..: Generální stop zastavil v Praze hl.n. dva vlaky 22 metrů od sebe :..

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.

Aktualizace — V reakci na probíhající diskuzi zda byl R 791 zastaven použitím generálního stopu, či záchrannou brzdou jsme kontaktovali Drážní inspekci. Zatím je však zřejmé to, že pokud byla brzda použita, tak se na záznamu z rychloměru lokomotivy projeví stejně jako generální stop (GS). Dle odpovědi mluvčího DIČR Martina Drápala budou v rámci šetření MU provedeny časové analýzy jak záznamového zařízení na vlaku, tak i staničního zabezpečovacího zařízení, kde se vyšetřovatelé pokusí o určení sledu jednotlivých událostí, tedy i čas brzdění v porovnání s použitím GS.

Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.

Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:

Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:

Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.

Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC


Vítek_V | 5.4.2012 (18:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 22 23 24 25 26      Zpráv na stránku:   
30.03.2012 (10:10)  
Borecek 13:
Myslím, že se nemýlím, pokud tvrdím, že v mém příspěvku nezaznělo nic o tom, že člen obsluhy vlaku nese jakoukoliv odpovědnost za odjezd vlaku proti návěsti Stůj!
Členové obsluhy vlaku mají totiž po dopravní stránce minimum povinností, a to za se strojvedoucím srovnatelných platových podmínek.
Nemyslím, že jsem při svém tvrzení v jakémkoliv rozporu s normami ČD a vycházím z osobních zkušeností.
Plky tedy plynou z Tvé strany a prosil bych lépe číst, než začneš napadat cizí příspěvky.
30.03.2012 (10:00)  
Otázky pro znalce zabzař:
Je na hlavním po rekonstrukci a na NS přenos návěstního kódu? A když ano, co se stane, když se projede stůj? Pozná to zabzař? Je v následujícím úseku také kódováno stůj? Co udělá zabzař po projetí návěsti stůj? Nastaví červenou na všech kolejích a úsecích, které tím mohou být ovlivněny (Zde např. onen protijedoucí vlak)? Generální stop spouští dispečer pouze manuálně? Proč se neatkivuje automaticky?

Děkuji
30.03.2012 (9:49)  
Tilke: Dříve než sem něco naplkáš, přečti si něco odborné literatury. Člen obsluhy vlaku,který dává návěst " souhlas k odjezdu " není zodpovědný ani za čas ani za návěst na odjezdovém či cestovém návěstidle. Tak si to vymysleli gestoři dopravních předpisů a tak to také platí. No a to,že dává " téčko " strojvedoucímu ve stanici kde je ještě " červený výpravčí " tak to je nesmysl.
registrovaný uživatel kaňas 
30.03.2012 (9:45)  
laická otázka: lze to srovnat s nehodou v Polsku? Je tu podobná příčina - projetí stůj?
registrovaný uživatel mazák 
30.03.2012 (9:45)  
A nemúže to být tím že v Praze hlavním jsou návěstidla na opačné straně! Nechápu proč nebyly umístěny na krakorci tak aby je viděla i vlaková četa která dává odjezd! Nyní návěstidla nevidí!!!
registrovaný uživatel kaňas 
30.03.2012 (9:44)  
to Tilke: jj, já jsem v Olomouci zažil, jak takhle odjel rychlík s otevřenýma dveřma vagónu. On se ten průvodčí/vlakvedoucí ani nepodíval, jestli mu do soupravy ještě někdo neleze a dal odjezd. Asi to vzniklo tak, že fíra se vyklonil z mašiny, že už má volno, s průvodčím/vlakvedoucím na sebe mrkli, ten jen tak lehce písknul a už jeli.
30.03.2012 (9:28)  
Je bohužel častým jevem, že vlaková četa dává souhlas s odjezdem vlaku, ačkoliv nejsou splněny podmínky, např. před časem odjezdu, s otevřenými dveřmi, proti návěsti Stůj!, nebo ve stanici s červeným výpravčím bez jeho přítomnosti. Na DB Netz naprosto nemyslitelné. Vše pak záleží na pozornosti a důslednosti strojvedoucího. Nákrásně může vlakvedoucí výjít z tohoto maléru bez trestu. Vždy však, pokud mě vlaková četa vypravuje proti předpisu D2, tážu se jí, zda-li nemá alespoň trochu pudu sebezáchovy. Málokdy se dotyčný začervená. A strojvůdce není neomylný tvor, jak si většina myslí.
registrovaný uživatel Machy  mail  
30.03.2012 (9:21)  
Asi to s tím nesouvidí, ale ve středu večer na nejmenovaném vlaku ve Vršovicích a nevim kde všude jinde zkoušeli údajně nový software pro zabezpčení. Výsledek byl ten, že se celá trasa od Hlaváku přes Vršovice, až do Uhříněvsi projížděla na přivolávačku a jednou se stalo dokonce i to, že to těsně před lokomotivou spadlo na červenou a jentaktak to zastavil půl metru před návěstidlem (dokonce trochu obul mašinu). Ale těžko hodnotit, co se tam opravdu stalo, ta řízlá výměna, z toho se asi nevykroutí...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
30.03.2012 (9:08)  
Nepochopitelné. Průvodčího/vlakvedoucího bych do toho netahal. Ten může hlásit odjezd 10x, ale jediným, kdo je zodpovědný za celý vlak je fíra. Proč tedy odjel, když tam nebylo postaveno?

a) buď byl přepracovaný a prostě byl v takovém stresu, že tam viděl volno (to je bežný jev, který už byl několikrát dokázan klinickými studiemi mezních situací)
b) nebo byl ožralý
c) nebo to byl totální ignorant

Bohužel jsme v situaci, že ani naše nejmodernější ZZ nedokáže zastavit vlak automaticky po projetí návěsti stůj, o to větší zodpovědnost by měli fírové mít.

Na druhou stranu perfektní práce dispečera, který bleskově zareagoval a zabránil katastrofě.
registrovaný uživatel SergeS 
30.03.2012 (9:01)  
Michal Jaroš: Tak pak nevím, proč vlaková četa (Nebo alespoň jeden průvodčí nejvíc ve předu) sleduje návěstidlo pro jejích vlak a čeká na postavení cesty ... nepamatují si, že by to bylo jinak, když jsem byl na nádraží ...
  1 ... 22 23 24 25 26      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko