Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
stojí za mnou ten ... co má hezčí vlaky než VY
Myslím, že to Jančura na sebe prozradil dokonce sám, když před časem neudržel své ego na uzdě a posílal Žaludovi ty výhružné SMSky "nevíte, kdo za mnou stojí" ...
už jsem to tu psal 3* ...
RE Dresden - Chemnitz:
Průměrná mezizastávková vzdálenost 25 (10) km
RE Dresden - Lipsko:
Průměrná mezizastávková vzdálenost 7 km
Prostě podle toho, jak chce mít Fernverkehr plnou soupravu, podle toho jede nejrychlejší segment regionálky.
pokud jsou uvedené ceny OK, pak nechápu,přoč vycouvali z těchRailjetů - měli je vysoutěžený, za rok by byly na kolejích, takhle zase budou muset čekat, co narýsujou pánové ze škodivky.
ad RJ x DB? DB přece musí být obeznámena s tím, jak ro RJ na železnici nejde, jak neustále slevují ze svých slibů a pokud jí toto nevadí, pak za tím musí něco být...
a tak může být v plusu?
Já mám pocit, že sám Jančura sdělil,. že zisky z Busu jdou do Vlaku a myslím že to co řekl je pravdivé.
Dobrej fór :-D Já mám taky předplatnou na IDS SID a pak taky na PID. A vůbec mi to nevadí. Vím, co za svoje peníze nakupuji. Pokud Vám vaše IN100 přijde po změně drahá, příště ji nekupujte.
Kde je to parazitování? Bere vám snad cestující RJ peníze, aby za ně koupil lístek? Je to spíš opačně! Ale snad se to bude dál srovnávat :-)
V oblasti , kde se pracovně pohybyji (nákladní doprava-hlavně silniční+logistika) není moc obvyklé ,aby obrovská firma vedla jednání očemkoliv s nějakou malou firmičkou. Proto mám dvě hypotézy , proč k nějaké dílčí dohodě mezi DB a Jančurou došlo:
-DB již pokládá RJ jako součást své skupiny
-RJ má pro DB zajišťovat to , co RJ umí lépe než DB .tj.servis na palubě , marketing atd.
Jak to opravdu bude ukáže brzká budoucnost. Dle mého názoru žádná třetí varianta nehrozí (kapitálový vstup RJ atd.)
ad. RJ-SA-Jančura
Je dobře , že zde firmy pana Jančury jsou. Díky nim se v české dopravě "pohly ledy". Nicméně samotný pan Jančura pro mne moc čitelný není. Často jsem si kladl otázku , proč vlastně podniká. Dle mého názoru provozování autobusových linek z hlediska nějakého zajímavého zisku není nic moc. Před lety jsem si udělal sám pro sebe analýzu-odhad nákladů a výnosů. Použil jsem náklady mých kamionů(nákladové položky busu a kamionu jsou podobné) , pro odpisy jsem si zjistil ceny podobných busů a jako bod zlomu mezi ztrátou a výdělkem mi tehdy vyšlo cca 35 cestujících/bus. Takže provozovatelné to bylo...ale hrana zatraceně blízko.
Před cca měsícem vyšel na idnes.cz článek , kde se srovnával počet cestujících v pendlinech a RJ. Tehdy z toho vyšlo, že v průměrném pendolinu ten týden cestovalo nějakých 105 lidí , ve vlacích RJ 115 lidí.
Nevím..jestli ještě pan Šimral sleduje tuto diskusi. Pokud ano , pak bych se jej rád zeptal , zda průměrný vlak pendlující mezi Prahou a Ostravou ve složení mašina+3 vagóny a přepravující 115 cestujících může být po finančí stránce v plusu. Vím , že kdysi i on chtěl tuto trasu provozovat.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










