..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Německo Česká republika (celá)


  1 ... 20 21 22 23 24 ... 27      Zpráv na stránku:   
27.04.2012 (11:18)  
Já myslím, že za Jančurou stojí kromě Arivy, Lufthansy a DB taky ještě Goldman Sachs, Pepsi Cola, Roman Janoušek, WaltDisney a svobodní zednáři. Jejich společným cílem pak je zničit železniční dopravu, místo tratí postavit cyklostezky a vydělat miliardy na pronájmu kol. Jančura se pak za to stane prezidentem EU, protože ho všichni budou obdivovat.
A proto se děje co se děje, ale rozhodně to jako není tím, že ČD řídí banda idiotů:-)
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
27.04.2012 (11:14)  
A když bude vlak ČD z Villachu 30 minut zpožděný...
Vlak sice ujede pár přestupujícím jednotlivcům, ale desítky a stovky cestujících z Prahy, Ústí, Drážďan, Berlína se nebudou muset obávat o své přestupy v Ústí, Drážďanech, Berlíně, Hamburku.

Nebo si RJ a ČD budou předávat vozy v Praze se spícími cestujícími?
Spací vozy tranzitující skrz Evropu si mezi sebou jednotlivé železniční správy z principu předávají. Proč by zrovna RJ-DB vůči ČD měl být výjimkou a toto neměl "umět"?

Jinak už se těším, až zase pojedu z Brna na sever, mi přibude ještě další super přestup v Praze
Z Prahy pojede nová souprava, s doplněnou vodou na všech WC, plným restaurákem, plně funkčními a čerstvě vyčištěnými vozy. Přistoupit do vlaku, ve kterém na několika WC už chybí voda, některá jsou zamrzlá, restaurák má omezený sortiment, na podlaze je bordel původem o půl Evropy vedle, mi nepřipadá jako zrovna výhodná protiváha k ospravedlnění zachování nepřestupu pár jednotlivců v Praze.

navíc okořeněný jizdenkovou "nekompatibilitou"
Na Slovensku se prodávají lomené jízdenky z libovolné stanice, kam jezdí ZSSK do libovolné stanice, kam jezdí RJ a naopak. Na pokladně RJ si můžete koupit jízdenku i na úsek čistě v režii ZSSK, třeba Žilina - Košice (bez akčních slev ZSSK a příplatků). Funguje to bez problémů. Proč by to nemělo fungovat v Česku?
Registered user Neonym  mail  
27.04.2012 (11:13)  
vikititor: Těch vozů (Xmz) je proklatě málo, ale zbydou peníze na nákup jiných vozů klasické stavby, které zůstanou na vnitru, a které v CZ rozhodně chybí. Osobáky už tak špatné nemáme, tak snad se začnou zlepšovat už i rychlíky, v těch si přecijen člověk "uživá" více času než v Os. Jen doufám, že se konečně budou ČD k obnově vozového parku stavět strategicky a nebudou dále prohlubovat nepoměr komfortu na českých kolejích. Mělo by se zavést nějaké minimum, které musí každý nový/zrekonstruovaný vůz splňovat, aby se nestávalo, že přijede souprava, kde je každý vůz na úplně jiné úrovni a zákazník/nešotouš ostrouhá, protože se bude potit v Bdmtee, zatímco by za stejné peníze mohl sedět vzadu v klimatizovaném syslovi.
27.04.2012 (11:12)  
Budu upřímně zvědav, jak ta případná spolupráce s RJ bude vypadat. Mašiny nemá a bude muset stejně pronajímat od Němců/Rakušanů. Ví někdo o přebytečném poolu lokomotiv na rychlosti 200kmph+? Mluvívalo se o ÖBB, ale nevím, nakolik to stále platí.

Celkově souhlasím s tím, že půjde o trojského koně pro masivní nástup na český trh - bude to mít podobný průběh, jako to mělo u Arrivy/Veolie.
Registered user joki  mail  
27.04.2012 (11:07)  
Taky mne to zvedá se židle... Ale co už, bohužel je tak za tím trochu politika. Jančura je teď v očích mnoha občanů ten kdo se postavil jako konkurent státnímu molochu ČD.
Ale už málo kdo ví kolik zaplatil CZ loko a Kosu Krnov za repase peršingů po F.M.N a vozů po OBB. Zatím u CZ loko nic pokud se během 2-3 týdnů nezměnila situace. Krnov taky čekal na peníze a možná ještě čeká. Nejsou to hypotetické teze ale holý fakt o kterých se nejsou moc ochotni bavit ani zaměstnanci výše zmíněných firem. Jinak se proslýchá že za Jančurou stojí finančně Ariva, ale možná jak vidím to bude spíše DB. Je ale možné že i DB budou s Arivou nějak propojeny a bude tam možná společný zájem na provoz za hranicema německa. Tady nevím ale je mi jasný že finančně za SA neboli RJ je silná finanční skupina.
Ano proč by to dělal no protože stoupne jeho jméno v povědomí občanů a když jednou půjde do voleb tak kdo ho bude volit... skoro každý druhý!!! To je ten hrdina co se postavil silnému státnímu molochu ČD. Jak to pak dopadá když se tam leckteří dostanou si pak stačí momentálně pustit čt-24. Takhle to nevidím jenom já ale spoustu dalších.
Registered user Neonym  mail  
27.04.2012 (11:05)  
M: Já zrovna nejsem nějak velký fanoušek ČD, ale nemyslím si, že si DB vybraly RegioJet kvůli jejich velikým úspěchům na české železnici. Možná je v tom neschopnost managmentu ČD. Ale pendolina, která jsou rozhodně vlaky na nějaké úrovni, s těmi nemůžeme nikam. Ani s RJ by jsme nemohli. A schválení té 109tky vázne kde? Jsou s ní nějaké nepřekonatelné problémy? Nebo se jen nikdo nehrne do toho, aby byla schválena? Takže buď s námi(ať už se státem nebo třeba jen s ČD) má DB nějaký problém a nebo někde u ČD sedí banda trotlů neschopná cokoliv vyjednat a měla by být nahrazena někým schopným. Žaluda je teď za vola po tom jeho siláckém prohlášení, že Jančurá má své vlaky pouze ve snu, zatímco ČD mají RailJet a konkurence se tedy nebojí.
Registered user M 
27.04.2012 (10:49)  
A jen malinka poznamka k "rozbity" ramene Wien-Hamburg. Tuhle trasu v soucasnosti jezdi 2 prime vlaky. Jeden jede pres Linz, druhy jeden pres Prahu.
Takze o jakem rozbije je prosim rec? Primy vlak Wien-Praha-Hamburg je 1 (slovy: jeden)!
Registered user Kakov 
27.04.2012 (10:48)  
Neonym: jako nápad OK, ovšem zvládne SVC jízdní doby ICE?
27.04.2012 (10:48)  
Neaerthon
Asi jste nikdy RJ nejel.. :-)
140 /h není takový propadák - na našich kolejích teda určitě ne.. Kdo jezdí pravidelně, ví, že 160 to jede jenom při zpoždění a snad jenom kolem Pardubic a Kolína..

A že vlastník dopravní společnosti nemá tucha o napájecí soustavě je normální. Který politik ví něco o politice? nebo TOP manager ČD o vlacích? Asi také nic moc..

mikael.5
Ano - vozy, které dnes jezdí CD do Německa asi přesunou jinam, když tam jezdit nebudou. Ale víte kolik těch vozů je? Málo - určitě ne tolik, co nových SVC.
Registered user happy 
27.04.2012 (10:48)  
ČD by měly udělat obdobnou věc. Prostě Pendolína přesunout na mezinárodku a postavit se přímo DB. Taky si tam najít nějakého minidopravce hlavně s potřebnou licencí a je to. Pokud by nabídly časté spojení, přijatelné ceny, tak nemůžou prohrát. DB není nic moc pružného, on je to taky pořádnej moloch... A to samé bych udělal do Rakouska, takže vozební rameno by zůstalo zachováno vcelku. Ono co si budeme povídat, tak po nástupu LE na Ostravu těch lidí pro Pendolína moc nezbyde. Takže by se ČD měly začít snažit je někam upíchnout. Snad jim toto otevřelo oči.
  1 ... 20 21 22 23 24 ... 27      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko