..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
27.04.2012 (22:42)  
M-průvodčí: "je to totiž plán Nečasovy vlády jak zničit odboráře v ČD!!!"

Už aby to bylo ;)
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
27.04.2012 (22:32)  
PŠ: díky. Jsem na to zvědavý, jak to dopadne.

Ešus: béčka (Pha-UL) budou tou dobou též pomalu končit. Už letos bude vypsáno výběrko.
registrovaný uživatel Ešus 
27.04.2012 (22:27)  
Jestli opravdu převezme RJ všechny EC vlaky, bude mě to mrzet.

1) Zruší se tranzitní přímé vlaky jako Jan Jesenius, Hungaria, Vindobona a další; v Praze budou muset lidi přestupovat a jezdit na 2 jízdenky.

2) Věrní cestující s IN-kartou budou jezdit Béčkama (Pha - UnL).

3) Mrzí mě, že ČD nenakoupí nové netrakční jednotky od Siemensu, které by znamenaly převrat v dálkové dopravě. A v tomto problému to neodnese jen jen trať do Německa, ale i ostatní koridorové tratě. A už úplně by mě zvedlo ze židle, kdyby místo do Siemensu šly peníze do Parsu a na "renovaci" hnusných Béček a dalších starých vagonů.
registrovaný uživatel rpet  mail  
27.04.2012 (22:09)  
@ Petr Šimral:

i vy kujoni ;)
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
27.04.2012 (21:57)  
Ne Marceli. Naší prací je převážení plechových bedniček, ne lidí. Lidi ať vozí Ti, kteří se tomu míní věnovat opravdu na plný úvazek, protože jen tak to pro ně bude mít ekonomický efekt.

My jsme si osobku vyzkoušeli, víme jak na ní a to nám zatím stačí.
27.04.2012 (21:48)  
Já myslel, že Petr Šimral linku Praha - Berlín veme 186!
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
27.04.2012 (21:19)  
ad xAnri: nemám. Podnik rozměrů DB si může i na cizím státním územů dělat v principu co si zamane. Kdyby zde chtěl někoho koupit, není potřeba kupovat velikou zavedenou firmu (to jsou zbytečné peníze), pokud by si sám netroufal na licenci. Já zde spíše vidím spolupráci se zavedeným partnerem, který má perfektní znalosti, zkušenosti a je mediálně a reklamně známý širokou veřejností (z dopravců možná i nejznámější).
Ale samozřejmě nemohu to vyloučit, tak často víno s lidmi od SA a RJ nepiji.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
27.04.2012 (20:22)  
Petr Šimral: nemáte z toho trochu dojem, že DB se snaží prostřednictvím RJ dostat na český trh? Nebude z RJ brzy spíše "dcera" DB než SA, tedy že p. Jančura nabídl DB prodej RJ než jinou lukrativní nabídku?

Red Bul: to co popisujete se u severočeských lokálek zcela určitě nestalo a nestane. Pokud by KÚ ÚK chtěl nějakou lokálku provozovat nějakým dopravcem, tak to udělá na základě soutěže a minimálně na 10 let.
27.04.2012 (19:55)  
Já si myslím, že každý může podnikat v takové komoditě, kde si myslí, že bude úspěšný. Je to ale jeho riziko. Proč by se měl někdo pouštět do toho, co je problematické. Stačí se podívat na severočeské lokálky. Podnikatel tam převezme dopravu, opatří si vše potřebné, začne jezdit, ale za rok nebo dva, krajský úřad řekne, že to už není pro něj důležité a dopravu zruší.
Když se o takových rizicích ví dopředu, tak by bylo sebevražedné se do takových projektů pouštět.
27.04.2012 (19:40)  
"vyzobávat třešničky z dortu. Proč se pan Jančura nezajímá o lokálky před zavřením" Není lukrativnějších tratí než lokálek. Tam platí stát celou úhradu nákladů a přiměřený zisk k tomu, to vše v dlouhodobějším horizontu. Tedy máte smlouvu a jen vyděláváte, ať vám jezdí spoje třeba prázdné. Kdežto na hlavní trati na své komerční riziko vyděláváte pouze z počtu odvozených cestujících...
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko