Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.
Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.
Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
| 18.10.2011 (15:00)
Dohlib tady smíchal několik možností dohromady (logicky se domnívá, že kupovat lístek z A do B je totéž jako z B do A) a udělal si z toho obrázek takový, jako si asi udělá většina lidí, pro které není studium tarifu prací ani koníčkem.
Kravina (nebudu psat primo lez). Proste reknes Praha-Ostrava. A az to bude mit, tak reknes Ostrava-Neco. Mozna neni uplne dobre, ze to nenabizi rovnou a ze clovek musi vedet, jak na to, ale proste neni pravda, ze by ten druhy listek sel koupit az v Ostrave.
Nicméně mám ze svého okolí 3 svědky, kterým se nepodařilo koupit to, co chtěli (jeden lístek do Prahy se slevou ČD Promo, nebo klidně dva lístky, když to nejde najednou. Nepochodili, pokladní tvrdili, že to nelze, sleva platí jen z Ostravy do Prahy, nebo z Hranic-Olomouce..do Prahy.
Asi to bude tak, že pokladní nemají zakázáno, ale pokladní nemají dovoleno to takhle prodávat. Nebo jak už to někde zaznělo : Hlavně nenabízet ! A někteří se bojí, že když se to nesmí nabízet, tak se to nesmí ani prodávat....
Když jsem po revoluci studoval vysokou v Ostravě, tak u nás z 20 lidí ve skupině měl 1 .. slovy jeden auto. Dnes zkuste někdo u některé vysoké zaparkovat. A to jsou studenti! Máme krizi, slyšíme že 70% lidí nedosáhne na průměrný plat, benzín a nafta jsou drahé a aut přibývá a stále víc lidí jezdí do práce autem. A to tu máme integrovanou dopravu, hodinový a půlhodinový takt (co bych za to v mládí dal). Tak čím to, že lidi dávají čím dál častěji přednost autu před vlakem?
Dobrá je ta věta, že : "Vlak je především dopravní prostředek a ne estetický, jak se tady mnoho lidí snaží přesvěčovat, jde o účelnou dopravu, ne o pohodlnou estetiku."
Jasně, takže auto je pak především estetickou záležitostí a nikoliv účelový dopravní prostředek...
....Tak to pak už vůbec nechápu, proč tolik lidí tento neúčelový dopravní prostředek používá k dopravě a proč ho raději nepoužívá třeba místo trpaslíků na zahradě.... Fakt perly...
Aby bylo jasno, jsem příznivec železnic (vláčký mám rád od malička), od mala jsem jimi jezdil do škol, do práce... dokonce teď se můžu podílet na jejich výrobě, akorát ČD nepovažuji za ty, kteří jsou schopni zpět přitáhnout cestující na železnici......
Pokladní nemají zakázáno prodávat kombinace Proma a normálního lístku. Pouze v takovém případě nemají explicitně nabízet kaštanovi promoslevu.
Ano, tohle koupit na jiné tratě samozřejmě jde, ale ne se slevou ČD Promo vyhlášené v říjnu na trať Pha-Ova. Dokonce možná nebudu daleko od pravdy, že slevu nedají ani přímo na té trati ze stanic, kde Regiojet nestaví, tzn. např. se Studénky, Suchdolu nad Odrou, České Třebové, Chocně...jaká to náhoda.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










