Zürich/Brno — Nejen LEO Express nasadí do provozu kolejovou techniku švýcarské provenience. Soukromý dopravce RegioJet podnikatele Radima Jančury v dubnu tohoto roku podepsal se Švýcarskými spolkovými drahami (SBB) smlouvu na odkoupení 12 oddílových vozů první třídy řady Am v původním provedení. Vagony, které si donedávna pronajímaly německé DB pro soupravy vlaků EuroCity, v květnu RegioJet převeze do České republiky. V plánu má zásadní modernizaci a nasazení na své vlaky mezi Prahou, Ostravou a Žilinou v průběhu druhé poloviny tohoto roku.
Zdroj: SBB, RegioJet
Josef Petrák
| 1.5.2012 (19:24)
| 1.5.2012 (19:24)Související zprávy

03.05.2012 (12:36)
M: To není nekoupíme vozy a koupíme vozy. To je nekoupíme netrakční jednotky a koupíme vozy. Mít u nás kompletně tlakotěsnou soupravu na 230 a jezdit s ní 160 je stejná kravina, jako honit klopidlo po rovných tratích (což se u nás ale děje). Je přínosnější mít stejný počet samostatných tlakotěsných vozů pro Vmax 200. Je nesmysl aby kvůli odstávce jednoho vozů stálo dalších sedm v kopřivách. Klasické vozy se dají libovolně řadit a jsou velmi variabilní. A v případě nutnosti vratných souprav určitě není pro Zímense nebo kohokoliv problém vyrobit samostatný řidičák Vmax 200 (nový, žádný pojeb na starém blbém spodku)
03.05.2012 (12:18)
M: Ještě k těm rakouským ojetinám, to je úhel pohledu... Kromě těch oddílů po 4 mi nenabízejí nic navíc než ostatní vozy této kategorie.
03.05.2012 (12:15)
M: Tak ještě jednou. Brno-Budějovice skutečně jezdit nemohou, zkus na to přijít proč.
A ještě jednou, je to 15 souprav, které by byly atypické, tudíž NEVHODNÉ. Z těch 15 (8+7) souprav musíš mít minimálně 4 na zálohu. Což znamená, že ti bude 30 vozů někde trčet. To se dá ospravedlnit tím, že je pošleš do Německa a dostaneš za ně dobře zaplaceno, ale ne do Chebu. Zkrátka pro nás v tomto objemu je to pro vnitrostátní přepravu nepraktické, pozor ne zbytečné, ale nepraktické, je daleko výhodnější nakoupit jednotlivé vozy.
Jugy: Já jen, že kauza Pendolino je podobná jako teď s RJ, DB neměly zájem o to, nám platit za pronájem souprav. To jsme myslel jen na vysvětlenou.
A ještě jednou, je to 15 souprav, které by byly atypické, tudíž NEVHODNÉ. Z těch 15 (8+7) souprav musíš mít minimálně 4 na zálohu. Což znamená, že ti bude 30 vozů někde trčet. To se dá ospravedlnit tím, že je pošleš do Německa a dostaneš za ně dobře zaplaceno, ale ne do Chebu. Zkrátka pro nás v tomto objemu je to pro vnitrostátní přepravu nepraktické, pozor ne zbytečné, ale nepraktické, je daleko výhodnější nakoupit jednotlivé vozy.
Jugy: Já jen, že kauza Pendolino je podobná jako teď s RJ, DB neměly zájem o to, nám platit za pronájem souprav. To jsme myslel jen na vysvětlenou.
03.05.2012 (12:04)
Tomáš Kraus: jen blázen by kupoval vlaky na výkony, co ještě nemá přiklepnuty. Když byly Railjety odmítnuty na linku do Hamburku, kde berete tu jistotu, že budou akceptovány na "Větruše a Krušnohory"? Opakuju: nejdřív mám kšeft a pak na něj pořídím adekvátní vozidlo - ne naopak.
03.05.2012 (12:01)
Mimochodem, to o rakouskych ojetinach je docela dost ubohost a tisickrat opakovana hloupost se timto neposveti. Ty ojetiny jsou pravdepodobne to nejlepsi, co u nas jezdi. Mozna spolecne s necim dalsim, ale jaky "novy" vagon druhe tridy je lepsi nez to, s cim jezdi regiojet?
Je tutove mhomem lepsi, nez prvni nebo druha trida MAV, ktera do Nemecka jezdi. Rozdil mezi nimi je pomerne obrovsky.
Je tutove mhomem lepsi, nez prvni nebo druha trida MAV, ktera do Nemecka jezdi. Rozdil mezi nimi je pomerne obrovsky.
03.05.2012 (12:01)
infected.bass: K těm pendolinum, asi toliko. Klidně ten kšeft mohl dopadnout tak, že peníze by byly v pr... a vlaky žádné, když se totiž nechalo rozkrást ČKD, tak ten kšeft už jel...
A jak to souvisí se mnou?
A jak to souvisí se mnou?
03.05.2012 (12:00)
stoupa, kobros: Úpravy ICE pro provoz do Francie byly docela rozsáhlé a zahrnovaly například změnu řízení vířivé brzdy, autodetekci stahovaček, úpravy spodku vozidla pro zamezení odlétávání štěrku (Francouzi používají pražce "bibloc" - rozdělené), změnu ovládání dveří pro vyhovění francouzským předpisům ohledně evakuace, a samozřejmě dosazení francouzských zabezpečovačů. Čtyřsystémovost už byla v "základu". Každopádně to vyšlo na cca 8 mil.EUR na jednu soupravu, což jsou náklady, které se v životě nevrátí ani při denním vyprodání 100% sedadel do Paříže. Pokud jde o ČR, nevím přesně co všechno by se muselo modifikovat, mám dojem že ICE dokonce mírně překračuje UIC průjezdní profil, což se někomu hezky hodilo do krámu při nabízení Pendolin.
Jugy: A to se mělo všech těch 16 souprav (nebo kolik jich bylo) točit mezi Prahou a Hamburkem? To snad ne. Na které vysoutěžné tratě měly jít ty ostatní? Až bude konečně vypsáno to výběrko na ty Větruše a Krušnohory, s čím se tam ČD můžou přihlásit?
Jugy: A to se mělo všech těch 16 souprav (nebo kolik jich bylo) točit mezi Prahou a Hamburkem? To snad ne. Na které vysoutěžné tratě měly jít ty ostatní? Až bude konečně vypsáno to výběrko na ty Větruše a Krušnohory, s čím se tam ČD můžou přihlásit?
03.05.2012 (11:57)
Jak nebylo je kam nasadit? To byl vydan nejaky zakaz nasadit je treba na linku Brno-Budejovice?
Opakuju, ze CD oznamilo, ze nebude railjety kupovat, protoze musi kupovat nove vagony pro vnitro. A ze jich musi koupit hodne. Railjety jsou ale prece taky nove vagony, ne?
Kdyby rekli, ze nemaji penize, OK, chapu to. Ale nechapu, ze reknou, ze nemuzou koupit nove vagony, protoze musi koupit nove vagony!
Opakuju, ze CD oznamilo, ze nebude railjety kupovat, protoze musi kupovat nove vagony pro vnitro. A ze jich musi koupit hodne. Railjety jsou ale prece taky nove vagony, ne?
Kdyby rekli, ze nemaji penize, OK, chapu to. Ale nechapu, ze reknou, ze nemuzou koupit nove vagony, protoze musi koupit nove vagony!
03.05.2012 (11:48)
M: RailJety by nebylo kam nasadit, DB je odmítly ne proto, že by jim nebyly dost hoch, ale proto, že by je stál hodně peněz provoz na na jejich území. Z toho vychází to, že jednání s Jančurou je jen šikovný tah, jak sem dostat svoje soupravy a tudíž vydělávat tak, že nebudu muset platit cizí správě. Nikdo si nemůže myslet, že by DB byly okouzelny z Rakouských ojetin a provozu linky Praha-Ostrava, je to jen tah jak sem dostat svoje soupravy a najít někoho kdo má licenci.
Jinak Railjety se daly akceptovat na tratě do Německa, ale na vnitrostátní ne, je to souprava, tudíž v případě závady se musí vyřadit celá souprava, což není moc šikovné, tato jednotka vznikla pro ÖBB, protože uzavřely pochybný kšeft na "stovky" taurusů, tudíž co teď s nimi. Pro naše podmínky je absolutně nevhodný, jinými slovy by se u nás objevilo 15 atypických souprav, což je bohužel nepraktické.
Tudíž pokud ČD půjdou koupit něco nového, tak například vozy Siemensu a nebo z Vrútek, ale tam menší serie nevadí je kompatibilní s čímkoliv jiným.
Navíc se mi nezdá, že by podmínka výběrových řízení byly nové vozy. Nějak si neumím představit, kde by se najednou vzalo tolik dopravců, kteří budou ochotni nakoupit na jedno rameno dejme tomu 10 jednotek, nebo 10 mašin+40vozů, to se zdá jako utopie. Budou jistě podmínky přísnější, ale rekonstrukce budou postačovat.
Jugy: K těm pendolinum, asi toliko. Klidně ten kšeft mohl dopadnout tak, že peníze by byly v pr... a vlaky žádné, když se totiž nechalo rozkrást ČKD, tak ten kšeft už jel... Vím, že pendolino není ideální vlak, na druhou stranu, také nemuselo být vůbec nic.
Jinak Railjety se daly akceptovat na tratě do Německa, ale na vnitrostátní ne, je to souprava, tudíž v případě závady se musí vyřadit celá souprava, což není moc šikovné, tato jednotka vznikla pro ÖBB, protože uzavřely pochybný kšeft na "stovky" taurusů, tudíž co teď s nimi. Pro naše podmínky je absolutně nevhodný, jinými slovy by se u nás objevilo 15 atypických souprav, což je bohužel nepraktické.
Tudíž pokud ČD půjdou koupit něco nového, tak například vozy Siemensu a nebo z Vrútek, ale tam menší serie nevadí je kompatibilní s čímkoliv jiným.
Navíc se mi nezdá, že by podmínka výběrových řízení byly nové vozy. Nějak si neumím představit, kde by se najednou vzalo tolik dopravců, kteří budou ochotni nakoupit na jedno rameno dejme tomu 10 jednotek, nebo 10 mašin+40vozů, to se zdá jako utopie. Budou jistě podmínky přísnější, ale rekonstrukce budou postačovat.
Jugy: K těm pendolinum, asi toliko. Klidně ten kšeft mohl dopadnout tak, že peníze by byly v pr... a vlaky žádné, když se totiž nechalo rozkrást ČKD, tak ten kšeft už jel... Vím, že pendolino není ideální vlak, na druhou stranu, také nemuselo být vůbec nic.
03.05.2012 (11:44)
Mno, zajimave je sledovat "nazory fuhreru" v prubehu casu;
vloni touhle dobou:
- pan velkomodry: Railjety jsou extra vyhodne, chceme je!
- pan velkozluty: Railjety tak vyhodne nejsou, my bychom si je nemohli dovolit.
dnes:
- pan velkomodry: Railjety vyhodne nejsou, nemuzeme si je dovolit.
... takze k dokonceni komedie uz chybi jen:
- pan velkozluty: Railjety nejsou zas tak nevyhodne, koupime je pro linku do Hamburku.
vloni touhle dobou:
- pan velkomodry: Railjety jsou extra vyhodne, chceme je!
- pan velkozluty: Railjety tak vyhodne nejsou, my bychom si je nemohli dovolit.
dnes:
- pan velkomodry: Railjety vyhodne nejsou, nemuzeme si je dovolit.
... takze k dokonceni komedie uz chybi jen:
- pan velkozluty: Railjety nejsou zas tak nevyhodne, koupime je pro linku do Hamburku.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










