Plzeň — (Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.
Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage

1. Kolik máme po 10 letech Elefantů? kolem 55-60 tuším? proti tomu první malá objednávka není zase tak malá.
2. objednávky byly dělané tak, aby se daly zapojit peníze z ROP, takže jde o malé objemy, u kterých musela být doložená vazba na konkrétní kraje a ne jen tak nákup z plezíru, že někde si to bude jezdit.
3. Časově se to kryje s jinými velkými dodávkami - z nových motoráky Pesa a Regioshuttle, z elektriky poslední dodávky Elefantů a především Siemens Viaggio Comfort. Při vší úctě k finančnímu řízení ČD, už takhle mi to přijde docela jako silná nálož pro dlouhodobou finanční stabilitu firmy, takže pro začátek 19 bude docela stačit - nemusíme se aspoň pak ptát po Evropě spolu s OeBB "chcete naše vlaky? My je totiž vlastně nechceme".
4. zároveň jde o první sérii, takže se na ní stejně budou ladit další 2-3 roky různé mouchy vzniklé až za provozu, jako u každého vlaku (záměrně říkám u každého, dětskými neduhy totiž bude trpět nový vlak od Škody stejně jako od Siemensu).
EDIT: Ještě k té nemocniční bílé. Tady opravdu vedení ČD nemá vkus. Dogmaticky trvat na trojici barev je choré. Být sedadla v kombinaci tmavošedá se stříbrným vzorem, stěny před mezivozovým přechodem s vhodným, třeba dřevěným dekorem a osvětlení pomocí halogenek nebo alespoň teplé bílé, působilo by to úplně jinak. Stejně jako černý pruh přes okna ala pendolino by zase ten exteriér postavil do latě.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
























