Praha/Vídeň — České dráhy dnes, po vleklém obchodním sporu se společností Škoda Transportation, definitivně objednaly 16 netrakčních souprav Siemens Viaggio Comfort známějších pod obchodním označením Rakouských spolkových drah jako railjet. Soupravy, za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur, budou dodány v letech 2013 a 2014. České dráhy je plánují nasazovat zejména na vlaky EuroCity jedoucí z Prahy do Hamburgu a z Prahy přes Vídeň do Grazu. Smlouva s výrobcem ale obsahuje ustanovení, která poskytují Českým drahám ochranu a umožňují jim příslušné jednotky neodebrat, pokud by se ukázalo nemožným jejich plnohodnotné nasazení na plánovaných trasách do Německa a Rakouska. Stejně tak si České dráhy vyhrazují právo soupravy neodebrat, pokud by jejich nasazení do provozu bránily technické požadavky úřadů, které se objeví po podpisu kontraktu. Na rozhodnutí soupravy neodebrat mají České dráhy 6 měsíců od podpisu smlouvy. Spolu s nákupem těchto netrakčních jednotek České dráhy také připravují výběrové řízení na 10 nových třísystémových lokomotiv, schopných jízdy rychlostí až 230 km/h.
Zdroj: České dráhy

Tomas Hejda - Jaky mindrak?? Libilo by se ti, kdybys dal svoji stary prachy na nakup noveho auta (abys nahradil trabanta) a ona si namisto toho koupila novou kabelku a tobe poridila Skodu Favorit? verim, ze jiste ne. Proto nechapu, proc se tetelsi blahem, kdyz CD za penize na ZDO kupuji vlaky za zcela jinym ucelem. A jako udicku tobe a jinym blbeckum pak hodi, ze na vlaky objednane MD a kraji pujdou jine vagony, ktere uz ale nekde nekdo vyradil.
Mimo jine i ja jsem ten kdo plati dane a prispiva na ZDO a i ja jsem ten, kdo si bude prdel nadale v lete parit nas kozence, pripadne v zime primrzne
Na jednu sedačku je CityElefant jen o 1/4 levnější než railjet i s lokomotivou. A přitom jsou CityElefanty jen na stejnosměrný proud, na 140 km/h, nemají bistro a jsou do nich nacpané malé příměstské sedačky, aby se jich tam hodně vešlo...
Tiskovka ČD mluví bohužel jasně: 2013-14.
...obecní stračenu.
Ano, všiml jsem si, že v barevném řešení souprav je poměrně málo žluté:)
Co se tyce deni na zeleznici, to sleduji. Proto vidim ty zcela nepochopitelne kroky, ktere CD provadeji - vypisovani vyberovych rizeni na 1 jednotku, 3 jednotky, 5 jednotek ... vsechno separatne, namisto vypsani jednoho velkeho vyberoveho rizeni. Pak se nahkle objevo nabidka OBB a CD po ni skoci jak slepice po flusu aniz by kdokooiv mel predstavu, kde to bude jezdit. A samozrejme, ze se to bude platit z penez na ZDO a to mi vadi nejvic, protoze ZDO je to, co vozi vetinu lidi. A tam nadale budou regionovy a dalsi jine dobytcaky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











