Plzeň — (Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.
Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage

(A nestálo by to svět.)
Navíc by měly být doslova po kusech rozděleny do Jihočeského (České Velenice - Strakonice), Pardubického/Hradeckého kraje (Pardubice - HK - Jaroměř), Ústeckého (Děčín - UL - Most/Litvínov) a Olomouckého kraje (Nezamyslice - OC - Šumperk).
Vzhledem k tomu, že jich bude všude pár, tak budou případné problémy rozneseny na mnoho míst sítě. Navíc v podstatě na žádné z uvedených tras nebude využita vícesystémovost.
Design mě nepřekvapil. Mám pocit, že posledních dejme tomu patnáct let se evropské železniční designérství tak nějak pořád točí dokolečka a neví, kudy z toho ven. Stále vidím tytéž myšlenky, tvary a motivy, jak z vnějšku, tak uvnitř. Zároveň ale uznávám, že tomu rozumím jako koza petrželi a sám neumím s ničím novým přijít.
Hodně zdaru výrobci, provozovateli i cestujícím; zdravím, ZdŠ
Ke zdi - kdo ji chce vidět omítnutou, musí se podívat zvenku z Borské ulice. Na tomto místě mně ani moc nevadí, krásně kontrastuje s novými mašinkami.
To já vím, že to všechno utratili za šaliny. Ale někde jsem četl, že prý snad jich pár koupí pro JMK samy ČD bez dotace (ale je to JPP)
Vytvořit dnes čelo kolejového vozidla pro provoz na evropské železniční síti znamená splnit EN 15227, čímž se manévrovací prostor pro případné designové "úlety" značně omezuje. Nehledě na to, že design je takříkajíc "věcí vkusu každého soudruha", že? ;o)
Ad zlobr:
S tím Brnem asi (zatím) nic moc nebude. Minimálně ne v této "várce" nových vozidel pořizovaných za spolufinancování z ROP - tedy stadlery, pesy, tato JPJ a pár regionov. Jihomoravský kraj se totiž rozhodl téměř všechny prostředky vrazit do tramvají 13T, takže na železniční vozidla nezbylo. Nedávno o tom byl pěkný článek v ŽM; mmch., pro Královéhradecký kraj údajně mohlo být těchto jednotek více, avšak tento kraj upřednostňuje v rámci zlepšování dopravní obslužnosti investici do lanovky na Sněžku...
Ad Hamták:
ÖBB by tuto jednotku asi nezkousli z jednoho prostého důvodu, a to proto, že stávající verze nedisponují výzbrojí pro napěťový systém 15 kV 16,7 Hz. Nehledě na to, že s ohledem na pořizování jednotek z finančních prostředků ROP budou tato vozidla asi nějako byrokraticky vázána na území daného kraje...
Každopádně "JéPéJéčko" vítám (dokonce se mi i líbí) a přeji mu mnoho úspěchů. Vozidla této kategorie jsou v ČR potřeba jako sůl; tratí, kde jsou provozovány soupravy ve složení elektrická lokomotiva a dva až tři vozy je u nás až až...
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
























