..: ČD a RegioJet nasazují nový typ vozidel na svých expresech :..

Bbdgmee236 ČD - exteriér, foto: Václav HoráčekPraha — Spolu s létem se na dálkových spojích jezdících po českých kolejích objevují dvě nové řady osobních vozů. První je zástupce více než šedesátikusové série modernizovaných klimatizovaných bezbariérových vozů Českých drah, které umožňují i převoz jízdních kol, druhou novinkou je skromná dvoukusová série vozů řady ASmz pro RegioJet, které se dopravce snaží prezentovat jako pojízdné internetové kavárny. Zatímco prvně jmenovanou novinkou jsme se již svezli, druhá sice ještě na koleje nevyjela, ale protože se jedná o bývalé vozy ÖBB, tak si dovolíme zhodnotit i je.

ČD Bbdgmee236 - nová řada ve službách Českých drah

Komentář k vozu Bbdgmee236 - Po nástupu se mi zjevilo menší déj?-vu - dvě řady sedaček utvářející dojem velkoprostoru v uspořádání 3+0 a poté 4 běžná kupé, což mi ne náhodou připomínalo slovenský vůz řady Bdghmeer. Sedačky odbývající si premiéru právě v tomto voze jsou skvělé, příjemně měkké, polohovatelné, s relativně kvalitním potahem. Potěšily mě velké stolky; ačkoliv se začínají ve vozech rozšiřovat, je to nesporná výhoda těchto vozů. WC je velké, prostorné, akorát mi přijde že zabírá až moc místa. Velmi mě potěšil informační systém, kvalitní a slyšitelné hlášení, navíc i v anglickém jazyce, displej informačního systému byl ve voze nejen na představcích, ale i na stěně velkoprostorového salónu. Oddíly ve voze jsem zkoušet bohužel nemohl, ale na vypadaly komfortně. Na mě vůz působil příjemně, velmi moderně a kvalitně. Myslím, že to je další z počinů na které mohou být ČD hrdé.

Vantju

Nový jazykolam v řadě označení železničních vozů Českých drah představuje celkem 64kusovou sérii modernizovaných vozů, které vznikají z původních řad BDbmsee a BDhmsee. Ty se během přestavby dočkají kompletní opravy skříně, která dostane nejen automatické předsuvné dveře pro cestující, ale i nové dveře pro nakládání zavazadel a cestujících na vozíku. Vevnitř cestující najde kombinované provedení s oddíly i malým velkoprostorem, klimatizovaný interiér je kompletně nový.

První z vozů byl v pátek 20. července nasazen na svůj premiérový výkon na spojích Ex 144/145 Landek a do konce příštího roku má být dle smlouvy v provozu minimálně polovina celé série. Vozy budou postupně nasazovány na výkony, kde jezdili jejich předchůdci, tedy na dálkové spoje od kategorie EuroCity, přes expresy až po rychlíky, jako například spojení Bohumína s Brnem, či Brna s Plzní přes České Budějovice.

Cestující se tak dočkají nejen nových polohovatelných sedadel, ale také zásuvek 230 V, uzavřeného systému WC, audiovizuálního informačního a rezervačního systému a v neposlední řadě také rozkládacích (u oken) či vyklápěcích (sedadla u uličky) stolků. Oddíl pro vozíčkáře je navíc vybaven bezpečnostními pásy proti nežádoucímu pohybu vozíků během jízdy. Cestujícím zůstanou skryty například rekonstruované podvozky s dosazenou magnetickou brzdou a přemostěním záchranné brzdy, které umožňuje provoz na tratích s tunely do délky až 5 kilometrů. A tak zatímco RegioJet nasazení vozů pro převoz kočárků a imobilních cestujících oproti původním slibům (zima 2011/2012) neustále odkládá, České dráhy se u nás stávají prvními, kdo na dálkové spoje nasadí dlouho slibované modernizované bezbariérové vozy.

Komentář k vozům ASmz RJ - Po prvotním nadšení z oznámení vozů ASmz jako intenetových kaváren přichází bohužel vystřízlivění. Ačkoliv to z původních informací vypadalo, že RegioJet nově nakoupené dva vozy ASmz a dva WRmz na poledních spojích vtipně nasadí právě jídelní vozy a na ranních/večerních, kdy není taková poptávka po "velkých jídlech" pak řadu ASmz jako pojízdnou kavárnu. Bohužel po zveřejnění informací to spíš vypadá, i přes snahu marketingu vozy ASmz prodat jako něco "lepšího," spíš na výpomoc za nedostatečný počet oblíbených vozů Ampz, čemuž odpovídá i povinná rezervace míst v tomto voze.

Pak se ale nabízí otázka, proč by měl cestující, který si může vybírat na jednom spoji mezi ASmz a Ampz, zvolit právě "kavárnu" (tedy velkoprostorovou část) před velkoprostorem v Ampz. Co se týče samotného vozu, tak příjde o možnost cestovat v plnohodnotném polohovatelném sedadle (vyvstanula mi vzpomínka na první cestu vozem Btx763 ČD…), sezení je navíc připevněno napevno, takže nehrozí cestování v případě použití rychlobrzdy a podobně. Stejně tak nebude moci využít zavazadlových polic nad sedadly. Co se týče služeb, tak i v "obyčejném" Ampz má k dispozici Wi-Fi internet, či občerstvení na místo. Z tohoto pohledu může být jedinou přidanou hodnotou využití nainstalovaného PC, které lze v případě nouze využít a místo u něj naštěstí není v rezervačním systému či možnost využít prostoru pro uspořádání nějaké konference, což ale asi nebude pro valnou většinu cestujících důvod, proč by měli preferovat právě vozy ASmz.

JiříK.

Bbdgmee236 ČD - Dveře pro nakládání imobilních cestujících, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nástupní dveře, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - přechodové dveře, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - detail podvozku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nápisy na voze, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - nápisy na voze, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - háky na kola, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - postranní chodba, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - rezervační systém, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - interiér oddílu, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - ovládací panel v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - polohovatelné sedadlo v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - polohovatelné sedadlo v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - umístění zásuvek v oddíle, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - ovládací panel a displej informačního systému u vekoprostorového oddílu, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - velkoprostorový oddíl, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - plošina pro nakládání, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - prostor WC, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - informační systém, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - oddíl pro cestující na vozíku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - oddíl pro cestující na vozíku, foto: Václav Horáček Bbdgmee236 ČD - informační systém, foto: Václav Horáček

RJ ASmz - žluté déj?-vu

Přesto i u RegioJetu bude 25. července nasazena do provozu nová řada vozů. Konkrétně půjde o dvoukusovou sérii vozů ASmz, kterou dopravce hrdě nazývá "internetovou kavárnou." Z pohledu běžného cestujícího však jde spíš o variaci na již provozovanou řadu Ampz téhož dopravce. Stejně jako u řady Ampz je interiér rozdělen na část se 4 oddíly a velkoprostorovou s uspořádáním 2+1. Oproti Ampz však nejsou ve velkoprostoru klasická pevná sedadla s podporou celých zad, ale nízká volná křesla známá z jídelních vozů ÖBB. Nad místy k sezení ve velkoprostoru narozdíl od Ampz chybějí police pro zavazadla. Další, drobnější změnou je instalace obrazovky PC u jednoho ze stolků a malý bar pro přípravu kávy. V samotném provozu se však od ostatních vozů, ať již řady Apmz, ABmz či Bmz, nebude nijak výrazněji odlišovat. I do těchto vozů bude povinná rezervace, tedy cestující si zde bude muset zarezervovat místo a strávit celou cestu. Stejně jako v ostatních vozech bude zajišťována roznáška pití a drobného občerstvení na místo.

Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet Interiér vozu ASmz RJ, foto: RegioJet

Zdroj: ŽelPage


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , JiříK. | 24.7.2012 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
25.07.2012 (10:18)  
A jak je možné, že ve vozech jsou instalovány zásuvky typu Schuko, které nejsou pro ČR schváleny EZÚ - viz http://elektrika.cz/data/clanky/pzsz040903/view?searchterm=schuko
registrovaný uživatel Kakov 
25.07.2012 (9:59)  
Komín: ad ztráta:
to může být klidně dáno rozdílem údajů a jejich obsahu, podobně jako u pendolina.
1) provozní zisk (tj. rozdíl mezi tržbou a náklady na provoz)
2) provozní zisk po započtení odpisů, tj. zjednodušeně řečeno splátek za pořízení techniky
3) zisk investice, tj. jestli už provozní zisk (ad 1) vynesl více než byla vložená investice

dovolím si tvrdit, že úplné návratnosti investice ještě dosaženo nebylo, tj. pokud jsem vložil x peněz a projekt zatím vydělal méně než x, jsem zatím ve ztrátě....

a pak, není pochyb o tom, že Jančura si s pravdivostí ani úrovní svých řečí nikdy nelámal hlavu, vždy říká to, co mu je prospěšnější, není to tak dávno co tvrdil, že jsou v zisku.....
25.07.2012 (9:54)  
Zajímalo by mě, jak je to v případě Jančurovy kavárny s plněním norem - ta křesla nemusejí být upevněna do podlahy??? V případě nějaké mimořádnosti (čti: střetu) může být volně letící křeslo zatraceně nebezpečná věc. Pochybuji o tom, že by na to nové předpisy nepamatovaly.
25.07.2012 (9:32)  
2 JiříK: Ano, zásuvky jsou sice devízou, ale vozy Aee145 nejsou ani na polovině turnusů tohoto výkonu :( (podle řazení možná, praxe bývá jiná). Tudíž v současné době je jedinou "výhodou" klíma, která v letních měsicích moc nestíhá a když náhodou vyplivne úplně, tak nejdou otevřít okna, opět plus pro Bee272 :(

No co už, každopádně vyhlížejme světlejší zítřky, do té doby budu jako dosud jezdit z Brna do Ostravy přes Břeclav ;)
25.07.2012 (0:00)  
Muhehehe, tak jestli Bbdgmee půjdou na výkon Brno - Bohumín, tak absurdián ČD dosáhne svého vrcholu.

Aee145, Aee152 či dokonce A151 už nebudou mít za konkurenci Bee272, které jsou co do komfortu jízdy shodné, ne-li lepší - jen více obsazenější.

Nyní dostane "jednička" totálně nafrak parádním záchodem, velkýma stolkama, zásuvkama a pohodlným sezením.
registrovaný uživatel Komín  mail  
24.07.2012 (23:32)  
A nevěřím Jančurovi, že by expresy praha - ostrava jezdili se ztrátou, jak tvrdi v reportáži na schodišti, vždyť jezdí skoro 100% naplněny.
registrovaný uživatel Komín  mail  
24.07.2012 (23:28)  
Myslim,že ideální by bylo, kdyby prilehla kupecka byla současně pro cestující s rezervací do @kavárny a ti by mohli chvíli odpočívat a chvíli pracovat na PC v 1 voze. Zbylá místa v @kavárně by byla pro cestující, kteří chtějí celou cestu pracovat, nebo pro náhodné cestujíčí, kteří sem přijdou během cesty. Nemyslím si, ze by bylo tolik cestujících, kteří by 3,30 hod jen pracovali.
registrovaný uživatel Liška 
24.07.2012 (22:54)  
Vůz ASmz byl dnes zařazen na spoji 1009 jako první za lokomotivou - zatím bez cestujících. Koukal jsem na to ve Svinově docela překvapeně.
registrovaný uživatel Komín  mail  
24.07.2012 (22:48)  
Já s panem Jancurou nemohu souhlasit v názoru na jídelní vozy. Je pravda, že je problém se zavazadly, ale to je pro mě jediné negativum. Mimochodem mohu někoho požádat o pohlidani zavazadla na cca 30 min a když si s sebou vezmu peněženku a mobil, sem v klidu. Jídelní vůz je přizpůsobený jako restaurace, mohu se zde tedy plnohodnotně najist, u malinkyho stolku v kupé ne. Pro dopravce je to ale bezpochyby hospodárnější, na úkor pohodlí. Nerozumim ale kritice Pepsi či voda zdarma, v Praze když sem si pepsi vyzvedaval, paní se na mě vždy usmála a byla příjemná, jak Jancura netvrdí.
24.07.2012 (22:23)  
Musím se RegioJetu zastat. Jako student bych určitě ocenil cestování v prostoru, který RJ prezentuje jako internetovou kavárnu. Pokud se chci učit celou tříhodinovou cestu z Břeclavi do Prahy ve voze Bmz Českých drah, tak mi chybí pořádný stolek a správná poloha sedadla. V průběhu semestru trávím často ve studovně i víc hodin, než trvá taková jízda vlakem. Studenti navíc tvoří určitě velkou část cestujících RJ. Pokud bude vůz veden jako tichý a bude zde například možnost tisku, tak jsem určitě pro. Minimálně během zkouškového bude tento vagon vyhledáván - pracovní stůl, tiché prostředí, internet, zásuvky, tiskárna, káva - co víc chybí? Možná bych se bál jedině hluku z kávovarů...
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko