..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel janick 
27.04.2012 (8:28)  
Petryk: Souhlasím, a kdo se trošku pohybuje nejen v dopravě ale i v obchodu, ví, že dnes je to především boj o nové trhy. DB jednoznačně ví, že přes České dráhy se na nový trh nedostane, kdežto RJ je pro ně brána otevřená dokořán... V každé oblasti ekonomické činnosti to funguje stejně - navázat rovnocennou spolupráci, následně získat vyšší podíl na rozhodování a končí to úplným pohlcením... A vůbec tady nejde o otázku, kterou položil Martin Grill "proč by to Jančura proboha dělal?", je třeba si položit otázku, zda bude následně moci dělat něco proti tomu, až tu spolupráci navážou...
registrovaný uživatel Petryk 
27.04.2012 (8:21)  
2Martin Grill: To není o tezích z K-Reportu, to je o tom, že DB se snižuje doma podíl (de facto něco obdobného nastane po liberalizaci v Čechách pro ČD), takže hledají nové trhy. A proč by skrze tahle jednání nevstoupili do RJ, se kterým založí společný podnik a můžou se účastnit tendrů na dopravu v ČR v lepší startovací pozici...
registrovaný uživatel SergeS 
27.04.2012 (8:13)  
Neaerthon:

A) Ještě nemá všechny vozy dovezené z A uvedené do odpovídajícího stavu
B) Asi taky důvod, proč nespěchá se zavedením všech vozu co má do provozu, bude, že chce mít ty vlaky zaplněné (Takže raději 4 plné vozy, než 6 vozů zaplněných na 2/3, kde musí platit víc na stevardkách a dopravní cestě )
registrovaný uživatel zlobr 
27.04.2012 (7:58)  
Nevíte někdo, kolik Xmz tímhle ČD "ušetří"?
27.04.2012 (7:54)  
Jedná se jen o spoje končící/startující v Praze, nebo i o tranzitní vlaky? Pokud i o tranzitní, znamená to, že by žádné EC už nejelo skrz Prahu?
Připadá mi to jako snaha DB roztrhnout tradiční vozební rameno a přímé vlaky do Vídně pak vozit přes Norimberk, Regensburg a Linz.

Farkač Karel: Důležitá je rychlost, pohodlí a v neposlední řadě cena jízdenky.
Ta cena jízdenky může být problém. Spousta lidí dnes jezdí do práce denně třeba 100 km, takže třeba z UL do Prahy. V současnosti je roční jízdenka na VŠECHNY vlaky vyjde na 23.000 (cca 50,- Kč za jednu cestu). Pokud Regiojet ta EC opravdu převezme, budou mít tito cestující dvě možnosti:
1) kupovat si jízdenky jednotlivě podle toho, s kým zrovna pojedou (a to se dost prodraží)
2) spokojit se jen s rychlíky ČD
registrovaný uživatel Neaerthon  mail  
27.04.2012 (7:49)  
Dobrý den, zde píšete o "kvalitách" RJ, tak mi vysvětlete proč RJ jezdí jen se třemi občas čtyřmi a výjmečně (už jsem dlouho neviděl) pěti vozy, když je tak kvalitní.
Za další mašiny 30 let, vozy 20 let starý, a navíc jen na 140km/h (mašiny), a když pan Jančura ani neví že u Brna je střídavý né stejnosměrný proud tak na dráze nemá co dělat. Takže žádná sláva.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
27.04.2012 (7:40)  
Přestaňte tolik žrát K-Report a nebudou vás napadat nesmyslné teze o koupi RegioJetu DB. Proč by to Jančura dělal? Všichni nadáváte na jeho obrovské ego, ale nikomu nedojde, že právě proto by nic neprodal? On chce provozovat vlaky, své jméno chce mít na smlouvách a on o tom chce mluvit v televizi. Tak proč by to, proboha, prodával DB?

happy: Co máš proti pronájmu Vectronů? Byla by to ta nejlepší vizitka - být v Evropě první, kdo bude jezdit s nejmodernější mašinou.

Opusťte konečně "zpátečnickou" myšlenku vlastnictví vozidel dopravcem, která přináší pouze náklady, nic víc. Pronájem je to, co pomůže finální liberalizaci trhu, který bude KONEČNĚ orientován na zákazníka, a ne na vývar pro management, jenž je jinak naprosto neschopný ty peníze vydělat jinak.
27.04.2012 (7:27)  
Tak tenhle článek mě perfektně zvednul ze židle!

Co na to mám říct? Koupili se Pendolína, do Berlína, ale nejezdí tam - nikdo nevysvětlil proč. Teď zase chtějí koupit další vlaky, ale zase z toho sejde.

Už se těším ,až se tu objeví článek o novém výběru ČD na nové vlaky- beru to už jako vtip - a spíš než rozesměje, mě to naštve. Protože se to pak dementuje.. V ČD neví co chtějí.

Management ČD stojí za houby a měl by se celý vyměnit. Neschopných lidí je tam plný barák. Pendolíno nám zatím zahnívá na rameni Ostrava.. Ještě, že nám občas zajede do Františkových lázní..

RJ je jediný, kdo tuto linku důstojně zastoupí. Hurá!!
Nebude to ostuda, až na Berlínské Haubt Bf. dorazí Yky od ČD. Němci možná začnou jezdit do Drážďan právě RJ než DB.. až uvididí cenovou politiku..

snad to žlutým výjde. Hodně zdaru!
27.04.2012 (7:12)  
Takze bude u nas jezdit DB a jen potrebuje od RJ levnej personal a licenci? Nebo se pletu? Pak by se to zdalo jako rozumny krok ze strany DB.
27.04.2012 (7:09)  
vidím to stejně jako "Busman" postupně se sem DB přes RJ dostanou a ve finále ho koupí
  1 ... 23 24 25 26 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko