..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Německo Česká republika (celá)


  1 ... 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   
27.04.2012 (9:23)  
Karel Kovářík: podle čeho prosím soudíte na to vyhrožování??
Jak jsem napsal: ty soupravy se ČD hodí i jinde, ČD prostě potřebují obnovu vozového parku. A pokud mají možnost koupit moderní soupravy za rozumnou cenu, měly by tak učinit. Ať už ty soupravy budou jezdit do Vídně nebo do Žiliny.

Sim: rentuje se vubec draze takto levne vozit lidi, nebo je to socialni sluzba, kterou nemusi platit ze sveho?
Kdyby jezdili JEN majitelé IN100, nejspíš by to na sebe nevydělalo. Takto nízká cena je vyvažována jinými příjmy. Stejně tak se Regiojetu nevyplatí vozit JEN cestující s akčním jízdným za 210 a tak to vyvažuje např. obyčejným jízdným za 430.
Registered user Sim 
27.04.2012 (9:20)  
Karel Kovářík > souhlas, bohuzel to ma jeden hacek - s temi SVC pro DB se "melo" svezt i par pro vnitro, ktere zjevne tim padem padaji.

Tomáš Vrabec > i kdyz by samosebou bod 1 byl i pro vnitro lepsi, porad to pravdepodobne znamena, ze bude uvolneno nekolik doposud v Nemecku "blokovanych" emzet, takze v podstate porad lepsi, nez kdyby CD stahly vsechny "vyhovujici" vozy a zacaly je posilat do Hamburku.

Neaerthon > na vas zjevne rypavy prispevek odpovim ve stejnem duchu:
Proc Pendolino jezdi do Ostravy, kdyz tam je pouze stejnosmerny proud? A proc jezdi vzdy se sedmi vozy, i kdyz by stacily dva? :-D

Joska Holibajda > rentuje se vubec draze takto levne vozit lidi, nebo je to socialni sluzba, kterou nemusi platit ze sveho? Ja jen, ze se (nejen) zde objevuhe hafo sototeorii o tom, jak musi RegioJet do tydne/mesice/ctvrt roku/pul roku/zimy/jara/leta zkrachovat, kdyz ma tak nizke ceny jizdneho ;-)

vikititor > Y by tam neposilaly ani CD, to by bylo naopak; stahly by vsechny pouzitelne vozy z vnitra a ty kozenky (= skutecne kozenky, tento tyden probehla medii zprava o tom, ze dehumusace pokracovat nebudou) by nasadily zpatky na EC/IC, jako pred dvema roky.

RJ neni jediny, kdo tuto linku zastoupit muze, takovych je podstatne vic. Jde jen o to, za jakou cenu (pro vnitro) by to bylo.
27.04.2012 (9:19)  
Z Railjetů mohli mít užitek všichni cestující na síti SŽDC,ať už přímý nebo nepřímý. No nakonec z toho bude jen žluté lejno.
27.04.2012 (9:18)  
No, tak to je síla... Komentáře o vstupu DB na nové trhy mi znějí docela logicky - krásným příkladem může být např. DB Schenker Logistic Polska a její víc jak padesátileté ET21 v barvách DB :) Roztržení ramene v Praze je otázkou - není přece problém pokračovat z Prahy dál jako je tomu nyní. K tomu se vyjádřím tehdy, až uvidím jízdní řád, buď budu nadávat, nebo chválit - každopádně teď je komentování z mého úhlu pohledu předčasné.

Co se vozového parku ČD týká: Zastavení nákupu SVC je podle mne velice krátkozraké rozhodnutí (čti: Kravina na N-tou), ČD mohly mít kvalitní vysokorychlostní soupravy za relativně rozumnou cenu. Co na tom, že by zpočátku obsluhovaly vnitrostátní spoje - těmi snad nejezdí lidé, kteří chtějí cestovat pohodlně??? Patnácti soupravami by šlo v pohodě ujezdit Brno, Cheb, České Budějovice i Děčín (třeba i s průjezdem Prahou). Je vidět, jak se na drahách myslí na cestující. Díky SVC by se alespoň částečně odstranily čtyřicetileté vozy na rychlících. Humanizace sice pozvedne jejich úroveň cestování, ale bez radikálního zásahu do pojezdu je to pořád čtyřicetileté "Béčko"...

A Vectrony už tahají vlaky v Polsku, byť pouze zkušebně. Takže z tohoto pohledu bychom nebyli první zemí... A jak znám Poláky, jejich nasazení do ostrého provozu u soukromníků přijde velice rychle.
27.04.2012 (9:15)  
Martin Grill

omlouvám se ti, ale tak strašně dlouho at ak dobře jsem se nezasmaál ... on nic prodávat DB nebude. Jeho hlava patří Němcům a tou ručí za vše co mu půjčili.

Je to trojský kůň ... UŽ TO SAKRA POCHOPTE ... prodává lístky DB, letenky Lufthansa, podívejte se na barvu autobusů ... blik? Vlaků ... a na logo Lufthansy

A já mu fandím ... v Německých vlacích se tu bude jezdit 250km/h a s plným komfortem ... Ano Radime do toho!

Němci si to umí pohlídat ... Žijeme v Německofrancii - ti rozhodují a pojmenovali si to EU ...

PA
Registered user Kakov 
27.04.2012 (9:13)  
Joska Holibajda: podle čeho prosím soudíte na to vyhrožování??
27.04.2012 (9:05)  
Ta Viaggia bych Jančurovi nevyčítal, ČD by je klidně koupit mohly, využít se dají i jinde než na Wien-Praha-Hamburg. Spíš mi připadá, že ČD vyhrožují: Vy (Germáni) s námi nechcete spolupracovat, my od vás (Germánů) nekoupíme vlaky.
Registered user Kakov 
27.04.2012 (8:58)  
při všem tom kydání špíny na management ČD si dovolím upozornit, že právě zde se zachoval správně, budu mít kam nasadit SVC = koupím je, nebudu je mít kam nasadit = nekoupím je, opakování případu pendolino se nekoná....
27.04.2012 (8:49)  
Jak již bylo psáno na sociálních sítích.

Jedná se o černý čtvrtek pro českou železnici.

Hypotetický stav:
1) Nákup SVC
2) Přesun vozů z EC na IC/Ex
3) Přesun vozů z IC/Ex na R/Os

Co se stane když nám vypadne první bod?

Měli jsme šanci konečně vstoupit do moderní Evropy s patnácti push-pull jednotkami, které jsou všude běžné a preferované. Měli jsme šanci na zachování ramene Villach-Hamburg v kuse. Máme co? Komerční společnost, která má skvělý obchodní model, ale znechutí cestování spoustě lidí.
Co se stane když pojedu z Brna do Hamburku? Přestup v Praze? A když bude vlak ČD z Villachu 30 minut zpožděný, už vidím ochotu RJ na něj čekat. Kdy pojede další? Druhý den pokud cestuju v noci? Nebo si RJ a ČD budou předávat vozy v Praze se spícími cestujícími? Nebude nakonec časově výhodnější cestovat do Německa z jižní Moravy po trase Vídeň - Linz - Mnichov? Což je ostatně cíl DB, že ;)
Registered user Bóřa 
27.04.2012 (8:38)  
Postup DB plně chápu. I když pana Jančuru mírně řečeno nemusím, uznávám, že jako podnikatel je úspěšný a ví, co dělá (což se o ČD nedá po hříchu říct moc často), tak to RegioJetu snad i přeji. Jediné, co mě opravdu mrzí, je to, že ČD po celé anabázi se Škodou a ÚOHS, nakonec nedostanou soupravy evropské úrovně. Nejde mi ani tak o sentiment ve prospěch národního dopravce, ale Viaggio už by bylo vybavení RegioJetu daleko důstojnějším soupeřem, než pár Pendolin. A navíc ten dopad na vnitrostátní vozový park... Takže žádné prvoliniové vozy ČD na vnitrostátních páteřních rychlících, maximálně se provede pár obligátních reko v Parsu a za zbylé peníze 471 od Škody. Přece se ty peníze nevyhodí, no ne? :D
  1 ... 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko