Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
http://byznys.lidovky.cz/prohra-s-jancurou-nevadi-miliardy-dame-na-rychliky-tvrdi-cd-po7-/ln-doprava.asp?c=A120427_132038_firmy-trhy_rka
1) Ano, uvolní, ale kolik? Pokud hrubě počítám, tak přibližně 1/4 toho, co by přišlo se SIVIC. Tudíž, nejen by se uvolnily, ale zároveň by přibily další kvalitní vozy pro dopravu na úrovni, které jsou schopné i trochu reprezentovat. Ale hlavně
2) Pořád to budou konvenční vozy. Dobře, když už nechceme ucelené jednotky, tak aspoň tlačme kupředu push-pull soupravy. Obávám se, že s RJ se jich nedočkáme.
Ad technická: Vůbec bych se nedivil kdyby se nějaký SIVIC objevil v barvách RJ. Ostatně. Co jiného může Jančík tak "rychle" vpustit ke skopčákům, kteří nechtěli ani 680tky?
Mně na ramenech Praha - Brno i Praha - Berlin nezajíždění na Hlavák a odbavení v Holešovicích docela vyhovovalo. :-)))
implicitně i "M", (dnes, 14:13) - taky spíše souhlas
Jó pánove, takováto moudrá "přípravná" a zákulisní jednání jsem zažívávával mnohokrát - a m.j. proto už v ČR nejsem. Zejména ve vztahu k Němcům mnozí čeští vlivní spoluobčané pro mně nepochopitelně uvažují, ne jako by od války uplynula řada let, ale jako by venku vrcholilo národní obrození.
A tím se (m.j.) ČD samo dostává do "nerovnoprávného", (v mé mysli spíše dementního) postavení.
Názor: Má-li náš drážní systém být DB kompatibilní, pak by se měl učinit ICE kompatiblilní. Nebo se fakt bude po dokončení VRT přes Thüringen jezdit do Vídně přes Mnichov. (No co, já autem už dlouho do Tyrol i Pinzgau jezdím taky přes München a ne přes Budějice a Linz... :-) )
Kompatibilita jízdenek? A ono dneska lze na DB Card v Praze koupit jízdenku do Německa?
Shrnuji: Nejlíp se mi mezi Berlinem a Prahou jezdí s ÖBB :-)
co je nepochopitelne na prestupu Olomouc-Plzen?
Já bych se zeptal spíš naopak, co je na přestupu Olomouc - Plzeň pochopitelné? Že není možné mít přímý vlak odkudkoliv kamkoliv, na tom se shodnem, ale pokud je někde možnost mít logicky přímou linku, byla by hloupost ji rozlomit.
Vyhody toho, ze 3 kombinace z 20 budou prime jsou jake?
Třeba to, že pokud jedeš právě v této relaci (3 spoje z 20 jsou doufám myšleny jako 3 linky z teoreticky dvaceti možných), tak nemusíš přestupovat, není dostatečná výhoda? Samozřejmě stanovení, která relace by měla být takto "privilegovaná", nejde rozhodnout od stolu, ale snad se shodneme, že by asi neměla smysl linka Olomouc - Praha - Liberec (a to i za předpokladu, že by se dalo do Liberce rozumně dojet), ale třeba do Plzně už by mít mohla (a asi i má, když i MD výhledově uvažuje o tomto protažení). A osobně bych si dokázal představit průjezdných linek přes Prahu i víc, než jen Brno - Praha - Ústí a Olomouc - Praha - Plzeň.
A servisni zazemi pro vlaky je ve vsech cilovych stanicich nebo je hlavne v Praze?
Tady sis docela naběh, protože nějaké servisní zázemí by mělo být na obou koncích ramen, nebo se všechna údržba a odhovnění dělá jen v Praze?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










