..: Viaggio Comfort pro České dráhy: podepsán dodatek smlouvy :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.

České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.

Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 2.4.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lbc 
02.04.2012 (21:20)  
Tomáš Kraus
Pane Kraus máte samozřejmě pravdu. CD vyhráli výběrko v Libereckém kraji. Na určité tratě dostali smlouvu na 10 let a ve smlouvě měli nízkopodlažní vozy. Sice je nedostali úplně v dohodnutém termínu, ale domnívám se, že normální cestující to pochopí, pokud trochu čte tisk.
Souhlasím s Vámi a opět máte pravdu, že je to trakčně dobré vozidlo vhodné na tuto trať 036. Nevím pouze se domnívám, že má všechny nápravy hnací ne? Nicméně jsme byli i svědkem toho, že když napadlo hodně sněhu,tak právě z hlediska nízkopodlažnosti to nebylo zcela vyhovující vozidlo.
A na trať 036 vyjeli motorové vozy řady 854.
Také a to si nemohu zase pomoc, když dříve jezdila souprava 843+943, nebyla nízkopodlažní pravda, ale bylo si zase kam sednout. Teda řečeno na co si sednout. Pravda byli poruchovější-trakčáky zaslechl jsem. Když vejdete dovnitř 840, máte skutečně dojem, jako kdyby ten vůz před chvíli vykradli. Ale vejdou se tam zase kola nebo kajak.
Možná ten motorový vůz je stavěn na málo sedících cestujících, podstatně více stojících cestujících a více kol.
Osobně bych přivítal spíše 840 a nějaký vůz k tomu, kde by právě ta sedadla byli a ne zase 840, kde sedadla zase nejsou. K čemu je zase další trakční vozidlo? Tedy souprava ve složení 840+840 a tedy výkon 1200 kw. Není to trochu moc výkonu? Nevyužitého?
Navíc ten vůz má nějakých zhruba 600 kw ne? Tak by ten jeden vůz v pohodě utáhl, třeba řídící. To není jako herka 810+010, kde například mezi Prosečí a Jabloncem dolním nádraží to jelo krokem a člověk stačil koukat na houby a počítat listí na stromech. Ostatně když mrholilo uplně stejně na tom byl mediální zázrak ,,žlutý blesk trio´´ s dvěma hnacími nápravami.
Abych byl upřímný to už více se mě líbí desiero, které není zcela nízkopodlažní, na ty kola to také moc není pravda, ale je na co si zase sednout.
Nevím ale dříve přeci jakékoliv motorové vozy něco táhli.
830,820,843,843,850-1,853 pak 854, dřívější vozy nepíši, ale a RS 1 nic. Není to divný a nevyužitý ten výkon hnacího motorového vozidla? Jaký názor na tuto situaci máte, nebo i někdo jiný?
02.04.2012 (20:54)  
Vidím, že někteří pořád trvají na tom, že správný vlak je takový, který má vpředu mašinu a mezi každými vozy UIC rozhraní, protože v každé druhé stanici čeká banda oranžových posunovačů a bude přivěšovat a odvěšovat vozy... Naštěstí už i na ČD přišli na to, že se vyplatí točit pořád ty samé soupravy (i když se jedná o klasické soupravy) a případně je spojovat do dvojic celé (což umí ucelené jednotky také a lépe), takže nějaké "variabilní" řazení má víceméně už jen několik rychlíků v pátek a neděli.

ceskolipak: Zrovna Railjet to "pružné" odpojení a připojení dalšího vozu zvládá docela dobře. Zkoušelo se to v Rakousku, na konci se vezly tři Bmz, a v této podobě snad budou od léta vedeny některé vlaky do Korutan v silných dnech. Navíc je jedno kde máte lokomotivu, takže Railjet je dokonce "pružnější" než souprava bez řídicího vozu, protože pro něj není problém například připojení posilových vozů v koncové nebo úvraťové stanici bez posunu.

lbc: Regioshuttle něco tahat může, od toho má šroubovku. Ale proč by to dělal a jaké vozy by tahal? Myslel jsem, že na tratích, kde ČD vyhrály výběrové řízení, se snaží nabídnout stabilní kvalitu cestování v nízkopodlažních vozech, se zachováním plné adheze a možnosti rozdělit vlak po cestě... takže to s ničím jiným v pravidelném provozu spojovat nebudou. V Německu jsem viděl mnoho Regioshuttlů různých dopravců (některé mají i tu šroubovku), ale všichni je spojují jedině s jinými Regioshuttly.

Astartoth: Modelovou železnici bych sem opravdu netahal. To bychom museli přepočítat nejen rozměry, ale například dynamiku jízdy (kdyby se skutečný vlak otřásal tolik, jako modelový, nedalo by se tím jet), provedení spřáhel, nebo fakt že mnohé řídicí a "zabezpečovací" systémy modelových kolejišť si neporadí s tím, že to co bere proud je na konci vlaku. Navíc řídicí vozy i v modelu existují, už je to několik let co firma Roco v Norimberku proháněla soupravu s lokomotivou na konci, přičemž v řídicím voze byla malá kamera a obraz se přenášel na monitor.
registrovaný uživatel Sim 
02.04.2012 (20:47)  
Martyss >
Tak na Plzeň/Cheb by to chtělo hlavně více klopidel...



Myslite vice nez jeden vlak danym smerem tydne? :-D
registrovaný uživatel lbc 
02.04.2012 (20:42)  
Chikatetsujin
Máte pravdu, ale nevznikají nějaké nepříznivé účinky sunutých vlaků 7-8 vozů na trati o menším/malém poloměru v oblouku? Nebo při průjezdu vyhybkou na vedlejší kolej nebo do odbočné koleje z koleje přímé? Například když vlak snižuje rychlost z vyšší rychlosti. Není ta souprava náchylnější na vykolejení?
02.04.2012 (20:33)  
Co Plzen? Taky 160 a vice.
Tak na Plzeň/Cheb by to chtělo hlavně více klopidel...
registrovaný uživatel Bakiy 
02.04.2012 (20:11)  
Ja bych rekl, ze Drahy se nechteji "spalit" jako u Pendolin a proto pred nakupem chteji mit smluvne ocetreno, ze budou moci do Nemecka i Rakouska. To u Pendolin nebylo a dopadlo to tak, jak to dopadlo. Z druhy strany pro Siemens to asi bude dobrej kseft, ze je ochotnej pockat, ne? Jinak by z toho uz davno vycouval. Podle me je lepsi mit nadeji, ze v budoucnu prodam, nez ze vlastni blbosti neprodam nic. A oboji ted stoji prakticky stejne...
A co hnaci vozidla? Dneska si taurusy Drahy pronajimaji a tahaji "obycejny" vozy. Jak je v clanku uvedeno, tyhle vozy se uvolni. A co je bude tahat, treba do tech CB? Esa? Je to otazka nekolika malo let a i na tuhle trat budou potreba lokomotivy na 160 a vice. Co Plzen? Taky 160 a vice. Jestli ono treba nebude vyhodnejsi railjety tahat/tlacit prave tema pronajatejma taurusama...
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
02.04.2012 (19:09)  
Říkám si, jestli ta "nabídka, která se neodmítá" je opravdu takové terno.

Rakušani prodávají netrakční jednotku, ke které ale není na prodej nová lokomotiva, podle niž je graficky navržen i řídící vůz. K soupravě kompatibilní lokomotiva zase není kompatibilní s infrastrukturou, po které bude vlak jezdit.

Čili ČD kupují ještě nevyrobenou soupravu, kterou chtějí stejně interierově upravit, ke které chtějí jinou lokomotivu a vlastně chtějí i jiný počet vozů.

Vznikne tak vlak, který ještě dosud v pravidelném provozu nejezdil a bez možnosti pružného odpojení/připojení dalšího vozu...
02.04.2012 (18:48)  
Astartoth: tlak je jen u "tlusteho" pomeru sirky a delky, pak to prechazi na namahani vzperem a odolnost drasticky klesa.
To je sice pravda, ale vzpěrná délka je zde totožná nikoliv s délkou vlaku, ale s délkou vagonu. Z hlediska výpočtového modelu jsou vagony spojeny kloubově, tedy bez možnosti přenosu ohybových momentů mezi nimi. Pokud byste takovýto model zatížil tlakem, tak vám výpočet "spadne" na přebytku volných vazeb. Z tohoto hlediska je nemožné aplikovat výpočet tažené řetězovky na řetězovku tlačenou. Místo dvou rovnic o dvou neznámých získáte dvě rovnice a 2+n neznámých. "n" je počet vagonů. Soustavu nelze řešit, v lepším případě bude mít nekonečně mnoho řešení.
A teď si vemte 40 vozů, 2600 tun, čmeláka na spádovišti ... a ono se to neposkládá jak tesařský "cólštok" metr. A to tam jsou osové síly mnohem větší než u 8 osobních vagonů.
02.04.2012 (18:48)  
lbc: pocity a provozem a výpočty ověřené údaje jsou dost odlišné věci. Protože v ČR nemáme tradici sunutých vlaků, spoustě lidem to pořád přijde divné, nepřirozené, často se odvolávají na "test s vláčky". Stačí přejet naše hranice a všude skoro se prohání vlaky "s loko na zadku" a nikdo z toho není paf.

Nicméně po světě (i Evropě) jsou sunuté vlaky a vozy běžné a pokud vím, nikde zatím nebylo vyvozeno, že by to mělo nějaké nepříznivé parametry. Nejrychleji sunuté vozy jsou všechny šinkanseny (vyjma již vyřazené řady 0), které mají minimálně čelní vozy jako netrakční a rychlost 300 - 320 km/h není problém.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
02.04.2012 (18:10)  
Bohajeho, to je debata...
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko