Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
A proto se děje co se děje, ale rozhodně to jako není tím, že ČD řídí banda idiotů:-)
Vlak sice ujede pár přestupujícím jednotlivcům, ale desítky a stovky cestujících z Prahy, Ústí, Drážďan, Berlína se nebudou muset obávat o své přestupy v Ústí, Drážďanech, Berlíně, Hamburku.
Nebo si RJ a ČD budou předávat vozy v Praze se spícími cestujícími?
Spací vozy tranzitující skrz Evropu si mezi sebou jednotlivé železniční správy z principu předávají. Proč by zrovna RJ-DB vůči ČD měl být výjimkou a toto neměl "umět"?
Jinak už se těším, až zase pojedu z Brna na sever, mi přibude ještě další super přestup v Praze
Z Prahy pojede nová souprava, s doplněnou vodou na všech WC, plným restaurákem, plně funkčními a čerstvě vyčištěnými vozy. Přistoupit do vlaku, ve kterém na několika WC už chybí voda, některá jsou zamrzlá, restaurák má omezený sortiment, na podlaze je bordel původem o půl Evropy vedle, mi nepřipadá jako zrovna výhodná protiváha k ospravedlnění zachování nepřestupu pár jednotlivců v Praze.
navíc okořeněný jizdenkovou "nekompatibilitou"
Na Slovensku se prodávají lomené jízdenky z libovolné stanice, kam jezdí ZSSK do libovolné stanice, kam jezdí RJ a naopak. Na pokladně RJ si můžete koupit jízdenku i na úsek čistě v režii ZSSK, třeba Žilina - Košice (bez akčních slev ZSSK a příplatků). Funguje to bez problémů. Proč by to nemělo fungovat v Česku?
Celkově souhlasím s tím, že půjde o trojského koně pro masivní nástup na český trh - bude to mít podobný průběh, jako to mělo u Arrivy/Veolie.
Ale už málo kdo ví kolik zaplatil CZ loko a Kosu Krnov za repase peršingů po F.M.N a vozů po OBB. Zatím u CZ loko nic pokud se během 2-3 týdnů nezměnila situace. Krnov taky čekal na peníze a možná ještě čeká. Nejsou to hypotetické teze ale holý fakt o kterých se nejsou moc ochotni bavit ani zaměstnanci výše zmíněných firem. Jinak se proslýchá že za Jančurou stojí finančně Ariva, ale možná jak vidím to bude spíše DB. Je ale možné že i DB budou s Arivou nějak propojeny a bude tam možná společný zájem na provoz za hranicema německa. Tady nevím ale je mi jasný že finančně za SA neboli RJ je silná finanční skupina.
Ano proč by to dělal no protože stoupne jeho jméno v povědomí občanů a když jednou půjde do voleb tak kdo ho bude volit... skoro každý druhý!!! To je ten hrdina co se postavil silnému státnímu molochu ČD. Jak to pak dopadá když se tam leckteří dostanou si pak stačí momentálně pustit čt-24. Takhle to nevidím jenom já ale spoustu dalších.
Takze o jakem rozbije je prosim rec? Primy vlak Wien-Praha-Hamburg je 1 (slovy: jeden)!
Asi jste nikdy RJ nejel.. :-)
140 /h není takový propadák - na našich kolejích teda určitě ne.. Kdo jezdí pravidelně, ví, že 160 to jede jenom při zpoždění a snad jenom kolem Pardubic a Kolína..
A že vlastník dopravní společnosti nemá tucha o napájecí soustavě je normální. Který politik ví něco o politice? nebo TOP manager ČD o vlacích? Asi také nic moc..
mikael.5
Ano - vozy, které dnes jezdí CD do Německa asi přesunou jinam, když tam jezdit nebudou. Ale víte kolik těch vozů je? Málo - určitě ne tolik, co nových SVC.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










