..: Podzimní menu Nové gastronomie společnosti JLV :..

Rýžové nudle s ledovým salátem, rajčaty a kuřecími prsíčky, foto: JLV, a.s. Praha — Většinový poskytovatel gastronomických služeb ve vlacích Českých drah, společnost JLV, na pondělní tiskové konferenci představila sezónní nabídky pro podzim tohoto roku. Také podzimní menu prezentuje v rámci nabídky Nová gastronomie, na které spolupracuje s Československým svazem kuchařů a šéfkuchařem Jiřím Králem. Vedení společnosti komentovalo také cenovou politiku občerstvení nového osobního dopravce RegioJet. V neposlední řadě došlo ke zveřejnění výsledků tzv. mystery shoppingu, čili testování kvality pomocí fiktivních zákazníků, který pro JLV zajistita externí agentura a jehož úspěšnost se u jednotlivých posádek pohybuje v rozmezí 93 až 97 procent.

Ovocné knedlíky, foto: JLV, a.s. Co se týče polévek, během podzimu se v nabídce objeví novinka v podobě krémové zelné polévky se slaninou. Ta byla při degustaci skutečně vynikající. Mezi hlavními jídly v nabídce zůstává svíčková na smetaně, která je v menu jako součást projektu Czech specials, zaměřeném na typická česká jídla. Jak uvedl Jiří Král, v nabídce je zařazena díky velké oblíbenosti u všech skupin cestujících. Dále je v nabídce vepřový závitek plněný klobásou a okurkou, ke kterému jsou jako příloha šťouchané brambory a také zeleninová obloha. Najdeme v ní rovněž dva větší, avšak lehké saláty (i s masem). Ze sladkého se můžeme těšit na domácí, údajně ručně dělané kynuté ovocné knedlíky, nově s tvarohem. Strávník dopředu nebude vědět, jaké ovoce na něj uvnitř čeká, jelikož to se bude měnit v závislosti na konkrétním období. Z dalších dezertů můžeme zmínit například jablkové želé se šlehačkou. Novinky nás čekají i v nápojovém lístku. Tam se objeví nealkoholické svařené víno a ve vlacích SuperCity Pendolino také ovocné džusy Jupík Smoothie ve dvou chutích za cenu 20 korun. Ve vlacích IC RegioJet jsou nabízeny za 15 korun. Ceny ostatních pokrmů bohužel společnost zatím nezveřejnila, je však téměř jasné, že zůstanou na současné úrovni.

Zelňačka, foto: JLV, a.s. Zástupci firmy také reagovali na srovnávání s občerstvením společnosti RegioJet, která jezdí na trase Praha - Havířov, a kde je k dostání občerstvení v řádu desítek korun. Podle JLV však nejde srovnávat croissant, sendvič či dort z mrazáku s kompletními gastronomickými službami JLV, které jsou prý tudíž logicky o poznání dražší. Poměrně vysoké ceny na dálkových mezinárodních spojích jsou prý způsobeny vysokými daněmi a dalšími odvody v zahraničí a také údajnými vysokými náklady na ubytování a stravu zaměstnanců v cizích zemích. Na žádné zlevňování se tedy ze strany JLV těšit nemůžeme. Zásadní změnu tak může přinét až připravovaná gastronomická koncepce Českých drah, kde má být kromě kvality smluvně zakotvena také maximální cena, která by například u hlavního jídla neměla překročit 120 korun.

Zdroje: JLV, RegioJet, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 4.10.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
04.10.2011 (16:27)  
Už jste někdy vyplňoval vyúčtování zahraniční služební cesty? Už jste jej někdy vyplňoval s ohledem na šéfa, jemuž jste při té cestě tzv. "nesl tašku"? Je to velmi poučné. Vyčkejte, až to zažijete, ptát se nebudete.

Mnohokrát jsem byl v DE a AT na služebce. S nadřízeným i bez něj (a dělám užitečnější věci než držení tašky). A stále nevím co myslíte.

Ano vím, že se diety nedaní a pro podnik je výhodnější dát zaměstnanci diety, než mu to dát do platu. Ale tady se bavíme o nepříliš kvalifikované pracovní síle. Těm nemusím dávat ani extra plat, ani diety. A pokud přece jen ano, dám mu minimální mzdu s tím že "má přece diety". Tedy se to na celkových nákladech na zaměstance (které tu rešíme) stejně nepromítne.
04.10.2011 (16:26)  
Stoupa: včetně kapesného 40% navrch. A jelikož nemam zaměstnavatele, nikdo mi předem neoznámil, že mi strhne za ten oběd 25%, tak se mě to taky netýká. Samozřejmě.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.10.2011 (15:53)  
Pro "KK":

Ekonomicko-daňovou optimalizací bych si ty diety vč. kapesného jako živnostník zaúčtoval, v bance vyměnil Eura a náklady výměny opět zaúčtoval a Eura uložil. Je to oprávněný, daňově uznatelný náklad.
registrovaný uživatel Kakov 
04.10.2011 (15:43)  
no otázka pánové, jak je to s dietami a spol u soukromníků, hodně tras obsluhujou lidé, kteří jsou najatí na živ.list a JLV jim jen poskytuje zázemí a logistiku,
pochybuji, že živnostníků JLV vyplácí diety a kapesné.....
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.10.2011 (15:41)  
ad turista:

(omlouvám se za zpoždění, byl jsem poobědvat, měl jsem řízek s oblohou a bramborovým salátem, dvě piva - v Cafe Möhring, Potsdamer Platz a dal jsem 1,40€ dýško - když ta 180 vysoká servirka má tak hezký oči, i ty modrý!)
Už jste někdy vyplňoval vyúčtování zahraniční služební cesty? Už jste jej někdy vyplňoval s ohledem na šéfa, jemuž jste při té cestě tzv. "nesl tašku"? Je to velmi poučné. Vyčkejte, až to zažijete, ptát se nebudete.

Pro Syn:

Ale ano, synu. Jde. Např. připojit mez Břeclaví a Děčínem - a vice-versa - "menzu na kolečkách" - pokud by shodně jako v 70. letech podávala Remo-plátky (s chlebem), snad by se to jidlo pod 100 Kč dostalo. Má to dvě úskalí: 1) Vlak dělá na Hlavním v Praze úvrať. chtělo by to otočit i tu menzu na kolečkách, aby se dala v předhraniční stanicei zase prostě odhodit. Jen nevím, zda po zániku Mezinárodnáho Svazu Studentstva by převzalo náklady Ministrestvo školství. Já bych to z veřejných prostředků nedoporučoval hradit. 2) Naopak, jídeláky v kvalitě ne horší, než dnes, ponechat a opravdu se zabývat povinně místenkovými EC (s kvalitou vozidel jako RailJet ÖBB a pod.)
04.10.2011 (15:28)  
bylo-li vám zdarma během zahraniční pracovní cesty poskytnuto jídlo, které má charakter snídaně, oběda nebo večeře, je zaměstnavatel oprávněn zahraniční stravné ve výši základní sazby krátit až o 25 % za každé uvedené jídlo

Aha, tak to je změna. To by pak 25% diet (tedy 11.25 EUR) bylo povinných. Ještě nedávno se krátilo 20% za poskytnutou snídani, 40% za poskytnutý oběd, 40% za poskytnutou večeři.
04.10.2011 (15:24)  
Turista: ale jen když vám poskytne dvě večeře ;-)
bylo-li vám zdarma během zahraniční pracovní cesty poskytnuto jídlo, které má charakter snídaně, oběda nebo večeře, je zaměstnavatel oprávněn zahraniční stravné ve výši základní sazby krátit až o 25 % za každé uvedené jídlo
U sazby za kratší dobu než 12 hodin je to krácení větší, takže se to teoreticky může dostat i pod nulu .. ale myslim že se ani pak nedoplácí.
registrovaný uživatel SYN 
04.10.2011 (14:30)  
Stoupa: a přes to nejede vlak, a basta! Tak to abysme ty jídeláky raději zrušili když to holt jinak nejde...
Aneb místo uvažování "jak by to šlo" tu máme hledání důvodů proč to nejde...
04.10.2011 (14:18)  
Chápu to správně tak že ač pracovník v jídelním voze, musí se stravovat někde jinde, tedy že z nějakého důvodu sám nejí jídla co uvaří? To tedy asi o něčem svědčí...

ze zákona mu náleží k platu i "dieta", opce je kapesné

Zajistí-li stravu zaměstnavatel (což u jídelního vozu předpokládám), tak zaměstnanec nemá nárok ani na kousek z diet (které jsou v DE stanoveny vyhláškou na 45 EUR denně).

Ano, kapesné (které je možné poskytnout až do vyše 40% diet) není povinnou složkou diet. Nemyslím si, že by byla obsluha jídeláku tak vzácná kvalifikace, že by bylo potřeba si je takto předcházet.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.10.2011 (14:18)  
pro Syn:

Pracovník v jídelním voze je na zahraniční služební cestě a ze zákona mu náleží k platu i "dieta", opce je kapesné a přéípadně ubytování.
  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko