Praha — Anabáze kolem nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort, o nichž se hojně diskutuje mezi odbornou i laickou veřejností již přes dva roky, stále není u konce. Nedávno se sice objevila informace, že České dráhy odstupují od nákupu všech patnácti souprav Viaggio Comfort, kde 8 osmivozových bylo určeno pro provoz z Prahy do Hamburku a 7 sedmivozových pak z Prahy směrem na Vídeň; včera však vše upřesnil v pořadu Impulsy Václava Moravce samotný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.
Důvodem k odstoupení měla být jednak potřeba Českých drah získat potřebné finanční prostředky pro nákup nových vozidel pro připravované tendry Ministerstva dopravy na vnitrostátní dálkovou dopravu, druhým důvodem mělo být odmítnutí nasazení těchto jednotek německými dráhami pro linku do Hamburku. Petr Žaluda vysvětluje: „Německé dráhy se rozhodly pro jinou, já bych řekl, lowcostovou variantu, to znamená, nechtěly tyto kvalitní vlaky, rozhodly se pro lowcostovou variantu a my toto rozhodnutí akceptujeme, i když si myslím, že ten potenciál na té trati byl obrovský.“ Na dotaz Václava Moravce, jestli nebude hlavním důvodem i snaha německých DB o proniknutí na český trh, Petr Žaluda dodává: „V odborné veřejnosti se samozřejmě říká, že to může být asi role trojského koně, kterou německé dráhy už použily v jiných zemích. To znamená, začnou spolupracovat s menším lokálním dopravcem a tak se prostřednictvím spolupráce na ten trh dostanou. Ale říkám, mohou to být spekulace. Uvidíme, co přinese budoucnost.“
Vzhledem k plánovanému rozlomení vozebního ramena Berlín – Praha – Vídeň v Praze se pak logicky naskytla otázka, jestli by nestačilo pořídit soupravy Viaggio Comfort jen pro jižní trasu. Jak Petr Žaluda potvrdil, po rozhodnutí DB se Českým drahám ozvali zástupci ÖBB, že mají velký zájem na tom, aby byly tyto soupravy na této větvi provozovány. V současnosti se tak projednává možnost pořízení pěti souprav, které by jezdily spolu s 5 soupravami ÖBB v dvouhodinovém taktu na trase Praha – Vídeň (– Graz). Na dalším postupu se mají zástupci ČD, ÖBB a Siemensu dohodnout do konce června. České dráhy by se koupí těchto souprav navíc vypořádaly s nárůstem cestujících mezi Prahou a Brnem, který bude ještě umocněn rekonstrukcí dálnice D1, a zároveň se lépe připravily na nástup konkurence, která se chystá i na tuto trasu.
Zdroj: Rádio Impuls

Uvážíme-li, že by právě spojení Prahy a Brna měla být priorita (sežerte mě, cokoliv), je to nešťastné. Do Ostravy si koupím Pendolino a je to. Ale tady…
Sim: zahuštění taktu Praha-Brno pomocí "D1 Expressů" je zaneseno ve změně JŘ od vyhlášení již dnes. Bylo by to logičtější než tahat vše až do Vídně, protože poptávka za Brnem klesá.
Natix > tak nejak
kaktus, cmelak > jako provokace dobry, ale tady uz to nabira nadech spis tragikomicna
Neni mi ale jasna jedna vec; resi se pravdepodobny zvyseny zajem cestujicich mezi Prahou a Brnem po dobu rekonstrukce D1 - to ma logiku. Ovsem nasazovat kvuli tomu "posilaky" Praha - Brno - Viden mi prijde trochu padle na hlavu, zvlast kdyz vime, ze pripadnym priprazenim dalsich vozu na usek Praha - Brno (coz mozne je) bychom prisli o vyhodu vratnosti souprav. Zavani to pocitem podobnym, jako byl pri zjisteni, ze z Siemensackych emzet bude vetsina pendlovat v cizine a vnitro cestujici si je bude mit moznost uzit velmi zridka. Tady podobne objedname soupravy vlaku, o kterych budem prohlasovat, ze jsou vyraznym zlepsenim urovne cestovani na nasich kolejich, pritom je budem posilat vyhradne na jedne mezinarodni lince do ciziny a na vnitro provozu (klidne te same linky, jen ukoncene pred hranicemi) se nic nezmeni.
Aspon ze si pan Zaluda dava pozor na to, co vypousti z ust ... asi mu zpetne dost zhorklo v puse pote, co pred lety vypustil hlasku „Žluté vlaky jsem nikdy neviděl a nikdy neuvidím“ (ted jeste aby k tomuto dosel i pan Jancura a sotousi by prisli o hlavni tema do hospody).
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











