..: Railjety pro ČD - stále není konec :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhyPraha — Anabáze kolem nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort, o nichž se hojně diskutuje mezi odbornou i laickou veřejností již přes dva roky, stále není u konce. Nedávno se sice objevila informace, že České dráhy odstupují od nákupu všech patnácti souprav Viaggio Comfort, kde 8 osmivozových bylo určeno pro provoz z Prahy do Hamburku a 7 sedmivozových pak z Prahy směrem na Vídeň; včera však vše upřesnil v pořadu Impulsy Václava Moravce samotný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.

Petr Žaluda, foto: ČDDůvodem k odstoupení měla být jednak potřeba Českých drah získat potřebné finanční prostředky pro nákup nových vozidel pro připravované tendry Ministerstva dopravy na vnitrostátní dálkovou dopravu, druhým důvodem mělo být odmítnutí nasazení těchto jednotek německými dráhami pro linku do Hamburku. Petr Žaluda vysvětluje: „Německé dráhy se rozhodly pro jinou, já bych řekl, lowcostovou variantu, to znamená, nechtěly tyto kvalitní vlaky, rozhodly se pro lowcostovou variantu a my toto rozhodnutí akceptujeme, i když si myslím, že ten potenciál na té trati byl obrovský.“ Na dotaz Václava Moravce, jestli nebude hlavním důvodem i snaha německých DB o proniknutí na český trh, Petr Žaluda dodává: „V odborné veřejnosti se samozřejmě říká, že to může být asi role trojského koně, kterou německé dráhy už použily v jiných zemích. To znamená, začnou spolupracovat s menším lokálním dopravcem a tak se prostřednictvím spolupráce na ten trh dostanou. Ale říkám, mohou to být spekulace. Uvidíme, co přinese budoucnost.“

Vzhledem k plánovanému rozlomení vozebního ramena Berlín – Praha – Vídeň v Praze se pak logicky naskytla otázka, jestli by nestačilo pořídit soupravy Viaggio Comfort jen pro jižní trasu. Jak Petr Žaluda potvrdil, po rozhodnutí DB se Českým drahám ozvali zástupci ÖBB, že mají velký zájem na tom, aby byly tyto soupravy na této větvi provozovány. V současnosti se tak projednává možnost pořízení pěti souprav, které by jezdily spolu s 5 soupravami ÖBB v dvouhodinovém taktu na trase Praha – Vídeň (– Graz). Na dalším postupu se mají zástupci ČD, ÖBB a Siemensu dohodnout do konce června. České dráhy by se koupí těchto souprav navíc vypořádaly s nárůstem cestujících mezi Prahou a Brnem, který bude ještě umocněn rekonstrukcí dálnice D1, a zároveň se lépe připravily na nástup konkurence, která se chystá i na tuto trasu.

Zdroj: Rádio Impuls


JiříK. | 22.5.2012 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer thingie  mail  
22.05.2012 (19:03)  
Tak či onak ovšem uvidíme pokračování nešťastné situace značné různorodosti (to je ještě eufemismus) řazení vlaků mezi Brnem a Prahou, kdy na každém vlaku jede něco jiného, a ani se to neřídí tím, zda jde toliko o vnitro IC, či vlak dále do Vídně nebo Blavy (Pešti). A to nejde o konkrétní vozy, ale i o různorodé služby, na některých vlacích prakticky není velkoprostor, na jiných zase prakticky nejsou oddíly, někde jídelák je, někde snad není ani ten trapný minibar. Zásuvky jsou/nejsou podle loterie, někdy (neříkám, že v pravidelném řazení, ale v pravidelné realitě) se nejde spolehnout ani na tu klimu.

Uvážíme-li, že by právě spojení Prahy a Brna měla být priorita (sežerte mě, cokoliv), je to nešťastné. Do Ostravy si koupím Pendolino a je to. Ale tady…
Registrierter Benutzer ceskolipak  mail  
22.05.2012 (18:55)  
Jediné, čeho bych litoval, je případné rozlomení ramene /Berlín/Děčín-Praha-Břeclav/-Vídeň/. Neříkám, že to využívá hodně lidí, ale přijít o přímé spojení z Děčína a Ústí do Brna apod, je krok špatným směrem.
Registrierter Benutzer strejcekms  mail  
22.05.2012 (18:52)  
Přesně tak, odstřihněte němce, ať si s Rj vytřou řiťku :))
22.05.2012 (18:49)  
Nevím nevím, zda pouhých 5 souprav není příliš malá série na to, aby byla efektivní údržba a zálohy ...

Sim: zahuštění taktu Praha-Brno pomocí "D1 Expressů" je zaneseno ve změně JŘ od vyhlášení již dnes. Bylo by to logičtější než tahat vše až do Vídně, protože poptávka za Brnem klesá.
22.05.2012 (18:37)  
Tento nápad osobně vítám, ale nevím, jestli bude stačit pouhých 5 jednotek na pokrytí celé trasy. Sedmi jednotkám bych věřil, ale pěti?
22.05.2012 (18:29)  
kaktus : dejte to lidem a nebudeme mít nic, když čtu na různých diskuzí, jak by kdo s čím zacházel, tak si říkám, že současní politici jsou ještě na tom dobře a pokud to budete chtít nechat zprivatizovat jako pár jedinců z jiných diskuzí, tak potom nechoďte cinkat klíčema, že se zde rozkrádají firmy, vše se privatizuje, dokonce i firmy, co vydělávají a nemají velké ztráty :-)
Registrierter Benutzer Sim 
22.05.2012 (18:09)  
Tomáš Vrabec > to je mi "trosku" povedome :-D

Natix > tak nejak

kaktus, cmelak > jako provokace dobry, ale tady uz to nabira nadech spis tragikomicna

Neni mi ale jasna jedna vec; resi se pravdepodobny zvyseny zajem cestujicich mezi Prahou a Brnem po dobu rekonstrukce D1 - to ma logiku. Ovsem nasazovat kvuli tomu "posilaky" Praha - Brno - Viden mi prijde trochu padle na hlavu, zvlast kdyz vime, ze pripadnym priprazenim dalsich vozu na usek Praha - Brno (coz mozne je) bychom prisli o vyhodu vratnosti souprav. Zavani to pocitem podobnym, jako byl pri zjisteni, ze z Siemensackych emzet bude vetsina pendlovat v cizine a vnitro cestujici si je bude mit moznost uzit velmi zridka. Tady podobne objedname soupravy vlaku, o kterych budem prohlasovat, ze jsou vyraznym zlepsenim urovne cestovani na nasich kolejich, pritom je budem posilat vyhradne na jedne mezinarodni lince do ciziny a na vnitro provozu (klidne te same linky, jen ukoncene pred hranicemi) se nic nezmeni.


Aspon ze si pan Zaluda dava pozor na to, co vypousti z ust ... asi mu zpetne dost zhorklo v puse pote, co pred lety vypustil hlasku „Žluté vlaky jsem nikdy neviděl a nikdy neuvidím“ (ted jeste aby k tomuto dosel i pan Jancura a sotousi by prisli o hlavni tema do hospody).
Registrierter Benutzer kaktus  mail  
22.05.2012 (18:04)  
Co jsem napsal špatně?
Registrierter Benutzer kaktus  mail  
22.05.2012 (17:33)  
Celé vedení ČD bych zrušil a nahradil novým, všechny tyto podniky veřejné zprávy by měly patřit lidu.
Registrierter Benutzer Natix  mail  
22.05.2012 (17:33)  
Čekání na Godota, volume 5?
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko