..: Škoda představuje elektrickou jednotku 7Ev RegioPanter :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 650/651.001 RegioPanter, dveře 1500 mm, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Odhalení jména RegioPanter, 3. 11. 2011, foto: Matouš Vinš Slavnostní křest - generální ředitel ČD Petr Žaluda, foto: Matouš VinšRegioPanter, foto: Matouš VinšParuza, Chovanec, Bernard, Žaluda, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, plošina, foto: Juraj Kováč RegioPanter, interiér 2. třídy, foto: Matouš VinšToaleta RegioPantera, foto: Matouš Vinš

Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.11.2011 (11:25)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
Registered user Keprt 
03.11.2011 (14:26)  
thingie: na trati Olomouc - Nezamyslice i Strakonice - Velenice obsaděj panteři všechny osobáky, takže tam by mohlo dojít k systémové změně. Jak to bude fungovat v severních Čechách, co se týká organizace, resp. "prolínání" s klasikami? Pc-Jaroměř asi nebude pokryta komplet, nebo ano?
Registered user thingie  mail  
03.11.2011 (14:19)  
Je ovšem dosti smutné, že počty jednotek a jejich plánované nasazení nedovolí vytvořit oběhy složené jen z nich, aby se dala využít mnohem lepší dynamika jízdy, kratší pobyty ve stanicích díky nízkopodlažnosti a větším dveřím, tak, aby došlo i ke zkrácení jízdních dob. Nadto zrovna na trati číslo 190 by vylepšení zabezpečovacího zařízení, úprava svršku a ostrovní nástupiště ve stanicích mohly dovolit využít plné rychlosti a posunout tak cestování do jiné dimenze.

(A nestálo by to svět.)
Correspondent or Member of ŽelPage Rabín 
03.11.2011 (14:14)  
JPJ se podle mého názoru povedla, pouze těch 19 kusů je žalostně málo. Taková putovní výstava...
Navíc by měly být doslova po kusech rozděleny do Jihočeského (České Velenice - Strakonice), Pardubického/Hradeckého kraje (Pardubice - HK - Jaroměř), Ústeckého (Děčín - UL - Most/Litvínov) a Olomouckého kraje (Nezamyslice - OC - Šumperk).
Vzhledem k tomu, že jich bude všude pár, tak budou případné problémy rozneseny na mnoho míst sítě. Navíc v podstatě na žádné z uvedených tras nebude využita vícesystémovost.
03.11.2011 (13:52)  
Jinak co vzadu ta 109E v barvách ZSSK? Ta má dneska také premiéru?
03.11.2011 (13:50)  
Po skoro padesáti letech by tedy osobní vlak na trati ČB - Cheb konečně mohl vypadat jinak než něco na bázi laminátky plus velkoprostoroví plesnivci; no to je přeci báječné.
Design mě nepřekvapil. Mám pocit, že posledních dejme tomu patnáct let se evropské železniční designérství tak nějak pořád točí dokolečka a neví, kudy z toho ven. Stále vidím tytéž myšlenky, tvary a motivy, jak z vnějšku, tak uvnitř. Zároveň ale uznávám, že tomu rozumím jako koza petrželi a sám neumím s ničím novým přijít.
Hodně zdaru výrobci, provozovateli i cestujícím; zdravím, ZdŠ
03.11.2011 (13:48)  
Skvělé, konečně bude v jižních Čechách po 50 letech něco nového.

Ke zdi - kdo ji chce vidět omítnutou, musí se podívat zvenku z Borské ulice. Na tomto místě mně ani moc nevadí, krásně kontrastuje s novými mašinkami.
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
03.11.2011 (13:38)  
ythomas: Omezuje, ale nemizí. Bylo by třeba v rozporu s pevnostními normami aspoň sladit porůznu rozhozené horizontální linie a spáry na přídi? A když už byly ty příšerné mohutné sloupy na přídi potřeba, bylo nutné je ještě zvýrazňovat hladkou plochou bez jediného rozčlenění?
Registered user zlobr 
03.11.2011 (13:38)  
ythomas_ct:
To já vím, že to všechno utratili za šaliny. Ale někde jsem četl, že prý snad jich pár koupí pro JMK samy ČD bez dotace (ale je to JPP)
03.11.2011 (13:32)  
Ad NIcKON:
Vytvořit dnes čelo kolejového vozidla pro provoz na evropské železniční síti znamená splnit EN 15227, čímž se manévrovací prostor pro případné designové "úlety" značně omezuje. Nehledě na to, že design je takříkajíc "věcí vkusu každého soudruha", že? ;o)

Ad zlobr:
S tím Brnem asi (zatím) nic moc nebude. Minimálně ne v této "várce" nových vozidel pořizovaných za spolufinancování z ROP - tedy stadlery, pesy, tato JPJ a pár regionov. Jihomoravský kraj se totiž rozhodl téměř všechny prostředky vrazit do tramvají 13T, takže na železniční vozidla nezbylo. Nedávno o tom byl pěkný článek v ŽM; mmch., pro Královéhradecký kraj údajně mohlo být těchto jednotek více, avšak tento kraj upřednostňuje v rámci zlepšování dopravní obslužnosti investici do lanovky na Sněžku...

Ad Hamták:
ÖBB by tuto jednotku asi nezkousli z jednoho prostého důvodu, a to proto, že stávající verze nedisponují výzbrojí pro napěťový systém 15 kV 16,7 Hz. Nehledě na to, že s ohledem na pořizování jednotek z finančních prostředků ROP budou tato vozidla asi nějako byrokraticky vázána na území daného kraje...

Každopádně "JéPéJéčko" vítám (dokonce se mi i líbí) a přeji mu mnoho úspěchů. Vozidla této kategorie jsou v ČR potřeba jako sůl; tratí, kde jsou provozovány soupravy ve složení elektrická lokomotiva a dva až tři vozy je u nás až až...
03.11.2011 (13:30)  
Mně se teda ten design líbí, nevim, co na tom šotouši pořad vidí. Jim se asi nebude líbit nic.
  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko