Praha (Aktualizace 5.4.2012) — Včera, 29.3.2012 v odpoledních hodinách došlo v obvodu pražského hlavního nádraží k mimořádné události, kdy R 791 na trase do Letohradu zřejmě odjel od nástupiště proti návěsti stůj na obsazenou 301. kolej do tunelu Nového Spojení, po které do stanice přijížděl R 783 od Děčína. Vlaky byly v 15.11 hodin zastaveny 22 metrů od sebe výpravčím z hlavního nádraží, který použil funkci zabezpečovacího zařízení Generální stop. Oběma vlaky cestovalo zhruba 200 lidí, nikdo naštěstí nebyl zraněn. Cestující z dotčených rychlíků dle vyjádření Radka Joklíka, mluvčího Českých Drah, sami pak z vlaků došli na nástupiště. Dle prvotních výsledků vyšetřování Drážní inspekce a odboru šetření mimořádných událostí SŽDC je patrné, že pochybení bude zřejmě na straně strojvedoucího rychlíku 791, který odjel, aniž by měl postavenou jízdní cestu. Množí se též i názory, že na letohradském rychlíku byla cestujícími použita i záchranná brzda.
Jízdou tohoto vlaku taktéž došlo k poškození výhybky na zhlaví, s největší pravděpodobností rozřezem. Vlivem mimořádnosti se zpožďovala řada spojů, které se přenášelo až do pozdního odpoledne. I dnes bude touto situací ovlivněno několik vlaků, které nebudou trasovány přes hlavní nádraží, což se dotkne zejména souprav na trať 091 a jednoho spoje z trati 210. Dle vyjádření drah však může docházet i k dalšímu zpožďování a nepravidelnostem při obratech.
Vlaky výchozí ze stanice Praha-Holešovice s časy odjezdu:
Vlaky končící ve stanici Praha-Holešovice:
Vlak 9002 z tratě 210 bude ukončen ve v Praze-Vršovicích, cestující jedoucí na hlavní nádraží mohou využít ostatních spojů. Aktuální mimořádnosti v dopravě můžete sledovat na webu ČD - mimořádnosti. Přesnější informace a příčinu včerejší události lze očekávat až s probíhajícím vyšetřováním, které budeme sledovat.
Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC

Pokud je závěr jízdní cesty samozřejmě výhybku po stanovený čas nepřestavím. (je to minuta u posunu a tri minuty u vlakove cesty pokud je usek pred navestidlem obsazen)
Taky mi přijde že zapomínáte na TZZ. Ten rychlík z děčína už musel být v mezistaničním úsek, takže výpravčí na hlaváku nemohl mít traťový souhlas který je potřeba k tomu aby na tu kolej postavil normálně.
No a odjezd vlaku "skrz" návěst stůj musí výpravčí povolit písemně, takže by to určitě bylo zaznamenáno kdyby se jelo takhle.
Viděl bych to na tři možnosti.
1)Porucha nějakého zařízení (může to být cokoli)
2) Projetí stůj
3) Odjezd PN nebo kolem návěsti zakazující jízdu
O kvalitě našeho zab.zař. máš naprostou pravdu. Ti co vyvinuly tento český paskvil a hlavě ti, co jej schválili jako moderní zab.zař, by se měli přinejmenším stydět. Od roku 1990 určitě jezdilo mnoho také odborníků do zahraničí (Rakousko, Německo) a tam viděli, jak se vypravují vlaky na zelenou blikačku.
Otázka tedy zní: Proč jsme něco neudělali také tak a vývoj nového zab. zař. šel cestou nedokonalosti?
jednoduse - klikou, jako za mych dobrych starych casu ;)
Jak je přestavení výměny tak rychle možné netuším, ale co třeba porucha ZZ, přestavení výměny nouzově, apod.? Možnosti určitě jsou.
v pripade nouzoveho prestaveni vymeny (pripadne poruchy vymeny) by rozhodne nemelo byt mozne nahodit navest "volno, vystraha" u vsech navestidel, ktere jsou ve vazbach jizdnich cest s dotcenou vyhybkou. pokud si pamatuju spravne, byla by tam max moznost na nouzovou privolavacku, a nebo prave pokyn k jizde pres navest stuj s jasne definovanymi pokyny kudy, kam a jak.
Pakliže vidím na odjezdové, či cestové návěstidlo s návěstí Stůj!, pak předpokládám nějaký úmysl výpravčího a z místa se nehnu.
Jestliže nevidím na tato návěstidla, a nejsem zpraven výpravčím o pobytu vlaku, pohybuji se k návěstidlu takovou rychlostí (max. 40), abych bezpečně zastavil před návěstí zakazující jízdu vlaku.
čl.505 písm. e) D2 ČD
samozrejme, ze existuje. zaver jizdni cesty se neuvolni okamzite, je tam casova prodleva. presne casy ovsem neznam, to by nam mohl rict nekdo, kdo se pohybuje kolem ZZ a hlavaku...
Ja mam teda ako laik pochopitelne vsetky informacie z druhej ruky, ale neexistuje nahodou nejaky cas, pocas ktoreho sa po zmene navestidla s vyhybkami hybat neda?
Než začnete rozšiřovat šotofámy...
ano, timto uvedomemnim by jsi mel zacit nejdriv sam u sebe:
onen sotous sam tvrdi, ze se mu pouze "zdalo", ze rizli veksli, dostali se na obsazenou a proto koukal pozorne dopredu, po te stahnul nouzovku.
vyse uvedeny popis od toho sotouse rozhodne nedava duvod k domnence, ze on zabranil svym jednanim vaznejsim nasledkum MU. pouze to vyvolava nasledne otazky:
1. tak vedel, ze rizli veksli, nebo nevedel?
2. pokud nevedel, jak prisel na to, ze jedou na obsazenou? neznam zhlavi HL. N., ale vazeb na uzamceni jizdnich cest je tam urcite vic, nez jen jedna - tudiz vymenu riznout klidne mohli, ale urcite to nemuselo znamenat, ze pojedou na obsazenou. stahnout nouzovku v pripade, ze nevim, kam jedu, proc tam jedu a za jakych provoznich podminek tam jedu (ja sam jsem x-krat daval u nas na hradle firum pres monitorovanou frekvenci vysilackou pokyn "odjezd pres cervenou, na obsazenou, podle rozhledu". predstava, ze by se jednalo o osobni vlak, a pozorny cestujici by v kazdem takovem pripade stahnul nouzak me opravdu rozveseluje...) nepovazuji za hrdinstvi
3. neni ani jasne, ve kterem okamziku stahnul nouzovku. klidne ji mohl sundat az po te, co prisel GS. v takovem pripade bych to pochopil tak, ze zneuziva situace ke svemu zviditelneni.
ve finale se tedy shodneme na jedinem: vyckejme na zaver setreni DI.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











