Praha — Většinový poskytovatel gastronomických služeb ve vlacích Českých drah, společnost JLV, na pondělní tiskové konferenci představila sezónní nabídky pro podzim tohoto roku. Také podzimní menu prezentuje v rámci nabídky Nová gastronomie, na které spolupracuje s Československým svazem kuchařů a šéfkuchařem Jiřím Králem. Vedení společnosti komentovalo také cenovou politiku občerstvení nového osobního dopravce RegioJet. V neposlední řadě došlo ke zveřejnění výsledků tzv. mystery shoppingu, čili testování kvality pomocí fiktivních zákazníků, který pro JLV zajistita externí agentura a jehož úspěšnost se u jednotlivých posádek pohybuje v rozmezí 93 až 97 procent.
Co se týče polévek, během podzimu se v nabídce objeví novinka v podobě krémové zelné polévky se slaninou. Ta byla při degustaci skutečně vynikající. Mezi hlavními jídly v nabídce zůstává svíčková na smetaně, která je v menu jako součást projektu Czech specials, zaměřeném na typická česká jídla. Jak uvedl Jiří Král, v nabídce je zařazena díky velké oblíbenosti u všech skupin cestujících. Dále je v nabídce vepřový závitek plněný klobásou a okurkou, ke kterému jsou jako příloha šťouchané brambory a také zeleninová obloha. Najdeme v ní rovněž dva větší, avšak lehké saláty (i s masem). Ze sladkého se můžeme těšit na domácí, údajně ručně dělané kynuté ovocné knedlíky, nově s tvarohem. Strávník dopředu nebude vědět, jaké ovoce na něj uvnitř čeká, jelikož to se bude měnit v závislosti na konkrétním období. Z dalších dezertů můžeme zmínit například jablkové želé se šlehačkou. Novinky nás čekají i v nápojovém lístku. Tam se objeví nealkoholické svařené víno a ve vlacích SuperCity Pendolino také ovocné džusy Jupík Smoothie ve dvou chutích za cenu 20 korun. Ve vlacích IC RegioJet jsou nabízeny za 15 korun. Ceny ostatních pokrmů bohužel společnost zatím nezveřejnila, je však téměř jasné, že zůstanou na současné úrovni.
Zástupci firmy také reagovali na srovnávání s občerstvením společnosti RegioJet, která jezdí na trase Praha - Havířov, a kde je k dostání občerstvení v řádu desítek korun. Podle JLV však nejde srovnávat croissant, sendvič či dort z mrazáku s kompletními gastronomickými službami JLV, které jsou prý tudíž logicky o poznání dražší. Poměrně vysoké ceny na dálkových mezinárodních spojích jsou prý způsobeny vysokými daněmi a dalšími odvody v zahraničí a také údajnými vysokými náklady na ubytování a stravu zaměstnanců v cizích zemích. Na žádné zlevňování se tedy ze strany JLV těšit nemůžeme. Zásadní změnu tak může přinét až připravovaná gastronomická koncepce Českých drah, kde má být kromě kvality smluvně zakotvena také maximální cena, která by například u hlavního jídla neměla překročit 120 korun.
Zdroje: JLV, RegioJet, ŽelPage
| 4.10.2011 (7:00)
Chápu to správně tak že ač pracovník v jídelním voze, musí se stravovat někde jinde, tedy že z nějakého důvodu sám nejí jídla co uvaří? To tedy asi o něčem svědčí...
"Mezinárodní turista" není víc, nebo míň náročný, je po dlouhá léta zvyklý na jinou škálu nabídky. A v EC jsme svým způsobem po celou trasu jízdy "na Staromáku". S pevnou cenou v celé trase.
Pro Intelpetr:
Ano, i za mého studia byly ceny v Menze nižší, než ve "Trojce", neřku-li jídeláku.
Čtyřku ve vlaku IC/EC asi chtít nebudeme, dokonce ani Trojku.
Ideální je asi dvojka s obsluhou - zejména na úsecích přes 100 km. Výdej v Buffet - oddíle - na stojáka = "levnější" výběr - proč ne, tedy ano (Tak v zásadě funguje i ICE - bez komentáře k ohřívaným hotovkám "s obsluhou")
Mám-li v centru Bln. (Potsdamer Platz) v restaurecích "pro lidi" - (spíše Trojka plus) - denní nabídku hodnoté jídlo s obsluhou za 5,50€, s pivem za 9€, tak to místu považuji za přiměřené. A u Rakušáku v EC zaplatím "netto" tak o 2 € víc a ani to mi nepřijde na RESTAURAČNÍ vůz přehnané. Currywurst s hranolkem s obsluhou je taky za cca 5,50€, na stojáka tak 4,50€, bez hranolku 2,50. To je určitě o dost méně, hodně méně, než "Mekáč". Ve výše uvedené relaci se pohybuje u Maďarů v jídeláku např. Segedinský guláš a je ho hodně a je velmi chutný. Ale nedovolil bych si nabízet guláš s knedlíkem jako Českou národní specialitu např. za 10 a více EUR. Jo, medajlonky, pořádný řízek za 12€ - mlsnul jsem si po Rakousku. A cenově to koreluje i s restauraci "3plus" bez kéleček. To beru. Jídelák je nadstandard.
Facit: ceny v jídelákách a trase Bl. - Praha - Brno - a dál mi nepřipadají přemrštěné, komentuji různost nabídky, cen a chování personálu zúčastněných spoleřností.
Menu za 65 Kč (nebo alespoň 3 - 4 druhy denní nabídky), dostanu u nás na vsi rovněž tak i mimo centrum Prahy. To však nesrovnácám s jídelním vozem.
(Osobně nemohu zapomenout na prodej horkých párků z peronu do oken vozu a sladké "pomo" s brčkem - "slámkou" v igelitovém pytlíčku. Ale cosi mi napovídá, že po Vstupu vojsk jsem to už možná nezažil, určitě ne po půlce 70. let. No jo, ale to šlo proto, že okna šla otevírat a mašiny v nácestných stanicích dobíraly vodu... JLV bývaly Dvojka, vyjímečně Jednička.)
ale souhlasím, že těch 120 kč je ve vlaku přijatelné
turista: ohledně vhodnosti koncepce JLV/RJ na český trh máte pravdu, český člověk je držgrešle....
ale to jsou dvě rozdílné věci:
1) porovnání cen restaurační a fastfoodové strategie (ponechme teď stranou, že v mnohých vozech JLV se způsob přípravy blíží fastfoodu)
2) porovnání vhodnosti restaurační/fastfoodové strategie pro český trh
ad. 1) tady trvám na svém názoru, že nelze tvrdit, že restaurační menu je předražené, na základě skutečnosti, že někdo prodává fastfood za nižší částky,
to že někdo rezignuje na kvalitu stravování a dá přednost levnějšímu je právě ta druhá věc, tj. vhodnosti pro český trh
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










