..: České dráhy podepsaly smlouvu na soupravy Siemens Viaggio Comfort :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha/Vídeň — České dráhy dnes, po vleklém obchodním sporu se společností Škoda Transportation, definitivně objednaly 16 netrakčních souprav Siemens Viaggio Comfort známějších pod obchodním označením Rakouských spolkových drah jako railjet. Soupravy, za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur, budou dodány v letech 2013 a 2014. České dráhy je plánují nasazovat zejména na vlaky EuroCity jedoucí z Prahy do Hamburgu a z Prahy přes Vídeň do Grazu. Smlouva s výrobcem ale obsahuje ustanovení, která poskytují Českým drahám ochranu a umožňují jim příslušné jednotky neodebrat, pokud by se ukázalo nemožným jejich plnohodnotné nasazení na plánovaných trasách do Německa a Rakouska. Stejně tak si České dráhy vyhrazují právo soupravy neodebrat, pokud by jejich nasazení do provozu bránily technické požadavky úřadů, které se objeví po podpisu kontraktu. Na rozhodnutí soupravy neodebrat mají České dráhy 6 měsíců od podpisu smlouvy. Spolu s nákupem těchto netrakčních jednotek České dráhy také připravují výběrové řízení na 10 nových třísystémových lokomotiv, schopných jízdy rychlostí až 230 km/h.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 30.9.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 18 19 20 21 22 ... 24      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
30.09.2011 (22:56)  
mah: předpokládám, že vypisování výběrového řízení na motoráky dle krajů nějak souvisí s čerpáním dotací EU, aby se to dalo zaštítit konkrétním krajem, což by u 1 VŘ už nebylo einfach
registrovaný uživatel mah 
30.09.2011 (22:52)  
Tomasi Hejdo, je videt, ze ty tomu rozumis dokonale. Takze mala rekapitulace. CD vyhazuje prachy za ruzna drobna vyberova rizeni skoro pro kazdy okres separatne, dale otvira vyberova rizeni (neco uz je i zadano) na reko starych vagonu, do toho koupi jak zde je psano 112 novych vagonu v railjetech a planuje nakup dalsich vyrazenych vagonu OBB.
MV oznamuje, ze omezi objednavky rychliku v dalsich letech (byt ma dany smluvni limit, kolis smi omezit), kraje jednoznacne garantuji, ze nedaji ani korunu navic ...
OK, a z ceho to CD vsechno budou platit. Jasne, CD oznamuji, ze jejich zadluzenost je nyni "pouze" 50% jejich majektu, to pry je v poho a maji jeste znacne rezervy.
Dobra, mozna se casem i na vnitru svezu necim lepsim, mozna ale tak casem bude dalsi velky krach resp. dalsi velka naplast z rozpoctu.
Ale to nevadi, hlavne ze ti kroky CD prijdou dostatecne logicke a ze tomu moooc dobre rozumis
30.09.2011 (22:41)  
s těma 810 bych byl opatrnější. Je to bohužel na současné "standardy" docela nepohodlné, ale na některé relace celkem dostatečně kapacitní a "levné" vozítko.

Ano, zvlášť ta rekonsktrukce interiéru 810 s novýma modrýma sedačkama s opěrkama je povedená, a podle mně lepší než RegioNova. Teď ještě kdyby do toho dokázali dát trochu svižnější a úspornější motor.
30.09.2011 (22:40)  
ach jo mahu, víš nikdo nepotřebuje žádný propagandistický řeči od ČD jak to ty nazýváš. Ten, kdo se alespoň trochu zajímá o dění na české železnici a rozumí tomu, což blbeček jako ty tomu nemůžeš rozumět, tak logicky ví, že když někde odeberu spoustu vagonů, tak že je pak nasadím jinam. Si jako myslíš, že ČD budou Bmz atd. schovávat v depech a na odst. nádr.? Otevři si oči prosimtě. A nenazávej ostatní blbečky, když si nevidíš ani na špičku nosu. Ostatní se ti to snaží vysvětlit, ale ty to nechápeš, a vlastně ani nechceš!
30.09.2011 (22:38)  
dyz CD za penize na ZDO kupuji vlaky za zcela jinym ucelem

Za peníze ze ZDO se tyto vlaky nekupují. Za peníze ze ZDO jsou CityElefanty, RegioNovy, budou Stadlery a PESy.

Tohle se bude hradit z dluhopisu, úvěrů a pokud to bude skutečně jezdit výkony typu Graz, Berlín, kdy je půlka v zahraničí, mělo by se to i samo zaplatit, když je to levnější než běžné vozy od Siemensu, co už ČD mají.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
30.09.2011 (22:34)  
_Mraky re Wawro a pět bilionů: konkrétně je to o tři řády, neboť v desítkové soustavě se za "řád" při srovnávání považuje "desetinásobek".

Tomáši Hejdo, s těma 810 bych byl opatrnější. Je to bohužel na současné "standardy" docela nepohodlné, ale na některé relace celkem dostatečně kapacitní a "levné" vozítko. Bylo by krásný mít všude dezíra, régiosprintry nebo podobný vergly, ale pro ty tři babky z Plaňan do Kouřima to zřejmě ještě dlouho nebude nejvyšší priorita. A jako již tradičně, díky těm nesmrtelným skleníkům se snad na těch prdelózních lokálkách alespoň nějaký provoz udrží.

K věci Viaggio Comfort: má někdo plusmínus přehled, kolik a jakých ČD (čili ne Vindobona, Hungaria a ZSSK) je naoběhováno na ty relace, na něž se mají ty VC nasadit? Jinými slovy, kolik se toho uvolní na to, o čem dost trefně píše Michal Jaroš?
30.09.2011 (22:34)  
ten polotaurrus a polo109E vypadá děsně.. at udělaj řídící vůtz na bázi 109E a lokomotivu deaj 109E a nebo attam daj aurruse a lokotku daj taky taura. Vypadá to takhle děsně
registrovaný uživatel Kakov 
30.09.2011 (22:34)  
tarten: a je ve smlouvě zakázáno dodat jednotky dřív??
30.09.2011 (22:33)  
Tomaš Hejda: Jenomže právě příchod "Regiožertu" a dalších soukromých dopravců nutí ČD, aby modernizovali a zlepšovali služby a jak vidno z posledních hodin je nabízeli i za nižší cenu.
Prostě konkurence. To co normálně funguje v letecké dopravě nebo i mezi autobusovými firmami. Ty taky pravidelně kupují nové autobusy. Jednak mají ekonomičtější provoz a jednak kdyby někdo zaostal, tak by prostě nevozil.
Víš jak by to vypadalo, kdyby tady byly doteď státní ČSAD? Řeknu ti to naprosto přesně: vozil by ses v nějaké 25 let staré Karose nebo kloubovém Ikarusu, který by měl vyměněné sedačky a byl by natřen žluto-zeleně a bylo by to prezentováno jako výrazné zlepšení v regionální autobusové dopravě.
registrovaný uživatel tarten 
30.09.2011 (22:32)  
Mah:
Ono je to spíš obráceně. Maximum investic donedávna šlo do regionální dopravy. Na dálkovou dopravu konečně začalo docházet, přesto v ní ještě dlouho přetrvají koženky.
  1 ... 18 19 20 21 22 ... 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko