Praha — Většinový poskytovatel gastronomických služeb ve vlacích Českých drah, společnost JLV, na pondělní tiskové konferenci představila sezónní nabídky pro podzim tohoto roku. Také podzimní menu prezentuje v rámci nabídky Nová gastronomie, na které spolupracuje s Československým svazem kuchařů a šéfkuchařem Jiřím Králem. Vedení společnosti komentovalo také cenovou politiku občerstvení nového osobního dopravce RegioJet. V neposlední řadě došlo ke zveřejnění výsledků tzv. mystery shoppingu, čili testování kvality pomocí fiktivních zákazníků, který pro JLV zajistita externí agentura a jehož úspěšnost se u jednotlivých posádek pohybuje v rozmezí 93 až 97 procent.
Co se týče polévek, během podzimu se v nabídce objeví novinka v podobě krémové zelné polévky se slaninou. Ta byla při degustaci skutečně vynikající. Mezi hlavními jídly v nabídce zůstává svíčková na smetaně, která je v menu jako součást projektu Czech specials, zaměřeném na typická česká jídla. Jak uvedl Jiří Král, v nabídce je zařazena díky velké oblíbenosti u všech skupin cestujících. Dále je v nabídce vepřový závitek plněný klobásou a okurkou, ke kterému jsou jako příloha šťouchané brambory a také zeleninová obloha. Najdeme v ní rovněž dva větší, avšak lehké saláty (i s masem). Ze sladkého se můžeme těšit na domácí, údajně ručně dělané kynuté ovocné knedlíky, nově s tvarohem. Strávník dopředu nebude vědět, jaké ovoce na něj uvnitř čeká, jelikož to se bude měnit v závislosti na konkrétním období. Z dalších dezertů můžeme zmínit například jablkové želé se šlehačkou. Novinky nás čekají i v nápojovém lístku. Tam se objeví nealkoholické svařené víno a ve vlacích SuperCity Pendolino také ovocné džusy Jupík Smoothie ve dvou chutích za cenu 20 korun. Ve vlacích IC RegioJet jsou nabízeny za 15 korun. Ceny ostatních pokrmů bohužel společnost zatím nezveřejnila, je však téměř jasné, že zůstanou na současné úrovni.
Zástupci firmy také reagovali na srovnávání s občerstvením společnosti RegioJet, která jezdí na trase Praha - Havířov, a kde je k dostání občerstvení v řádu desítek korun. Podle JLV však nejde srovnávat croissant, sendvič či dort z mrazáku s kompletními gastronomickými službami JLV, které jsou prý tudíž logicky o poznání dražší. Poměrně vysoké ceny na dálkových mezinárodních spojích jsou prý způsobeny vysokými daněmi a dalšími odvody v zahraničí a také údajnými vysokými náklady na ubytování a stravu zaměstnanců v cizích zemích. Na žádné zlevňování se tedy ze strany JLV těšit nemůžeme. Zásadní změnu tak může přinét až připravovaná gastronomická koncepce Českých drah, kde má být kromě kvality smluvně zakotvena také maximální cena, která by například u hlavního jídla neměla překročit 120 korun.
Zdroje: JLV, RegioJet, ŽelPage
| 4.10.2011 (7:00)
Závěr: Sním o RailJetu, doufám, s posádkou z Villachu
PS:
Vloni těsně před Vánoci, vracel jsem se se synkem z Bln. Koupili jsem 1. třídu. Absence jideláku JLV byla nahlášena, tak jsme se stihli v Bln. samozásobit nápoji, stravou teplou i studenou. Ta nabídka náhradní obsluhy (obsah vozíčku - zjevně jel již z Čech) nebyla přitažlivá. Obsluhující vyzařoval cokoliv, jen ne nadšení nad stolující cestující veřejností. A dával to najevo - to jsem u Maďarů, Němců a Rakušanů nezažil. (Sám jezdím 2. třídou. A běžně se si u Rakouské, nebo Maďarské obsluhy zamluvím místo na oběd v jídeláku mezi Dre a Bln....)
Ze sladkého se můžeme těšit na domácí, údajně ručně dělané kynuté ovocné knedlíky, nově s tvarohem, strávník dopředu nebude vědět, jaké ovoce na něj uvnitř čeká.....
mohl by se to menovat "kočka v mjechu", no ni? a že ručně? čim by to měli robiť? nohami?
"nealkoholické svařené víno".... taku cy....nu sem ešče nečet...
Zástupci firmy také reagovaly.... tu ten češtin dostava na řyť...
dort z mrazáku ... s co pidi magnum v tym pinďovi za dvacku? ja sem myslel, že kus mi zjedla ta vlakuška..
Poměrně vysoké ceny na dálkových mezinárodních spojích jsou prý způsobeny vysokými daněmi a dalšími odvody v zahraničí a také údajnými vysokými náklady na ubytování a stravu zaměstnanců v cizích zemích. .... No Pražacy vždycky řykali, že za Česku Třebovu začina Orijent, tak co se všecy divi?
Zásadní změnu tak může přinét až připravovaná gastronomická koncepce Českých drah.... a co za tych 120 korun bude?
Proc se nadrit, kdyz "stejnyho" vysledku - prodat 50 jidel se ziskem 5 korun - muzu dosahnout i opacnym pristupem: prodat 5 jidel se ziskem 50 korun.
Tohle je prave rozdil mezi pristupem modrych a zlutych - u zlutych se jedna o podporu hlavniho produktu bez nutnosti se na tom napakovat, zatimco u modrych se musi "nazrat" kazdy clanek retezce.
Je to jako by si podnik nechaval pro sve zamestnance dovazet obedy, ale misto jejich dotovani na tom jeste rejzoval, "protoze je to starost navic a nekdo to zaplatit musi".
To je možný, ale průměrný Čech, zvlášť ten jezdící vlakem, je držgrešle. Toho oslovíte nikoliv kvalitou (kterou stejně nepozná, viz rozdíl zboží v supermarketech CZ a DE), ale především cenou a bude nadšenej i z polotovaru. Jančura to pochopil.
Udělejte v jídeláku kotel hotovýho guláše, dávejte to za stravenku bez čekání, na jednom sedadle se vám pak protočí X lidí, takže ekonomický výsledek bude stejný. Akorát se personál při plném voze víc nadře.
Minutky za 15€ podávejte až po přejetí hranic. To je v DE obvyklá cena, takže tam to jde.
Minulí týden, jsme jeli tři Pendolinem, všichni jsme si objednali guláš, ale jeden z nich, byl sytě červený a dochucený tak akorát, kdežto ty další dva měli omáčku dost nahnědlou, kamenné knedlíky a chutnali jak"vyprané v Pervolu". Jediné + bylo, že to bylo v porcelánu.
to jsou právě ty mnou zmiňované EC, ale když ještě jezdil jídelák DB (mám za to, že už dnes nejezdí) tak byl ještě dražší nebo na stejno (maďary jsem ještě nezkoušel), ono není úplně košér, aby na stejné lince najednou někdo měl poloviční ceny, o oslovení vnitro zákazníků bohužel JLV nemá zájem...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










