Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.
Zdroj: LEO Express, Stadler Rail
| 5.2.2012 (15:19)
omlouvam se za preklep v tvym nicku u posledniho komentu, nejak jsem se uklepl...
a ted k veci:
proti gustu žádnej.... ale když si to vemu z pohledu nezaujatého zákazníka tak leoš je jasná volba.
no prave - jak muze bejt LEO Ex tvoje jasna volba, kdyz jeste ani nevyjel??
to nevypada zrovna nezaujate.
Jednu velkou výtku přeci jen mám. A to jsou záchody. Na 237 cestujících jsou podle mě 3 toalety málo. Tohle je podle mě něco, co by mohlo v konečném důsledku zbytečně sebrat LEOvi několik pasažérů. Obávám se dlouhých front před toaletami. Jinak ale povedená práce. Kdo ví - možná i pravidelní cestující 1.třídy ICE budou závidět.
Nicméně LE fandím, už jen kvůli tomu, že drží termíny, které si dal. To RJ jezdí, až bude mít s čím jezdit, 1/2, rok, 2... Hlavně že jezdíme. Nicméně co do poměru kvalita/výkon/cena bych teď hodnotil jako nejlepší RJ. Co se bude týkat rychlosti/kvalita (služby), tak to možná bude LE, ale to se nechme překvapit, s čím přijde...
http://www.le.cz/cms/38-virtu%C3%A1ln%C3%AD-prohl%C3%ADdka.html
http://www.regarden.cz/cms/modules/fotogalerie/fotogalerie.php?id_product=1922&id=2470
samozřejmě v korporátní zlatočerné s tím, že plošina bude ve slušivém tmavohnědém laminu, aby ladila s interiérem soupravy. Vozíky budou zajisté postačovat, protože se proslýchá, že LE v souladu se svojí stále proklamovanou filozofií nízkonákladovosti bude nabízet pouze rohlík s máslem a paštikou, dětskou ovocnou výživu a kyselé okurky. Pro vegetariány má připravenu nakládanou zeleninu Kunovjanka. Vše z produkce Hamé. Jedinou výjimkou budou kyselé okurky, ty mají mít žlutý obal s nápisem Regionální okurky.
Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že někde chybí stolky, opak jest pravdou. Pod sedačkou najde cestující hned tři desky z materiálu MDF potažené laminem v designu obložení. Desky mají velikostní označení M,L a XL. Cestující si zvolí velikost vykrojení desky podle objemu svého pasu, aby mu deska netlačila na žaludek a neškodila zažívání. To, že má tato deska zarážky, aby v obloucích nespadla cestujícímu do klína je téměř zbytečné dodávat. LE myslí na všechno. Na spadnutí je i dohoda s JLV, kde se budou desky omývat a zároveň chystat rohlíky s paštikou. Jako nápoj se bude podávat Hanácká kyselka v celém sortimentu (ochucené, neochucené, sycené a nesycené). LE má vše promyšleno a hlavně vystupuje fér a to je ta největší devíza pro cestující. Slušné vystupování majitele přebije cenu jízdného, pohodlí, prostě cokoliv. Cestující se zásadně rozhoduje podle toho, jak se mu majitel firmy líbí a když k tomu ještě připočteme tu stále opakovanou nízkonákladovost, pak je v podstatě jasné, že cestující musí zvolit LE.
Zřejmě proto, že Jančura s ČD se k sobě od začátku chovali naprosto nesnášenlivě. Nevím, kdo s tím začal, ale obě dvě strany založily svou reklamní kampaň na házení špíny na konkurenci.
Oproti tomu LEO vstupuje na scénu méně drasticky, připraven podnikat v konkurenčním prostředí a jak to zatím vypadá, solidním jednáním se dá zajít dále, než rozmazlenými přestřelkami v médiích.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.













