Praha — České dráhy minulou středu podepsaly se společností Siemens dodatek ke smlouvě na pořízení netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort na rekonfiguraci těchto souprav. O snaze Českých drah na pořízení těchto souprav informovala ŽelPage poprvé již před dvěma lety. Státem vlastěný dopravce v pátek zveřejnil v Informačním systému o veřejných zakázkách zadání výše zmiňovaného dodatku, který řeší změnu konfigurace souprav na 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Celkem tedy má jít o 113 vozů v celkem 15 ucelených netrakčních soupravách, u nichž se v provozu do budoucna mimo jiné počítá s lokomotivami řady 380 ze Škody Transportation. Samotná smlouva na pořízení souprav zatím nebyla uzavřena.
České dráhy v současnosti nadále jednají s ÖBB a DB Bahn o konkrétních podmínkách nasazení jednotek na trasách Praha - Ústí nad Labem – Drážďany – Berlín – Hamburk a Praha – Brno- Vídeň – Graz. Samotné ukončení jednání je očekáváno v horizontu týdnů, maximálně několika málo měsíců, proto i nadále trvá možnost neodebrat soupravy v případě, že nedojde k uspokojivému ukončení těchto jednání se zahraničními partenry. Stále tak není definitivně uzavřen obchod, který byl po tříměsíční mediální kritice ze strany Škody Transportation uzavřen loni na konci září. Plánované nasazení souprav by znamenalo nejen jejich využití na trasách z Prahy na sever do Německa a jižním směrem přes Brno do Vídně, ale také by se drahám mělo uvolnit velké množství klimatizovaných vozů klasické stavby, které dráhy hodlají využít na jiných rychlíkových a expresních linkách, např. Bohumín - Brno, Praha - České Budějovice a Praha - Cheb.
Zdroje: IS VZ US, České dráhy, ŽelPage

Co se tyce hmotnosti HO, to netusim, ale u TT to neni presne, ale ani ne "loko z oceli, vozy z papiru", viz hmotnost nakladnich vozu okolo 30g: http://www.trainmania.info/vozy.html
hmotnost rychlikoveho Y vozu 61g: http://www.mojett.cz/?p=6007
hmotnost lokomotiv: http://lokopin.wz.cz/loko/testy6.htm
realite se to az tak nevzdaluje.
Jo při havarii to mate pravdu.
Co si myslíte o těch vozech řady 840?
Já vím, že se kupovali na trať 036 také z důvodu, aby do nich mohli dát pak kola, kvůli cyklistům. Ale mě přijde po vstupu do vozu, že tam je málo sedaček na sezení. Tam pár tam pár a jinak nic. A připadá mě skutečně k zamyšlení, proč kupovali vozy, co nemohou nic táhnout. To není přece vůbec praktické. To nemohou nic táhnou kvůli tomu ,že jejich konstrukce není natolik pevná a k tomu určená , aby tyto vozy tahala?
Ono když už jsme u trati 036. Nyní tam jezdí motorové vozy řady 840. Vejde se do nich kajak, stačí se podívat na KReport na fotky této trati, to je sice hezké , ale když do tohoto vozu vstoupím, hledám nějaké sedačky na které bych se mohl posadit. Jelikož hned žádné nevidím, připadám si, jako kdyby ten vůz někdo před chvíli vykradl a ty sedačky si právě odnesl.
Ono když už jsme u toho vozu, to je snad první vůz od hodně dlouhé doby ,u kterého jsem poprvé četl, že nemůže žádný vložený vůz táhnout další. To je skutečně ,,praktické´´ .
A jéje, už je to tu zas. Takže se zeptám takhle:
- kolik rozšmelcovanejch souprav s řídicím vozem na začátku soupravy už jste viděli?
- jak je možné, že ICE2 (což je vlastně klasický push-pull) sune do 280 km/h bez problémů?
- jak to, že řídicí vozy pro rychlost 200 km/h v Německu taky celkem běžně jezdí?
- proč považujete za tak markantní rozdíl, když nějaký ten vykolejený vůz "drtí" setrvačná síla vyplývající z hmotnosti několika osobních vozů (po 40 až 50 tunách) nebo jedna devadesátitunová lokomotiva?
Ke srovnávání moderní push/pull soupravy s Královstvím železnic nebo adhezních poměrů u moderní elektrické lokomotivy a u regionovy se snad radši ani vyjadřovat nebudu...
Dvouhlave vlaky tohleto docela resi.
Konecne v Kralovstvi zeleznic maji profilove koleje, moderni vozidla, velke meritko, vicemene realisticke polomery oblouku a taky nemaji zadny sunuty vlak.
Jako z prvního pohledu si řeknete, není v tom rozdíl. Já se ale domnívám, že právě určitý v tom bude. Tady jsou dvě tažné síly a nikoliv jedna. Tedy tažná síla F1 i tažná síla F2, pokud bereme v úvaha co tažná síla to jedno hnací vozidlo, pravda ve stejném směru, ale z jiného místa záběru pozice A a B u celé soupravy. Třeba jsou obě tažné síly polovičního výkonu, ale jsou tu síly dvě.
Hnací vozidla by zabírali obě, ale třeba polovičním výkonem, nicméně stejnou požadovanou rychlostí.
Karel Kovářík
09.10.2011 (22:30) ceskolipak: to me se sunutá souprava obecně nelíbí, je to totiž náchylnější na vykolejení, né kvůli vytlačení z kolejí, ale kvůli prosté úvaze o rozdílu mezi tahem a tlakem, pokud totiž u tažené soupravy vykolejí prostřední vagon, vlak pojede dál, ale pokud se totéž stane u tlačené soupravy, hlavně při vysokých rychlostech, tak je celej vlak na s****y
ceskolipak
09.10.2011 (22:15) Railjet + Taurus - 230 km/h - proč ne, ale jako sunutá souprava vpřed s řídícím vozem se mi, nevím proč, nezdá úplně košer...
Z této informace je totiž patrné, že lepší by byli dvě tažná vozidla na každé straně jedno. I kdyby měli táhnout polovičním výkonem, nebo celým výkonem, ale o půlku sníženým. Místo jednoho trakčního vozidla.
Neboli abych se vyjádřil přesně. Jsou dvě hnací vozidla, každé na jedné straně soupravy vozů, ale a nyní to podstatné ovládané strojvedoucím z prvního stanoviště hnacího vozidla vpředu. Tedy směrem jízdy soupravy vpřed.
Také by měli i lepší adhezi i více hnacích náprav. Což jak víme, by se občas hodili (814 také není z hlediska hnacích náprav i adheze košér).
Obě hnací vozidla jsou také u EC1. To už je ale jednotka.
Pak ale možná efektivnější rozložení hnacích sil je u jednotky AGV.
Tedy i více hnacích náprav.
Otázka ale je například u AGV, co se pak stane, kdyby hnací náprava jednoho hnacího dílu u AGV měla poruchu. Může se tento podvozek i v případě poruchy napajení třeba otáčet naprázdo jako hnaný podvozek dál? Nebo je to nějak blokované a podvozek by se jen sunul,jako když je zabržděn?
Nevíte někdo?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










