..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo Česká republika (celá)


  1 ... 22 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Pazzy 
27.04.2012 (9:56)  
Takhle jsme vstoupili do moderní Evropy, doteď tu byl socialismus na tratích (a ještě chvíli asi bude). Nekonečné dotování a podporování jedné firmy nevede k ničemu dobrému (krásná ekonomická teorie o dětském průmyslu).
ČD očividně nemají prachy, SVC byli velký sousto. Přiživilo se na nich dost právníků, managerů a dalších davů "nepotřebných".
Jinak možná ČD měli šanci na vozební ramena. BTW to, co tu s ČD podporujete, to je důvod, proč nezůstanou celá vozební ramena. Pokud by byl trh, jiný dopravce než DB by jistě dokázal nalákat na celou trasu víc cestujících, ale dneska ho v Germánii hodně neradi pustí...
Proč to je černý čtvrtek, to nechápu. Nové firmy budou muset pořizovat nová vozidla, sice to třeba nebudou SVC, ale to neznamená, že bude konec novým vozům. O tom rozhoduje management ČD.
27.04.2012 (9:52)  
Ano ano, je to konec štreky Wien - Berlin a Jančura je jenom užitečným idiotem ve službách DB, který tomu pomohl.

Na druhou stranu,proč mají Němci jezdit přes ČR, kde je 160, špinavý nádraží, stále nedostavěno, když můžou jet přes Mnichov a v klídku?


A že DB jednou koupí RJ, o tom snad není pochyb.


honzatvs - plný souhlas - na smutný konec railjetů si dám dnes frťana....
27.04.2012 (9:42)  
Hmm, tak dobrá, budou emzety, ale rozhodně jich nebude 150.

Zásadnější věc je, že ty emzeta nejsou a nebudou push/pull. V Česku hlavových nádraží moc není, ale ve světě je to poměrně běžné a šaškovat tam s klasickou soupravou? Všichni z toho určitě budou nadšeni, že čech potřebuje otočit lokomotivu před vlak ;) viz. Zurich hbf. Wien west atp ..
Registrierter Benutzer Dusanh 
27.04.2012 (9:41)  
Takže žádné prvoliniové vozy ČD na vnitrostátních páteřních rychlících, maximálně se provede pár obligátních reko v Parsu a za zbylé peníze 471 od Škody. Přece se ty peníze nevyhodí, no ne?

Přesně tak :-/
Registrierter Benutzer Sim 
27.04.2012 (9:37)  
Robert-Antonio > tech uvolnenych emzet zas takova spousta nebude, kdyz celkem jich CD maji ctyricet dvojkovych a dvacet jednickovych.
27.04.2012 (9:34)  
Také se domnívám, že jde především o dlouhodobou strategii DB, než by se nedokázali dohodnout s ČD... Kdo bude jezdit, když to bude kvalitní, je mi skutečně taky jedno, ani úplný konec ČD bych neoplakal, ale když sem jen bude zajíždět někdo z venku, tak to samozřejmě ubírá pracovní místa (ale i další ekonomickou aktivitu) u nás (hlavně údržba). Na druhou stranu u nás je levnější pracovní síla, tak to třeba DB-Žlutý budou bázovat tady...

Každopádně konec našeho slavného 1.tranzitního koridoru pro osobní dopravu (minimálně denní) byl avizován z německé strany již před časem a teď už se opravdu rychle blíží... Bez VRT už bude ČR (Praha) jen takovou lepší lokální destinací...

Co se týče nenákupu SVC ČD, je to i po této pro ČD jednoznačně negativní zprávě nepochopitelné. Tvrdili, jak je to úžasně výhodná cena, že to omluvilo absenci VŘ, takže by to klidně mohli nasadit i na jiné spoje (hlavně na Vídeň , Bratislava-Budapešť) , čímž by se uvolnili stávající lepší vozy na další tratě, i tam kde bude VŘ....

Jinak s novou politikou ČD souvisí i další zpráva: konec humanizací. Bude se čekat na VŘ, kde budou nové, nebo zásadněji modernizované vlaky, takže dalších 5 až 10 let nesmrtelná koženka... (ty humanizace jsou totiž hrozně drahé, takže by se na ty roky nevyplatily...aneb cestující, zákazník....to je kdo? Kde jsou sakra dotace??)
27.04.2012 (9:32)  
Možná uvažuju špatně, tak mne prosím opravte, ale neznamená to, že Praha - Hamburk bude jezdit RJ a ne ČD, že stejně dojde k přesunu vlaků ČD, které trasu momentálně jezdí, na vnitro? Tedy k obdobnému stavu, jako kdyby ČD koupili railjety a nasadili je místo stávajících?
Registrierter Benutzer Kakov 
27.04.2012 (9:31)  
tak je fakt, že Jančura začínal dopravu busy pro lufthansu pod zančkou orbix :-))))
27.04.2012 (9:30)  
Neaerthon
Esli to nebude tím, že Jančura v těch 4-5 vagónech odveze více kaštanů, nežli ČD ve svém slavném sedmivozovém pinďovi :-)

Tomáš Vrabec
Já bych to tak černě neviděl. Hádám že během 2-3 let získají ČD spoustu volných Xmz z IC/EC Praha-Ostrava a Praha-Brno, které bude postupně rušit kvůli žlutému i černému vyzobovi :-)
27.04.2012 (9:24)  
Sim

mohu odpovědět? ... na Neaerthon

Když bych viděl, že mi do Ostravy jezdí pan Jančura se žlutými vlaky, které jsou odvozené z rakouských jedniček, tak bych pendolino nasadil na jiné destinace ... kde bych rejžoval ...

jen můj názor

Prostě je to špatný obchodní tah Českých drah ... naschvál.
  1 ... 22 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko