Praha/Vídeň — České dráhy dnes, po vleklém obchodním sporu se společností Škoda Transportation, definitivně objednaly 16 netrakčních souprav Siemens Viaggio Comfort známějších pod obchodním označením Rakouských spolkových drah jako railjet. Soupravy, za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur, budou dodány v letech 2013 a 2014. České dráhy je plánují nasazovat zejména na vlaky EuroCity jedoucí z Prahy do Hamburgu a z Prahy přes Vídeň do Grazu. Smlouva s výrobcem ale obsahuje ustanovení, která poskytují Českým drahám ochranu a umožňují jim příslušné jednotky neodebrat, pokud by se ukázalo nemožným jejich plnohodnotné nasazení na plánovaných trasách do Německa a Rakouska. Stejně tak si České dráhy vyhrazují právo soupravy neodebrat, pokud by jejich nasazení do provozu bránily technické požadavky úřadů, které se objeví po podpisu kontraktu. Na rozhodnutí soupravy neodebrat mají České dráhy 6 měsíců od podpisu smlouvy. Spolu s nákupem těchto netrakčních jednotek České dráhy také připravují výběrové řízení na 10 nových třísystémových lokomotiv, schopných jízdy rychlostí až 230 km/h.
Zdroj: České dráhy

MV oznamuje, ze omezi objednavky rychliku v dalsich letech (byt ma dany smluvni limit, kolis smi omezit), kraje jednoznacne garantuji, ze nedaji ani korunu navic ...
OK, a z ceho to CD vsechno budou platit. Jasne, CD oznamuji, ze jejich zadluzenost je nyni "pouze" 50% jejich majektu, to pry je v poho a maji jeste znacne rezervy.
Dobra, mozna se casem i na vnitru svezu necim lepsim, mozna ale tak casem bude dalsi velky krach resp. dalsi velka naplast z rozpoctu.
Ale to nevadi, hlavne ze ti kroky CD prijdou dostatecne logicke a ze tomu moooc dobre rozumis
Ano, zvlášť ta rekonsktrukce interiéru 810 s novýma modrýma sedačkama s opěrkama je povedená, a podle mně lepší než RegioNova. Teď ještě kdyby do toho dokázali dát trochu svižnější a úspornější motor.
Za peníze ze ZDO se tyto vlaky nekupují. Za peníze ze ZDO jsou CityElefanty, RegioNovy, budou Stadlery a PESy.
Tohle se bude hradit z dluhopisu, úvěrů a pokud to bude skutečně jezdit výkony typu Graz, Berlín, kdy je půlka v zahraničí, mělo by se to i samo zaplatit, když je to levnější než běžné vozy od Siemensu, co už ČD mají.
Tomáši Hejdo, s těma 810 bych byl opatrnější. Je to bohužel na současné "standardy" docela nepohodlné, ale na některé relace celkem dostatečně kapacitní a "levné" vozítko. Bylo by krásný mít všude dezíra, régiosprintry nebo podobný vergly, ale pro ty tři babky z Plaňan do Kouřima to zřejmě ještě dlouho nebude nejvyšší priorita. A jako již tradičně, díky těm nesmrtelným skleníkům se snad na těch prdelózních lokálkách alespoň nějaký provoz udrží.
K věci Viaggio Comfort: má někdo plusmínus přehled, kolik a jakých ČD (čili ne Vindobona, Hungaria a ZSSK) je naoběhováno na ty relace, na něž se mají ty VC nasadit? Jinými slovy, kolik se toho uvolní na to, o čem dost trefně píše Michal Jaroš?
Prostě konkurence. To co normálně funguje v letecké dopravě nebo i mezi autobusovými firmami. Ty taky pravidelně kupují nové autobusy. Jednak mají ekonomičtější provoz a jednak kdyby někdo zaostal, tak by prostě nevozil.
Víš jak by to vypadalo, kdyby tady byly doteď státní ČSAD? Řeknu ti to naprosto přesně: vozil by ses v nějaké 25 let staré Karose nebo kloubovém Ikarusu, který by měl vyměněné sedačky a byl by natřen žluto-zeleně a bylo by to prezentováno jako výrazné zlepšení v regionální autobusové dopravě.
Ono je to spíš obráceně. Maximum investic donedávna šlo do regionální dopravy. Na dálkovou dopravu konečně začalo docházet, přesto v ní ještě dlouho přetrvají koženky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











