..: Railjety pro ČD - stále není konec :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhyPraha — Anabáze kolem nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort, o nichž se hojně diskutuje mezi odbornou i laickou veřejností již přes dva roky, stále není u konce. Nedávno se sice objevila informace, že České dráhy odstupují od nákupu všech patnácti souprav Viaggio Comfort, kde 8 osmivozových bylo určeno pro provoz z Prahy do Hamburku a 7 sedmivozových pak z Prahy směrem na Vídeň; včera však vše upřesnil v pořadu Impulsy Václava Moravce samotný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Petr Žaluda, foto: ČDDůvodem k odstoupení měla být jednak potřeba Českých drah získat potřebné finanční prostředky pro nákup nových vozidel pro připravované tendry Ministerstva dopravy na vnitrostátní dálkovou dopravu, druhým důvodem mělo být odmítnutí nasazení těchto jednotek německými dráhami pro linku do Hamburku. Petr Žaluda vysvětluje: „Německé dráhy se rozhodly pro jinou, já bych řekl, lowcostovou variantu, to znamená, nechtěly tyto kvalitní vlaky, rozhodly se pro lowcostovou variantu a my toto rozhodnutí akceptujeme, i když si myslím, že ten potenciál na té trati byl obrovský.“ Na dotaz Václava Moravce, jestli nebude hlavním důvodem i snaha německých DB o proniknutí na český trh, Petr Žaluda dodává: „V odborné veřejnosti se samozřejmě říká, že to může být asi role trojského koně, kterou německé dráhy už použily v jiných zemích. To znamená, začnou spolupracovat s menším lokálním dopravcem a tak se prostřednictvím spolupráce na ten trh dostanou. Ale říkám, mohou to být spekulace. Uvidíme, co přinese budoucnost.“

Vzhledem k plánovanému rozlomení vozebního ramena Berlín – Praha – Vídeň v Praze se pak logicky naskytla otázka, jestli by nestačilo pořídit soupravy Viaggio Comfort jen pro jižní trasu. Jak Petr Žaluda potvrdil, po rozhodnutí DB se Českým drahám ozvali zástupci ÖBB, že mají velký zájem na tom, aby byly tyto soupravy na této větvi provozovány. V současnosti se tak projednává možnost pořízení pěti souprav, které by jezdily spolu s 5 soupravami ÖBB v dvouhodinovém taktu na trase Praha – Vídeň (– Graz). Na dalším postupu se mají zástupci ČD, ÖBB a Siemensu dohodnout do konce června. České dráhy by se koupí těchto souprav navíc vypořádaly s nárůstem cestujících mezi Prahou a Brnem, který bude ještě umocněn rekonstrukcí dálnice D1, a zároveň se lépe připravily na nástup konkurence, která se chystá i na tuto trasu.

Zdroj: Rádio Impuls


JiříK. | 22.5.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
22.05.2012 (21:06)  
Zippich: Opravdu si myslíte, že záleží jen na panu Žaludovi? To přeci nebyl on, kdo chtěl rozdělit tuto větev, ale DB. Ale o tom již bylo napsáno mnoho. Němci mají ICE, ale mají taky takové tratě, aby se ta rychlost dala využít. Opravdu si dokážete představit ICE, který by u nás jel ,,pouhých " 160 km/h? Jinak si moc nedokážu představit DB u nás, poněvadž jejich tarify jízdného jsou ,,lehce" vyšší než ty naše. Stále všichni jen kritizujou, ale nedívají se na pozitivní změny.
22.05.2012 (21:04)  
infected.bass : vždyť se neví v jakém intervalu budou spoje z Prahy do Grazu?

Zippich: To si dovedu představit, každopádně itak nevidím potřebu mít spoj Wien-Hamburg bez přestupu
22.05.2012 (21:02)  
infected.bass:

Spíš je zamýšleno 5 Railjet CD + 5 railjet OBB čím se navzájemm vyrovnají a zvládnou 2-h takt.
22.05.2012 (20:41)  
5 jim jich nemůže stačit, co to je za nesmysl, kdysi jsem to propočítával a i kdyby se časy obratů stáhly na minimun, tak relace Praha-Graz minimálně na 7 jednotek, ale spíš 8.
22.05.2012 (20:27)  
@Ťululu, tady nejde o to, aby tety z Hamburku mohli jezdit s rybami na trhy do Vídně, ale zajistit moderní a spolehlivý provoz na hlavní koridorové trati. A toho pan Žaluda a spol, zdá se, není schopen. Mimochodem já sám občas jezdím z Berlína do Bratislavy a často se prostě neubráním docela upřímné myšlence, jak by to bez těch národních tahanic bylo plynulejší. Představ si třeba stejnou jednotku ICE, jako jezdí do Mnichova, že by jezdila i do Brna. Jen si to na chvíli představ...
registrovaný uživatel vrbam 
22.05.2012 (20:13)  
Kdy konečně pochopí, že když koupí ty nejlepší vozy, tak tím omladí skoro celý vozový park dálkových vlaků. Konečně bychom se zbavili těch šrotovních vozů starých desítky let!! Ke spokojenosti všech.
22.05.2012 (20:08)  
Zippich : Skoro nikdo vlakem na trase Wien - Hamburg nejezdí a jak by se spoje měli rušit, najednou se najde tisíce lidí, co tím spojem jezdí každý den.
22.05.2012 (19:51)  
To je komedie. Možná by bylo účelnější palác u Vltavy vyčistit a nechat tady jezdit DB. Kontinuita ramene Hamburk-Vídeň by byla zajištěna a na barvě vozů zas tolik nezáleží...
22.05.2012 (19:46)  
že by že by???
každopádně p.žaluda de facto potvrdil to,co se diskutovalo ohledně vstupu na český trh / je to logické, mají to k nám blízko/. ostatně, zkuste napsat do prohlížeče bahn.cz či deutschebahn.cz

pobavil mne výraz lowcostové řešení - když vidím,co nastupuje do RJ na Hlaváku, tak je vidět, že celý Jančurův vlakobazar je jeden velkej lowcost pro studentíky .Takže pendolino spíš bude bojovat s LE než s těmahle růžovejma repasema.
22.05.2012 (19:30)  
Mě by jenom zajímalo, jestli skutečně zaniknout ty historické legendy nebo ne.
Dyť Vindobona, Jesenius a spol. jsou vlaky výhradně OBB/MAV.
Jaký na ně bude mít vliv příchod RJ? Němec chce místo ČD RJ, ale Vindobonu či Jesenia končit v Praze, případně měnit soupravu za žlutou?
To si zase myslím, že Němec bude rozumný ;)
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko