..: Bude VLAKtour první virtuální železniční dopravce v ČR? :..

Logo společnosti VLAKTour, foto: VLAKtour Brno — U poskytovatelů hlasových služeb jsme si již dávno zvykli na pojem virtuální operátor. Nyní zřejmě nastává čas, kdy si začneme zvykat i na spojení virtuální dopravce. Pro cestu z Prahy do Brna může potenciální cestující mimo individuální dopravy využít v současnosti také vlaky Českých drah, nebo autobusy mnoha dopravních společností. Od 27. června zde ale začíná působit další, tentokrát zelený dopravce. Vlastně ne tak docela. Ve skutečnosti bude cestovat vlakem ČD, ale pod hlavičkou cestovní agentury VLAKtour, která chce na českých kolejích působit jako jakýsi virtuální dopravce. Možná si říkáte, proč by si České dráhy měly snižovat kapacitu svých vozů první třídy a nabízet podobným agenturám speciální podmínky. Opět je vše jinak, než se na první pohled zdá: „České dráhy nemají uzavřenou žádnou dohodu se společností VLAKtour…,“ odpovídá na náš dotaz Radek Joklík, tiskový mluvčí Českých drah. Je tedy zřejmé, že VLAKtour bude své klienty dopravovat na klasicky zakoupené jízdenky ČD (traťové, IN100 pro firmy…), stejně jako své stevardky, které se o klienty společnosti budou ve vlacích starat.

VLAKtour stevardka, foto: VLAKtour VLAKtour bude zpočátku nabízet pouze dopravu cestujících v první třídě na trase Praha hl.n. - Pardubice hl.n. - Brno hl.n. a zpět. Tuto trasu bude nabízet ve dvou cenových úrovních jako běžnou a akční cenu, přičemž obě cenové kategorie mohou být ještě sníženy při využívání elektronické peněženky. Zakoupit jízdenku lze přes internet do spojů EC a Ex na zmíněné trase v hodinovém intervalu s odjezdem v XX.42 z Prahy, nebo v XX.40 z Brna (včetně rychlíku František Křižík s odjezdem v 4.31 z Brna). Cílem společnosti by mělo být zajištění komplexních služeb pro své klienty zejména z řad firem a jejich zaměstnanců, jako odvoz autem k nádraží, samotnou cestu vlakem a také například zajištění ubytování v cílové destinaci či doprovodný program (výlety, zábava…). Společnost taktéž cílí na stálé zákazníky a na následné rovnoměrné obsazení spojů svými klienty, kdy by v jednom spoji mělo být maximálně dvacet zákazníků VLAKtour. „Vlaková doprava prostřednictvím naší cestovní agentury funguje jako jakýsi ‚vlakový charter‘…,“ konstatuje za VLAKtour Miloš Hierman. Společnost VLAKtour již spustila i svojí webovou prezentaci a profil na sociální síti Facebook.

Vzhledem k neexistenci dohody mezi agenturou a Českými drahami bude zajímavé sledovat další vývoj této aktivity a postoj Českých drah. Agentura totiž chce využívat stejné metody, jako tzv. šedí virtuální operátoři u hlasových služeb. V tomto případě by šlo zřejmě o nákup přenosných časových dokladů a jejich následné "pronajímání" cestujícím využívajících jejich služeb.

Ceny běžného jízdného (v závorce při použití EP):

  Praha hl.n. Pardubice hl.n. Brno hl.n.
Praha hl.n. --- 169,– (149,–) 399,– (349,–)
Pardubice hl.n. 169,– (149,–) --- 269,– (239,–)
Brno hl.n. 399,– (349,–) 269,– (239,–) ---

Ceny akčního jízdného (v závorce při použití EP), počet omezen:

  Praha hl.n. Pardubice hl.n. Brno hl.n.
Praha hl.n. --- 89,– (69,–) 189,– (159,–)
Pardubice hl.n. 89,– (69,–) --- 119,– (99,–)
Brno hl.n. 189,– (159,–) 119,– (99,–) ---

Zdroje: Jízdní řád společnosti VLAKtour, VLAKtour, České dráhy


Aleš Petrovský | 22.6.2012 (21:17)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
23.06.2012 (13:40)  
JiříK.: Přeci nemůžou ČD omezovat tímto způsobem společnosti, které jsou ochotné jim ročně zaplatit 45 000 Kč za jízdné. Najdou se určitě efektivnější způsoby, jak se k situaci postavit a zabránit VLAKtouru v tomto parazitním podnikání.
23.06.2012 (13:32)  
Já bych se vůbec nedivil, kdyby se ČD nepodařilo s tím VLAKTourem domluvit nebo je "vypráskat," že se díky online POPkám zavede nějaké omezení na IN100. Například, že v jeden den půjde na úrčité trase (od určité délky) využít jen jednou pro cestu tam a jednou zpět.
23.06.2012 (13:20)  
Každopádně pokud se využije průměrně jen 1x za den jízdenka IN100 (a to se využije vícekrát), tak na den to máme 60Kč což je stále o 100Kč méně než je akční jízdné za 160...

Oni ale potřebujou přenosnou IN business (45000 Kč, tedy 123 Kč denně). Nebo sérii navazujících traťovek, to je ještě dražší.
registrovaný uživatel nojva  mail  
23.06.2012 (12:20)  
zdepann: podle mě ty akční ceny musí zůstat, jinak moc nových zákazníku mít nebudou, max. by přetáhli současný "prvotřídní" zákazníky za plnou cenu. Každopádně pokud se využije průměrně jen 1x za den jízdenka IN100 (a to se využije vícekrát), tak na den to máme 60Kč což je stále o 100Kč méně než je akční jízdné za 160...
registrovaný uživatel Kakov 
23.06.2012 (11:21)  
ABfbrdtn:

njn, že jde o první třídu vím, ale jaksi to není pro mě to, za co si chci připlatit, tekže raději zvolím 2. třídu ČD
registrovaný uživatel DenSha  mail  
23.06.2012 (11:21)  
ad Aleš Petrovský:
Pokud vám kamarádka přinese colu, je to její jednorázový počin, na kterém ona soustavně nevydělává. Pokud tu colu a podobné bude celou cestu a každý den nosit stewardka, dělá to soustavně a za účelem výdělku. Musí z toho zisku odvádět daně, a hlavně to dělá v prostorách ČD, takže s tím ČD musí souhlasit, nebo to alespoň mohou zakázat.

Ne, že bych byl proti VLAktouru, pokud naučí ČD, jak se chovat k zákazníkům, bude to jen dobře. Na druhou stranu z toho mám docela velké obavy. Jezdím občas mezi UL a Brnem s časovým doplatkem do 1. třídy. Mimo jiné proto, že ani v pátek a v neděli večer není třeba rezervovat. Jestli příště nastoupím v UL a z Prahy bude celý vůz rezervovaný pro VLAKtour a nikdo mi doplatek nevrátí, neb je časový, nebudu nadšený. A co má říkat třeba kolega, který si ten časový doplatek koupil na rok dopředu...

Asi nejlepším řešením by bylo kdyby ČD pokaždé, když se toto stane, přidali další odpovídající vůz, ale udělají to?...
23.06.2012 (9:58)  
pánové toto já dělám už leta.při cestě v sobotu na hokej.v jeseníku si koupím SONE + a volnou kapacitu jízdenky nabídnu jiným cestujícím za simbolickou cenu.já to mám levnější a oni také.
23.06.2012 (9:26)  
Pánové: Chyba opravena, příště stačí autorovi článku poslat např. zprávu.

Nojva: Buď se stew prokáže za Vás, nebo Vám propůjčí nějaký druh jízdenky ČD

turista: Zkrátka a dobře řeknete VT stew: "Chci colu, tady máte 33,-" a ona Vám pro ní dojde. Je to stejné, jako když si zaúkolujete kamarádku.

zdepann: Rozhodně to není s tichým souhlasem, jako spíš s hlasitým nesouhlasem ČD. A ani se jim moc nedivím...
23.06.2012 (9:10)  
Nezapomente na to, ze se jedna o 1. tridu! Obyc Pha - Brno v 1. je za 495,-
registrovaný uživatel Kakov 
23.06.2012 (9:04)  
no nevim.... mě to přijde spíš jako letní april

každopádně, za 399 Kč? to už dojedu levněji přímo s ČD
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko