Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.
Zdroj: LEO Express, Stadler Rail
| 5.2.2012 (15:19)
Ano, je sice hezké, že Pendolino bude Praha-Kolín umět ve většině úseků 160 Km/h a Leoexpresy, EC/IC 120-160 km/h, když budou muset přejíždět z jedné koleje na druhou, rychlejší soupravy poskakovat za pomalejšími a to všechno při stále zhuštěnější příměstské dopravě.
Plnou rychlost využijí jen noční spoje.
Aspoň postavit novou trať Kolín Havl-Brod, aby se ulevilo kolem Pardubic. V Pardubkách praskne kolej, chcípne souprava a vlaky tam kysnou 2 hodiny kvůli propustnosti. Stejně přestávám věřit, že se dočkáme VRT Praha-Brno.
mě neva že ses uklepl, to se stane i v lepších rodinnách že?! nicméně já jsem zaujatej pouze proti Jančuraovy. A kdybych měl vybírat mezi leošem a čd s pindou tak si asi vyberu jednoho tam druhou z5. Ano nejezdí nicméně bude a dokonce má i nový jednotky což je pro mě z devadesáti procent největší tahák! V reko se můžu svéz všude novejma vozidlama jenom v reichu a tam je to kuu***sky drahý..:D a pak je fajn koupit si lístek do ostravy za 2 pade ale dojet tam....no nosenc nesmysl jako!! radši dám 750 ale dojedu..:D
edit: Každý ujetý kilometr na regionálce dostávají ČD proplacený na dotacích. Každý jednotlivý motoráček udělá "tržbu" 8.580.000 Kč ročně pokud za pracovní týden najezdí 5x300 km na dotovaných linkách. Jenom za to, že jede. Tohle je pro ČD největší vývar.
Kdyby ČD provozovaly dopravu pouze na tratích s počty cestujících jako relace Praha-Ostravsko, asi by to také nebylo jen o těch Béčkách.
Jinak koukám, že podle minusů co jsem sklidil se tady musí diskutovat jen smrtelně vážně a když se napíše čárečka proti LE, tak to vzbudí zavile negativní reakce.
Zdá se, že šotouši se berou moc vážně. :-)
Kdysi, když se začínalo mluvit o restrukturalizaci železnice u nás jsem se nemohl dočkat na konkurenci ČD. Protože nám pánové z vedení českého monopolu nepřinesli od převratu vůbec nic nového - ani tratě ani vozidla. Kromě pár kilometrů a Pendolín.
Mimochodem - Pendolína - s těmi se zamýšlelo spousty - nakonec se pro ně dělal koridor a třeba úsek Česká Třebová - Brno měl být jasným dokladem toho, že naklápěcí soupravy jsou u nás jako doma. Nakonec nám ale jezdí hlavně na Ostravu a do Němceka se vůbec nepodívají i když na trati Praha - Děčín by také nazbýraly nějakou tu minutu k dobru.
Teď se nám tady klube konkurence, která nám Pendolína zadupe pod zem. Proč? protože jsou levnější a novější. Co s nimi? Jeden pár jezdí do Františkových lázní - podle mě nic proti tomu. Ale na vlak tohoto formátu by se patřilo spíš destinace jako Berlín, Wídeň, Budapešť a třeba Zurich. Proč se pánům nepodařilo vyjednat smlouvu o provozu s DB? a proč se to Českým drahám nedaří u nových jednotek RailJet (které po DB a OBB jezdí)?? Ještě si na moji větu vzpomenete, když dřív bude do Berlína jezdit RJ..
Ukazuje se, že moloch plný dinosaurů nám pomalu chcípá a za chvíli bude sežrán menším a dravějším. Nechci říkat, že jsem to říkal, nebo přát ČD, aby se to stalo. Raděj bych byl, kdyby se probrali - trochu změnili své myšlení a zaměřili se na zákazníka - jako LEO a RJ. např..
Pravda o našich koridorech se toho moc pozitivního říct nedá - ani to, že jezdíme "až 160 km/h" pro mě je to spíš ostuda..
A proč to tak je? V době kdy byla rychlost 160 zamýšlena nikdo neviděl dál než na konec své ruky - nepočítalo se snad s vyšší rychlostí a vyšší kapacitou? Kvůli penězům a průtahům se ale nic pořádného nepostavilo.
Takže teď tu budeme mít několik přepravců do Ostravi a zbytek republiky půjde do háje, protože jsk jsme slyšeli - ČD budou dotovat Praha-Ostrava z jiných relací..
Jestli tohle nikho neštve, je zralý na Bohnice.
Kritiku ano, ale tohle misty spis budi dojem, ze se hledaji mouchy za kazdou cenu. Ja jsem zvedav, jak to bude vypadat v realu a pak si udelam konkretni nazor (ktery se klidne muze v prubehu provozu zmenit) - takhle to je totiz zatim jen pro predstavu ... a navic si nejsem jistej, jestli je vlak na fotkach uz uplne hotovej, nebo ho jeste ceka napriklad instalace polic nebo dalsich doplnku.
A vseobecne, co se barev interieru tyka; fakt si vy, kteri preferujete svetly interier, myslite, ze pokud CD zvolili sterilni svetlou barvu jakozto svoji spravnou cestu, kudy chteji kracet dalsi petiletku, ze je efektivni v pripade, ze jsem konkurent CD se snazit je maximalne kopirovat?
Neni nahodou presne tohle to, po cem jsme - jako cestujici - volali? Tedy moznost vyberu ...
Ja to vitam ... cim vic moznosti vyberu bude, tim lepe si kazdy najde to, co vyhovuje prave jemu.
A jeste k sedackam, i kdyz je to v ramci clanku OT - po pul roce jezdeni se zlutymi musim konstatovat, ze u sedacek v byznysabtajlu bych uvital kratsi sedak. Coz me samotneho (pri me vysce kolem 185 cm) docela prekvapilo, nicmene realitou je, ze takovato delka sedaku umoznuje relativne omezene moznosti pohodlneho sezeni tak, aby byla podeprena i bederni pater. A je to zajiy paradox, protoze typicky ve verejne doprave byva problem zcela opacny - diky kratkemu sedaku jsou stehna "prestipnuta" a pokud nohy nemaji oporu na podlaze nebo nekde jinde, je v sedacce s kratkym sedakem pohodlne jen kratkodobe sezeni.
Tak se holt ten draze rekonstruovanej koridor bude muset zrekonstruovat znova. Předělat na čtyřkolejku. Cestující na konkurenci vydělá, daňový poplatník zapláče.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.













