..: MDČR: na koridor do Českých Budějovic zatím zapomeňte :..

363.127, Praha-Uhříněves, foto: Pavel Martoch Praha — Ministerstvo dopravy již vypracovalo definitivní seznam staveb, které příští rok pozastaví nebo vůbec nezahájí. Ačkoliv byl rozpočet tohoto resortu navýšen o necelé čtyři miliardy korun, výrazné šetření se dotkne, bohužel, další výstavby obchvatu hlavního města a v neposlední řadě také železničního koridoru do Českých Budějovic, jehož termín dokončení bude už potřetí odsunut. Zelenou naopak dostává výstavba dalšího úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a modernizace nejfrekventovanější české dálnice D1. Lze tak říct, že ministerstvo přímo preferuje rozvoj neekologické automobilové dopravy.

Koridor do Budějovic? Počkejte si deset let…

koleje-koridor Ministr Dobeš původně požadoval pro svůj resort 8,8 miliardy korun, což se však ukázalo jako nereálné. Rozpočet byl nakonec navýšen o necelou polovinu požadované částky – o 3,8 miliardy. Červenou proto dostala zejména další výstavba IV. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Prahy do Českých Budějovic, a to minimálně v úseku Nemanice - České Budějovice. Termín jeho dokončení bude odsunut už potřetí; podle původního plánu měl být hotov již minulý rok. Jak poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla, nyní se může koridor dočkat dokončení až v roce 2020. „Z našeho pohledu je to už věc, která je i mezinárodní ostudou,“ podotkl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba.

Škrty se netýkají pouze této lokality – odložena bude i modernizace trati 171 v úseku Černošice - Karlštejn a trati 320 v úseku Český Těšín - Dětmarovice. Mezi stavby, které by měly bez problémů dále pokračovat, patří například tzv. průjezd Plzní (modernizace železničního uzlu Plzeň za zhruba 1 miliardu korun) nebo modernizace úseku Plzeň – Rokycany, který je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Částka zhruba půl miliardy korun bude investována do zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech.

Peníze nejsou už ani na kontrolu čistoty

WC ve voze Bt, foto: manil Usilovné hledání úspor ve státním rozpočtu se dotklo i kontroly čistoty v tuzemských vlacích. Dohlížet na dodržování smluvních podmínek mezi ministerstvem a Českými drahami teď bude jediný člověk, ostatní kontroloři byli propuštěni. Jedna kontrola tak připadá přibližně na jeden z čtyřiatřiceti tisíc vypravených vlaků. Statistiky Drážní inspekce však jasně hovoří již nyní o meziročním poklesu kontrolovaných vlaků na šestinu, tedy z loňských 420 spojů na letošních 75. Je nutné podotknout, že i přes tento nepříliš vysoký počet kontrol bylo uděleno celkem 455 pokut v celkové výši sedm milionů korun. České dráhy přiznávají, že výsledky těchto šetření jim výrazně pomohly ve zlepšení kvality služeb – na úklid najaly novou firmu a nastavily nové standardy kvality cestování.

Zdroj: ČT24, ČTK/Finanční noviny


Dominik Jaroš | 10.10.2011 (17:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Služby Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Petr budvar  mail  
11.10.2011 (0:01)  
Přesně tak, Jižní Čechy potřebují minimálně jednu R a jednu D, byť součet předpokládaných dopravních zátěží je téměř zhruba poloviční oproti D5. Ať žije logika. Logika se kterou nyní senátor z Chýnova a ten jejich spolek nadsazoval počty vozidel/24h mezi Veselím a Táborem. Tak je supersonicky nadhodili, že komise EU nechala udělat nezávislý sčot a napočítala v něm snad 1/4 toho místního.... A dotaci pro D3 nepřiklepli.... V MoldauElbePressHeute vůbec neinformovali, zato přeb(l)ili tuto blamáž jinou prý špatností - peníze na zbytečné splavnění Vltavy měly být použity na D3. No alespoň poddaní knížectví z Hluboké ví, že je "in" nadávat na splavnění. Logika ODSTOPVVČSSD, která ví jak kdy a čím pitomce masírovat.
registrovaný užívateľ bugear 
10.10.2011 (23:40)  
Že tuhle snůšku polopravd a nesmyslů otisknou všeobecné deníky mě neudivuje. Ale že tyto si informace neověří server který se považuje za odborný, a přetiskne je taky, už trochu ano. (Mluvím o první části.)

@Pazzy: Forma PPP má jedinou výhodu (a to ještě "výhodu"), skutečné zadlužení jí vytvářené se neobjevuje ve výkazech veřejného dluhu.
registrovaný užívateľ Kakov 
10.10.2011 (23:27)  
M: nekde jinde smrdi komin

to je bohužel i Tvoje tupost (když už jsi použil toto pojmenování),

protože pokud chceme ekologickou společnost, tak prostě (za současných možností) je nutné jezdit na elektriku a následně tu elektriku ekologicky vyrábět, pokud použiju logiku, že když někde dnes smrdí komín, tak je jedno zda jedu na elektriku nebo naftu, tak se k ekologické dopravě nedopracuji...
registrovaný užívateľ tarten 
10.10.2011 (23:01)  
Sim:
Kolik vy berete % obsazenosti IAD? Realita bude někde u 25%.
registrovaný užívateľ Téoz  mail  
10.10.2011 (22:54)  
Pazzy: neměla by se spíš nejdřív řešit železnice Praha-Liberec.. a klidně třeba Liberec-Pardubice? To jsou přeci dráhy spíše regionálního charakteru.. ale minimálně praha-liberec spoj národního i mezinárodního významu.. samozřejmě k tomu nedojde, protože naše společnost chce dálnice, parkoviště a auta (nejde jen o MDČR, jde o společnost..)
registrovaný užívateľ chio 
10.10.2011 (22:48)  
V USA to sice "vyřešili" rozšírením silnic v aglomeracích na 8 pruhů i více, to ale kvalitě života v tom městě příliš nepřidá ...
A niekde ani to nestačí: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3e/I-80_Eastshore_Fwy.jpg - Interstate 80, neďaleko San Francisca (podľa popisku v sobotu popoludní).
registrovaný užívateľ Pazzy 
10.10.2011 (22:11)  
Já mám pořád pocit, že by se měla postavit první R35 a pak teprve řádit na D1 a klidně zgruntu... Takhle ji budeme opravovat pořád a nikdy nic dobrýho nepřijde. Klidně bych udělal R35 formou tzv. "PPP"... Totéž s D3, místo dostavby R4, která by kapacitně stačila, budeme budovat novou D3, protože si na tom pár politiků honí triko, i když je to megadrahý paskvil...
10.10.2011 (22:09)  
Když už, tak zastavit všechny stavby. Sice by to mělo nedozírné důsledky na ekonomiku, ale aspoň by to možná přimělo celý stavebný byznys si trochu utáhnout opasky a uskromnit se.

Tohle už zkusil Bárta. Ale včas mu vysvětlili, že pokud to nestihnem, přijdem o podporu z OPD, což je stále ještě víc, než se při té stavbě rozkrade. A včil mudruj ...
10.10.2011 (22:07)  
a berete v uvahu teoretickou, nebo realnou obsazenost vlaku?

Beru v úvahu obsazenost v případě, pokud by se železnice u nás používala jako rychlá páteř (to pak 40% klidně být může). A tenhle 4. koridor (abychom neodbíhali) by to klidně mohl být, předpoklady být srovnatelný s IAD má.
registrovaný užívateľ Pjetro 
10.10.2011 (22:04)  
Když už, tak zastavit všechny stavby. Sice by to mělo nedozírné důsledky na ekonomiku, ale aspoň by to možná přimělo celý stavebný byznys si trochu utáhnout opasky a uskromnit se. Bohužel větší problém jsou "státní zakázky", stačilo by je jen trochu "ohlídat". Jenže jak se říká ... z cizího krev neteče.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko