Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.
České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.
Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage

Hlavně ať z nákupu nesejde, vše ostatní pak bude sice ne jednoduché, ale snazší.
Také bych rád napsal svůj názor. Je dobře, že CD jednají o to, aby tyto pořízené soupravy mohli jezdit právě na těchto zahraničních tratích. S tímto záměrem je přece kupovali, protože o Pendolino není zájem za hranicemi. Navíc ty nepraktické police, kam se toho moc nevejde, také moc nepotěší v Pendolinu. Otázka také je, jak tyto vozy Viaggio Comfort a řídící vůz budou dobře komunikovat s CD380. Jestli už to bylo odzkoušené.
Také se domnívám, nebo mě opravte, ale mezi Drážďany a Berlínem a nebo mezi Berlínem a Hamburkem, je trať opravena na traťovou rychlost až 230 km h. Proto by se zde mohlo uvažovat o zvýšení povolené rychlosti u 380 na 230 km h. U mě osobně jsou tyto vozy parametrem vkusu i co se týče interiéru a jeho barevné provedení vnitřní obložení ,pohodlí..atd. Prostě spokojenost.
To naopak u vnitřního obložení v jednotce Leo Express jsem znechucen, protože to vypadá, jak stará dýha na umakartu v levných ubytovnách, nebo jako dýha na levném nábytku z posledního výprodeje. No prostě hrůza. Pokládám to za nevkusně provedené. Jediný co je pozitivní, že na obložení špína nebude tolik vidět. Jinak na tom nic pěkného nevidím. Ale může to být jen pouze můj dojem. Každopádně se mě to vůbec nelíbí a raději bych si sednul asi do Student Agency nebo do CD, než bych celou dobu na tohle koukal a cítil se tam špatně.
Josef Petrák: není. Když si jdete kupovat já nevím, třeba auto, tak si taky nejdřív vyberete barvu,motor,zaplatíte rezervační poplatek a pak až ho vyrobí,podepíšete teprve kupní smlouvu a je vaše...
...nechapu proc k tomu nedaji osvedcene taurusy...
Protože lokomotivy se "nedávají", lokomotivy se kupují. A jak naznačuje Josef Petrák, tak taurusy se už nevyrábějí, bo nesplňují TSI HS RST, resp. mohou být registrovány někdy do 15.8.2012, nebo tak nějak...
Ad icom:
Jak mohl být uzavřený dodatek ke smlouvě, která samotná dosud nebyla uzavřena?
"V Rusku? Tam je všechno možný..." :-)))
Jedna z dalších vět v článku: "Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena."
Jak mohl být uzavřený dodatek ke smlouvě, která samotná dosud nebyla uzavřena?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











