..: LEO Express převzal od výrobce první jednotku FLIRT :..

LEO Flirt, foto: LEO Express Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.

Economy třída, LEO Flirt, foto: LEO Express Business třída, LEO Flirt, foto: LEO Express Premium třída, LEO Flirt, foto: LEO Express

Zdroj: LEO Express, Stadler Rail


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 5.2.2012 (15:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel gorwynt  mail  
06.02.2012 (9:11)  
Paštikář je tady! Ta souprava vypadá vážně pěkně. A jak jsem četl, kam všude bude jezdit, tak jsem na něj vážně zvědavý.
06.02.2012 (9:00)  
M: Nebyla kdysi i nejaka varianta, ze LE bude jezdit Ostrava-Wien? Nebo to bude tak, ze bude jezdit tam i tam?

Mezi sedačkové znalce určitě nepatřím, ale myslím, že tyto jednotky jezdit do Vídně určitě nebudou, protože jsou schopné pojídat z troleje pouze 3 kVss. Aby mohly jezdit do Vídně, potřebovaly by ještě navíc trafo a další elektroserepetičky pro 25 kV 50 Hz a 15 kV 16,7 Hz...
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
06.02.2012 (8:52)  
Koukám na dálkové spoje z Prahy v 13 hod. na rameno Praha-Č. Třebová
13:12 (Pendolino)
13:17 (Ex)
13:26 (R)
13:33 (IC)
13:42 (EC)
13:51 (R)

Kam to chtějí nacapt ?
06.02.2012 (1:21)  
M) Nevím, co na to sedačkoví znalci, ale co vím já, Praha - Ostrava je projekt v realizaci a ty další relace jsou ve stádiu zuřivé kalkulace a výběru vozidel. :-) Uvidíme, jak dopadnou. Za spoje Ostrava-Svinov - Flughafen Wien Schwechat bych se vůbec nezlobil.
registrovaný uživatel M 
06.02.2012 (1:19)  
Chtel bych se zeptat, jestli mezi vsemi temi interierovymi specialisty neni i nekdo, kdo by mohl odpovedet na toto:
Nebyla kdysi i nejaka varianta, ze LE bude jezdit Ostrava-Wien? Nebo to bude tak, ze bude jezdit tam i tam?
registrovaný uživatel Luxian  mail  
06.02.2012 (0:33)  
-> Neonym: Takový vlak neexistuje :)
registrovaný uživatel Neonym  mail  
05.02.2012 (23:54)  
To snad není možný. Když to bude jezdit na Ostavu, tak tu každý pomlouvá úplně kažďoučký detail. Stejně tak u RJ, stejně u Pendolina. Vám se asi člověk nezavděčí ničim. Kdyby to jezdilo kamkoliv jinam, tak už by tam lidé ničim jiným nejezdili, ale cestujícím mezi Prahou a Ostravou se prostě člověk nezavděčí ničim. Já když jel Pendolinem do Plzně, tak jsem po pročtení názorů nejen zde čekal všelijakou hrůzu, ale ono to bylo super. Co bych dal za to, aby do té Plzně něco takového jezdilo pravidelně celý týden. Opravdu by mě zajímalo, jak by musel vypadat vlak, se kterým by cestující Pha-Ova byli ve většině spokojeni.
registrovaný uživatel danz  mail  
05.02.2012 (23:42)  
studio: :-), heh to jsem se zasmál :-)

pepas87: opěry hlavy byly navrhnuty tak, aby nevadily ramenů ani velmi vysokých lidí (ale profi basketbalisté asi budou mít vždy problém). Dokonce došlo v průběhu přípravy výroby (po 1. předvýrobním kusu) k celkovému zvýšení sedadla a mírné úpravě tvarů opěry hlavy a těch uší.

zirecek: šířka sedadel v economy (2tř.) a business (1.tř) je standardní - 450 / 500 mm (resp. prostor mezi područkami ještě trochu více).
Ve voze stand. rozchodu je možnost mít uspořádání v 2.tř. 2+2 (ale potom musí být 450mm aby byla nějaká rozumná a normou akceptovatelná ulička) nebo 2+1 (potom třeba min.500mm šířka).
Zeptejte se sám sebe, kolik chcete za lístek v 2.tř. zaplatit. Méně sedadel = vyšší cena na místo. S tím musí podnikatel, který jde na trh na vlastní triko počítat. Navíc pokud se nepletu, tak LE chce přijít s nejnižšími cenami, což jistě většina cestujících ocení. Bonitnější klientela vyprodá business a premium, kde není zas až tak moc míst, aby se to na té trase neprodalo.

Jinak hodnocení sedadla mým zadkem: v sedadle business třídy se mi sedí lépe než v kožených RJ sedadlech, ale je to čistě subjektivní dojem. Vždy bude skupina lidí, které bude více vyhovovat jedno, a další skupina, která bude preferovat druhé.

Koncept (i barvami z vizualizací) se mi osobně líbí, uvidíme, jaké to bude v reálu.
Mě osobně asi prozatím nejvíce chybí restaurační / bufetová část. To je něco, co mi na RJ už hodně vadí (po prvních jízdách s RJ max. spokojenost, v poslední době už ten zážitek kazí právě chybějící možnost koupit si teplé jídlo - to si ale RJ zařídí snadněji např. vloženým restauračním / bufetovým vozem). U LE nevím - na trase Pha-Ova bych rád teplé kvalitní jídlo - a ještě výběr z několika variant. Uvidíme, jak bude LE řešit catering, protože to bude asi pocit více lidí.
registrovaný uživatel rpet  mail  
05.02.2012 (23:39)  
@ topič:

pobavil jsi me, fakt jsem se od srdce zasmal ;)

jen podotknu, ze vazby sortimentu na Hame jim budou v celku k nicemu, kdyz to starej prodal, aby mladymu umoznil splnit si jeho "mokry sen" o budovani kapitalsimu ;)
registrovaný uživatel danz  mail  
05.02.2012 (23:27)  
Jak to tady dnes čtu, tak bych chtěl mít takovou fantazii jako část pisatelů - nafoceno v tmavé hale, přeblýskané bleskem, pouze jeden pohled do každé třídy (a docela blbý - orientační pro média) ale hodně pisatelů už posuzuje interiér ...
Já sám se těším, až si do toho sednu v reále a pak budu posuzovat interiér jako celek (včetně smíchaného denního a interiérového osvětlení).
Někdy by to chtělo trochu víc trpělivosti a méně ambicí se ke všemu hned vyjadřovat, internetové diskuse jsou podobných soudů plné - ovšem žádný relevantní obsah.

P.S.: navíc to vypadá, že ani nebylo zapnuto palubní osvětlení a bylo foceno s bleskem (odrazem od stropu + část světla přes nějaký lumiquest).
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko