..: České dráhy začínají nasazovat vozy pořízené v Rakousku :..

ČD Bmz od ÖBB, České Velenice, foto: Michal Šimek Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.

Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.

Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 18.10.2011 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 18      Zpráv na stránku:   
19.10.2011 (11:13)  
Koženky do ČB nemají vůbec nic společného s výlukami! Bez výluk i během výluk jezdí furt ty samé soupravy a většinou ve stejném počtu. ČD už několik let při každé příležitost slibují, že tam dají nové, novější, renovované vozy, pendolina a nevím co ještě (stačí pročítat jejich tiskové zprávy). A realita? Úplné h.... Naopak jediné slušné vozy, které tam v jednotkách kusů byly (tj. Bmee), daly pryč. Leo Express chce začít od 2013, tehdy budou stavební práce a výluky stále v plném proudu, takže se s nimi bude muset také nějak poprat.

S nárůstem spojů v PID se počítalo, to že s tím nepočítali někteří v ČD, je bohužel věc jiná. A schválně řekněte cestujícím na 221, že výměna už proběhla.
registrovaný uživatel SergeS 
19.10.2011 (10:33)  
Karel Kovářík: Jančura nikdy neřekl, že to chce zdarma ( depo a myčku ), ale nabízel podle jeho slov za to nějakou úplatu - a myslím si , že kdyby ty peníze byli malé, tak hysterky z ČD to hned předhodí v nějaké debatě.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
19.10.2011 (10:30)  
For flexaretista: Pha - Ta za hodinu deset, to bude ještě pár let trvat. S těma plyšákama taky opatrně, bylo jeden čas zvykem, že cca dva vozy byly plyšáky, ale to už dlouho neplatí, bohužel, stejně jako to, že se občas objevil klouček s minibarem :-)
19.10.2011 (10:27)  
Budvar, Turista: Vy dva nadšenci pro socialistické ČD, píšete kraviny. Copak tím, že dnes není státní autobusový dopravce, nebo že jsou soukromé letecké společnosti se zhoršila kvalita této dopravy? Nebo proč asi mají Švýcaři nejlepší železnice v Evropě? Nebo proč se v Anglii po rozdělení železnice mezi soukromé dopravce, tak výrazně zvýšila kvalita cestování (mimo jiné pořizování nových souprav) a přibývá cestujících?
ČD bych rozpustil...
Jelikož toto zařídit neumím, tak aspoň jezdím autem a partnerce jsem pořídil taky auto, protože tu bandu z ČD podporovat nebudu. Jestli vyjde příští víkend počasí tak pojedeme po dlouhé době vlakem do Prahy, s ČD to ale nebude....
registrovaný uživatel Kakov 
19.10.2011 (10:12)  
Mraky_: já bych spíše řekl, né že v ČD jsou hysterky, ale že problém je v Jančurovi, viz jeho názory, že ČD mu mají zdarma poskytnout depo, mejt vlaky a bůhví co ještě....
divím se, že ještě neprohlásil, že by mu ČD měly předávat veškeré svoje tržby....
registrovaný uživatel Kakov 
19.10.2011 (10:05)  
Neonym: zakopaný pes slov p. žaludy je kde jinde než v penězích, před časem třeba nabídl plzeňskému kraji, že pořídí na 180 desira, ale že kvůli vyšším odpisům, by si musel kraj trochu připlatit (asi chápete, že novou techniku nedá nikdo ČD zdarma), nevím jestli se tam ještě řešila otázka délky smlouvy, ale hádejte co kraj řekl?

není to těžké uhádnout, když vidíte současný stav
registrovaný uživatel Keprt 
19.10.2011 (9:42)  
mediálně tajná informace o rozlétnuvším se komutátoru TM

Opravdu myslíte, že toto média a jejich konzumenty zajímá? Kdyby měly noviny otiskovat seznam neschopností a MU na dráze, nic jiného by tam nebylo..
registrovaný uživatel Mraky_  mail  
19.10.2011 (9:21)  
Petr Budvar: víte, v tomhle měl docela rozumný názor Leo N. - prostě se do sebe zbytečně a nesmyslně pustily ČD a RJ, místo toho, aby spolu bojovali proti autům ...
Ve vedení ČD jsou evidentní hysterky, ta jejich reakce je šíleně přehnaná a zbytečná.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
19.10.2011 (9:17)  
Mraky_:
No, to je právě podstata reklamní lži - pokud nejste přímo u toho dostanou se k Vám patřičně upravené informace o čemkoli. Příkladem třeba budiž "zpráva" ohledně povinných slev na jízdém, versus zamlčení problémů žlutého, viz. mediálně tajná informace o rozlétnuvším se komutátoru TM. Další "informační šum" do toho zanese kouzlo chtěného, v případě některých zdejších přispěvatelů úplně naprosto nekritický obdiv k soukromým provozovatelům. U sebe jsem to třeba kdysi pozoroval jako infantilní obdiv k určité kapele, ale z toho člověk vyroste, haha. Alespoň že se někde dočkají lepších, byť prozatím sekondhendových vagonů. Nerad bych se ovšem dočkal doby, kdy bude vstup soukromníků na koleje brán někde za úspěch, pakliže by to znamenalo snížení obslužnosti jinde s poukazm na "trh". V kontextu dění okolo exekustánu začínám být trošku alergický na to slovo, zvláště v souvislosti se železniční dopravou!
19.10.2011 (9:12)  
TTrain: očima jiného pravidelného cestujícího po 220ce zase já prohlašuju, že

1. neustálé výluky tam sice nesnáším, ale čím dále více díky nim vidím Prahu-Tábor za 1h:10 minut, což mi konečně umožní vrátit se z Prahy domů.

2. Že tam jezdí vagony koženky mě sice štve, ale dokážu to pochopit s ohledem na výluky. A navíc se tam začalo v posledních 3-4 letech cpát nepoměrně více šestisedadlových plyšovek (tuším, že Bee?) - což sice není na 21. století žádná sláva, ale pro mě jako chlapa 185cm a 95 kg při plném naplnění kupéčka je to skok oproti osmičkovýmu Béčku o 100%. Opěrka do zátylku fakt není moje hobby.
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko