..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 27      Zpráv na stránku:   
27.04.2012 (16:17)  
27.04.2012 (16:10)  
Ad argument, že vozy se stejně uvolní.

1) Ano, uvolní, ale kolik? Pokud hrubě počítám, tak přibližně 1/4 toho, co by přišlo se SIVIC. Tudíž, nejen by se uvolnily, ale zároveň by přibily další kvalitní vozy pro dopravu na úrovni, které jsou schopné i trochu reprezentovat. Ale hlavně
2) Pořád to budou konvenční vozy. Dobře, když už nechceme ucelené jednotky, tak aspoň tlačme kupředu push-pull soupravy. Obávám se, že s RJ se jich nedočkáme.
Ad technická: Vůbec bych se nedivil kdyby se nějaký SIVIC objevil v barvách RJ. Ostatně. Co jiného může Jančík tak "rychle" vpustit ke skopčákům, kteří nechtěli ani 680tky?
27.04.2012 (15:44)  
Na jednu stranu tento krok chválím, protože v případě, že RegioJet nasadí svoje vozy mezi Berlínem a Prahou, tak by mohly být opravdu hodně komfortní. Na druhou stranu mě ale mrzí railjety. Ať mi nikdo neříká, že by byl nesmysl railjety scvhálit je jen pro 200 km/h a poslat je kromě Rakouska taky do Budapeště, Mnichova a Varšavy. Tato možnost by byla dobrá už jen z toho důvodu, že by se dala v budoucnu naplno využít 200km/h. Tímto mě Žaluda zklamal. Jsem zvědavý, jestli sežene vagóny na 200 km/h za max. 47 mega/kus. Pokud budou z Vrútek (což je dnes nejpravděpodobnější), tak si myslím, že ne.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
27.04.2012 (15:38)  
Pro Gale:

Mně na ramenech Praha - Brno i Praha - Berlin nezajíždění na Hlavák a odbavení v Holešovicích docela vyhovovalo. :-)))
Registrierter Benutzer NwR 
27.04.2012 (15:35)  
Rozdělení ramena Wien - Praha - Hamburg není žádná tragédie. Celou relaci vlakem stejně NIKDO nejezdí. Railjetu je opravdu věčná škoda. Nakonec jsem stejně zvědavý, jak to všechno skončí. Každopádně sen ultras o zajišťování dopravy přes revitalizovaná béčka snad zůstane nenaplněný...
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
27.04.2012 (15:32)  
Ad Michal Janko (dnes, 14:24), - souhlas

implicitně i "M", (dnes, 14:13) - taky spíše souhlas

Jó pánove, takováto moudrá "přípravná" a zákulisní jednání jsem zažívávával mnohokrát - a m.j. proto už v ČR nejsem. Zejména ve vztahu k Němcům mnozí čeští vlivní spoluobčané pro mně nepochopitelně uvažují, ne jako by od války uplynula řada let, ale jako by venku vrcholilo národní obrození.

A tím se (m.j.) ČD samo dostává do "nerovnoprávného", (v mé mysli spíše dementního) postavení.

Názor: Má-li náš drážní systém být DB kompatibilní, pak by se měl učinit ICE kompatiblilní. Nebo se fakt bude po dokončení VRT přes Thüringen jezdit do Vídně přes Mnichov. (No co, já autem už dlouho do Tyrol i Pinzgau jezdím taky přes München a ne přes Budějice a Linz... :-) )

Kompatibilita jízdenek? A ono dneska lze na DB Card v Praze koupit jízdenku do Německa?

Shrnuji: Nejlíp se mi mezi Berlinem a Prahou jezdí s ÖBB :-)
Registrierter Benutzer Gale 
27.04.2012 (15:19)  
(OT) Nick: ad Saxonia - její vedení přes Mělník mělo hlavní příčinu v existenci paralelního spoje (tuším že Thrakia nebo Meridian), který Prahu obsluhoval. Vedlejší pak v tehdy přeci jen podobnějších poměrech na obou tratích kolem Labe, myslím že do současného nočního provozu na 503A by se rychlík těžko vešel, to už by bylo snazší vést ho skrz Prahu bez zastavení. Což by ale byl spíš nesmysl, Praha je jeden z mála uzlů (ne-li v tuzemsku jediný) kde se spoj exkluzivní pro danou destinaci vyplatí zastavit v kteroukoli denní i noční dobu.
Registrierter Benutzer Moony 
27.04.2012 (15:04)  
když jsem to četl tak mi málem vypadly oči z ďůlku
Editor oder ŽP Admin Nick  mail  
27.04.2012 (15:01)  
Tomes43: Pokud na to ČD počítaly s SVC, které jsou zatím na papíře, musel být Siemens schopný je vyrobit. Zrušením projektu se Siemensu uvolnily kapacity, které může využít RJ-DB. U lokomotiv netuším, jaké jsou pořadníky a objednací lhůty, či zda pooly disponují dostatkem lokomotiv k pronájmu, to by věděl Petr Šimral. Přinejhorším by si asi DB dokázaly vyšetřit pár lokomotiv.
27.04.2012 (14:53)  
M:
co je nepochopitelne na prestupu Olomouc-Plzen?
Já bych se zeptal spíš naopak, co je na přestupu Olomouc - Plzeň pochopitelné? Že není možné mít přímý vlak odkudkoliv kamkoliv, na tom se shodnem, ale pokud je někde možnost mít logicky přímou linku, byla by hloupost ji rozlomit.

Vyhody toho, ze 3 kombinace z 20 budou prime jsou jake?
Třeba to, že pokud jedeš právě v této relaci (3 spoje z 20 jsou doufám myšleny jako 3 linky z teoreticky dvaceti možných), tak nemusíš přestupovat, není dostatečná výhoda? Samozřejmě stanovení, která relace by měla být takto "privilegovaná", nejde rozhodnout od stolu, ale snad se shodneme, že by asi neměla smysl linka Olomouc - Praha - Liberec (a to i za předpokladu, že by se dalo do Liberce rozumně dojet), ale třeba do Plzně už by mít mohla (a asi i má, když i MD výhledově uvažuje o tomto protažení). A osobně bych si dokázal představit průjezdných linek přes Prahu i víc, než jen Brno - Praha - Ústí a Olomouc - Praha - Plzeň.

A servisni zazemi pro vlaky je ve vsech cilovych stanicich nebo je hlavne v Praze?
Tady sis docela naběh, protože nějaké servisní zázemí by mělo být na obou koncích ramen, nebo se všechna údržba a odhovnění dělá jen v Praze?
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 27      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko