..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Komín  mail  
28.04.2012 (8:11)  
Co koupí po tom, toť otázka. Můžeme jen doufat, že jejich nákup bude moudře rozmyšlen. Každopádně po vyjetí vozů Bdmpee bude po započítání vozů Bee238/240 a Bpee239/237, které taky můžeme považovat jako adekvátní vozy pro dálkovou dopravu vozový park ČD 2. třídy dálkových vozů přibližně z poloviny velkoprostor a z poloviny kupé.
registrovaný uživatel Komín  mail  
28.04.2012 (8:05)  
Martin Grill> Už se na nich pracuje:http://www.zelpage.cz/zpravy/8472
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
28.04.2012 (8:02)  
komín: Ještě nevíš, co ČD nakoupí místo nich. Pokud budou investovat do vozů, pak v dálkovce rozhodně chybí vozy druhé třídy s velkoprostorovým uspořádáním - Bmpz, pokud se mám držet označení.
registrovaný uživatel Komín  mail  
28.04.2012 (7:54)  
Ale jednou z mála věcí, která mě na rozloučení s Railjety těší je ta, že ve vozech 2. třídy ČD pro dálkovou dopravu nebudou drtivě převažovat vozy s velkoprostorovým uspořádáním.
registrovaný uživatel Komín  mail  
28.04.2012 (7:52)  
M> Ty slavný vlaky projíždějící Prahu nejsou tři, ale je jich 5!: Jan Jesenius, Hungaria, Vindobona, ale taky Johannes Brahms a Carl Maria von Weber.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
28.04.2012 (7:38)  
Ťululu: Pokud toto tvrzení myslíš vážně, pak de facto stojíš na stran nás, kteří si myslíme, že ČD v podstatě nikdy nešlo o klienta, ale pouze o vysávání peněz od státu. V opačném případě by totiž omlazovaly vozový park samy od sebe, nikoli až na základě impulsu odkudkoli. Peněz na to měly za těch 20 let dost.
registrovaný uživatel M 
28.04.2012 (1:01)  
Zruší se tranzitní přímé vlaky jako Jan Jesenius, Hungaria, Vindobona a další
Jake dalsi tranzitni prime vlaky znas, drahy priteli?:-))) Nebo se to takhle napise jenom kvuli tomu, aby ta tragedie vynikla?
Ty slavny primy vlaky, ktery obsluhuji Brno-Drazdany a Pardubice-Usti a jeste neco jsou totiz tri. Tri!
28.04.2012 (0:39)  
Kvalita cestování:

Jak může někdo tvrdit, že RJ nabídne kvalitní vozový park do Německa? Vždyť má ABmz a Ampz a ČD tam nasazovaly Bmz a Ampz, to je jako kdyby taxikář řekl svému zákazníkovi " nejezdi s konkurencí, ta má Octavii, pojeďte se mnou, svezu vás v Octavii, to je lepší auto, než Octavie "

Konkurence v ČR:

Proč pořád tvrdíte, že nebýt RJ, tak jezdíme jak před 2o ti lety? K tomu nepotřebujem konkurenci, stačí úředníci na MD a krajských úřadech, při objednávání dopravy si to měli už tenkrát zadat do smlouvy, takže na kvalitu vozového parku si stěžujte na svém krajském úřadě, že akceptovali před 2o lety starý vozový park a netlačili dopravce k omlazování.
27.04.2012 (23:32)  
Ať si říká kdo chce, co chce, podstatné a vše vysvětlující je toto: Že si Deutsche Bahn vybraly Jančurovu skupinu, potvrzuje i Radek Joklík z Českých drah. Zároveň ale říká, že odmítavé rozhodnutí dostal tuzemský státní dopravce právě v okamžiku, kdy se vedení firmy samo rozhodlo, že z projektu vycouvá.
ČD si již od začátku nebyli jistí, jestli SIVIC chtějí. Důkazem buď snaha o uzvření dohody poslední den v termínu a další excesy. Zde diskutujíci zaměstnanci a příznivci ČD tak mohou opět nadávat. Na ČD.
Zdroj: Aktualne.cz
27.04.2012 (23:31)  
Ad Petr Šimral 27.04.2012 (18:40)

1) ANO --> Railjety budou!!!
To netipuju. Už od začátku kdy to plánovali ČD, mi bylo divné, proč by se DB na tak dlouhou dobu zavázali k tomu, že si budou od jiného dopravce de fakto pronajímat soupravy a budou jim přes půl německa jezdit na (nikoliv bezvýznamné) lince výhradně modré či žluté vlaky... (Minimálně jsem čekal ICE zbarvení, jako mají rakouské ICE-T, nebo holandské ICE-3.)

2) NE --> Railjety nebudou.
Tipuju, že v případě úspěchu jednání s DB, RJ vzdá boj na Ostravě a na Hamburk vyjedou stávájící žluté (některé asi po menší modernizaci) a bílé (DB) klasické vozy. Lokomotivy jak jste psal.Časem, až budou mít DB dost ICx a Drážďany-Berlín bude na 200 (spojení se zatraktivní), nasadí je na Prahu, RJ už dodá jen posádky, prodej a reklamu u nás.

Do té doby bude 200 stačit a obejde se to i bez řidičáků.
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko