..: Railjety pro ČD - stále není konec :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhyPraha — Anabáze kolem nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort, o nichž se hojně diskutuje mezi odbornou i laickou veřejností již přes dva roky, stále není u konce. Nedávno se sice objevila informace, že České dráhy odstupují od nákupu všech patnácti souprav Viaggio Comfort, kde 8 osmivozových bylo určeno pro provoz z Prahy do Hamburku a 7 sedmivozových pak z Prahy směrem na Vídeň; včera však vše upřesnil v pořadu Impulsy Václava Moravce samotný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Petr Žaluda, foto: ČDDůvodem k odstoupení měla být jednak potřeba Českých drah získat potřebné finanční prostředky pro nákup nových vozidel pro připravované tendry Ministerstva dopravy na vnitrostátní dálkovou dopravu, druhým důvodem mělo být odmítnutí nasazení těchto jednotek německými dráhami pro linku do Hamburku. Petr Žaluda vysvětluje: „Německé dráhy se rozhodly pro jinou, já bych řekl, lowcostovou variantu, to znamená, nechtěly tyto kvalitní vlaky, rozhodly se pro lowcostovou variantu a my toto rozhodnutí akceptujeme, i když si myslím, že ten potenciál na té trati byl obrovský.“ Na dotaz Václava Moravce, jestli nebude hlavním důvodem i snaha německých DB o proniknutí na český trh, Petr Žaluda dodává: „V odborné veřejnosti se samozřejmě říká, že to může být asi role trojského koně, kterou německé dráhy už použily v jiných zemích. To znamená, začnou spolupracovat s menším lokálním dopravcem a tak se prostřednictvím spolupráce na ten trh dostanou. Ale říkám, mohou to být spekulace. Uvidíme, co přinese budoucnost.“

Vzhledem k plánovanému rozlomení vozebního ramena Berlín – Praha – Vídeň v Praze se pak logicky naskytla otázka, jestli by nestačilo pořídit soupravy Viaggio Comfort jen pro jižní trasu. Jak Petr Žaluda potvrdil, po rozhodnutí DB se Českým drahám ozvali zástupci ÖBB, že mají velký zájem na tom, aby byly tyto soupravy na této větvi provozovány. V současnosti se tak projednává možnost pořízení pěti souprav, které by jezdily spolu s 5 soupravami ÖBB v dvouhodinovém taktu na trase Praha – Vídeň (– Graz). Na dalším postupu se mají zástupci ČD, ÖBB a Siemensu dohodnout do konce června. České dráhy by se koupí těchto souprav navíc vypořádaly s nárůstem cestujících mezi Prahou a Brnem, který bude ještě umocněn rekonstrukcí dálnice D1, a zároveň se lépe připravily na nástup konkurence, která se chystá i na tuto trasu.

Zdroj: Rádio Impuls


JiříK. | 22.5.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Libcha 
22.05.2012 (22:41)  
naroznej: já bych viděl problém v tom, že když si národní dopravci polezou takhle do zelí, tak ustanou jakékoli spolupráce, smlouvy .. a to by teprv mohlo začít být zle ... pro všechny.

Osobně bych měl u pořízení Rjetů radost ze dvou věcí: mohl bych se za rozumný peníz tou slávou šotosvézt, a nejspíš by se všechny kategorie vozů posunuly, takže bychom se na linkách typu R do Budějc dočkali aspoň nějakých těch Bee272...

Nějak moc nevidím rozdíly ve využitelnosti u Rjetů a pendolín, takže nadšené hledání optimálního využití bych odkázal do archivů příslušných 680-diskuzí. Jedině snad to, že OeBB se z nějakého důvodu zdají cool.
22.05.2012 (22:32)  
naroznej - A tím chcete říct, že dobrá vozidla budeme nasazovat jen do Německa a Rakouska a na vnitrostátních linkách necháme béčka? Mě to tak alespoň připadá.
22.05.2012 (22:21)  
Zkusil bych něco poslat i na Slovensko a dál. A možná i trasa xxx - Ostrava - Bohumín - Polsko

Mám jiný nápad. Připnout na to brejlovce a nasadit to na linku Praha-Tanvald :-)
Ne , teď už vážně. Taková to vozidla musí jezdit buď do Německa , nebo do Rakouska...aby to finančně alespoň trochu vycházelo.
22.05.2012 (22:16)  
infected.bass: Pokud se podělí ČD a ÖBB o trasu Praha - Víděň s tím, že každý by poslal 5 RailJetů, tak by se lišily nejspíš jen barvou laku (možná sedadel), tak by to taková tragédie nebyla (celkem 10 RJ) ... Díky tomu ušetří na tendry v dálkové vnitrostátní dopravě (i když kdo ví, co z toho vyjde - snad ne DálkoNova)
22.05.2012 (22:14)  
Já tomu všemu pořád nějak nerozumím. Když vyjdu z toho , že drážní legislativa ohledně přístupu na dopravní cestu musí být v Německu podobná české legislativě ... tak mi z toho vychází , že ČD k provozování railjetů do Hamburku DB nepotřebují. Dle mého názoru by to mohly dělat přímo , případně si najít jednoho z x partnerů , kteří v Německu mají licenci k provozování drážní dopravy . Pokud je zcela běžné , že český nákladní dopravce vozí své vlaky po německém území , pak nevím proč by mělo být o něčem jiném pokud by český dopravce provozoval osobní vlaky na německém území. Není to tak ?
22.05.2012 (22:01)  
pavel pavek: No to asi ano, ale to by musely bejt na vlas stejný jako RJ ÖBB, aby je bylo možno zaměňovat. Ale i tak... je to komedie, buď ať jich koupej věech 16 a můžou jen nacpat na 2 hodiny do grazu a 2 hodiny do Budapešti, ale jinak budeme mít zase 5 atypů, což je málo.

ťululu, ale ví:-D je jasně napsáno, že 2 hodiny
registrovaný uživatel Honza  mail  
22.05.2012 (21:42)  
Tomes43: tak tak 10 - 11 akorát i těch 7 Pendolín se mi zdá zatracené málo na to, aby to byl efektivní provoz.
22.05.2012 (21:38)  
Skvělá zpráva je že railjety budou, ale pět je málo.
5 je málo 16 je moc vyděl bych to na 9 - 11.

Zkusil bych něco poslat i na Slovensko a dál. A možná i trasa xxx - Ostrava - Bohumín - Polsko.

Jo a je mi líto Vindobony je asi nejstarší u nás.
registrovaný uživatel Honza  mail  
22.05.2012 (21:35)  
Tak jsme se radovali zbytečně že konečně budeme mít nějaké extra dálkové vlaky a ty současní ECčkové nahradí aspoň část Bautzenů. Ach jo! A po roztrhnutí EC v Praze už prakticky kromě Excela nebude nic, co jede přes Prahu přímo. Zase se vracíme o pořádný kus zpět. Kde jsou ty časy když jezdil Vsacan z Chebu do Žiliny přes Lovosice, kde světe div se stavěl a když se chtělo jet do Olomouce, nasedlo se v Lovosicích a vystoupilo v olomouci a nebyl k tomu potřeba žádný pražský hlavák, ale "obyčejné" Holešovice a Libeň. Stejně většina Pražáků a jezdících do Prahy už dávno přišla na to, že je výhodnější (a hlavně rychlejší) vystoupit v Holešovicích a dál si dojet metrem.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
22.05.2012 (21:25)  
Jakých 160 ? Na trati z Děčína do Prahy tak 80-120, místy i více. Maximálně ICE-T, kdyby někde nějaké přebývaly a uměly 3 napěťové soustavy...
  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko