..: Viaggio Comfort pro České dráhy: podepsán dodatek smlouvy :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.

České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.

Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage


JiříK. | 2.4.2012 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
02.04.2012 (15:28)  
lbc: komunikace SVC se 109E je to poslední, co bych řešil. Jak jsem pozvolna presvědčován současným děním, komunikace jednotlivých vozidel už u nás není takový problém, jako kdysi, většinou stačí stejný typ zásuvky a po potřebných úpravách (komunikační protokoly aj.) s tím jde jezdit, dokonce se řídící jednotky dosazují i do desítky let starých strojů, proč by tedy měla být komunikace dvou moderních vozidel neřešitelný problém?

Hlavně ať z nákupu nesejde, vše ostatní pak bude sice ne jednoduché, ale snazší.
Registrierter Benutzer lbc 
02.04.2012 (14:55)  
Dobrý den
Také bych rád napsal svůj názor. Je dobře, že CD jednají o to, aby tyto pořízené soupravy mohli jezdit právě na těchto zahraničních tratích. S tímto záměrem je přece kupovali, protože o Pendolino není zájem za hranicemi. Navíc ty nepraktické police, kam se toho moc nevejde, také moc nepotěší v Pendolinu. Otázka také je, jak tyto vozy Viaggio Comfort a řídící vůz budou dobře komunikovat s CD380. Jestli už to bylo odzkoušené.
Také se domnívám, nebo mě opravte, ale mezi Drážďany a Berlínem a nebo mezi Berlínem a Hamburkem, je trať opravena na traťovou rychlost až 230 km h. Proto by se zde mohlo uvažovat o zvýšení povolené rychlosti u 380 na 230 km h. U mě osobně jsou tyto vozy parametrem vkusu i co se týče interiéru a jeho barevné provedení vnitřní obložení ,pohodlí..atd. Prostě spokojenost.
To naopak u vnitřního obložení v jednotce Leo Express jsem znechucen, protože to vypadá, jak stará dýha na umakartu v levných ubytovnách, nebo jako dýha na levném nábytku z posledního výprodeje. No prostě hrůza. Pokládám to za nevkusně provedené. Jediný co je pozitivní, že na obložení špína nebude tolik vidět. Jinak na tom nic pěkného nevidím. Ale může to být jen pouze můj dojem. Každopádně se mě to vůbec nelíbí a raději bych si sednul asi do Student Agency nebo do CD, než bych celou dobu na tohle koukal a cítil se tam špatně.
02.04.2012 (14:53)  
Poněkud divná zpráva. Dříve se všude psalo, že smlouva byla uzavřena a dráhy od ní mohou bez sankcí odstoupit jen do konce března. A teď tu začátkem dubna píší: "smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena". Může to někdo znalý věci vysvětlit?
02.04.2012 (14:51)  
icom: Taky mě to praštilo do očí:-) Trošku nešťastná formulace...Tak v jaké fázi tedy je uzavírání smluv?
Josef Petrák: není. Když si jdete kupovat já nevím, třeba auto, tak si taky nejdřív vyberete barvu,motor,zaplatíte rezervační poplatek a pak až ho vyrobí,podepíšete teprve kupní smlouvu a je vaše...
Registrierter Benutzer Praha hl. n.  mail  
02.04.2012 (14:50)  
Ale proč to protahují. Vždyť by si německý výrobce polepšil, ty německé railjety by stejně jezdili do Německa, jen by DB a OBB nemuseli vydávat finance na údržbu. To je snad dobrá nabídka pro oba, ne?
02.04.2012 (14:43)  
icom: Říct, že se uzavřela smlouva na úpravu něčeho, co ještě České dráhy nevlastní, je podobný nesmysl. :-)
02.04.2012 (14:29)  
Ad Antony:
...nechapu proc k tomu nedaji osvedcene taurusy...
Protože lokomotivy se "nedávají", lokomotivy se kupují. A jak naznačuje Josef Petrák, tak taurusy se už nevyrábějí, bo nesplňují TSI HS RST, resp. mohou být registrovány někdy do 15.8.2012, nebo tak nějak...

Ad icom:
Jak mohl být uzavřený dodatek ke smlouvě, která samotná dosud nebyla uzavřena?
"V Rusku? Tam je všechno možný..." :-)))
Registrierter Benutzer icom 
02.04.2012 (14:20)  
První věta článku: "České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek...".

Jedna z dalších vět v článku: "Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena."

Jak mohl být uzavřený dodatek ke smlouvě, která samotná dosud nebyla uzavřena?
02.04.2012 (14:18)  
Antony: 1216.2 se ještě vyrábí? :-)
Registrierter Benutzer Antony 
02.04.2012 (14:17)  
za to 380ku by zaslouzily! nechapu proc k tomu nedaji osvedcene taurusy. prvni dobry nakup v historii cd a zase to pokazi
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko