Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
Jake dalsi tranzitni prime vlaky znas, drahy priteli?:-))) Nebo se to takhle napise jenom kvuli tomu, aby ta tragedie vynikla?
Ty slavny primy vlaky, ktery obsluhuji Brno-Drazdany a Pardubice-Usti a jeste neco jsou totiz tri. Tri!
Jak může někdo tvrdit, že RJ nabídne kvalitní vozový park do Německa? Vždyť má ABmz a Ampz a ČD tam nasazovaly Bmz a Ampz, to je jako kdyby taxikář řekl svému zákazníkovi " nejezdi s konkurencí, ta má Octavii, pojeďte se mnou, svezu vás v Octavii, to je lepší auto, než Octavie "
Konkurence v ČR:
Proč pořád tvrdíte, že nebýt RJ, tak jezdíme jak před 2o ti lety? K tomu nepotřebujem konkurenci, stačí úředníci na MD a krajských úřadech, při objednávání dopravy si to měli už tenkrát zadat do smlouvy, takže na kvalitu vozového parku si stěžujte na svém krajském úřadě, že akceptovali před 2o lety starý vozový park a netlačili dopravce k omlazování.
ČD si již od začátku nebyli jistí, jestli SIVIC chtějí. Důkazem buď snaha o uzvření dohody poslední den v termínu a další excesy. Zde diskutujíci zaměstnanci a příznivci ČD tak mohou opět nadávat. Na ČD.
Zdroj: Aktualne.cz
1) ANO --> Railjety budou!!!
To netipuju. Už od začátku kdy to plánovali ČD, mi bylo divné, proč by se DB na tak dlouhou dobu zavázali k tomu, že si budou od jiného dopravce de fakto pronajímat soupravy a budou jim přes půl německa jezdit na (nikoliv bezvýznamné) lince výhradně modré či žluté vlaky... (Minimálně jsem čekal ICE zbarvení, jako mají rakouské ICE-T, nebo holandské ICE-3.)
2) NE --> Railjety nebudou.
Tipuju, že v případě úspěchu jednání s DB, RJ vzdá boj na Ostravě a na Hamburk vyjedou stávájící žluté (některé asi po menší modernizaci) a bílé (DB) klasické vozy. Lokomotivy jak jste psal.Časem, až budou mít DB dost ICx a Drážďany-Berlín bude na 200 (spojení se zatraktivní), nasadí je na Prahu, RJ už dodá jen posádky, prodej a reklamu u nás.
Do té doby bude 200 stačit a obejde se to i bez řidičáků.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










