..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 21      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Tomjoh  mail  
01.10.2012 (0:10)  
lbc a další: Když se tady mluví o jízdních dobách mezi Prahou a Brnem vlakem či autem, rád bych upozornil, že se zapomíná na jednu důležitou věc. Dnes se za ideálních podmínek dá dostat autem z centra Prahy do centra Brna za dvě hodiny, to je pravda. Každé zúžení dálnice za současných podmínek znamená jisté zdržení v řádu několika až desítek minut. Až se začne opravovat pět úseků najednou a na každý počítám se zpožděním jen deset minut (zúžení pruhů, snížení rychlosti atd...), tak se dostáváme na zhruba 2:45 hodin a jsme přesně na jízdní době vlaku. A to už nepočítám s jakoukoli kolizí na zúžených místech a podobně. Pak už je úplně jedno, zda tam vlak pojede 2:37 nebo 2:42, autem tam prostě rychleji za předpokládaných "ideálních podmínek" nebudete.
30.09.2012 (23:56)  
nydroš

já psal Brno jako maloměsto a želpage veřejnost byla proti ... a stejně Blajkec jednou sežereme ... :-)

Pro neznalé hantecu ... blajkec je zbouřená vesnice na jihu = Modřice, kam vedou koleje z Brna ... majó výhody města a tak se spojit nechcó ... Tož ať nám řiť polóbí, chcánci z Blajkecu. Kdyby v Blajkecu nebyla Šalinová rozvodna s busama do spodních koonic a okolních řití, nebyly by nic náplavy jedny Blajkovské, stejně je to samé podfukář Hebnarské a jemu podobné ksindl
Registrierter Benutzer nojva  mail  
30.09.2012 (23:05)  
v rezervačním systému eshopu ČD je u vlaků jedoucích z Prahy přes Pardubice do Brna od 4.10. psaná výluka 1 traťové koleje Pce-Přelouč, u D1 expresů nikoliv. Je to je chyba, nebo prvních 14 dní pojede D1 express přes HB? :-D
30.09.2012 (22:45)  
Martin Utajený:
Tak jestli vy si takto představujete Brno jako "velkoměsto", pak raději volím variantu Brno jako "maloměsto". Nechápu, jak vás může napadnout, aby se Modřice připojily k Brnu. Naštěstí tamější samospráva je dostatečně moudrá na to, aby pochopili, že by to bylo to nejhorší, co by mohli udělat.
30.09.2012 (19:43)  
ad gaston.g & Jugy : v roce 1989 se dalo jet přes Havlíčkův Brod bez zastavení z Prahy střed do Brna hl.n. za 2.55 hodiny (to dokázal vlak 10175 dne 1.7.1989 po odečtení dob pobytů ve stanicích a přirážek na zastavení a rozjezd) při traťové rychlosti 120 km/h a staniční rychlosti 100 km/h - v Libni "jen" rychlost 80 km/h.

Ten "Antonín" to zvládal rychle především proto, že to byla krátká a lehká souprava - jednička, špajzák a tři dvojky, celkem tak 250 tun na háku... automatika držela tažnou sílu na mezi adheze.

ad tarten : srovnáváte nesrovnatelné, garantuji vám, že se samostatným motorovým vozem 840/841 by se to přes Českou Třebovou dalo zvládnout dneska taky ... Aanalogicky rakouská 5047, ačkoli mají maximální rychlost "jen" 120 km/h.
30.09.2012 (18:43)  
lbc

takovou otázku si myslím pokládá každý už od dob postavení dálníce z Prahy přes Brno do Bratislavy. Tehdejší Tatry 613 tu přes 300km vzdálenost ujely přes 2,5 hodiny.

Add oprava D1

... tuto dálnici opravovat je to samé jako opravovat 40 let starý rezavý Moskvič. Ta dálnice byla stavěná v dnes nevyhovujících parametrech.

1. byla stavěna dle tehdejších norem rychlosti, poloměrů zatáček a stoupání.
2. byla stavěna, aby po ní v případě války mohlo projet co nejvíc tanků směrem k západní hranici.

Dnes bychom ji potřebovali 3 pruhou v každém směru a na 160km/h v celé délce trasování s asfaltovým povrchem, nikoli beton s patřičnými zatáčkami (nikoli jak dnes by bylo třeba dle norem některými místy jezdit maximálně 110-120km/h) a s patřičným meximálním stoupáním (nikoli se stoupáním v některých místech 6,5% - 52km?) už nevím přesně ...

... a hlavně s nově postavenou trasou (na podvozku Hitlerovy dálnice z roku 1942) (Syrovice) - Brno - Moravská Třebová - (Králíky-Ponikawa) navazující na novou plánovanou dálnici R-35 Mohelnice - Hradec Králové ... A TO NENÍ A ZATÍM NEBUDE

Pane lbc .... Tudíž tato dálnice bude čím dál víc ucpanější kamiony, budou na ni jezdit štřílci pomalu a ti se budou čím dál víc střetávat s časovými tygry ... tudíž to nebude pohoda ale nervák, budou na ní uzavírky, opravy, modernizace .... protože tuto naši dálnici nelze jak si myslí naši představení zalátat a jen opravit, ale zcela přestavět a tak vlak bude prefekrní aletrnativou na které České Dráhy a možná i další provozovateleé si budou ve velkém mastit kapsu.


VRT by mě osobně moc zajímala, znám jen dva bezcenné úseky kde neustále jedná oprávněný (SŽDC) s majiteli pozemků (Přibyslavice - Radoškov) a nákladní odbočka z trasy Modřice-Heršpice pod ABB tunel ... směrem nad, nebo pod (okolo dnešní tratě 240) dálnici. Čeká se na jakýsi cosi až provedou s D1 v místě křížení R-52 s D1 v Heršpicích - Brno


Add Brno:

Jsem proto, aby Brno sahalo od Kuřima do Syrovic a tvořilo poloměr od nádraží 11km a ne na sever 8km a na jih 4km ... Jsem proto aby Moravany Modřice vzali rozum do hrsti a připojili se k Brnu, protože tendence jsou, aby obce z Brna utíkali nikoli se připojovali. Jsem pro nové nádraží a pro nový Letecký přepravní uzel u letiště Tuřany. Jsem pro Obydlený sever Brna a montážně/obydlenou jižní části města Brna. V Jižní části Brna může vzniknout až 240-320 tisíc nových postelí, kam se mohou přistěhovat ti, co je vesnice omrzela, pokud by se plánpvala další průmyslová oblast, mohli bychom se stát tím pravým velkoměstem s velkoměstským bulvárem a se vším co s tím je spjaté. Divadel a příležitostí je tu dost. Když bude levná pracodní síla bude i práce pro ně.

Rakušáci nás nechtějí a dělají vše proto, aby si moravák v rakousku nezapodnikal. Ovšem z Rakouska je to do Brna 45km ... Co můžeme udělat pro NOVÝ rozvoj Brna a ne pro jeho 15 letý úpadek
30.09.2012 (17:05)  
Ad lbc: Odpovědi na Vaše otázky podává zdařilá publikace "Rychlé železnice i v ČR", která vyšla letos. Je tam nástin trasování VRT v ČR jako celku a následně rozbor situace po krajích. Blíže viz např. zde http://corona-knihy.eshop-zdarma.cz/index.php?s=product&id=736
Registrierter Benutzer lbc 
30.09.2012 (15:37)  
Dobrý den
Brno má v současné době podle nejnovějšího zdroje Českého statistického úřadu ze dne 7.1.2011 404 688 obyvatel. To jen tak na úvod. A tento údaj třeba místo údaje velkoměsto /ne-velkoměsto pokládám třeba zasa já za podstatný údaj, stejně jako je podstatný údaj, kolik lidí využívá určitou dopravu v danném přepravním směru.

Také zde dnes píši hlavně proto, protože bych chtěl předložit téma pro diskuzi k tomuto článku pro vás ostatní. Zavedou se z Prahy do Brna expresy s časem 02:42 navíc se sníženou traťovou rychlostí do 140 km h. Mohu si pouze domyslet, že to tahat tedy budou převážně CD 362.
Zvýší se část cestujících po železnici v důsledku opravy D1. To je jasné .Opraví se D1.
Ale já se ptám. Co potom bude dál s železniční dopravou v tomto směru? Jaká bude její budoucnost? Co nabídne železniční doprava v tomto směru dál, aby zde cestující to přimělo k tomu, aby si řekli , nepojedeme autem, autobusem, ale pojedeme vlakem.
Bude to snad nabízený čas EC 02:37 nebo čas EX 02:42 minut? Čas který je právě o 37-42 minut delší, než je přibližně čas člověka řídící auto, který dodržuje celkem silniční předpisy a urazí vzdálenost zhruba 202 km mezi Prahou a Brnem za čas 2 hodiny?

Mluvilo se tu o VRT mezi Prahou a Brnem. Také se tu mluvilo o možnosti využít některé stávající úseky tratí s možností některých nových úseku tratí nebo i změněnou polohou některých úseků tratí.
Mám tedy otázku. Už je známa alespoń vizuálně nějaká varianta navrhovaného návrhu/projektu železničního spojení mezi Prahou a Brnem?
Já osobně bych se spíše přikláněl k verzi rychlejší tratě s podobnými parametry VRT nicméně přímo parametry VRT tratě nikoliv.Taková trať je udávaná v parametrech do max 250 km h.Uvádím ji z toho důvodu, protože přes noční dobu by bylo možné využít rychlou železniční dopravu. Protože v noci by byla trať převážně volná. Upřednostňuji tento názor proto, protože v Evropě se právě po této trati v noci přepravují rychlé nákladní vlaky s rychlostí až do 160 km h. Ano opakuji znovu s rychlostí až do 160 km h. Není to blábol, tento údaj jsem skutečně u zahraničních železnic zde v Evropě našel. Bohužel tu stránku jsem si neuložil, abych vám zde vložil odkaz a důkaz zároveň.

Ps: Jako jsem napsal, že by se měl/ někdo jasně vyjádřit o budoucnosti železniční dopravy mezi městem Prahou a Brnem, měli by se danné kompetentní osoby vyjádřit i k ostatním tratím mezi městy v ČR.

Mě jelikož jsem z Libereckého kraje by tedy osobně zajímalo, jaká bude budoucnost železničního směru/tratí mezi Prahou a Libercem.A mezi Prahou a Hradcem Králové nebo Kolínem. A o jakém směru ve směru z Liberce na Hradec Králové a Pardubice se v budoucnu uvažuje. Pokud se vůbec do budoucna uvažuje s efektivním využitím těchto tratí.
Jestli to bude kratší varianta přes Turnov,MB a Nymburk ve směru přes Kolín na Pardubice s možnou odbočkou na Hradec Králové. A nebo jestli to bude ve směru přes Jičín ( kratší trasa) a nebo přes Jaroměř, Starou Paku.
Zajímalo by mě na rovinu, co se uvažuje s těmito tratěmi do budoucna doslova, jestli se s nimi ,,počítá´´ v rámci všeobecné dopravy mezi většími městy v ČR vůbec. Zdali se tyto směry budou modernizovat, optimalizovat,atd. Nebo zda-li jsou už nyní určeny pomalu a potichu k likvidaci a zániku. Jen se o tom prozatím nemluví. A na těchto tratích a železničních směrech se nic dělat už nebude. A bude zde v těchto směrech pouze uplatňována silniční doprava.

PS 2: Takže jelikož počítám s tím, že i na tyto stránky tohoto webu chodí i kompetetní osoby, které mají plány nebo informace o dopravě všeobecně, nebo i kdo to víte, kdokoliv z vás , ale solidní pravdivé informace a nikoliv kachny a máte tyto informace, prosím Vás, aby jste tady k tomuto tématu vyjádřili. Předem děkuji za jakékoliv informace.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
30.09.2012 (15:19)  
:-) Město - neměsto:

Navrhuji zklidnit diskusi a držet se neutrálního názvu "OBEC", s tím, že obcí je v ČR přehršel a města dvě: Brno a Praha, hlavní to města Markrabství moravského a Země České. :-)

statně věřím, že v propadlišti dějin zmizí novotvar "statutární město". :-)
30.09.2012 (14:02)  
igisek

ano v této zemi je město i Modřice ... děkuji nechci takové hodnocení, aby Paříž a Modřice byly skoro prakticky ... město je město a ne nějaká ŘIŤ

jo to co píše wiki ... to bude asi pravda někoho kdo to tam napsal, tam si každý může totiž napsat úplně co chce ... PÁNOVÉ
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko