mi rozhodně jedno být nemůže.
Ale stejně nebezpečná jako neznalost trati je pro strojvedoucího rutina, kdy po stejné trati jezdí pořád dokola a za chvíli tam je jako mistr světa.
29.09.2011 (14:11)  
Joska Holibajda: V Západních Čechách jsem byl letos v srpnu fotit si zdejší tratě. Třeba v Bečově jsem si fotil setkávání Viamontu, ČD a ČD Cargo. Tady to na budovách moc poznat není, ale možná tím, že Viamont tam jen jezdí. Vlaky měl ale čisté. To na trati do Kraslic už vypadalo líp -aspoň subjektivní pocit.
A podobně to je i na trati ze Šumperku do Desné nebo na Jindřichohradeckých lokálkách, které nejsou ve vlastnictví státních SŽDC.
Registrierter Benutzer Petr budvar  mail  
29.09.2011 (14:00)  
prastravak:
Ano, typický "pravicující" mladofronťácký přístup. Každý kdo vyznává onen odessácký přístup-socializace ztrát, privatizace zisku je poněkud jednoduššího ražení. Sem patří i ony donekonečna omílané fronty + nedostatek banánů, či vložek. Jenomže provozování dráhy je něco jiného než provozování zeleniny, resp. drogérie. Pokud by regulační orgán byl co k čemu, tak právě bude další licence vydávat s podobnými omezeními, tak aby vyzobávaný neměl ve výsledku ztíženu pozici kvůli narušení synergického, síťového efektu, právě z důvodu, že mu vyzobávač sebere nějakou relaci, která mu do oběhů, počtu vozidel, plánování zapadala. Pokud si ale regulátor hraje na "trh bez přívlastku" tak samozřejmě celý systém dříve či později rozkolísá. Vyzobávaný by pak mohl třeba vést různé arbitráže vůči blbému státu (blbému, že si to vlastně způsobil sám). Oni by to pak pravicující guru zas nějak zdůvodnili "že nebylo jiné cesty". Čili - Vzhůru k tichému rozklížení plusmínus funkční železnice. Někomu se to bude hodit, jak jsem psal jindy.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 46      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko