..: Bdmpee - nová posila dálkových vlaků Českých drah :..

Bmee248.074 ČD v designu Najbrt, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy po více než roce od vyhlášení (a téměř po dvou letech od oficiálního oznámení záměru) uzavřely výběrové řízení na modernizaci 40 vozů řady Bmee. Nové označení vozů, které by se měly stát těmi nejlepšími velkoprostory druhé třídy klasické stavby (s výjimkou souprav Siemens Viaggio Comfort, které jsou ale napevno spojeny), by mělo být Bdmpee. Vítězem soutěže, do které se přihlásili 4 zájemci, na modernizaci těchto vozů se stala firma Pars nova, která zvítězila s cenou 695,6 milionů korun (17,39 milionů na vůz). Tato cena je tak o téměř 185 milionů nižší, než byl původní předpoklad Českých drah a jeden vůz tak vyjde o více než 4,5 milionu levněji, než byl původní záměr. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 32 měsíců od podpisu smlouvy.

Ve vozech se zruší současné oddíly po 6 místech a nově budou instalována sedadla ve velkoprostorovém oddílu. Samozřejmostí u vozů pro nasazení zejména na expresní vlaky tak bude klimatizace, automatické předsuvné a přechodové dveře, WC s uzavřeným systémem, zásuvky na 230 V či elektronický informační a rezervační systém. Vozy by měly disponovat zcela novým interiérem s kompletně novým obložením stěn, stropů, podlah a oken. Velkoprostorový oddíl bude osazen 80 zcela novými polohovatelnými sedadly. Na všech místech bude vždy k dispozici stolek, ať již u leteckého uspořádání, nebo u sedadel ve čtveřicích. Kromě změn, viditelných na první pohled cestujícími, budou dosazeny nové centrální zdroje energie (CZE), magnetické kolejnicové brzdy či přemostění brzdy záchranné jakožto podmínky pro provoz na tratích s tunely délky až 5 kilometrů.

Výměna stráží na ostravských expresech?

V době dodávek modernizovaných vozů Bdmpee budou Českým drahám dodávány také zcela nové soupravy Siemens Viaggio Comfort, které chtějí České dráhy nasazovat na dálkové spoje na 1. tranzitním koridoru. Půjde jednak o spoje z Prahy přes Břeclav dále do Rakouska a pak také z Prahy přes Děčín do Německa. Na druhém jmenovaném vozebním rameni ale není nasazení ještě zcela jisté, vzhledem k jednání o společné vozbě dálkových vlaků spolu s Deutsche Bahn ze strany konkurenčního RegioJetu. V konečném důsledku ale Českým drahám "zůstane" několik desítek vozů Siemens Ampz/Bmz/WRmz, které zde doposud jezdí. Právě tyto vozy, spolu s nově modernizovanými vozy Bdmpee, Bbdmpsee a WRmee, budou patřit k tomu nejlepšímu, čím budou v oblasti vozů klasické stavby České dráhy disponovat.

Dá se proto předpokládat, že právě tyto vozy budou prioritně nasazovány na vlacích z Prahy na Ostravsko a Vsetínsko, kde drahám již v současnosti konkuruje společnost RegioJet. Současné nasazované vozy Aee/Apee/Bee/Bpee z tzv. "trnavských rekonstrukcí" by pak byly nasazovány na ostatních, dosud trochu opomíjených ramenech. Zlepšení by se tak mělo dočkat spojení Prahy s Chebem a Českými Budějovicemi, či Bohumína s Brnem. Tento záměr prezentovaly České dráhy při podpisu na nákup souprav Siemens Viaggio Comfort. Přinášíme tak tabulku s porovnáním parametrů nově modernizovaných vozů Bdmpee. Srovnání je jednak s vozy Bpee Českých drah, které jsou zde v současnosti nasazovány, tak také s uvažovanými velkoprostorovými vozy společnosti RegioJet, která je prezentuje ve svých palubních průvodcích jako vozy, které měly být uváděny do provozu v průběhu roku 2012. V současnosti s těmito vozy ale RegioJet počítá nejdříve až pro rok 2013 a to ještě pro rozjezd nové linky Praha - Brno či dalších projektů.

Porovnání velkoprostorových vozů ČD / Regiojet klasické stavby
typ vozuČD BpeeČD BdmpeeRJ Bmpz
Počet vozidel3440?
Délka (m) 24,526,426,4
Počet míst788076
Počet řad202020
Polohovatelná sedadlaNeAnoAno
Uspořádání2+22+22+2
Stolky u sedadel ve čtveřicíchPolostolkyAnoAno
Stolky u sedadel za sebouVysouvacíSklopnéSklopné
KlimatizaceAnoAnoAno
Zásuvky 230 VAnoAnoAno
Uzavřené WCAnoAnoAno
El. informační/rezervační systémAno/AnoAno/Ano?/?
Wi-FiPlánuje sePlánuje seAno
LCD v sedadlechNe?Ano
Vnitřní systém CCTVNe?Ano
Prostor pro jízdní kolaNeAno, 4Ne
KuchyňkaNeNeAno

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 1.2.2012 (14:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   
02.02.2012 (10:00)  
743 010-1: to je problém dopravce... v tomto je například ohromný přínos stew (i když přehlížený)... velkoprostor ano, ale doplnit ho vozy s kupé, dělit na hlučné a tiché tak, aby to vyhovělo většině ;)
02.02.2012 (9:46)  
240.025, k příspěvku o velkoprostoru 01.02.2012 (21:20) na západě převažuje - vadí to někomu? Je mnohem bezpečnější (nikdo si nic nedovolí, celková vizuální kontrola), dá se použít velkorysé letadlo => více prostoru při stejném počtu sedadel, člověk nemusí koukat celou dobu na protějšího cestujícího, příjemnější při 100 % zaplněnosti...:

Jedna zkušenost s velkoprostorem na cestě z Berlína v EC, ve voze 1. třídy: vůz byl sice poloprázdný, ale usídlila se v něm skupina bujarých cestujících. Průvodčí se přišel za ně omluvit, že s tím nemůže nic dělat. Prý takhle jednou někoho usměrňovali, ten někdo se začal soudit - a světe div se, dráhy to prohrály. WTF?! Takže žádné "nikdo si nic nedovolí" - vlakový personál je pravděpodobně při současném znění SPPO bezmocný. A to dokonce v první třídě - holt koupil jsem si drahý lístek, můžu dělat bugr. Nevím, jak vymahatelné bude ticho v tichých zónách...

Co se týká rekonstrukcí Bmee, určitě je to dobře, ty vozy jsou poměrně nové a omlazené ještě dlouho vydrží. Jak příjemná a komfortní bude cesta v takovém vagónu, nezáleží ani zdaleka tak na tom, jestli jsou tam oddíly nebo velkoprostor, ale na tom, jak se budou chovat cestující k sobě navzájem a jak lze nevhodné chování korigovat a případně trestat. Z toho, že nelze utišit hlasitého cestujícího ani v jedničce, je mi dost smutno.
Registered user Sim 
02.02.2012 (9:24)  
Pavolo > matne si pamatuju, ze v prubehu vyroby slonu byly postupne instalovany tri varianty sedacek ve dvojce a to vami popisovane je prechod z druhe na treti variantu. Podle vyjadreni nekterych cestujicich byl i prechod z prvni na druhou hodnocen negativne, nicmene:

o nějakého 60 inventárního čísla jednotky mi přijdou na nějakou, klidně i třeba dvouhodinovou jízdu naprosto v pohodě

= neni problem sedacky, ze si ji nekdo objedna do neceho, co pak pendluje na rameni s dobou jizdy pres hodinu ...

při každém pohybu člověka nepříjemně vrzají,

= problem provozovatele, ze to nereklamuje, pripadne je otazka, zda je to problem sedacky, nebo jejiho upevneni

s nepohodlnou opěrkou hlavy

= s timhle nemam jediny problem, pokud v tom pojedu 20 minut. Ale chapu, ze kazdy jsme jiny, takze nekomu by vice vyhovoval usak.

z opěrek na ruce ta ruka klouže dolů a některé opěrky nejsou sklopné.

= problem provozovatele, ze si vybere z nabidky nevhodny typ operky; Borcad nabizi variant vice

e zde hloupě umístěn odpadkový koš v uličce

= neni problem dodavatele sedacek, ale provozovatele vozidla, ktery si to u vyrobce takto "objednal" a/nebo akceptoval nabidku v teto forme

celkově při jízdě vrže interiér mnohem více, než u jednotek starších.

= opet neco, co ma se sedackami Borcad jen minimalne spolecneho, prestoze muzou vrzat i samotne sedacky

v Regionově, to je taky tato sedačka? Tam mi to přijde taky totiž v celku v pohodě.

= bud je to tim, ze RN vydava pri jizde jeste vic ramusu nez puvodni 810, nebo je to lepe reseno.

Timto "rozborem" jsem se snazil nasmerovat diskusi tam, kde ma souvislost se zminovanou reko; tedy ze vhodnost ci nevhodnost sedacek muze ovlivnit objednatel ve spolupraci s upravcem. Muzou vybrat dobre, hur nebo uplne spatne, bez ohledu na to, zda objednaji sedacky u Borcadu nebo kdekoliv jinde.

V pripade Borcadu Regio je zcela evidentni, ze v dalkovce nema co delat a je problem objednavatele (resp. provozovatele vlaku), ze vlaky vybavene temito sedackami pouziva jinde, nez na co je to urceno.

JB > predpokladal jsem, ze Bmee jsou vybaveny systemem nuceneho vetrani, coz si predstavuju jako jakousi "klimu bez moznosti chladit" ... ale je mozne, ze si to prilis zjednodusuju.
Registered user JB 
02.02.2012 (9:05)  
Sim: Systém rozvodu vzduchu tak jako tak nezůstane zachován, pokud doplňujete klimu. Ta má úplně jiné požadavky.
Registered user Pavolo 
02.02.2012 (8:58)  
Můžu se zeptat, sedačky Borcad regio, to jsou ty, které jsou v City Elefantu? Jestli ano, mám z nich rozporuplný pocit. Do nějakého 60 inventárního čísla jednotky mi přijdou na nějakou, klidně i třeba dvouhodinovou jízdu naprosto v pohodě, ale v jednotkách nejnovějších (ty už s najbrtím nátěrem v základu) je to otřes. Jsou tvrdé a při každém pohybu člověka nepříjemně vrzají, s nepohodlnou opěrkou hlavy, z opěrek na ruce ta ruka klouže dolů a některé opěrky nejsou sklopné. Navíc je zde hloupě umístěn odpadkový koš v uličce a celkově při jízdě vrže interiér mnohem více, než u jednotek starších. Mám jenom já takovýhle dojem? Jo a v Regionově, to je taky tato sedačka? Tam mi to přijde taky totiž v celku v pohodě.
Registered user Keprt 
02.02.2012 (8:45)  
v Hostivaři? tam jsou nějaké dílny DPP?

Jsou. Ty tramvajové komplet, ty autobusové z 90 %, pane všechytrý.
Registered user Sim 
02.02.2012 (8:37)  
Fučida > ano, kastle uzsi je, nicmene ... oblozeni sten, provedeni stolecku, umisteni odpadniku, topny kanal a jeho zpusob zadeklovani, umisteni zasuvek, tvarovani sedacek a operek rukou (vcetne jejich sklopnosti a polohovatelnosti) ... to jsou vsechno veci, ktere se na pohodli projevuji zpravidla podstatne vice, nez sedadla uzsi o 2 cm v pripade kupe nebo o 1,5 cm v pripade velkoprostoru.

Tim nerikam, ze to nejaky jedinec nemuze pocitit jako diskomfort - ovsem u bezneho "substratu", ktery rozlisuje lavici v Becku a nebo kreslo v necem lepsim, je to rozdil naprosto zanedbatelny a proto se jim (dle meho opravnene) vyrobci a upravci vagonu prakticky nezajimaji.

A konkretne k reko Bmee -> Bdmpee ... na jednu stranu OK ve smyslu, ze je to konecne neco, co muze byt srovnatelne s dnes modernimi vozy. Jak komfortem, tak technikou. Kdyz si k tomu pripoctu fakt, ze je to levnejsi, nez se predpokladalo, davam tomu palec nahoru.

Na stranu druhou, preci jen se i tady projevuje "standardni CD system" v prestavbach, ktery by se dal charakterizovat drbanim pravou nohou za levym uchem. Postovni vozy predelavat na ridicaky, standardni Y vagon predelavat na prepravu kol, kupe prekopavat na velkoprostor, u sukafonu snizovat podlahu (takze z celeho vozu nezustane ani hlavni ram vcelku) ... nerikam ze to nejde, jen mi to prijde ponekud krkolomna cesta.

Sice se da predpokladat, ze u pri uprave kupe -> kupe by to stejne znamenalo interier komplet novy, ale i tak by mi prislo elegantnejsi kupe nechat jako kupe (predpokladam, ze system rozvodu vzduchu by mohl zustat zachovan a rozmisteni nekterych dalsich komponent take), velkoprostory na dalkovku a ridicaky udelat z Honeckeru (v podstate pres kopirak Silberlinky) a cyklovozy (a jine speciality, kde se hodi velky vrata) z tech postaku - technicky by to bylo elegantnejsi reseni, otazkou zustava, zda i ekonomicky.

Ty Honeckery na osobaku by bylo taky potreba necim nahradit (aspon na par let, nez se otevrou vyberova rizeni) a i kdyz se tam leze po zebriku, porad jsou na osobku vhodnejsi, nez treba Becka nebo Bdt, bo maji vic dveri (usporadani interieru ted neresim) ... takze by to takto mohlo fungovat v pripade, ze by JPJ (nebo neco podobneho) stihla nahradit tyhle osobaky.
Registered user Antony 
02.02.2012 (8:17)  
stat by mel zakazat spolupraci cd se skodou a pars nova protoze na vyslednych produktech musi byt kazdymu jasny ze jsou za tim uplatky a to vse je duvodem katastrofalniho stavu cd.

proc cd opravuje stare popelnice a jini dopravci v pohode kupuji nove???

neni to jen proto ze jim jdou penize do kapsy ze skody a pars nova?? na ukor kvality produktu..

zkorumpovana cd je podle mne nejhorsi firma v cr uz desitky let a jde to s ni dal z kopce
02.02.2012 (6:56)  
"Bee, Beer, Bp = nadstandard? Snad minimální možný snesitelný standard..."

Dovolím si tvrdit že to je nadstandard. S tím co je k dispozici jsou prostě "to lepší". Protože máme dost rychlíků na kterých jezdí kromě B jezdí taky Bmto, Bmx a jiné poklady...
02.02.2012 (6:30)  
Jen technická: je rozdíl v uspořádání 2+2 ve voze s kastlí Y (např. Bpee, kde to s tím místem na šířku taky není slavný) a kastlí Z (Bmee), která je užší. Sice jen o 6 cm, ale může to být sakra znát, záleží na sedačkách.

Martin Utajený: a pro lidi co chtějí kupé máme 1. třídu
Když on je problém, že všechny nové jedničky jsou kurevsky přesvícené velkoprostory. Takže zůstávají jen starý A a AB. :-(
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko