..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 21      Zpráv na stránku:   
02.10.2012 (9:31)  
MU: Konstanta 1.5, kterou nasobime obycejne jizdne do druhe tridy, kdyz chceme ziskat cenu obycejneho jizdneho do prvni tridy prece nemusi byt nutne pouzivana i u jinych druhu jizdneho... Je to jen cislo, ktere si kdysi kdosi vicemene vycucal z prstu.
02.10.2012 (8:43)  
MU: Dálnice D1 byla plánována a částečně stavěna (míněn úsek Pha - Humpolec, taktéž nevyužitý a pro tuto debatu nepodstatný úsek Slavkov - Napajedla) koncem 30. let, toto tvrzení jste ráčil označit za nesprávné a zmatečné, tudíž jsem reagoval, že tvrzení je správné a pravdivé.
Mmch právě úsek přes Chřiby dokazuje, jak se za několik desítek let může změnit názor na to, jak se má trasovat dálnice. Archeologům dopravních staveb, kteří tam ještě nebyli, doporučuji výlet do Chřibů, u obce Zástřizly začíná prakticky souvislý řetězec náspů, zářezů, propustků. Zaplaťpámbu, že v poválečné době byla myšlenka trasování dálnice přes Chřiby opuštěna, sklonové poměry strašné, přechod hlavního hřebene Chřibů v 500 m n. m. atd.
To úsek Pha - Humpolec byl do D1 zahrnut s minimálními změnami. Dnes by asi byla D1 k Jihlavě trasována zcela jinak - namísto trasy přes liduprázdné Posázaví by nejspíš vedla z Prahy na východ, obsloužila by Kolín, Kutnou Horu, Čáslav, Havl. Brod.
02.10.2012 (8:35)  
bartik09

už jsem to tu psal. pokud 2. třída stojí 210,- první by měla stát ekvivalentně k tomu tzn 315,-

Stačí se podívat do historie
registrovaný uživatel tarten 
02.10.2012 (8:32)  
No já nevím - trať co by se na ní jezdilo 250 km/h a neměla parametry VRT je prostě trať, co se na ní má jezdit rychle ale nemá mít parametry na to, aby vydržela, že se na ní má jezdit rychle. Jako by pojem VRT bylo nějaké temné zaklínadlo bez obsahu.
registrovaný uživatel rpet  mail  
02.10.2012 (8:18)  
@ bartik09:

to je snad poprvy, co jsem ti dal plusko... divny. asi starnu...
02.10.2012 (6:32)  
A co ma fakt, jestli je Brno velkomesto, nebo neni, spolecneho s tim, ze z nej bude do Prahy jezdit D1E? Jasne ze je mensi nez Tokio, ale ma snad kvuli tomu jezdit ten vlak z Tokia???

Drivejsi start ma sve nevyhody, o kterych zde uz byla rec, ale take vyhody (muzou se vychytat chyby pred PR masazi na bilboardech kolem dalnic). Podle me je celkem chvalihodny, ze CD necekaj az Jancura nekde splasi nejaky ojetiny a neudela podobnej produkt driv.

A nejaka nova (pseudo) VRT? Je spousta vizi,konferenci, projektu a studii ve kterych se utapi miliony, ale prakticky snad zadnej plan, kdy a kde prvni bagr hrabne do zeme...

MU: A 495 je teda malo, nebo moc? Uz se v tom zacinam ztracet... A za 210 nema cenu ty lidi vozit, nebo je to moc, nebo je to malo? Kolik by to teda melo stat a co by tam melo bejt za vagon?
01.10.2012 (22:19)  
Petr Lešek

Pane plán může být z roku 1569. Natrasovat si můžete papírem a tužkou jak chcete ... Otázka kdo to stavěl a jakou kvalitu materiálu a její množství používal. Co je na samým podkladem celého tělěsa.

Ach jo.

S cenou na D1E v první třídě 495,- očí je to nepřesvědčivé a naláká to jen šetřílky za 210,-
registrovaný uživatel tarten 
01.10.2012 (22:16)  
turista:
Ale néé, na žádný IDOS se koukat nebudou. Vezmou auto jako vždycky a budou nadávat, že to trvá déle než letos. To je podle mě celé. A když čistě omylem zavadí o titulek s D1 Expressem, přejdou ho jako vyřízenou věc... :-)

Jo, dát nálepku "D1 Express" na všechny EC mezi Praha - Brno a přihodit ještě tyhle krátké vlaky, to by bylo lepší, jo. Jenže to by fungovalo, kdyby všechny EC měly dobré řazení, nevyskytovaly se tam Béčkové šunky, a ideálně aby byly všechny tak nějak stejné. Což se zčásti může podařit za dva roky.

(M: Nepodařilo, nebo ne na dlouho :-D )
01.10.2012 (20:54)  
Ještě jednou opakuju, nebudou si pamatovat nic - dívají se do IDOSu. Ani ten půlhodinový ranní skorotakt si pamatovat nebudou. Prostě si řeknou, chcu jet v 7 do Prahy, zadají to do IDOSu a on tam najednou vlak! Přičemž do 4.10. tam nebylo nic (až v 7:40) - a to je ten rozdíl.

D1 Expresy jsou rozšíření nabídky. Pokud se pokusíte "D1 Express" propagovat jako speciální "produkt", dosáhnete akorát toho, že zmatete lidi. Stačí se podívat do diskuse u článku na novinkách, co lidí se tam nejapně ptalo, jak se teda potom dostane ráno z Prahy do Brna ...
registrovaný uživatel tarten 
01.10.2012 (20:26)  
turista:
Chcete použít šotouše jako magické slovo? Právě proto, že nejsou, jak říkáte, šotouši, si nebudou pamatovat čas "2:42, příště 3:35". Budou si spíš pamatovat "blbost pomalejší než auto, autobus i ostatní vlaky". A nějaký prosincový článek "D1 Express stále pomalejší než autobus" to sotva změní.

Zajímalo by mě, jestli nasadí aspoň něco, co pojede na horní rychlostníky.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko