Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
Už aby to bylo ;)
Ešus: béčka (Pha-UL) budou tou dobou též pomalu končit. Už letos bude vypsáno výběrko.
1) Zruší se tranzitní přímé vlaky jako Jan Jesenius, Hungaria, Vindobona a další; v Praze budou muset lidi přestupovat a jezdit na 2 jízdenky.
2) Věrní cestující s IN-kartou budou jezdit Béčkama (Pha - UnL).
3) Mrzí mě, že ČD nenakoupí nové netrakční jednotky od Siemensu, které by znamenaly převrat v dálkové dopravě. A v tomto problému to neodnese jen jen trať do Německa, ale i ostatní koridorové tratě. A už úplně by mě zvedlo ze židle, kdyby místo do Siemensu šly peníze do Parsu a na "renovaci" hnusných Béček a dalších starých vagonů.
i vy kujoni ;)
My jsme si osobku vyzkoušeli, víme jak na ní a to nám zatím stačí.
Ale samozřejmě nemohu to vyloučit, tak často víno s lidmi od SA a RJ nepiji.
Red Bul: to co popisujete se u severočeských lokálek zcela určitě nestalo a nestane. Pokud by KÚ ÚK chtěl nějakou lokálku provozovat nějakým dopravcem, tak to udělá na základě soutěže a minimálně na 10 let.
Když se o takových rizicích ví dopředu, tak by bylo sebevražedné se do takových projektů pouštět.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










