..: ČD a RegioJet nasazují nový typ vozidel na svých expresech :..

Bbdgmee236 ČD - exteriér, foto: Václav HoráčekPraha — Spolu s létem se na dálkových spojích jezdících po českých kolejích objevují dvě nové řady osobních vozů. První je zástupce více než šedesátikusové série modernizovaných klimatizovaných bezbariérových vozů Českých drah, které umožňují i převoz jízdních kol, druhou novinkou je skromná dvoukusová série vozů řady ASmz pro RegioJet, které se dopravce snaží prezentovat jako pojízdné internetové kavárny. Zatímco prvně jmenovanou novinkou jsme se již svezli, druhá sice ještě na koleje nevyjela, ale protože se jedná o bývalé vozy ÖBB, tak si dovolíme zhodnotit i je.

ČD Bbdgmee236 - nová řada ve službách Českých drah

Komentář k vozu Bbdgmee236 - Po nástupu se mi zjevilo menší déj?-vu - dvě řady sedaček utvářející dojem velkoprostoru v uspořádání 3+0 a poté 4 běžná kupé, což mi ne náhodou připomínalo slovenský vůz řady Bdghmeer. Sedačky odbývající si premiéru právě v tomto voze jsou skvělé, příjemně měkké, polohovatelné, s relativně kvalitním potahem. Potěšily mě velké stolky; ačkoliv se začínají ve vozech rozšiřovat, je to nesporná výhoda těchto vozů. WC je velké, prostorné, akorát mi přijde že zabírá až moc místa. Velmi mě potěšil informační systém, kvalitní a slyšitelné hlášení, navíc i v anglickém jazyce, displej informačního systému byl ve voze nejen na představcích, ale i na stěně velkoprostorového salónu. Oddíly ve voze jsem zkoušet bohužel nemohl, ale na vypadaly komfortně. Na mě vůz působil příjemně, velmi moderně a kvalitně. Myslím, že to je další z počinů na které mohou být ČD hrdé.

Vantju

Nový jazykolam v řadě označení železničních vozů Českých drah představuje celkem 64kusovou sérii modernizovaných vozů, které vznikají z původních řad BDbmsee a BDhmsee. Ty se během přestavby dočkají kompletní opravy skříně, která dostane nejen automatické předsuvné dveře pro cestující, ale i nové dveře pro nakládání zavazadel a cestujících na vozíku. Vevnitř cestující najde kombinované provedení s oddíly i malým velkoprostorem, klimatizovaný interiér je kompletně nový.

První z vozů byl v pátek 20. července nasazen na svůj premiérový výkon na spojích Ex 144/145 Landek a do konce příštího roku má být dle smlouvy v provozu minimálně polovina celé série. Vozy budou postupně nasazovány na výkony, kde jezdili jejich předchůdci, tedy na dálkové spoje od kategorie EuroCity, přes expresy až po rychlíky, jako například spojení Bohumína s Brnem, či Brna s Plzní přes České Budějovice.

Cestující se tak dočkají nejen nových polohovatelných sedadel, ale také zásuvek 230 V, uzavřeného systému WC, audiovizuálního informačního a rezervačního systému a v neposlední řadě také rozkládacích (u oken) či vyklápěcích (sedadla u uličky) stolků. Oddíl pro vozíčkáře je navíc vybaven bezpečnostními pásy proti nežádoucímu pohybu vozíků během jízdy. Cestujícím zůstanou skryty například rekonstruované podvozky s dosazenou magnetickou brzdou a přemostěním záchranné brzdy, které umožňuje provoz na tratích s tunely do délky až 5 kilometrů. A tak zatímco RegioJet nasazení vozů pro převoz kočárků a imobilních cestujících oproti původním slibům (zima 2011/2012) neustále odkládá, České dráhy se u nás stávají prvními, kdo na dálkové spoje nasadí dlouho slibované modernizované bezbariérové vozy.

Komentář k vozům ASmz RJ - Po prvotním nadšení z oznámení vozů ASmz jako intenetových kaváren přichází bohužel vystřízlivění. Ačkoliv to z původních informací vypadalo, že RegioJet nově nakoupené dva vozy ASmz a dva WRmz na poledních spojích vtipně nasadí právě jídelní vozy a na ranních/večerních, kdy není taková poptávka po "velkých jídlech" pak řadu ASmz jako pojízdnou kavárnu. Bohužel po zveřejnění informací to spíš vypadá, i přes snahu marketingu vozy ASmz prodat jako něco "lepšího," spíš na výpomoc za nedostatečný počet oblíbených vozů Ampz, čemuž odpovídá i povinná rezervace míst v tomto voze.

Pak se ale nabízí otázka, proč by měl cestující, který si může vybírat na jednom spoji mezi ASmz a Ampz, zvolit právě "kavárnu" (tedy velkoprostorovou část) před velkoprostorem v Ampz. Co se týče samotného vozu, tak příjde o možnost cestovat v plnohodnotném polohovatelném sedadle (vyvstanula mi vzpomínka na první cestu vozem Btx763 ČD…), sezení je navíc připevněno napevno, takže nehrozí cestování v případě použití rychlobrzdy a podobně. Stejně tak nebude moci využít zavazadlových polic nad sedadly. Co se týče služeb, tak i v "obyčejném" Ampz má k dispozici Wi-Fi internet, či občerstvení na místo. Z tohoto pohledu může být jedinou přidanou hodnotou využití nainstalovaného PC, které lze v případě nouze využít a místo u něj naštěstí není v rezervačním systému či možnost využít prostoru pro uspořádání nějaké konference, což ale asi nebude pro valnou většinu cestujících důvod, proč by měli preferovat právě vozy ASmz.

JiříK.

Bbdgmee236 ČD - Dveře pro nakládání imobilních cestujících, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nástupní dveře, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - přechodové dveře, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - detail podvozku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nápisy na voze, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nápisy na voze, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - háky na kola, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - postranní chodba, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - rezervační systém, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - interiér oddílu, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - ovládací panel v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - polohovatelné sedadlo v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - polohovatelné sedadlo v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - umístění zásuvek v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - ovládací panel a displej informačního systému u vekoprostorového oddílu, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - velkoprostorový oddíl, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - plošina pro nakládání, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - informační systém, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - oddíl pro cestující na vozíku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - oddíl pro cestující na vozíku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - informační systém, foto: Václav Horáček

RJ ASmz - žluté déj?-vu

Přesto i u RegioJetu bude 25. července nasazena do provozu nová řada vozů. Konkrétně půjde o dvoukusovou sérii vozů ASmz, kterou dopravce hrdě nazývá "internetovou kavárnou." Z pohledu běžného cestujícího však jde spíš o variaci na již provozovanou řadu Ampz téhož dopravce. Stejně jako u řady Ampz je interiér rozdělen na část se 4 oddíly a velkoprostorovou s uspořádáním 2+1. Oproti Ampz však nejsou ve velkoprostoru klasická pevná sedadla s podporou celých zad, ale nízká volná křesla známá z jídelních vozů ÖBB. Nad místy k sezení ve velkoprostoru narozdíl od Ampz chybějí police pro zavazadla. Další, drobnější změnou je instalace obrazovky PC u jednoho ze stolků a malý bar pro přípravu kávy. V samotném provozu se však od ostatních vozů, ať již řady Apmz, ABmz či Bmz, nebude nijak výrazněji odlišovat. I do těchto vozů bude povinná rezervace, tedy cestující si zde bude muset zarezervovat místo a strávit celou cestu. Stejně jako v ostatních vozech bude zajišťována roznáška pití a drobného občerstvení na místo.

Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet

Zdroj: ŽelPage


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , JiříK. | 24.7.2012 (18:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Registered user strejcekms  mail  
25.07.2012 (15:37)  
Problém to je, pokud norma něco říká a je platná i pokud je to blbost. To je logika našeho státu..
25.07.2012 (15:35)  
Já v zásuvkách Schko problém vidím, protože dle zmiňovaného nařízení vlády, u těchto výrobků nestačí značka CE ale je požadována značka ESČ. A požívat elektrický přístroj neschváleného typu zvláště v situaci, kdy k němu má přístup cestující veřejnost, to mi přijde velmi odvážné.
Docela by mne zajímalo, jaké zásuvky jsou ve vozech italských.
25.07.2012 (15:26)  
třípólovou vidlicí dle ČSN, tak ji do té zásuvky nestrčíte ani za použití relativně hrubého násilí.

Pokud máte standardní EUROvidlici, kterou musí mít každý nový spotřebič v EU a kterou má každý notebook prodávaný v ČR, tak u zásuvek Schuko nemusíte používat žádné násilí, ale normálně notebook zapojíte. Pokud máte nějakou ubastlenou šňůru s ČSN (francouzskou) vidlidí, ano máte problém.

Já sám tedy v zásuvkách Schuko ve vagonech nevidím problém. Resp. zeptám se těch, kteří v tom problém vidí: Podle vaší logiky by tedy ve vozech měly být namontovány dvě sady zádovke a při překročení hranic se přepnout podle toho, jestli je vůz v Německu, nebo u nás?
Registered user strejcekms  mail  
25.07.2012 (15:20)  
Koukám a nikde jsem nenašel pořádnou fotku stropního obložení, osvětlení a polic k tomu Bbdgmee. A výdech klimatizace neni pod okny, ale na stropě? Zajímavé :)
25.07.2012 (15:18)  
quido.speedy: To se vám opravdu asi jen zdá. Je to samozřejmě GP200.
Registered user PepaN 
25.07.2012 (15:17)  
Nedá mi to, abych si nerýpl, ale jak je možné, že na serveru, kde je každá fotografie zkritizována stylem jinde nevídaným, se v článku objeví fotka interiéru v několika odstínech?
25.07.2012 (14:53)  
To, zda je síť TN-C nebo TN-S, je z hlediska kontrukce zásuvky lhostejné, rozdíl je jen v počtu vodičů do zásuvky přivedených; předpokládám, že vozová síť 230V není izolovaná, ale je uzeměná. Síť TN-C už by se neměla používat v nových instalacích, protože úrověň ochrany před úrazem je v ní nižší mež u TN-S. Překvapuje mne, že DÚ, který při schvalování vozidel bazíruje na každý blbině, tohleto nevadí. Znovu opakuji, že zásuvka Schuko není v ČR schválena a pokud máte šňůru k notebooku s třípólovou vidlicí dle ČSN, tak ji do té zásuvky nestrčíte ani za použití relativně hrubého násilí. Pokud elektrický spotřebič není proveden s dvojitou izolací (značka dvou čtverečků v sobě), pak musí mít být neživé části připojeny k ochrannému vodiči a ten zase skrzevá zásuvku k PE (PEN) vodiči sítě. Kdyby došlo k úrazu elektrickým proudem, měly by ČD asi pěknou polízanici. Můj napaječ notebooku nemá dvojitou izolaci a tudíž i jeho síťová šňra má vidlici s ochranným vodičem (naštěstí v univerzálním provedení, takže ji strčím do zásuvky dle ČSN i dle DIN, ale v Itálii jsem namydlenej).
Nedávno jsem přejímal v Německu rozváděče u SIEMENSů a po poradě s revizákem jsme nechali všechny Schuko zásuvky vyměnit.
Registered user happy 
25.07.2012 (13:55)  
K zásuvkám: Je snad ve vagonu síť TN-C nebo síť TN-S?! Není! Takže srovnávat domovní el.-instalace s instalacemi ve vlaku je opravdu na pováženou! A ještě blbější je tu vykřikovat, že Vás takováto zásuvka může zranit! Proboha jak? Nebo si snad myslíte, že plast napáječe NTB je připojen ochranným vodičem?
25.07.2012 (13:54)  
To se mi zdá, nebo je ten podvozek opravdu rozřezaný Gorlitz_V s kotoučema, kolejovou brzdou a na 160km/h ??!?!!
A jestli to jde... ...a zjevně to jde levně. Proč to kruciš nemají všechny rekonstrukce za posledních 15let?! :)
25.07.2012 (13:46)  
Juristic007: Nelze než souhlasit - Jančura bude vydělávat hlavně ve školním roce (potažmo v roce akademickém), protože tím budou jezdit hlavně studenti. A přes prázdniny pak ti, kteří se nevejdou do vlaků ČD :)

Jen by mě zajímalo, zda taková zvěrstva budou k vidění i na rameni Praha - Drážďany - Hamburk. Lépe řečeno, zda si Němci toto pustí přes celou zemi. Ale všechno zlé je k něčemu dobré - při seskládání těch křesel vzniká docela dobrý prostor pro kola, který nyní docela citelně chybí :)
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko