Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.
Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.
Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
| 18.10.2011 (15:00)
Nesouhlasím. To, co popisujete, je kombinace RJ+ČD. Koupím-li si u SA např. jízdenku Liberec-Plzeň, dostanu akční cenu (pokud existuje) ve všech úsecích a nemusím si jízdenku rozdělovat na dvě.
Tohle nás asi bude čekat čím dál tím častěji.
Tak se holt časem objeví prodejce, kterému zadáte odkud a kam, a on vám jednoduše nabídne nejnižší cenu. Podobně jako to dělá SA u letenek.
Předpisům rozumím, ale praxe je jiná, jak jsem psal.
V Hranicích nejen že nenabídla slevu, ale ani na vyžádání ji nedostala !
Ono je rozdíl aktivně nabízet či nenabízet a odmítat !
A to ČD ještě do prosince fasují dotace na všechny vlaky !
Jednou budete mít prostě takovou cenu, jakou si vyjednáte ... pokladní zákazníka odhadne, kolik má peněz, jestli má přehled o cenách a jaká je asi šance, že použije konkurenci (RJ, bus, auto, ...) a podle toho mu nabídne cenu.
Ostatně už se to tak dělá v supermarketech. "ganrance nejnižší ceny" je přece přesně ono: Víte, že to samé mají jinde levněji? Dáme vám to za tu cenu. Nevíte? Oškubeme vás ...
Nesmysl, Vy jste asi opravdu fanatický ČDfil...Už to tu někdo psal, to zavání diskriminací-pak pojedou spolu 2 lidé z A do B a ukáží lístek. Jeden řekne, to je dobrá sleva za 295 a druhý řekne cože ? Jaktože já jedu za 435 Kč ? A ten druhý mu řekne - to si příště nesmíte brát kravatu a musíte jet v montérkách a špinavý jako já !
A markety ať si dělají co chtějí, to sem pořád nepleťte.TY SE NEŽIVÍ Z NAŠICH DANÍ !!!!
Už rozumíte?
Na druhou stranu, to u RJ také. Musíte být prostě znalý, abyste si dokázal navrhnout kombinovanou cestu s ČD Opava-Ostrava a RJ Ostrava-Praha. A až bude RJ jezdit i do Opavy? Vznikne ČD Promo Opava-Praha, jak jinak ...
Tohle nás asi bude bohužel čekat čím dál tím častěji. Volný neregulovaný trh v dopravě nyní prosazovaný našimi politiky znamená nevyhnutelně i chování arabského trhovce.
Jednou budete mít prostě takovou cenu, jakou si vyjednáte ... pokladní zákazníka odhadne, kolik má peněz, jestli má přehled o cenách a jaká je asi šance, že použije konkurenci (jiného dopravce, bus, auto, ...) a podle toho mu nabídne cenu.
Ostatně už se to tak dělá v supermarketech. "garance nejnižší ceny" je přece přesně ono: Víte, že to samé mají jinde levněji? Dáme vám to za tu cenu. Nevíte? Oškubeme vás ...
Nebo tajné heslo na webu, se kterým je 10% sleva. Kdo si příjde koupit tričko z ulice, slevu nedostane ...
Cituji z depeše: "Cestující upozorňujte na probíhající akci a aktivně nabízejte u pokladních přepážek odbavení mezi vyjmenovanými stanicemi jízdným ČD PROMO přednostně"
ALE jiná depeše z Gř ČD:
6.10.2011 hospodářské noviny - strana 3/ FOKUS:
Depeše z generálního ředitelství ČD:
"zakazuje se aktivně nabízet a provádět dělení jízdného cestujícím při odbavení do stanic ležících za cílovou stanicí vyhlášeného úseku!"
takže Pha - Ova Svinov = 295,- ale Pha - Ova-Třebovice (+ 3 km) = 435,-
EDIT : doplňuji přesný odkaz -
http://hn.ihned.cz/c1-53120140-cenovou-valku-na-draze-rozsoudi-antimonopolni-urad
Pokud je to o tom zaskrtnuti inkarty, dotedka mi neni jasne (lepe receno, prijde mi to jako past na neznale), proc nemam "prednastaveno" pri prihlaseni vse tak, abych delal bez dalsiho zaskrtavani nakup pro sebe.
Kdyz jezdim jednu streku opakovane, trkne me, ze je najednou jina cena ... ale pokud jedu nekam, kde nevim, "co to stoji obvykle", obcas si - omylem - koupim drazsi variantu.
edit: tak zase jinak - pokud si v menu sporotiketu vyberu Praha - Ostrava, vyskoci na me 230 (myslim tim ted to velke zelene "lakadlove" cislo, tedy ne jeste vyber konkretniho dne). Zaskrtnu inkartu, stale 230. Kliknu na "koupit" a ejhle - vybiram za 220.
Fajn, takze uz konecne - "jen" po dvou hodinach patrani a dotazech zde ve fotu - vim, jak si poridit (treba z Berouna) nejlevnejsi jizdenku u modrych.
Mezitim jsem si - behem cca 4 minut - stihl u zlutych (jejichz web zdaleka neznam tak dobre a kde nemam prostudovane tarifni moznosti) koupit jizdenku (vcetne rezervace) za cenu stejnou, jako bych si jeste pred pul hodinou koupil u modrych (bez rezervace).
Jasne, rozdily tu jsou (kdyz pomineme urovne vlaku a sluzby) - modra jizdenka by nebyla omezena na konkretni vlak, ale jeji nevyuziti by znamenalo storno poplatek, pripadne po vyzvednuti 100% smolika. Zluta je rezervovana na jeden vlak, ale stornovatelna beze ztraty temer do posledni chvile.
Pro hnidopichy: ano, sleva vznikla jako reakce na konkurenci, ČD ji zmršily o své vůli. Je to ukázka "prozákaznického" přístupu v podání ČD. Až si cestující všimne, že mu na pokladně prodali lístek z prahy do Ostravy za 438 Kč, zatímco jeho spolucestující jel za 295 Kč (+ místenka zdarma) jen díky tomu, že řekl na pokladně tajné heslo, tak bude jistě velice spokojen a rád se bude vracet. ČD celou dobu jen hloupě a nedotaženě reagují na to, co nabízí Regiojet, místo aby se sebevědomě vůči Regiojetu vymezili a nabízeli rovnocennou alternativu.
Neboli přesně stejně jako u pokladny (265 zákaznická, 295 obyčejná).
za 220 nebo 230 - zalezi jen na tom, kudy se tam leze
Záleží na tom, jestli chcete SporoTiket zákaznický nebo obyčejný.
Ano, ale pokud jedu z Opavy do Prahy, tak mi to žádné ČD-Promo ani SporoTiket z Ostravy nenabídne. Musím být znalý, abych věděl, že si mám jízdenku rozdělit na dvě.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










