Brno — U poskytovatelů hlasových služeb jsme si již dávno zvykli na pojem virtuální operátor. Nyní zřejmě nastává čas, kdy si začneme zvykat i na spojení virtuální dopravce. Pro cestu z Prahy do Brna může potenciální cestující mimo individuální dopravy využít v současnosti také vlaky Českých drah, nebo autobusy mnoha dopravních společností. Od 27. června zde ale začíná působit další, tentokrát zelený dopravce. Vlastně ne tak docela. Ve skutečnosti bude cestovat vlakem ČD, ale pod hlavičkou cestovní agentury VLAKtour, která chce na českých kolejích působit jako jakýsi virtuální dopravce. Možná si říkáte, proč by si České dráhy měly snižovat kapacitu svých vozů první třídy a nabízet podobným agenturám speciální podmínky. Opět je vše jinak, než se na první pohled zdá: „České dráhy nemají uzavřenou žádnou dohodu se společností VLAKtour…,“ odpovídá na náš dotaz Radek Joklík, tiskový mluvčí Českých drah. Je tedy zřejmé, že VLAKtour bude své klienty dopravovat na klasicky zakoupené jízdenky ČD (traťové, IN100 pro firmy…), stejně jako své stevardky, které se o klienty společnosti budou ve vlacích starat.
VLAKtour bude zpočátku nabízet pouze dopravu cestujících v první třídě na trase Praha hl.n. - Pardubice hl.n. - Brno hl.n. a zpět. Tuto trasu bude nabízet ve dvou cenových úrovních jako běžnou a akční cenu, přičemž obě cenové kategorie mohou být ještě sníženy při využívání elektronické peněženky. Zakoupit jízdenku lze přes internet do spojů EC a Ex na zmíněné trase v hodinovém intervalu s odjezdem v XX.42 z Prahy, nebo v XX.40 z Brna (včetně rychlíku František Křižík s odjezdem v 4.31 z Brna). Cílem společnosti by mělo být zajištění komplexních služeb pro své klienty zejména z řad firem a jejich zaměstnanců, jako odvoz autem k nádraží, samotnou cestu vlakem a také například zajištění ubytování v cílové destinaci či doprovodný program (výlety, zábava…). Společnost taktéž cílí na stálé zákazníky a na následné rovnoměrné obsazení spojů svými klienty, kdy by v jednom spoji mělo být maximálně dvacet zákazníků VLAKtour. „Vlaková doprava prostřednictvím naší cestovní agentury funguje jako jakýsi ‚vlakový charter‘…,“ konstatuje za VLAKtour Miloš Hierman. Společnost VLAKtour již spustila i svojí webovou prezentaci a profil na sociální síti Facebook.
Vzhledem k neexistenci dohody mezi agenturou a Českými drahami bude zajímavé sledovat další vývoj této aktivity a postoj Českých drah. Agentura totiž chce využívat stejné metody, jako tzv. šedí virtuální operátoři u hlasových služeb. V tomto případě by šlo zřejmě o nákup přenosných časových dokladů a jejich následné "pronajímání" cestujícím využívajících jejich služeb.
Ceny běžného jízdného (v závorce při použití EP):
| Praha hl.n. | Pardubice hl.n. | Brno hl.n. | |
| Praha hl.n. | --- | 169,– (149,–) | 399,– (349,–) |
| Pardubice hl.n. | 169,– (149,–) | --- | 269,– (239,–) |
| Brno hl.n. | 399,– (349,–) | 269,– (239,–) | --- |
Ceny akčního jízdného (v závorce při použití EP), počet omezen:
| Praha hl.n. | Pardubice hl.n. | Brno hl.n. | |
| Praha hl.n. | --- | 89,– (69,–) | 189,– (159,–) |
| Pardubice hl.n. | 89,– (69,–) | --- | 119,– (99,–) |
| Brno hl.n. | 189,– (159,–) | 119,– (99,–) | --- |
Zdroje: Jízdní řád společnosti VLAKtour, VLAKtour, České dráhy

Oni ale potřebujou přenosnou IN business (45000 Kč, tedy 123 Kč denně). Nebo sérii navazujících traťovek, to je ještě dražší.
njn, že jde o první třídu vím, ale jaksi to není pro mě to, za co si chci připlatit, tekže raději zvolím 2. třídu ČD
Pokud vám kamarádka přinese colu, je to její jednorázový počin, na kterém ona soustavně nevydělává. Pokud tu colu a podobné bude celou cestu a každý den nosit stewardka, dělá to soustavně a za účelem výdělku. Musí z toho zisku odvádět daně, a hlavně to dělá v prostorách ČD, takže s tím ČD musí souhlasit, nebo to alespoň mohou zakázat.
Ne, že bych byl proti VLAktouru, pokud naučí ČD, jak se chovat k zákazníkům, bude to jen dobře. Na druhou stranu z toho mám docela velké obavy. Jezdím občas mezi UL a Brnem s časovým doplatkem do 1. třídy. Mimo jiné proto, že ani v pátek a v neděli večer není třeba rezervovat. Jestli příště nastoupím v UL a z Prahy bude celý vůz rezervovaný pro VLAKtour a nikdo mi doplatek nevrátí, neb je časový, nebudu nadšený. A co má říkat třeba kolega, který si ten časový doplatek koupil na rok dopředu...
Asi nejlepším řešením by bylo kdyby ČD pokaždé, když se toto stane, přidali další odpovídající vůz, ale udělají to?...
Nojva: Buď se stew prokáže za Vás, nebo Vám propůjčí nějaký druh jízdenky ČD
turista: Zkrátka a dobře řeknete VT stew: "Chci colu, tady máte 33,-" a ona Vám pro ní dojde. Je to stejné, jako když si zaúkolujete kamarádku.
zdepann: Rozhodně to není s tichým souhlasem, jako spíš s hlasitým nesouhlasem ČD. A ani se jim moc nedivím...
každopádně, za 399 Kč? to už dojedu levněji přímo s ČD
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











