..: Bude VLAKtour první virtuální železniční dopravce v ČR? :..

Logo společnosti VLAKTour, foto: VLAKtour Brno — U poskytovatelů hlasových služeb jsme si již dávno zvykli na pojem virtuální operátor. Nyní zřejmě nastává čas, kdy si začneme zvykat i na spojení virtuální dopravce. Pro cestu z Prahy do Brna může potenciální cestující mimo individuální dopravy využít v současnosti také vlaky Českých drah, nebo autobusy mnoha dopravních společností. Od 27. června zde ale začíná působit další, tentokrát zelený dopravce. Vlastně ne tak docela. Ve skutečnosti bude cestovat vlakem ČD, ale pod hlavičkou cestovní agentury VLAKtour, která chce na českých kolejích působit jako jakýsi virtuální dopravce. Možná si říkáte, proč by si České dráhy měly snižovat kapacitu svých vozů první třídy a nabízet podobným agenturám speciální podmínky. Opět je vše jinak, než se na první pohled zdá: „České dráhy nemají uzavřenou žádnou dohodu se společností VLAKtour…,“ odpovídá na náš dotaz Radek Joklík, tiskový mluvčí Českých drah. Je tedy zřejmé, že VLAKtour bude své klienty dopravovat na klasicky zakoupené jízdenky ČD (traťové, IN100 pro firmy…), stejně jako své stevardky, které se o klienty společnosti budou ve vlacích starat.

VLAKtour stevardka, foto: VLAKtour VLAKtour bude zpočátku nabízet pouze dopravu cestujících v první třídě na trase Praha hl.n. - Pardubice hl.n. - Brno hl.n. a zpět. Tuto trasu bude nabízet ve dvou cenových úrovních jako běžnou a akční cenu, přičemž obě cenové kategorie mohou být ještě sníženy při využívání elektronické peněženky. Zakoupit jízdenku lze přes internet do spojů EC a Ex na zmíněné trase v hodinovém intervalu s odjezdem v XX.42 z Prahy, nebo v XX.40 z Brna (včetně rychlíku František Křižík s odjezdem v 4.31 z Brna). Cílem společnosti by mělo být zajištění komplexních služeb pro své klienty zejména z řad firem a jejich zaměstnanců, jako odvoz autem k nádraží, samotnou cestu vlakem a také například zajištění ubytování v cílové destinaci či doprovodný program (výlety, zábava…). Společnost taktéž cílí na stálé zákazníky a na následné rovnoměrné obsazení spojů svými klienty, kdy by v jednom spoji mělo být maximálně dvacet zákazníků VLAKtour. „Vlaková doprava prostřednictvím naší cestovní agentury funguje jako jakýsi ‚vlakový charter‘…,“ konstatuje za VLAKtour Miloš Hierman. Společnost VLAKtour již spustila i svojí webovou prezentaci a profil na sociální síti Facebook.

Vzhledem k neexistenci dohody mezi agenturou a Českými drahami bude zajímavé sledovat další vývoj této aktivity a postoj Českých drah. Agentura totiž chce využívat stejné metody, jako tzv. šedí virtuální operátoři u hlasových služeb. V tomto případě by šlo zřejmě o nákup přenosných časových dokladů a jejich následné "pronajímání" cestujícím využívajících jejich služeb.

Ceny běžného jízdného (v závorce při použití EP):

  Praha hl.n. Pardubice hl.n. Brno hl.n.
Praha hl.n. --- 169,– (149,–) 399,– (349,–)
Pardubice hl.n. 169,– (149,–) --- 269,– (239,–)
Brno hl.n. 399,– (349,–) 269,– (239,–) ---

Ceny akčního jízdného (v závorce při použití EP), počet omezen:

  Praha hl.n. Pardubice hl.n. Brno hl.n.
Praha hl.n. --- 89,– (69,–) 189,– (159,–)
Pardubice hl.n. 89,– (69,–) --- 119,– (99,–)
Brno hl.n. 189,– (159,–) 119,– (99,–) ---

Zdroje: Jízdní řád společnosti VLAKtour, VLAKtour, České dráhy


Aleš Petrovský | 22.6.2012 (21:17)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
23.06.2012 (7:26)  
to bugear: dival jsem se na jejich stranky a tam je brno-pardubice 119/99 tak to asi tady spatne prepsali.
jinak bych se nedivil kdyby to cely bylo s tichym souhlasem CD. pokud tam jsou totiz panove aspon trosku chytri tak jim tato aktivita muze jen pomoct a budou radi ze jezdej lidi zrovna s nema.
taky jsem zvedavej jak to s vlaktourem bude probihat ale celkove to na me dela velice prijemnej dojem. sympaticky je ze to je cely i s dalsima chystanejma sluzbama smerovany na zakaznika a ne na silenej profit. s takovym pristupem si dovedu predstavit ze prilakaj plno novejch lidi. je jasny ze akcni ceny jsou jen pro rozhejbani zajmu. prumerna cena musi bejt uz kvuli tomu doprovodu nekde jinde a asi se vic blizi ty bezny. ale i tak palec nahoru.
23.06.2012 (0:36)  
Půjčování přenosných jízdenek a návazná doprava to je asi OK, ale co ty doprovodné služby ve vlaku? I kdyby ta zelená slečna nabízela jenom colu a brambůrky, tak to je přece podnikání ve vlaku a to bez povolení dopravce nejde.

To bychom mohli ve vlaku mít třeba prezentaci vysavačů nebo lidi ze STEM s dotazníkama.
Registered user nojva  mail  
22.06.2012 (23:57)  
dotaz? na jejich webu jsem se nikde nedočetl jak se prokáže cestující ve vlaku? ale předpokládám že zelené stewardce, která cestujícímu "propůjčí" traťovou jízdenku popř. IN100... máte někdo přesnější info jak vše bude probíhat? jaké budou palubní služby?
Registered user nojva  mail  
22.06.2012 (23:52)  
bugear: maj tam asi chybu, každopádně tento krok vítám... s promo voucherem bylo možné získat při 1.dobití EP slevu 15%, momentálně již mám rezervované na 27.6. EC70 a na 29.6. EC79 obě tím pádem za 135kč (doufám že budu moct do business class OBB :-)) tak jsem na ně zvědavej...
Registered user bugear 
22.06.2012 (23:26)  
Opravdu je to mezi Pardubicemi a Brnem jednou za 119 a jednou za 199?
Registered user tsi 
22.06.2012 (23:14)  
Zajimave bude, jakou dostane cestujici jizdenku, pokud by to byla nejaka IN-Business tak mimo jizdenky musi mit i tu IN-kartu.
Registered user Karelw  mail  
22.06.2012 (22:27)  
miropiro: Hned na úvodní stránce se můžete dočíst následující "V počátečním období bude VLAKtour zprostředkovávat pouze cesty vlakem, ale v nejbližších týdnech je doplní i o avizované navazující služby"
Registered user M 
22.06.2012 (22:08)  
Zajimave...
K clanku jen jedna vecna - na pojem virtualni operator si davno zvykli vsude v Evrope, u nas to ale zname tak mozna z cest a vypraveni:-) No, spis:-((
22.06.2012 (21:57)  
Tož ta cena je dobrá, to bych si za první třídu i zaplatil rád. Vyzkoušel jsem si i zadat nějaký spoj z Brna do Prahy, ale nikde jsem při objednávce nenašel volbu, odkud chci zajistit dopravu. Patrně je to až po zaplacení, ale to jsem samozřejmě neudělal, protože zatím nemám v plánu cestu do Prahy.

Každopádně představa, že bych nemusel využívat na brněnské hlavní nádraží MHD, ale svezla by mne tato společnost, to mi přijde jako zajímavá nabídka...ono využívat MHD při cestě na vlak s odjezdem v 5:40 sice jde, ale už to holt není, co to bývalo (bývalo více spojů).
22.06.2012 (21:39)  
Videl by som tu teoreticky možnosť pre určitú symbiózu, kde ČD budú poskytovať "železo", a agentúra všetku tu nadstavbu nad tým. Ruku na srdce, v službách s pridanou hodnotou sú dráhy stále hodne pozadu a pokusy v tejto oblasti (vlakušky, ČD taxi, blahej pamäti SC Class...) pôsobia skôr kŕčovito, než použiteľne. Ak by "ten cirkus okolo" niekto zvládol lepšie, môžu si navzájom jedine prospieť, a to aj z pohľadu konkurenčného boja.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko