Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
ČD očividně nemají prachy, SVC byli velký sousto. Přiživilo se na nich dost právníků, managerů a dalších davů "nepotřebných".
Jinak možná ČD měli šanci na vozební ramena. BTW to, co tu s ČD podporujete, to je důvod, proč nezůstanou celá vozební ramena. Pokud by byl trh, jiný dopravce než DB by jistě dokázal nalákat na celou trasu víc cestujících, ale dneska ho v Germánii hodně neradi pustí...
Proč to je černý čtvrtek, to nechápu. Nové firmy budou muset pořizovat nová vozidla, sice to třeba nebudou SVC, ale to neznamená, že bude konec novým vozům. O tom rozhoduje management ČD.
Na druhou stranu,proč mají Němci jezdit přes ČR, kde je 160, špinavý nádraží, stále nedostavěno, když můžou jet přes Mnichov a v klídku?
A že DB jednou koupí RJ, o tom snad není pochyb.
honzatvs - plný souhlas - na smutný konec railjetů si dám dnes frťana....
Zásadnější věc je, že ty emzeta nejsou a nebudou push/pull. V Česku hlavových nádraží moc není, ale ve světě je to poměrně běžné a šaškovat tam s klasickou soupravou? Všichni z toho určitě budou nadšeni, že čech potřebuje otočit lokomotivu před vlak ;) viz. Zurich hbf. Wien west atp ..
Přesně tak :-/
Každopádně konec našeho slavného 1.tranzitního koridoru pro osobní dopravu (minimálně denní) byl avizován z německé strany již před časem a teď už se opravdu rychle blíží... Bez VRT už bude ČR (Praha) jen takovou lepší lokální destinací...
Co se týče nenákupu SVC ČD, je to i po této pro ČD jednoznačně negativní zprávě nepochopitelné. Tvrdili, jak je to úžasně výhodná cena, že to omluvilo absenci VŘ, takže by to klidně mohli nasadit i na jiné spoje (hlavně na Vídeň , Bratislava-Budapešť) , čímž by se uvolnili stávající lepší vozy na další tratě, i tam kde bude VŘ....
Jinak s novou politikou ČD souvisí i další zpráva: konec humanizací. Bude se čekat na VŘ, kde budou nové, nebo zásadněji modernizované vlaky, takže dalších 5 až 10 let nesmrtelná koženka... (ty humanizace jsou totiž hrozně drahé, takže by se na ty roky nevyplatily...aneb cestující, zákazník....to je kdo? Kde jsou sakra dotace??)
Esli to nebude tím, že Jančura v těch 4-5 vagónech odveze více kaštanů, nežli ČD ve svém slavném sedmivozovém pinďovi :-)
Tomáš Vrabec
Já bych to tak černě neviděl. Hádám že během 2-3 let získají ČD spoustu volných Xmz z IC/EC Praha-Ostrava a Praha-Brno, které bude postupně rušit kvůli žlutému i černému vyzobovi :-)
mohu odpovědět? ... na Neaerthon
Když bych viděl, že mi do Ostravy jezdí pan Jančura se žlutými vlaky, které jsou odvozené z rakouských jedniček, tak bych pendolino nasadil na jiné destinace ... kde bych rejžoval ...
jen můj názor
Prostě je to špatný obchodní tah Českých drah ... naschvál.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










