..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 16 17 18 19 20 ... 46      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Ujetej 
28.09.2011 (17:59)  
danysek
jenze soupravy RegioJetu jezdili uz driv, dokonce ve sve pravidelne poloze dle JR...


Ale ne v pravidelnem provozu. Ten se pocita od 26.9.2011 - to je meznik
registrovaný uživatel Ujetej 
28.09.2011 (17:57)  
Ja si myslim, ze ne Jancura, ale Leos nam vsem ukaze. On je pro me favorit. Neni arogantni a Mraky, Joska a Vít si mohou psat, co chteji. Toto je muj nazor a nikdo mi ho nevezme. Koukam na fakta a ne na V A S E fikce. Ja pracuji s vysledky. Neonanuji s mysjenkami. Je mi vas lito, ale nebojte. Treba mate pravdu a ja sklapnu. Pak se vsem omluvim
28.09.2011 (17:00)  
Ujetej, musím vás pochválit. Vybral jste si opravdu přiléhavou přezdívku.
registrovaný uživatel Mraky_  mail  
28.09.2011 (16:40)  
Ujetej: už mě ty Vaše komentáře vytáčí. Na jednu stranu tady pohrdáte všemi žluťáky a na druhou se chováte jako ultra stoupenec monopolu a navíc bez přemýšlení. Nebo si snad myslíte, že by Jančura vyjel na tra´t poprvé ve chvíli, kdy tak má učinit podle jízdního řádu? :D Úsměvné.
A o té škodivce? O čem to proboha mluvíte? Nejvýhodnější pro podnikatele je dotovaná trať (zkuste si najít informace o Ústeckém kraji a posledním výběrovém řízení, kdy se zjistilo, že to je o kus levněji ...) - na této trati musí Jančura KONKUROVAT a bojovat - myslíte si, že ČD tohle snad nemohou? mohou a když budou chtít, tak lépe. Jen musí chtít. A do těch svých myšlenek zahrnujete i LeoExpres? Tedy to, že za rok budou na jedné trati tři dopravci?

Berete v úvahu, že MD a kraje nepustily do dotované dopravy v podstatě nikoho, krom ČD? (a teď nemyslím jenom Jančuru)

Víte, Váš zásadní problém je, že neumíte myslet v kontextu a s nadhledem.
28.09.2011 (15:39)  
Ujetej: ucelnou oblast vozit RJ chtěl RJ, viz např. http://ekonomika.idnes.cz/student-agency-nabidne-ministerstvu-provoz-rychliku-pf2-/eko-doprava.aspx?c=A090611_162245_eko-doprava_fih . Výsledek byl, že Slámečka přiklepl dálkovku celou ČD, se slibem že ročně bude na 5-10% vypisovat výběrka (což se nestalo).
Nemůžete po RJ chtít vozit linky v závazku, když kraje i MD objednávají vše ČD bez výběrových řízení a RJ ignorují. (A jinak než v závazku v ČR těžko víc než jednu dvě linky vyjezdíte.)
registrovaný uživatel pacey  mail  
28.09.2011 (14:47)  
Mám dotaz. Jak poznám při rezervaci ty kupéčka po čtyrech? Sou v každé soupravě, nebo jen někde?
Díkec
28.09.2011 (14:36)  
Ujetej ...jenze soupravy RegioJetu jezdili uz driv, dokonce ve sve pravidelne poloze dle JR...
registrovaný uživatel Ujetej 
28.09.2011 (14:20)  
Za ty 3 dny byl IC 1010 16. vlak. Takze soupej nohama. Znova opakuji, konkurence je potreba, ale ne za kazdou cenu. V Lipniku projel navest STUJ a riznul neriznutelnou vyhybku. Udelat to CD, uz jsou na NOVE. Ty vstupni informace, jak tu placas, mam z analyzy. A jestli umis malou nasobilku + scitani, treba se jednou dopocitas. Takze :komfort super - bezpecnost nula. A i Jancura bude rozlisovat. To se to keca, at si vezme celou oblast a ukaze, jak se ma jezdit, to ne, to tady nezazni, ze? To radeji drzite huby. On jen zobe to nej. Je to pro me skodivka.
28.09.2011 (13:09)  
Kosny ...az na to, ze tuhle dopravu si stat/kraje u nekoho (u CD) objednavaji... a nasledne nemale penize plati... takze si stezujte u sveho hejtmana ;)
registrovaný uživatel Kosny  mail  
28.09.2011 (12:53)  
Stejne bych videl uzitecnejsi, kdyby se snazili misto komerencniho boje o oziveni trati kde chybi potrebny zpusob dopravy (napr. rychliky Znojmo-Praha, Znojmo-Brno), nebo kde vzhled k neatraktivnosti stavajicich vozidel (810) a nevhodnych jizdnich radu cestujici z koleji mizeji ...
  1 ... 16 17 18 19 20 ... 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko