Praha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.
Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.
Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:
Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:
Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.
Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC

Jelikož se vehementně přikláníte k teorii o technické poruše ZZ, chci Vám pouze připomenout, že z šetření DI v případě MÚ Moravany nevyplývá chybná činnost ZZ, nýbrž chybná činnost pískovacího zařízení os.vlaku stojícího ve stanici Moravany, který se tímto stal pro ZZ neviditelným.
ZZ nebylo v době MÚ na takovou možnost konstruováno.
Následným doporučením byla upravena samotná činnost ZZ i postupy pro kontrolu správné činnosti pískovacího zařízení.
Osobně by mě zajímala statistika podílu ZZ na vzniku MÚ.
Nezbývá však věřit, že činnost ZZ je z principu správná, jinak by se naše služba podobala misi Kamikadze.
ano, presne to je i muj nazor, pri cemz ja se velmi tise a soukromne priklanim k tomu, ze chyba byla s nejvetsi pravdepodobnosti u strojvedouciho Letohradu...
Ad Mikeš.: Vjezdová návěstidla ŽST Praha hl.n. jsou umístěna hned za Libní a všechny ostatní "oddíly" jsou cestová návěstidla, takže teoreticky je možno vyslat na stejnou kolej proti sobě dva vlaky, ovšem vždy jen po nejbližší cestové navěstidlo (přiznám se, že nevím jestli tomu nebrání nějaká technická úprava). Jenže při správně postavené vl. cestě nesprávným směrem by rozhodně nedošlo k řezání výhybky. Takže buď to byla chybná obsluha zabezpečovacího zařízení za použití PN, nebo udělal chybu strojvedoucí....
takze Letohrad nemel duvod k odjezdu
tim chci pouze rici, ze by mu nemohla v takovem pripad eprijit zadna z navesti, povolujicich jizdu vyjma prave rozkazu od vypravciho.
1)Porucha nějakého zařízení (může to být cokoli)
to je prave onen orisek nasi diskuse: kdyby to tak bylo, pak by nemusel byt (s nejvetsi pravdepodobnosti s ohledem na funkcnost ZZ) pouzit GS, nebot jakakoliv porucha SZZ by nutne ovlivnila TZZ (minimalne na vjezdovym klacku), takze Letohrad nemel duvod k odjezdu a Decin by se zastavil u vjezdovyho klacku.
2) Projetí stůj
coz povazuju za velmi pravdepodobne.
3) Odjezd PN nebo kolem návěsti zakazující jízdu
coz v dobe, kdy se zacaly sirit povesti o hrdinskem cinu zamestnance JLV, ktery pouzil zachranou brzdu, jeste nikdo nemohl vedet z oficialniho zdroje. pri cemz predpokladam, ze tato situace nadale trva - alespon ja jsem nikde nezaznamenaljakekoliv upresnujici vyjadreni ze strany DI. tim se dostavame k meritu veci:
MUSIME VYCKAT, CO VYPADNE Z DI.
takze, suma sumarum, heslo jsi si obnovoval tak nejak zbytecne ;)
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











