..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo Česká republika (celá)


  1 ... 17 18 19 20 21 ... 27      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer joki  mail  
27.04.2012 (13:33)  
ad José mám 41 a mám obchod ze sat. technikou. U tehdejší čsd jsem byl zaměstnán před 20ti lety. Takže asi jsme trochu vedle. Jako daňový poplatník a u DPH někdy ne malých částkách + soc. a zdravotní pojištění, mne zajímá kde moje peníze nebo část z nich jde.
Nějaká část asi půjde na min. dopravy, a s tama na čd.

No a nějak pokud dobře počítám když cestující neboli potencionální zájemce o cestu v ůseku Ostrava-Praha nebo naopak, nepojede s ČD ale s někým jiným, tak tržba ale i připadný zisk jde někde jinde. No a tím pádem se snižující se tržbou a potažmo ziskem pro čd jde větší díl s dotací pro čd kterou pokud se teda dobře nepletu platíme přímo a nepřímo asi všichni co tady píšeme....

ČD konkurenci potřebovala, je dobře že přišla jinak by to dalších 20 let zůstalo na stejné ůrovni 90 tých let v podstatě min. století.
Ale až se budou rušit zbytky tratí a za 30 let budeme jezdit jen na cca 4 koridorech tak se asi budeme divit proč. Jinde už koleje nepovedou. Možná se pletu... ať si to každý přebere jak chce zase je pravda že do nekonečna se dotovat nic nedá.
27.04.2012 (13:25)  
Nick: Já si rozhodně nemyslím, že by přímo ze směru Brno do směru Ústí jelo pouze "pár jednotlivců". Vždy když jsem na hlavním a vidím nějaký EC z Budapešti/Vídně do Berlína/Hamburku či naopak, tak v něm zůstává tak okolo poloviny lidí, nikoliv "pár jednotlivců"..., pokud tím není myšleno třeba 50 cestujících.

Není pochyb o tom, že se vstupem RJ na trať Praha-Hamburg se zvýší kvalita. Ta by se sice zvýšila i s Railjety a ČD, ale je pravda, že s RegioJetem to asi přecijen bude o něco lepší. Jízdní doklady se uznávat navzájem budou, to už si DB pohlídají..

Ale souhlasím se zdejšími názory, že to, že je vítězem RJ je chytrý tah DB - jelikož je to řádově mnohem menší firma a o tom, že by ji mohly DB do budoucna koupit, už jsem taky přemýšlel jako o celkem reálné možnosti.
27.04.2012 (13:10)  
Ad Juristic007: No jo, ale to jsou čísla za celou skupinu, včetně sítě, logistiky a dalších věcí. Sama dálkovka má podle wikipedie obrat asi 3,5 mld. EUR. Zisk podle mne navíc záměrně uvádějí pouze za celou skupinu. Navíc začíná dálkovka jezdit i v rámci IDS za tarif shodný s regionálkou, tak bych řekl, že na tom nebudou úplně dobře.
27.04.2012 (13:09)  
ad dotace na EC na Děčín

Dobrá otázka.
EC Hamburg - Praha a jednání s partnery v ČR byla zřejmě soukromá aktivita DB, bez účasti našeho státu. V německu IC/EC spoje jezdí bez dotací. Takže Jančura by každopádně neměl dostat nic, poněvadž nic nevysoutěžil (z pohledu ČR).
A zůstanou tu dotované EC ČD Praha - Děčín... Kdyby to bylo řádně vysoutěženo an 10 až 15 let a měl to soukromník, byla by to opravdu prekérní situace. MD teď prostě přestane ty vlaky dotovat (jako to udělali "ze dne na den" na Ostravu) a ČD je zruší. Objednají se případně nějaké okrajové vnitrostání spoje v časech, kdy už EC nepojede.

Je z toho zřejmé, že mezinárodní spoje bude do budoucna možné soutěžit jen ve spolupráci s protistranou (společný tendr), a když se třeba DB nebude chtít s našim MD bavit, tak si udělá vše po svém. O mezinárodní spoje, které se u nás sami neuživí a nedorovná to zisk ze zahraničí (což bude asi případ na Berlín a Hamburk) mám ta trochu obavy...
Registrierter Benutzer José 
27.04.2012 (13:08)  
Jak je možné, že do tak riskantního podniku, jako je dobývání sítě SŽDC, je schopná nějaká banka poskytnout Jančurovi kapitál.? (Horác): Mno asi zaměstnanec banky měl krátce před jednáním cestu s přestupem ze žlutého autobusu do vlaku čd :P

Podle toho co říkal Jančura v únorovém forbesu, tak většina těch peněz jsou leasingy..
Editor oder ŽP Admin Nick  mail  
27.04.2012 (13:07)  
Tomes43: Budeme-li brát v úvahu lokomotivy, které jsou již schválené a zároveň by přicházely do úvahy, pak asi jen Bombardier TRAXX F140 MS2 ( http://en.wikipedia.org/wiki/TRAXX#TRAXX_F140_MS ) - aktuálně sem s 3 kousky zajíždí Metrans. Do budoucna by pak měl být schválen i Siemens Vectron ( http://en.wikipedia.org/wiki/Vectron_(locomotive) ) a doufá i Škodovka s 380 ( http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_380 )
27.04.2012 (12:59)  
PPP:
Asi na straně RJ protože s LEO Ex. by to mělo fungovat snad.
Registrierter Benutzer PPP 
27.04.2012 (12:52)  
joki: Při cestě unitární železnicí řízenou státem na rameni Praha, hl. n. - Přerov jedním vlakem a bez přestupů potřebuju dneska dvě jízdenky, nechci-li platit zhruba dvojnásobek než bych mohl.
Oproti tomu s hnusným individualistou RJ můžu jet na jednu jízdenku část relace Žilina - Komárno a dokáže se s ZSSK domluvit. Kde se stala chyba?

Podle mne je problém jednak v trucovitosti a umíněnosti ČD, které vymýšlí nesmysly, jen aby to tomu žluťákovi osladili, jednak v neschopnosti MD nařídit jednotné jízdné aspoň dopravci, kterého ovládají (nebo by teoreticky měli). Pokud by MD chtělo, mohlo by jednotný tarif nařídit i pro veškerou ostatní veřejnou dopravu, snad s výjimkou MHD. Ale když se ministerstvo nechá řídit Českými drahami, tak se nemůžeme divit.
27.04.2012 (12:52)  
Mám jenom dotaz.
Které lokomotivy jsou schváleny pro provoz DĚČÍN - BAD SCHANDAU?
Registrierter Benutzer José 
27.04.2012 (12:51)  
joki: Promiň, jsi daleko od skutečnosti. Unitární železnice tady byla doposud, a jak je vidno, monopolní dopravce je možná schopný kvalitu udržovat, ale nikoliv zvyšovat, protože ho k tomu z principu nic nenutí.
Naopak více provozovatelů teoreticky vede k navýšení kvality u všech účastníků, což je v posledních letech ověřeno i prakticky. Je příznačné že i za Rakouska-Uherska vznikaly nové železniční projekty jako soukromé, až následně byly zestátněny.

ČD před příchodem konkurence udržovaly stejnou (nerostoucí) kvalitu udržovaly cca 20 let.. tak netuším proč se jich místní šoutoušstvo tolik zastává.

Fakt mi přijde že půlka diskutujících tady jsou

a) zaměstanci čd kteří se bojí o práci - a to chápu, čd má dost mizerný management a dost lidí tam o práci ještě přijde, než dojde k nějaké změně (což si nemyslím), nebo k útlumu jejich činnosti v železniční dopravě (v což doufám).

b) děcka od rodičů kteří pracují u čd a opakujou moudra zachycený u včerejší večeře.

AD "18-tiletí vycvičení floutci" (ála vlaková četa) - A co? Lepší než znechucení průvodčí kteří si před cestujícími nahlas stěžují na zaměstnavatele, na práci, jak píše M bez jazykového vybavení..

M: ..davy co proudi z Brna do Usti.. :))) +1
  1 ... 17 18 19 20 21 ... 27      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko