Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.
Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.
Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
| 18.10.2011 (15:00)
S nárůstem spojů v PID se počítalo, to že s tím nepočítali někteří v ČD, je bohužel věc jiná. A schválně řekněte cestujícím na 221, že výměna už proběhla.
ČD bych rozpustil...
Jelikož toto zařídit neumím, tak aspoň jezdím autem a partnerce jsem pořídil taky auto, protože tu bandu z ČD podporovat nebudu. Jestli vyjde příští víkend počasí tak pojedeme po dlouhé době vlakem do Prahy, s ČD to ale nebude....
divím se, že ještě neprohlásil, že by mu ČD měly předávat veškeré svoje tržby....
není to těžké uhádnout, když vidíte současný stav
Opravdu myslíte, že toto média a jejich konzumenty zajímá? Kdyby měly noviny otiskovat seznam neschopností a MU na dráze, nic jiného by tam nebylo..
Ve vedení ČD jsou evidentní hysterky, ta jejich reakce je šíleně přehnaná a zbytečná.
No, to je právě podstata reklamní lži - pokud nejste přímo u toho dostanou se k Vám patřičně upravené informace o čemkoli. Příkladem třeba budiž "zpráva" ohledně povinných slev na jízdém, versus zamlčení problémů žlutého, viz. mediálně tajná informace o rozlétnuvším se komutátoru TM. Další "informační šum" do toho zanese kouzlo chtěného, v případě některých zdejších přispěvatelů úplně naprosto nekritický obdiv k soukromým provozovatelům. U sebe jsem to třeba kdysi pozoroval jako infantilní obdiv k určité kapele, ale z toho člověk vyroste, haha. Alespoň že se někde dočkají lepších, byť prozatím sekondhendových vagonů. Nerad bych se ovšem dočkal doby, kdy bude vstup soukromníků na koleje brán někde za úspěch, pakliže by to znamenalo snížení obslužnosti jinde s poukazm na "trh". V kontextu dění okolo exekustánu začínám být trošku alergický na to slovo, zvláště v souvislosti se železniční dopravou!
1. neustálé výluky tam sice nesnáším, ale čím dále více díky nim vidím Prahu-Tábor za 1h:10 minut, což mi konečně umožní vrátit se z Prahy domů.
2. Že tam jezdí vagony koženky mě sice štve, ale dokážu to pochopit s ohledem na výluky. A navíc se tam začalo v posledních 3-4 letech cpát nepoměrně více šestisedadlových plyšovek (tuším, že Bee?) - což sice není na 21. století žádná sláva, ale pro mě jako chlapa 185cm a 95 kg při plném naplnění kupéčka je to skok oproti osmičkovýmu Béčku o 100%. Opěrka do zátylku fakt není moje hobby.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










