Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
A) Ještě nemá všechny vozy dovezené z A uvedené do odpovídajícího stavu
B) Asi taky důvod, proč nespěchá se zavedením všech vozu co má do provozu, bude, že chce mít ty vlaky zaplněné (Takže raději 4 plné vozy, než 6 vozů zaplněných na 2/3, kde musí platit víc na stevardkách a dopravní cestě )
Připadá mi to jako snaha DB roztrhnout tradiční vozební rameno a přímé vlaky do Vídně pak vozit přes Norimberk, Regensburg a Linz.
Farkač Karel: Důležitá je rychlost, pohodlí a v neposlední řadě cena jízdenky.
Ta cena jízdenky může být problém. Spousta lidí dnes jezdí do práce denně třeba 100 km, takže třeba z UL do Prahy. V současnosti je roční jízdenka na VŠECHNY vlaky vyjde na 23.000 (cca 50,- Kč za jednu cestu). Pokud Regiojet ta EC opravdu převezme, budou mít tito cestující dvě možnosti:
1) kupovat si jízdenky jednotlivě podle toho, s kým zrovna pojedou (a to se dost prodraží)
2) spokojit se jen s rychlíky ČD
Za další mašiny 30 let, vozy 20 let starý, a navíc jen na 140km/h (mašiny), a když pan Jančura ani neví že u Brna je střídavý né stejnosměrný proud tak na dráze nemá co dělat. Takže žádná sláva.
happy: Co máš proti pronájmu Vectronů? Byla by to ta nejlepší vizitka - být v Evropě první, kdo bude jezdit s nejmodernější mašinou.
Opusťte konečně "zpátečnickou" myšlenku vlastnictví vozidel dopravcem, která přináší pouze náklady, nic víc. Pronájem je to, co pomůže finální liberalizaci trhu, který bude KONEČNĚ orientován na zákazníka, a ne na vývar pro management, jenž je jinak naprosto neschopný ty peníze vydělat jinak.
Co na to mám říct? Koupili se Pendolína, do Berlína, ale nejezdí tam - nikdo nevysvětlil proč. Teď zase chtějí koupit další vlaky, ale zase z toho sejde.
Už se těším ,až se tu objeví článek o novém výběru ČD na nové vlaky- beru to už jako vtip - a spíš než rozesměje, mě to naštve. Protože se to pak dementuje.. V ČD neví co chtějí.
Management ČD stojí za houby a měl by se celý vyměnit. Neschopných lidí je tam plný barák. Pendolíno nám zatím zahnívá na rameni Ostrava.. Ještě, že nám občas zajede do Františkových lázní..
RJ je jediný, kdo tuto linku důstojně zastoupí. Hurá!!
Nebude to ostuda, až na Berlínské Haubt Bf. dorazí Yky od ČD. Němci možná začnou jezdit do Drážďan právě RJ než DB.. až uvididí cenovou politiku..
snad to žlutým výjde. Hodně zdaru!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










