Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
Proč se pan Jančura nezajímá o lokálky před zavřením apod. Ale to už nám ukázal u aotobusů, kde taky jezdí pouze lukrativní linky. Bohužel Praha Ostrava tak se autobusem konkurovat nedalo a tak hurá na dráhu. Kam bude drzost tohoto pána pokračovat a jak dlouho mu ji někdo bude trpět.
Základem všeho uvažování je, zda DB trvají na rychlosti 230 km/h z Berlína do Hamburku.
1) ANO --> Railjety budou!!! Ono totiž nic jiného kromě ICE na 230 km/h není. Budou jenom asi žluto červené :-) A k nim přijde pár 1216 z Rakouska.
2) NE --> Railjety nebudou. DB dodá rychlíkové soupravy, předpokládám, že RJ si nechá schválit i řídící vůz k těmto soupravám (těchto souprav je dostatek, stojí všude). Z Drážďan do Hamburku to bude vozit BR 101 stejně jako dnes a z Drážďan do Prahy s tím bude jezdit ES64F4 nebo TRAXX MS (rychlost 140 km/h není problém, stejně to vzhledem k výkonu bude rychlejší než řada 371). A až bude schválená lokomotiva na 200 km/h, která bude smět do kotlinky (380, Siemens Vectron), tak se to nenápadně vymění a bude hotovo.
Za stěžejní v tomto boji ale považuji to, kdo získává vlastně tržby z jízdného v těchto vlacích. Neznám rozúčtovací systém mezinárodní dopravy přes státní dopravce, ale myslím si, že zde se povídá, že DB velí a ČD poslouchají.
ad nick: Mašiny na 140 km/h schválené v CZ a D jsou nebo brzy budou ( Siemens ES64F4, Siemens ES64U4, Siemens ER20, Bombardier TRAXX MS). Tři potřebné kousky na relaci Dresden - Praha bychom sehnali do týdne, kdyby to bylo potřeba.
Kdyby ČD chtěly jezdit tak moc na své triko do Německa, nevidím v tom žádný problém. Pan Žaluda může zvednout telefon, zavolat mi a určitě se na prodeji tras dohodneme. Vozy může mít, lokomotivy může mít, tak co mu brání?
Nemohu uvěřit, že to, co jste napsal myslíte vážně... Já uznávám, že má každý nárok vyjádřit svůj názor, ale ten Váš mě opravdu zvedl ze židle. Takže podle vás bychom měli zrušit i tržní systém na železnici, aby si tady jezdily ČD bez žádné konkurence, nebo jak tomu mám rozumět? Podívejte se na západ. Tam už dávno jezdí na železnici i soukromí dopravci.
http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/zpravy/vedeni-cd-se-ma-obratit-na-vladu-kvuli-tendrum-na-zeleznice/787399
Výběrová řízení se dělají tak aby je ČD prohrávali a museli propuštět zaměstnance jako teď když příjdou o EC do Německa tam je nahradí Jančura co zaměstnává koho mladý lidi a studenti a to jsou voliči ODS a TOP 09 a ti starší co volí jiné strany nebudou mít práci
http://www.zelpage.cz/zpravy/7726
KSČM chtěla aby ČD dál provozovali všechny linky tak doufám že bude vládnout a místa u ČD budeme mít jistá
Pro DB má Pendolino nedostatečnou kapacitu míst. Srovnatelné sedmivozové ICE má o čtvrtinu vyšší kapacitu a dále více prostoru pro zavazadla a v konečném důsledku poskytuje cestujícím více pohodlí než Pendolino.
******
Já bych z těch mediálních výstupů nedělal žádné konečné závěry. Skutečnost, že DB budou jednat exkluzívně z Jančurou znamená - jednak, že nebudou jednat s ČD, ale neznamená to, že se s Jančurou taky domluví a uzavřou smlouvu, jednak to, že v případě nedohody s Jančurou se nevrátí k jednacímu stolu s ČD ...
Být představitelem ČD začnu jednat (alespoň mediálně) s nějakým jiným dopravcem, např. s VBG s nimiž „již spolupracuji", on koupí trasy a dodá lokomotivu pro úsek Děčín - „Německo" včetně licencovaného strojvedoucího a „já" dodám vozy a lok do Děčína ...
Doufám, že to myslíte v žertu!
Musíme se postavit této vládě která regiojet pustila na koleje a neochránila našeho národního dopravce české rodinné zlato
Odbory se tomu musí postavit Generální stávku pokud ČD nebudou dál jezdit EC do Hamburgu!!
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










