..: Generální stop zastavil v Praze hl.n. dva vlaky 22 metrů od sebe :..

MU Praha hl.n., R 791, R 783 na jedné koleji v Novém Spojení, 29.3.12, foto: Drážní inspekcePraha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.

Aktualizace — V reakci na probíhající diskuzi zda byl R 791 zastaven použitím generálního stopu, či záchrannou brzdou jsme kontaktovali Drážní inspekci. Zatím je však zřejmé to, že pokud byla brzda použita, tak se na záznamu z rychloměru lokomotivy projeví stejně jako generální stop (GS). Dle odpovědi mluvčího DIČR Martina Drápala budou v rámci šetření MU provedeny časové analýzy jak záznamového zařízení na vlaku, tak i staničního zabezpečovacího zařízení, kde se vyšetřovatelé pokusí o určení sledu jednotlivých událostí, tedy i čas brzdění v porovnání s použitím GS.

Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.

Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:

Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:

Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.

Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC


Vítek_V | 5.4.2012 (18:31)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 ... 21 22 23 24 25 26      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Mikeš  mail  
30.03.2012 (13:33)  
=D pánové musel jsem si kvůli Vám obnovit heslo tady na Želpage.
Pokud je závěr jízdní cesty samozřejmě výhybku po stanovený čas nepřestavím. (je to minuta u posunu a tri minuty u vlakove cesty pokud je usek pred navestidlem obsazen)
Taky mi přijde že zapomínáte na TZZ. Ten rychlík z děčína už musel být v mezistaničním úsek, takže výpravčí na hlaváku nemohl mít traťový souhlas který je potřeba k tomu aby na tu kolej postavil normálně.
No a odjezd vlaku "skrz" návěst stůj musí výpravčí povolit písemně, takže by to určitě bylo zaznamenáno kdyby se jelo takhle.
Viděl bych to na tři možnosti.
1)Porucha nějakého zařízení (může to být cokoli)
2) Projetí stůj
3) Odjezd PN nebo kolem návěsti zakazující jízdu
30.03.2012 (12:44)  
Mirek Hruška-11:34
O kvalitě našeho zab.zař. máš naprostou pravdu. Ti co vyvinuly tento český paskvil a hlavě ti, co jej schválili jako moderní zab.zař, by se měli přinejmenším stydět. Od roku 1990 určitě jezdilo mnoho také odborníků do zahraničí (Rakousko, Německo) a tam viděli, jak se vypravují vlaky na zelenou blikačku.
Otázka tedy zní: Proč jsme něco neudělali také tak a vývoj nového zab. zař. šel cestou nedokonalosti?
registrovaný užívateľ rpet  mail  
30.03.2012 (12:29)  
@ ISF:

jednoduse - klikou, jako za mych dobrych starych casu ;)
registrovaný užívateľ ISF 
30.03.2012 (12:26)  
Mirek Hruška: A jak si to nouzové přestavení výměny představujete?
registrovaný užívateľ rpet  mail  
30.03.2012 (12:26)  
@ Mirek Hruška:
Jak je přestavení výměny tak rychle možné netuším, ale co třeba porucha ZZ, přestavení výměny nouzově, apod.? Možnosti určitě jsou.

v pripade nouzoveho prestaveni vymeny (pripadne poruchy vymeny) by rozhodne nemelo byt mozne nahodit navest "volno, vystraha" u vsech navestidel, ktere jsou ve vazbach jizdnich cest s dotcenou vyhybkou. pokud si pamatuju spravne, byla by tam max moznost na nouzovou privolavacku, a nebo prave pokyn k jizde pres navest stuj s jasne definovanymi pokyny kudy, kam a jak.
30.03.2012 (12:22)  
Jatyrko:
Pakliže vidím na odjezdové, či cestové návěstidlo s návěstí Stůj!, pak předpokládám nějaký úmysl výpravčího a z místa se nehnu.
Jestliže nevidím na tato návěstidla, a nejsem zpraven výpravčím o pobytu vlaku, pohybuji se k návěstidlu takovou rychlostí (max. 40), abych bezpečně zastavil před návěstí zakazující jízdu vlaku.
čl.505 písm. e) D2 ČD
30.03.2012 (12:20)  
Tilke: Zdá se mi, že rozumíš všemu včetně ZZ. O časové prodlevě uvolnění závěru vlakové cesty příp. posunové cesty samozřejmě vím. Ale nedomnívám se, že přestavení výměny tak rychle je nemožné. Co třeba porucha ZZ, přestavení výměny nouzově, apod.? Možnosti určitě jsou. Na místě nehody jsem byl a vím co se tam dělo. Nakonec to klidně může skončit na bedrech strojvedoucího ale klidně to může dopadnout úplně jinak. Například stejně jako Moravany. Tam se také jednalo o jednoznačné projetí stůj a nejen šotouši tehdy pranýřovali zesnulého kolegu a AŽD se vše snažila zamést pod koberec. Tedy až do chvíle než se zjistilo, že vše bylo úplně jinak.
registrovaný užívateľ rpet  mail  
30.03.2012 (12:19)  
@ numo:

samozrejme, ze existuje. zaver jizdni cesty se neuvolni okamzite, je tam casova prodleva. presne casy ovsem neznam, to by nam mohl rict nekdo, kdo se pohybuje kolem ZZ a hlavaku...
registrovaný užívateľ numo 
30.03.2012 (12:12)  
Mirku: pri vsetkej ucte, odjazd na dovolujucu navest a rozrez vyhybky o par metrov dalej mi vobec nejdu dokopy.

Ja mam teda ako laik pochopitelne vsetky informacie z druhej ruky, ale neexistuje nahodou nejaky cas, pocas ktoreho sa po zmene navestidla s vyhybkami hybat neda?
registrovaný užívateľ rpet  mail  
30.03.2012 (12:11)  
@ Mirek Hruška:
Než začnete rozšiřovat šotofámy...

ano, timto uvedomemnim by jsi mel zacit nejdriv sam u sebe:

onen sotous sam tvrdi, ze se mu pouze "zdalo", ze rizli veksli, dostali se na obsazenou a proto koukal pozorne dopredu, po te stahnul nouzovku.

vyse uvedeny popis od toho sotouse rozhodne nedava duvod k domnence, ze on zabranil svym jednanim vaznejsim nasledkum MU. pouze to vyvolava nasledne otazky:

1. tak vedel, ze rizli veksli, nebo nevedel?
2. pokud nevedel, jak prisel na to, ze jedou na obsazenou? neznam zhlavi HL. N., ale vazeb na uzamceni jizdnich cest je tam urcite vic, nez jen jedna - tudiz vymenu riznout klidne mohli, ale urcite to nemuselo znamenat, ze pojedou na obsazenou. stahnout nouzovku v pripade, ze nevim, kam jedu, proc tam jedu a za jakych provoznich podminek tam jedu (ja sam jsem x-krat daval u nas na hradle firum pres monitorovanou frekvenci vysilackou pokyn "odjezd pres cervenou, na obsazenou, podle rozhledu". predstava, ze by se jednalo o osobni vlak, a pozorny cestujici by v kazdem takovem pripade stahnul nouzak me opravdu rozveseluje...) nepovazuji za hrdinstvi
3. neni ani jasne, ve kterem okamziku stahnul nouzovku. klidne ji mohl sundat az po te, co prisel GS. v takovem pripade bych to pochopil tak, ze zneuziva situace ke svemu zviditelneni.

ve finale se tedy shodneme na jedinem: vyckejme na zaver setreni DI.
  1 ... 21 22 23 24 25 26      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko