Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.
Zdroj: LEO Express, Stadler Rail
| 5.2.2012 (15:19)
Mezi sedačkové znalce určitě nepatřím, ale myslím, že tyto jednotky jezdit do Vídně určitě nebudou, protože jsou schopné pojídat z troleje pouze 3 kVss. Aby mohly jezdit do Vídně, potřebovaly by ještě navíc trafo a další elektroserepetičky pro 25 kV 50 Hz a 15 kV 16,7 Hz...
13:12 (Pendolino)
13:17 (Ex)
13:26 (R)
13:33 (IC)
13:42 (EC)
13:51 (R)
Kam to chtějí nacapt ?
Nebyla kdysi i nejaka varianta, ze LE bude jezdit Ostrava-Wien? Nebo to bude tak, ze bude jezdit tam i tam?
pepas87: opěry hlavy byly navrhnuty tak, aby nevadily ramenů ani velmi vysokých lidí (ale profi basketbalisté asi budou mít vždy problém). Dokonce došlo v průběhu přípravy výroby (po 1. předvýrobním kusu) k celkovému zvýšení sedadla a mírné úpravě tvarů opěry hlavy a těch uší.
zirecek: šířka sedadel v economy (2tř.) a business (1.tř) je standardní - 450 / 500 mm (resp. prostor mezi područkami ještě trochu více).
Ve voze stand. rozchodu je možnost mít uspořádání v 2.tř. 2+2 (ale potom musí být 450mm aby byla nějaká rozumná a normou akceptovatelná ulička) nebo 2+1 (potom třeba min.500mm šířka).
Zeptejte se sám sebe, kolik chcete za lístek v 2.tř. zaplatit. Méně sedadel = vyšší cena na místo. S tím musí podnikatel, který jde na trh na vlastní triko počítat. Navíc pokud se nepletu, tak LE chce přijít s nejnižšími cenami, což jistě většina cestujících ocení. Bonitnější klientela vyprodá business a premium, kde není zas až tak moc míst, aby se to na té trase neprodalo.
Jinak hodnocení sedadla mým zadkem: v sedadle business třídy se mi sedí lépe než v kožených RJ sedadlech, ale je to čistě subjektivní dojem. Vždy bude skupina lidí, které bude více vyhovovat jedno, a další skupina, která bude preferovat druhé.
Koncept (i barvami z vizualizací) se mi osobně líbí, uvidíme, jaké to bude v reálu.
Mě osobně asi prozatím nejvíce chybí restaurační / bufetová část. To je něco, co mi na RJ už hodně vadí (po prvních jízdách s RJ max. spokojenost, v poslední době už ten zážitek kazí právě chybějící možnost koupit si teplé jídlo - to si ale RJ zařídí snadněji např. vloženým restauračním / bufetovým vozem). U LE nevím - na trase Pha-Ova bych rád teplé kvalitní jídlo - a ještě výběr z několika variant. Uvidíme, jak bude LE řešit catering, protože to bude asi pocit více lidí.
pobavil jsi me, fakt jsem se od srdce zasmal ;)
jen podotknu, ze vazby sortimentu na Hame jim budou v celku k nicemu, kdyz to starej prodal, aby mladymu umoznil splnit si jeho "mokry sen" o budovani kapitalsimu ;)
Já sám se těším, až si do toho sednu v reále a pak budu posuzovat interiér jako celek (včetně smíchaného denního a interiérového osvětlení).
Někdy by to chtělo trochu víc trpělivosti a méně ambicí se ke všemu hned vyjadřovat, internetové diskuse jsou podobných soudů plné - ovšem žádný relevantní obsah.
P.S.: navíc to vypadá, že ani nebylo zapnuto palubní osvětlení a bylo foceno s bleskem (odrazem od stropu + část světla přes nějaký lumiquest).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.













