Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.
Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.
Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
| 18.10.2011 (15:00)
edit: tak ted sem se nejak zahadne proklikal k cene 220 za sporotiket - ovsem nejde se tam dostat pres standardni sporotiketove menu, je potreba to zadat jako normalni jizdenku ... a vyjede sporotiket. Podle jakeho algoritmu to je resene netusim.
edit2: tak zahada jeste narusta - na jeden a ten samy den je mozne koupit sporotiket za 220 nebo 230 - zalezi jen na tom, kudy se tam leze. Ze musim ukecavat pokladni, aby mi dala listek, na ktery mam narok ... to se da pochopit. Ale ze musim ukecavat i sexshop, to uz je moc i na me.
Jízdenky ČD Promo prodává i eShop.
Jen to neukáže automaticky, ale až po vyprodání SporoTiketů, protože SporoTikety jsou levnější.
Kdoví, jestli s převedením zaměstnanců od ČD do ČD Cargo, SŽDC aj. zmenšil rozbujelý management ČD ? Snížili si své obrovské nezasloužené platy ? Asi ne.
A řadoví zaměstnanci, zejména pokladní se bojí, aby neprodali moc slev nebo něco co by se nemělo, co kdyby jim někdo snížil jejich už tak nízký plat ? Hlavně že nahoře se mají dobře i bez výsledků a mohou si udělat co chtějí, ať je to dobré či špatné a odměny si přiznají vždy, i kdyby byli miliardy ve ztrátě. Občane, zaplať ! Bohužel je to tak u nás ve více firmách, ale proč má na akciovku ČD doplácet občan ?
P.S. ČDfilové, nebuďte na mne zlí, a neobhajujte vedení, které je podobné jako naši nepovedení politici...
To je přeci jasné. Víc místa pro sedícího cestujícího, 4 v řadě místo 5. A také nízký nástup pro kočárky atd. Prostě pokrok z třetí třídy do dejme tomu dvaapůlté.
Ale to můžete u ČD taky.
Ano, ale pokud se pokladní cuká, a někdo není dostatečně asertivní/nasertivní a nevytrvá "v boji o slevu", má smůlu.
A to si přiznejme, že je většina cestujících plus ti, kteří nemají čas se hádat, protože spěchají.
EDIT : A ještě to Praha-Ostrava musíš říci jen Praze na hlavním, ne na Smíchově, Masarykáči atd.!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










