..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 18 19 20 21 22 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel jarodd  mail  
27.04.2012 (12:37)  
Moc se předem omlouvám, možná to tu už zaznělo, ale nějak jsem se po obědě v té debatě ztratil:

1) DB budou spolupracovat s RJ

2) Vlaky EC a EN z Prahy do Hamburku má stát objednány u ČD, tudíž jim na území ČR dotuje provoz.

3)Pokud si dobře pamatuji tak je to dlouhodobě a tyhle mezinárodní "linky" chtěl pro výběrové řízení uvolňovat až někdy za 10 - 12 let. Tedy až nakonec, jestli jsem dobře pochopil.

4) Od jízdního řádu 2013/2014 bude Jančura asi žádat stát o tu samou dotaci.

5) Na to ale asi bude muset být vypsáno výběrové řízení? Tedy jestli bude vůle.

6) V případě že ano, bude vůbec možné ho zdárně dokončit, když se vlastně díky rozhodnutí DB bude moci přihlásit jen jeden zájemce?

7) Nedopadne to tak, že ač si pořád pan Jenčura brousí zuby na dotace, nakonec nebude mít od státu zase ani korunu? (To neznamená, že by mu to nevydělávalo, ale kdy by nechtěl proplatit případnou ztrátu, že ;0))
27.04.2012 (12:35)  
ad rentabilita DB v tomto článku se píše o profitu Db za loňský rok, 2,3 miliardy euro, to je asi 55 miliard korun. jenom profit, nikoliv obrat....,ten je 70 miliard euro, to jest skoro 2 biliony korun.

takže to nevidím tak, že Db skončí jako ČD. Umí si někdo představit, že by ČD měli profit třeba jenom 2,3 miliardy Kč?

http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/0,1518,824569,00.html
registrovaný uživatel M 
27.04.2012 (12:33)  
Sim - napadlo mne, ze by ta pendolina ani v Praze nemusela zastavovat. Pro ty davy co proudi z Brna do Usti je to zbytecne zdrzeni:-)))
registrovaný uživatel M 
27.04.2012 (12:31)  
MichalKr - no ale oba jsme uspesne dokazali, ze nejaka sitovost zeleznice a to, ze kdyz nebude mozne cestovat jen na jednu jizdenku, je jenom mytus.
Na utery jsem manzelce vyrizoval jizdenku do Domazlic. Koupil jsem ji to nakonec nasledovne (coz dokazuje, ze to plati i vnitrostatne):
-Prostejov-Olomouc (obycejna)
-Olomouc-Praha (dale sporotikety)
-Praha-Plzen
-Plzen-Domazlice
Vsechno je to jeden dopravce a presto ma 4 jizdenky. A nepripada mi to jako vubec zadny problem. Stejne jako to, ze mezi Olomouci a Plzni nejezdi 24 hodin prime vlaky a ze musi v Praze prestupovat. Co mozna horsi je - ze v Olomouci nejsou skoro zadny prestupy do Prostejova, ale to je zalezitost totalniho pseodoIDS v tomto bohem zapomenutem kraji, kde mezi dvemi nejvetsimi mesty v kraji v podstate nefunguje intergrovane spojeni (jedine co je, jsou zastavkove autobusy, ktere 20 kilometru (kdyby jely po dalnici) jedou zhruba 45 minut).

Proste je uplne jedno, jestli budu mit ctyri papirky nebo jen jeden. Je to sumak. A je uplne jedno, jestli z Prahy pojede vlak modrej (cervenej) nebo zlutej. Osobne samozrejme jezdim radeji modryma, protoze je v nich vic mista (protoze vozi vzduch), ale ekonomicky...
A nejake rozbiti prestupu se tyka pouze trasy Brno-Usti/Dresden/Berlin/Hamburg. Kolik takovych lidi je za tyden? (podotykam, ze prime vlaky jsou 3, opravdu to neni tak, ze by to v tehle trase jezdilo po hodine 20x denne)
registrovaný uživatel Sim 
27.04.2012 (12:29)  
MichalKr > co brani CD, aby svoje Pendolina nasadily na vnitro linku Decin - Praha - Brno - Breclav a vozily s tim vsechny ty zhrzene cestujici, kteri by po prevzeti relace Praha-Berlin holdingem DBRJ (a roztrzenim ramene Viden-Berlin v Praze) jinak jeli autem?

Nebo ze by jich zas tolik nebylo, aby to zaplatilo takovyto vlak?
registrovaný uživatel Horác  mail  
27.04.2012 (12:29)  
Myšlenka o fúzi DB a RJ je zcela na místě!

Kdysi dávno jsem četl rozhovor se Žaludou o tom, jak si stěžoval, že mu Jančura volá a posílá sms. Prý mu vyhrožoval, že je rozdupou a že ani neví, jaký velký hráč za ním stojí. Tenkrát jsem nevěřil tomu, že by Jančura něco tak dětisnkýho a podlýho dělal, ale teď - po jeho několika veřejných trapných výstupech - už jo...

Když měl u nás ve škole před 2 lety Žaluda přednášku o budoucnosti ČD, pozastavil se nad tím, jak je možné, že do tak riskantního podniku, jako je dobývání sítě SŽDC, je schopná nějaká banka poskytnout Jančurovy kapitál. A taky že to riskantní je! Obrovský fixní náklady, které jsou třeba platit od začátku a i v době, kdy se moc nedaří (kterou firmu to v posledních 5 letech nepostihlo?), výrazně zvyšují rizikovost celého podniku.

Žaluda se ale mohl plést. Nemusela to být banka, kdo poskytl kapitál...

No a co? Co se změní, až z Prahy do Ostravy pojedem DB? Kdo by nechtěl jet na týhle relaci třeba ICE? Navíc veškeré aktivity skupiny DB spolufinancují němečtí daňový poplatníci , tak co je na tom špatně? Tenhle moloch totiž neni o nic lepší než ten náš - českej - jen má víc peněz, protože ho maj poslanci v Bundestagu rádi a jdou mu na ruku.

Proč to píšu: V dlouhodobějšim horizontu totiž DB dopadnou díky svý vnitřní neefektivitě (kterými jsou charakteristické všechny státní společnosti, resp. a.s. 100% držené státem) stejně, jako naše České Dráhy, tak buďme v klidu...
registrovaný uživatel Gale 
27.04.2012 (12:04)  
Tak se SVC vlk nažral a Škodovka přesto zůtane celá... :(
Nicméně netuší někdo jak to s těmi soupravami u Siemensů vypadá fyzicky? Pokud by byly vyrobeny, snadno by se mohly hodit třeba nějakému začínajícímu dopravci na novou důležitou linku.
Celkem se dá pochopit že od nich ČD ustupují. Pokud by SVC vůbec bylo možné nasadit do soutěže o ZDO, buď by nedokázaly cenou konkurovat rakouským (a brzy možná i německým) ojetinám nebo by sloužily jako munice pro palbu námitek o nedovolené veřejné podpoře. Tak jako tak by s nimi pravděpodobně žádnou soutěženou linku nevyhráli. A jezdit s nimi na vlastní obchodní riziko by sice šlo, ale nepouštět se do toho s patnácti novými soupravami v době kdy horko těžko někam uplacírují sedm potěmkinů ¨mi připadá spíš jako nečekaný projev sebereflexe.
registrovaný uživatel joki  mail  
27.04.2012 (12:02)  
ad happy nějak občas i něco vygugluji http://de.wikipedia.org/wiki/Arriva
podstata měla být jinde že jak už tu někdo psal Jančura je jen nastrčená loutka. A souhlas s tím že je jedno jestli stojí za ním walt disney, či Coca Cola nebo samotný micky maus či santa klaus...

Mne přijde reálnější LEO. má objednávku na další soupravy. tentokráte 3 systémové. Radim se vypracoval busy ty umí perfektně.
Jsem zastáncem unitární železnice, kde je vše perfektně do sebe zapadá a má jednoho vlastníka ... a to stát.
Stát zase nemusí být tak špatný hospdář, jak je nám pořád namlouváno. Jenomže záleží hodně na vedení, neboli menežmentu toho státního molochu.
27.04.2012 (11:59)  
M: ok, loni v létě jsem jel Brno - Abisko (důvod: bágle do hor, letadlo jen do Kiruny a časově kvůli blbému čekání v podstatě stejně dlouho, navíc v době, kdy jsme to zařizovali hrála pro vlak i cena), jízdenku jsem skládal podobně. Brno - Děčín, Děčín - hranice, hranice - Bad Schandau, Bad Schandau - Berlín a dále švédský InterRail. Jinak s tím dělením jsi narazil přesně na hlavičku. Měl jsi jízdenku z Bad Schandau vázanou na konkrétní vlak, ale jako na potvoru vlak do Prahy měl zpoždění, takže smůla... To je právě to, co mi na tomto dělění vadí nejvíc. Záleží na přestupní době v Praze - od Olomouce je to 39 minut, to je akceptovatelné, ale od Brna (pokud by to zůstalo zhruba stejně) jen cca 10, což už je na nic.

Ale jak jsem psal minule, mě opravdu nejde o mezinárdní relaci, ta jedna cesta ročně, co z Brna do Berlína jedu, mě fakt žíly zas tak netrhá, ale jde o podle mě zbytečné rozlomení vnitro relace. DB chce jezdit "v kuse" Hamburk - Drážďany, to je zcela legitimní a rozumný požadavek, akorát u nás se muselo kývnout na to, že se rozlomí uprostřed v Praze, což je podle mě ten hlavní problém. To že z Prahy na sever pojede nová, čistá a voňavá souprava je mi k ničemu, když mi v Praze kvůli častému zpoždění, např. z Maďarska, ujede.
registrovaný uživatel happy 
27.04.2012 (11:42)  
ad JOKI:

Jinak se proslýchá že za Jančurou stojí finančně Ariva, ale možná jak vidím to bude spíše DB. Je ale možné že i DB budou s Arivou nějak propojeny a bude tam možná společný zájem na provoz za hranicema německa.

Od srpna 2010 je majitelem Arrivy DB. To koukáte na drát co ;);)
  1 ... 18 19 20 21 22 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko